fredag 10 mars 2017

Jesus står vid dörren och det är snart tid till avgång

Den senaste tiden har jag mottagit flera vittnesbörd, som på olika sätt uttrycker samma sak. Genom drömmar eller visioner, får syskon budskap om flygplan, tåg eller skepp som står klara till avgång, och som när som helst kommer åka mot sin destination.

Jag har samlat några av dessa vittensbörd i ett inlägg, för att dela något av det som Herren ger till dyrbara syskon i dag. Det är vittnesbörd, som är ett tecken på att Herren står vid dörren, och en uppmaning till Guds församling att vara redo och klara till avgång.

Tid att checka ut

Detta vittnesbörd kom nyligen från en syster i Herren:

”Jag har vid tidigare enstaka tillfällen upplevt Guds ledning, varningar, i drömmar. I går natt och denna natt har jag drömt samma dröm. Bägge nätter vaknade jag efter drömmen, somnade om och drömde samma sak igen. Jag nämnde drömmen för min man efter den första natten. Vi sa "Konstigt, vad handlade det där om". Nu, efter i natt och samma dröm sa jag till min man: "Kan det handla om att Jesus snart kommer tillbaka?".

Drömmen var: Jag och min familj är på resa på ett lägenhetshotell och får veta att vi måste checka ut. Jag blir stressad och måste packa men har svårt att hinna med. Jag packar saker, men går också omkring och måste prata om saker, så packandet går långsamt. Känslan i drömmen är tidspress och skuld för att vi glömt bort tiden vi skulle checka ut. Jag har haft underbara drömmar om Jesu återkomst när jag var ung, i samband med mitt dop för 30 år sedan. Denna dröm vet jag inte uttalat om den handlar om Jesu återkomst. Men jag tror det. En påminnelse.

En färja som ligger klar till avgång

Jag fick tillsänt ett personligt vittnesbörd från en broder, som delade en dröm han hade. Han skrev:

”I går natt fick jag en upplevelse: Vi hade varit på en resa och skulle åka hem igen. Vi kände av att det var bråttom. Vi måste packa det nödvändigaste för att båten skulle mycket snart komma. Jag fick se en grön färja, och vi hann bara plocka ihop lite saker i en necessär, tandborste, tandkräm och tvål samt någon salva, sedan fick vi skynda oss ned till färjan för den hade redan signalerat för avgång så det var hög tid. Resten av sakerna vi hade, hann vi ej få med oss. Vi hann precis på båten. Sedan när jag vaknade tittade på klockan hade den slagit 23:59”.

Skeppet står klar till avfärd

En syster i Herren har delat detta underbara och stärkande vittnesbörd:

”En stor vit båt med en rund kaptenshytt ovanpå är på väg till kaj. Kaptenen i stilig mörkblå klädsel ser glad ut när han lägger till. Vid kaj står en stor grupp människor, vitklädda och glatt förväntansfulla. En liten flicka i vit klänning och vitt hårband blåser såpbubblor. De har väntat och är helt redo att stiga på båten. Många viftar farväl med vita näsdukar efter avgång. Kaptenen tutar och vänder och styr båten mot soluppgången. Alla sjunger och det är stor glädje.
Jag ser nu att Jesus står vid rodret och plötsligt lyfter båten och är ett stort vitt flygplan som går uppåt, uppåt. En vit duva med en grön olivkvist i munnen flyger framför nosen på flygplanet. När vi är framme ser jag att det var en väldig hand, Guds hand som burit oss upp till sig. Handen sätter ner oss försiktigt och Jesus säger att Han skall föra oss inför tronen och Fadern.

Det är massor av vitklädda framför tronen och många änglar som svävar ovanför. En del spelar på blåsinstrument och några blåser i horn. Ett stort brus, som av vatten går ut från ljuset på tronen. Gud säger ' kom hit mina barn, välkomna hem. Allt det gamla är förbi, allting är nytt. Ni skall få nya namn, och jag skall ta upp er i min famn var och en och torka era tårar, ingen sorg skall finnas mer. Jag skall lösa er från jordens band och plåga. Ni skall få se mig som jag är och bli mig lika. Alla vitklädda låg på sina ansikten när de hörde Gud tala. Efter synen hörde jag ' detta skall ske i dessa dagar. Mina löften står fast. Se till att ni kommer med. Gör er redo! Lämna allt för mig'”

På startrampen och på väg att lätta

För ett par år sedan, hade jag själv en dröm som jag gärna vill dela med er. Jag upplevde i min dröm att jag körde i min bil, när vägen helt plötsligt förändrades. Den blev helt plötsligt till en jättebred väg med lysande lampor på bägge sidor.

Till min stora förvåning upptäckte jag att det var en flygplats, och vi körde nu på startrampen, där flygplanen åker innan de lättar. Det var inget gemensamt flygplan vi satt i, men det var i stället massa små bilar som körde på startrampen tillsammans med hög hastighet. Det var precis i det ögonblick, före det att man på samma sätt som flygplan lättar och flyger upp i luften. Därefter slutade drömmen och jag vaknade.

Avslutning

På samma sätt som Herren talar genom tydliga tecken, genom det som vi kan se runt om i världen, talar han på samma sätt genom syner, drömmar, och visioner om hans snara återkomst.

Jag upplever det som att vi som Guds folk är mycket nära uppryckelsen och Jesu återkomst. Vi kör alla i var sin bil, men vi är på väg mot samma mål. Vi är bildligt talat inne på själva startbanan nu, och vi har börjat sätta upp hastigheten för att göra oss klara till att lätta. Vi väntar på det slutgiltiga ögonblicket då Herren kommer att rycka oss upp för att möta oss på himlens skyar. Den helige Ande vittnar och talar om en kort tid innan Jesus kommer tillbaka.