lördag 23 maj 2020

Vi närmar oss slutet på vår resa




Vi befinner oss i en fantastisk spännande period, som började vid påsk, fortsatte med Kristi Himmelsfärd och som avslutas med pingsten i slutet av maj månad. Dessa högtider följs åt, och på var sitt sätt talar och vittnar dom om Jesu underbara komma. Ett av dom kanske viktigaste inläggen jag har skrivit här på det sista, är just det som genomgår dessa högtider och varför det är skuggbilder som pekar på Jesu återkomst. Om ni inte har tagit del av inlägget har ni möjlighet för att göra det här:


Som sagt så närmar vi oss pingst, som är en av dom mest spännande högtider, om man tror att Herren fullbordar viktiga händelser, som Jesu återkomst genom högtider. Jag har hittat en underbar broder, Barry Awe, på youtube, som jag varmt kan anbefalla:


Ägaren av bloggen är Dr. Barry Awe, och är som jag förstår det, tillknuten Sandy Armstrongs församling ”Soldiers of Christ” i USA. En församling som ofta lyfter fram det profetiska ordet och undervisning om Jesu återkomst. Barry Awe har gjort en hel serie, där han argumenterar för Jesu återkomst under just högtiden pingst, eller Shavout. På ett helt fantastiskt sätt, delar han hur Herren talar och förutbestämmer tider och stunder, och på det sätt Herren visar det genom stjärnor och planeter på himlaväldet, och genom tal-koder i Bibeln. När man tar del av undervisningen, kan man inte bli annat än förundrat över Herrens storhet, och hur allt, genom alla tider, hela tiden pekar framåt på kommande tider, där Herren genom tidigare handlingar visar, att hans återkomst är i den tid vi lever i.

Avslutning

Genom de år jag har skrivit, och själv tagit del av undervisning om Jesu återkomst, så har det varit på samma sätt som ett pusselspel, där Herren ger bitarna bitvis. Vi förstår mer, allt eftersom Herren uppenbarar, och allt mer eftersom Herren uppenbarar, förstår vi mer av Herrens storhet och helt genuina kontroll över ändetiden. Det ger oss en förståelse av, att allt sker precis till punkt och pricka efter Herrens förutbestämda vilja. 

Det har varit en nerv i mitt skrivande i hela 2020, och motivationen har varit Guds Andes manande röst – ”Jag kommer snart, fortsätt skriva, uppmana och trösta med min återkomst”. Jag är helt överbevisad om, att vi börjar närma oss slutet på vår resa – och därmed närmar vi oss vår slutdestination, vårt himmelska hem. Jesus älskar dig mer än du älskar honom, och han längtar efter dig, mer än du längtar efter honom. Förbered dig på ett mottagande från vår Frälsare, som ligger långt utöver det vi kan bedja eller tänka. Han kommer med belöning, tröst, upprättelse, härlighet och liv. Jag hoppas att var och en vill ta emot dessa uppmuntrande ord, oavsett vilken situation du står i – Jesus kommer mycket snart.

Guds rika välsignelse



2 kommentarer:

  1. Amen! Ja jag vill verkligen ta emot alla uppmuntrande som min herre vill ge mig det finns inget skönare och behagligare att ta emot när den värld vi lever i blir allt sjukare och våldsammare för var dag som går. Är så evigt tacksam för att du hjälper oss Jesus med det vi behöver för stunden varje dag och skyddar oss mot plötsliga faror som plötsligt kan dyka upp utan vidare, inom en snar tid kommer du att hämta hem oss som älskar dig till vårt eviga hem hemma hos dig där evig lycka och skönhet alltid kommer att råda, tack för att det är på det viset, tack vare att du uppstod ifrån de döda och besegrade döden tack älskade underbare Jesus.

    Guds rika välsignelse & frid

    Niklas

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen Niklas,

      Jesu återkomst är en tröst i våra liv, här i vår vandring på väg mot vårt himmelska land. På den vägen, har Herren lovat att vara med oss med all sin nåd, kraft och kärlek, och han ger oss den kraft vi behöver i varje omständighet i våra liv.

      Herrens underbara välsignelse, i hoppet om Herrens tillkommelse.

      Hälsningar

      Mikael

      Radera