fredag 10 november 2023

Azovmena Profetian – Världskrig mellan USA och Ryssland börjar den 11 november


Herren stack i Adams sida, för att ge honom kvinnan, hans utvalda, för att de två skulle vara ett. Soldaterna stack Herren i sidan när han hängde på korset, och för det stora offret, gav Fadern honom hans utvalda och efterlängtade brud. Snart kommer Herren att sticka sitt finger i den här jorden, och det kommer att utlösa de dödas uppståndelse. 

Tidstecken 

Iran fortsätter att ge varningar till USA. Den islamiska regimen hävdar att USA kommer att drabbas hårt om det inte blir en vapenvila i Gaza. Som ett resultat av detta ser vi stora demonstrationer runt om i världen som protesterar mot Israels attack på Gaza. Samtidigt upplever vi ökande antisemitiskt motstånd, och Israel står allt mer isolerat.  

 

Än så länge är USA på Israels sida, men det kan vara så att en attack mot USA gör dem handlingsförlamade. Vi vet att både Kina, Ryssland och Iran hotar USA med krig, och om något skulle hända på dessa fronter, skulle det inte vara möjligt för USA att fortsätta att stödja Israel militärt. Med andra ord kan det komma en dag då Israel står helt ensamt, och bara med Herrens hjälp och ingripande kommer Israel att bestå.  

 

Världskrig den 11 november  

Det här är en intressant video som visar "Azovmena profetian" som en amerikansk pastor, Phillip Barnett, fick från Herren år 2007. I en vision såg han ett kommande krig mellan Ryssland och Ukraina, något som sedan har inträffat. Vid den tiden bodde han i Ukraina och tjänade Herren där. Samma pastor fick sedan ett specifikt datum från Herren som markerade början av det tredje världskriget. Han såg inte ett årtal, bara ett datum, vilket var den 11 november. Han såg en vision av ett kärnvapenkrig mellan USA och Ryssland.  

 

Alla sådana påståenden bör granskas i Guds ljus, men tiden är kort och händelserna utvecklas snabbt. Vi är på väg mot denna tids avslutning 

 

Avslutning 

Jag kallade, och du svarade mig. Jag ropade, och du kom till min räddning. Där jag såg mörker, såg du ljus. Där jag upplevde misslyckande, såg du hopp. När jag kände förtvivlan, förkastelse och förakt, erbjöd du fullständig acceptans och villkorslös kärlek. 

 

När jag sträckte ut mina tomma händer, fyllde du dem med all din godhet och lät den flöda över. När jag vände mig bort i skam, bort från ditt ansikte, talade du ömt till mitt hjärta. Du sa att allt var förlåtet och att du gör allting nytt. När jag föll ned på mina knän för att gömma mig för din helighet, lyfte du mig upp och tog mig in i din famn. Du talade ömma ord, fyllda av liv, kärlek och hopp. Du talade tröstande ord och lovade att jag aldrig mer behövde vara rädd. 

 

När tankar når mig, att jag aldrig kommer att lyckas, är du där och talar tro in i mitt hjärta. Du påminner mig om vem jag är i dig och vad du har gjort för mig. Du säger att jag är stark när jag känner mig svag. Du säger att jag är älskad när jag känner mig förkastad. Du säger att jag är din när jag känner mig förtappad, vilse och bortkommen. Och när jag vandrar i dödsskuggans dal, omgiven av mörker, ångest och fruktan, sänder du en här för att hitta och rädda mig. 

 

För sådan är du, fullkomlig i alla dina vägar, i allt vad du gör. Men vad har jag gjort för att förtjäna din godhet och nåd? Vem är jag, att jag förtjänar en kärlek som denna? Aldrig kommer jag att kunna uppväga, utjämna eller på något sätt betala tillbaka det fullkomliga pris och den kärlek du har visat mig. Du är den fullkomlige, kärleksfulla Fadern som älskar oss på ett sätt som ingen annan kan älska oss. Vi är centrum för din kärlek, och du ger oss en frid som övergår allt annat i den här världen.  

 

Kom snart, Herre, vår dyrbare Jesus 


Mikael

24 kommentarer:

  1. Tiden är inne, jesus kommer tillbaka nu ! Dock så bryter inte något tredje vörldskrig i morgon den 11 Novemer...Manar till lugn.! Visst ett krig kommer men det ör 1 år borta...Sen avslutningsvis, Mikael, som en tjuv om nattten kommer Jesus...

    Vad tror du det betyder ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag delar profetior som den här, så är det inte för att skapa panik. Men ser vi tillbaka på de senaste 2-3 åren så sker utvecklingen i en otrolig fart. Det vi trodde var omöjligt i går är möjligt i dag. Om vi bara ser på de senaste händelserna i Mellanöstern så ser vi helt plötligst länder som Turkiet hota Israel med militärmakt. Rysslands invasion av Ukraina är en likadan händelse. Något som kommer plötsligt och som många tänkte var otänkligt. I dag ser vi en situation där ett tredje världskrig inte längre är otänkligt eller långt borta. Det känns mer som att vi blanserar på kantinen till vedermöda men i så fall också uppryckande.

      Det som gör just denna profetia intressant är naturligtvis datumet men också för att den han tidigare profeterade om (Rysk invasion av Ukraina) faktiskt hände.

      När det gäller uttrycket "som en tjuv om natten" så är det taget från 1 Tess 5:1-11. Det är ett mäktigt avsnitt som både talar om "Herrens dag", dvs den tid av dom som vedermödan består av. Den vedermöda eller "undergång" kommer lika plötsligt som "smärtan kommer över en kvinna som skall föda". Precis som vi skrev om tidigare kommer vedermödan plötsligt och utan förvarning.

      Men det som är uppmuntrande i dessa verser är att "vi inte lever i mörker, så att den dagen kan överraska er som en tjuv."

      Så för Guds församling kommer Herrens återkomst eller vedermödan inte som en tjuv. Vi är ljusets barn och hör till Herren. Så för oss är Jesu återkomst en befrielse och för de som inte tror på Jesus kommer hans återkomst att vara som en "tjuv om natten"

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    2. "Men det som är uppmuntrande i dessa verser är att vi inte lever i mörker, så att den dagen kan överraska er som en tjuv."

      Denna mening kommer en dag få en annan innebörd...dvs Allt kommer att bli bra ! Trevlig Helg 😀


      Radera
  2. Holger Nilsson delar också en profetia och ett budskap som är framburen av en syster i Herren. Här delar hon bland annat:

    "Jag" (Herren) är på väg att komma över Jorden som en chockvåg! Saker och ting kommer att röra sig snabbt och sätta stopp för saker och ting. Inga fler rykten om krig, utan krig, stridigheter i alla jordens hörn. När mörkret täcker jorden kommer Jag att komma över Mitt folk med en oväntad övergångskraft till det NYA. Jag kommer att transportera er till mig själv. Detta är vad ni kallar "uppryckandet". Det är en dimension av Härlighet."

    Det kan läsas i sin helhet här:

    https://flammor.com/profetia-p2742.html

    Mikael

    SvaraRadera
  3. Nu upplever judar runtom i världen att flytta till Israel. Många känner en dragning till sitt hemland och att de är otrygga där de är.
    Profetior uppfylls i mängd.
    Herren skall samla sitt folk och de 144.000.
    Välsignelse till Israel.
    Kom Herre Jesus!

    SvaraRadera
  4. Amen Herre kom <3 / My

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stora delar av judarna är hemma redan. Tack o lov

      Radera
    2. Just nu bor det cirka 6,7 miljoner judar i Israel, men i exempelvis USA bor det nästan 6 miljoner judar. Så det bor fortfarande väldigt många judar i diasporan. Men när vi går in i tusenårsriket kommer var enda juda att vara tillbaka i landet.

      Jesaja 11:12 - Och han skall resa upp ett baner för hednafolken och samla Israels fördrivna män; och Juda förskingrade kvinnor skall han hämta tillhopa från jordens fyra hörn.

      Maranatha

      Mikael

      Radera
  5. Käns som vedermödan är på ingång
    Läste att så många jordbävningar sker nu. 800 hade mäts upp , aktiviteter vid Blå Lagunen på Island talar om ett utbrott. Tänker på födslovärkar ökar, kommer tätare o starkare. Tror vi trots allt vi läst i bibeln inte kommer fullt ut förstå hur snabbt det sker nu och hur allt blir

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns som att vi lever i en intensiv tid och att tiden är knapp. Födelsevåndorna ökar, och allt blir mer intensivt. Herren kommer snabbt och snart!

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  6. Kraftiga magnetiska stormar av röd nivå kommer att pågå hela kommande helgen. Experter förutspår en långvarig storm med ett K-index på 6 på lördag och söndag, den 11:e och 12:e november.

    Forskare skiljer på flera klasser och intensiteter av dessa magnetiska stormar, från K-index 2 till K-index 9. Alla stormar över K-index 5 betraktas som kraftfulla magnetiska stormar som kan ha betydande konsekvenser.

    https://newsukraine.rbc.ua/news/red-level-magnetic-storms-will-hit-earth-1699692658.html

    Mikael

    SvaraRadera
  7. Heb 7

    Dessutom kom det inte utan ed. De andra blev präster utan ed, 21 men Jesus har blivit det genom en ed av den som sade till honom: Herren har gett sin ed och ska inte ångra sig: Du är präst för evigt. 22 Så mycket bättre är det förbund för vilket Jesus är garant.
    23 De andra prästerna har blivit fler och fler, därför att döden hindrade dem från att stå kvar i sin tjänst. 24 Men Jesus lever för evigt, och därför har han ett prästämbete som är evigt. 25 Därför kan han också helt och fullt frälsa dem som kommer till Gud genom honom, eftersom han alltid lever för att be för dem.
    26 Det var en sådan överstepräst vi behövde, en som är helig, oskyldig, obefläckad, skild från syndare och upphöjd över himlarna. 27 Han måste inte bära fram offer varje dag som de andra översteprästerna, först för sina egna synder och sedan för folkets. Det gjorde han en gång för alla när han offrade sig själv. 28 Lagen insätter svaga människor som överstepräster, men ordet som bekräftades med ed och kom efter lagen insätter Sonen, som är fullkomlig för evigt.

    En välsignad dag i Herren. Vi har en överstepräst för evigt, utan början och utan slut och som går i förbön för och manar gott för oss. Hur ska vi kunne falla och bli skilda från Herrens kärlek om Herren själv går i förbön för oss. Han är med oss alla dagar intill tidens ände.

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
  8. https://sverigesradio.se/artikel/ukrainsk-overste-pekas-ut-som-delaktig-i-nord-stream-sabotaget

    SvaraRadera
  9. Kära Syskon

    Det här inlägget handlar till dels om Azovmena Profetian och om ett världskrig mellan USA och Ryssland som ifölje profetian börjar den 11 november. Även om vi ser början till ett kommande storkrig, så hände ju ingen särskilt just den 11 november. Ibland ifrågasätter personer varför vi delar dessa profetior eller hur många av dem som uppfylls.

    Vår uppgift är alltid att pröva dessa profetior tillsammans och i bön till Herren. En del profetior hör tid nådenshushållning att göra, det vill säga i församlingens tid på jorden. Andra har med vedermödan att göra och några uppfylls först i tusenårsriket eller i slutet av den. När vi ser profetior som har med vedermödan att göra som håller på att uppfyllas, då vet vi att vi är nära ett uppryckande.

    Kommer Herren tillbaka i 2023? Ska vi vänta helt till någon gång av 2024? Ingen vet och just därför skådar vi och tyder tidens tecken. För genom dessa tecken kommer vi veta att vi lever i tiden och Jesu återkomst är nära.

    Så fortsätt dela de ord och profetior som Herren lägger på era hjärta och så delar jag det som ger mening i kommande inlägg. Tillsammans är det en väntan på det fullkomliga och Honom som är fullkomlig i allt vad han gör. Min älskade Jesus, Konung och Gud

    Mikael

    SvaraRadera
  10. UFO observerades över Kalifornien hade 'icke-mänsklig energi' och 'snurrade i ljusets hastighet

    Nyheter om UFO (demonisk aktivitet) fortsätter att strömma in. Det vi ser kan vara förberedelser inför det demoniska bedrägeri som kommer att ske efter uppryckandet.

    https://www.irishstar.com/news/us-news/ufo-spotted-above-california-unhuman-31400479

    Mikael

    SvaraRadera
  11. Häromdagen mötte jag en gammal arbetskamrat som jag inte hade sett på många år. Vi hälsade snabbt på varandra och gick vidare. När jag kom hem påminde jag mig om mötet och kände att det inte var en tillfällighet. Jag beslutade mig för att titta på betydelsen av hans namn. Han heter Jeff, vilket betyder 'Guds frid' eller 'Guds beskydd'. Jag tror att Herren önskar ge oss just det på ett särskilt sätt i denna tid - Hans frid och beskydd i en mörk period

    Jag vill samtidigt dela denna underbara och välsignade sång:

    O Store Gud

    1. O store Gud, när jag den värld beskådar
    som du har skapat med ditt allmaktsord,
    hur där din visdom väver livets trådar
    och alla väsen mättas vid ditt bord
    //: då brister själen ut i lovsångsljud:
    o store Gud, o store Gud ://

    6. När en gång alla tidens höljen falla
    och jag får skåda det jag nu får tro,
    och evighetens klara klockor kalla
    min frälsta ande till dess sabbatsro
    //: då brister själen ut i lovsångsljud:
    Tack, gode Gud, tack, gode Gud! ://

    https://www.youtube.com/watch?v=SXR5E9o6fGE

    Mikael

    SvaraRadera
  12. Följande nyhet delades på en nyheteskanal i dag:

    Kinas aggressivitet ökar risken för krig i Taiwan-sundet

    "Kinas allt mer aggressiva handlingar kring Taiwan, och deras vägran att prata med det amerikanska militära genom kanaler för att undvika konflikt, gör att det finns rädsla för att USA kan bli involverat i en tredje stor krig."

    Det finns en bekymring om dessa stigande konflikter runt om i världen som pågår på en och samma gang. Vi har Ryssland/Nato, Israel i Mellanöstern men också Kina och Taiwan. Alla dessa krig och konflikter har pontential till att sprida sig och utveckla sig till ett tredje världskrig. Vi balanserar på kanten till vedermödans tid. Men den tid som Herren har lovat att frälsa oss i från.

    Jesus kommer snart för att hämta sin brud!

    https://www.msn.com/en-us/news/world/how-chinese-aggression-is-increasing-the-risk-of-war-in-the-taiwan-strait/ar-AA1jPPnW

    Mikael

    SvaraRadera
  13. Joel 2: 30-31 - Och jag skall låta tecken synas på himlen och på jorden: blod, eld och rökpelare. Solen skall vändas i mörker och månen i blod, innan HERRENS dag kommer, den stora och fruktansvärda.

    Herren visar oss att i de sista dagarna kommer vi att se ”tecken i himlen och på jorden” som inkluderar blod, eld och rökpelare. Det första jag tänker på när man nämner eld och rökpelare är just vulkaner. Vulkaner kan alltså på samma sätt som jordbävningar vara ett tidstecken som ska komma i förbindelse med Herrens dag.

    Smithsonian Institute's Global Volcanism Program håller koll på nya vulkanutbrott och uppdaterar sin lista över vulkaner som är aktiva på onsdagar. I den senaste uppdateringen har tre nya utbrott lagts till, vilket gör att det nu finns 19 vulkaner som har utbrott samtidigt på listan.

    Nitton vulkaner som alltså har haft utbrott samtidigt

    https://volcano.si.edu/reports_weekly.cfm#vn_371020

    Jesus kommer snart

    Mikael

    SvaraRadera
  14. Fick se en syn nyligen.
    En enorm skugga eller mörker närmade sig jorden. Såg en svart ryttare på en svart häst.
    Bakom ryttaren följde många varelser som såg ut som stora fladdermöss med stora huvud och stora svarta vingar.
    Ryttaren piskade och drev på sin häst i vrede och hästen frustade ut röd eld och rök.
    Då plötsligt syntes ett stort ljus vitt och bländande.
    Ljuset lämnade jorden och steg mot himlen.
    Demonerna skrek när ljuset slog emot dem.
    Ljuset lämnade jorden innan mörkret hann ta över jorden.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delar denna starka och alvarliga syn från Herren. Jag tror precis så det är. Ett sataniskt mörker utan jämförelse är på väg mot jorden, men Herren kommer att ta sin församling till sig och den helige Ande kommer att träda till sida. När ljuset är borta kommer det ge plats för detta mörker att överta och omfamna hela jorden med den mest fruktansvärda och sataniska mörker vi kan föreställa oss.

      Tack igen för att du delar! Det här passar väldigt bra in och är tråd med nästa inlägg som jag kommer att dela på fredag/lördag - "Fromma människor rycks bort undan ondska"

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    2. När det gäller en svart ryttare på en svart häst, så tror jag att det symboliserar den ondska och den vedermöda som är på väg över jorden. Bakom ryttaren följde demoner och varelser som såg ut som stora fladdermöss med stora huvuden och stora vingar.

      När det gäller den svarta hästen i uppenbarelseboken så orsaker den en ekonomisk krasch och hyperinflasion. Och i så fall skulle den vita hästen (antikrist) och den röda hästen (världskrig) redan har hänt och så är ju inte fallet. Så min tro är att den här hästen i synen representerar mer än bara en ekonomisk krasch men är en symbol på det mörker som är på väg över jorden.

      Det påminner mig också om Birger Cleassons profetia där Ryssland invaderar Sverige. Där beskriver Birger att i avslutningen profetian, ser han mörkret falla över hela landet, men ut ur mörkret en stor skara vitklädda gestalter som rycks upp mot himlen. Mitt i detta mörker sker uppryckandet, och Guds församling blir tagna hem till det himmelska. Här gäller mörkret enbart Sverige, men vi vet att det är ett mörker som inte bara kommer att omsluta Sverige men till sist hela världen.

      Mikael

      Radera
  15. Canada är nästa land som nu kräver att Israel ska stoppa med sin militära aktion i Gaza.

    https://www.theblaze.com/news/netanyahu-responds-justin-trudeau-criticism

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Israel får väl säga samma som Ryssland, Ryssland har inlett vad som från Kremls sida kallats för "en militär specialoperation", den texten måste både Ryssland Kina och arabvärlden acceptera.

      Radera
  16. Herren har talat tydligt till mitt hjärta att utvecklingen i Mellanöstern och världsekonomin, är två tecken som visar och pekar på den här tidens avslutning och Jesu dyrbara återkomst.

    Men ett tredje område, och som på senare år bara har växt och på samma sätt blivit ett lika tydligt vittnesbörd, är den globala agenda som finns i dag på både det religiösa, politiska och det ekonomiska området. Det är något som är helt i linje med det som vi vet kommer att ta form och finnas till under den sista årsveckan och vedermödans tid.

    I dag finns ett tydligt globalt rop efter globala lösningar. Hotet om världskrig, stigande terrorism och den kollapsande världsekonomin, har gjort att världens ledare har blivit allt mer medvetna om att människan lever i en tid av oförmåga där den nuvarande världsordningen kollapsar och något som kräver omedelbara globala lösningar.

    Med andra ord: Det vi upplever just nu banar väg för både Antikrist och vilddjurets rike.

    Maranatha

    Mikael

    SvaraRadera