fredag 24 november 2023

Väckelse i Gaza - Gud verkar mitt i kriget!

 


Vi lever i en tid där tiden självt börjar rinna ut, och den tidsålder vi befinner oss i närmar sig sitt slut. Det är en profetisk tid, där profetiska händelser sker runt omkring oss. Samtidigt upplever vi att Herren når människohjärtan på de mest mörka och omöjliga platserna och sammanhangen. När församlingen når sitt fulla antal och den sista människan ger sitt hjärta till Herren, kommer han tillbaka för att hämta sitt folk till det himmelska Jerusalem.

En våg av frälsning

En våg av frälsning pågår just nu i den muslimska världen, vilken kan vara en av vår tids största väckelser. Det är svårt att ange exakta siffror, men det sker en väckelse i den muslimska delen av världen där miljoner människor blir frälsta genom Guds nåd. En våg från den helige Ande resulterar i tusentals människors frälsning, helande och befrielse. På ett övernaturligt sätt når Herren dessa människor på platser där missionärer eller Guds ord inte når fram. Genom syner och drömmar uppenbarar Herren sig själv och når förlorade hjärtan i Mellanöstern.

I områden där Antikrists ande är som starkast sträcker Herren ut sin hand till kraftgärningar, under och tecken – ofta helt utan människors hjälp eller inflytande. Samtidigt får vi ta del av fantastiska vittnesbörd där muslimer möter Jesus och får sina liv förvandlade.

Väckelse i Gaza

Över 200 muslimska män i Gaza har blivit kristna efter att ha sett Jesus i sina drömmar, enligt den kristna professorn Michael Licona.

Licona undervisar på Houston Christian University och har skrivit flera böcker. Nyligen delade han ett meddelande på Facebook där han berättade att han fått rapporter från kristna organisationer i Mellanöstern om dessa mirakulösa konversioner.

Hans inlägg börjar med: ”Gud verkar mitt i kriget”. Sedan vittnar han och säger: "De senaste två dagarna har vi hjälpt massor av fäder som har förlorat många, om inte alla, sina barn i kriget. När vi flyttade dessa män till säkerhet gav vi dem mat, tvättade deras kläder och började läsa Bibeln för dem — delade med oss av vägen till fred genom Jesus. Sedan hände ett stort mirakel. Igår kväll dök Jesus upp i drömmarna för mer än 200 av dem! De har kommit tillbaka till oss för att lära sig mer från Guds ord och frågar hur de kan följa Jesus.Øverst på formularen

Avslutning

Detta är bara ett exempel på hur Herren rör och förvandlar människor i den muslimska delen av världen. Mitt i en plats av krig och förstörelse sträcker Jesus ut sina sårmärkta händer. Herren älskar också det palestinska folket och önskar inget hellre än att frälsa dessa brutna människor.

Jesu blod och Jesu seger på korset är starkare än allt motstånd, varje makt och myndighet i den andliga världen. Jesu kärlek hittar en väg genom nöd och ångest och når de mörkaste platserna. Ingenting skapat kan skilja, hålla tillbaka eller hindra denna villkorslösa kärlek från att röra och förvandla människors hjärtan.

Må apostlarnas bön även bli vår i denna sena tid, att "vi frimodigt må förkunna Herrens ord, och att Herren utsträcker sin hand och låter helande, tecken och under ske, genom vår Frälsare Jesu namn" (Apg 4:29).

Jesus kommer snart!

15 kommentarer:

  1. Jag delar det här vittnesbördet igen, som är ett av det starkaste vittnesbörd jag har tagit del av, när det gäller en muslims omvändelse till Herren. Personen fick ett helt fantastiskt möte med Herren, som var livsförvandlande. Han får lov till att möta han som ÄR kärleken, vägen sanningen och själva Livet.

    https://www.youtube.com/watch?v=hQgCGFemNNQ

    En välsignad helg i Herren

    Mikael

    SvaraRadera
  2. Come Yeshua

    En underbar sång som handlar om längtan efter Herrens återkomst

    https://www.youtube.com/watch?v=tSxyVsz4TJw

    Mikael

    SvaraRadera
  3. Ta gärna del av Christer Åbergs inlägg om "Varför säger Jesus att Gud är den ende sanne Guden?

    Christer skriver bland annat:

    Därför ska vi vara tydliga med vår förkunnelse om Jesus Kristus. Det är också på det sättet som vi står emot villoläror. Villoläror förnekar alltid att Jesus är Gud, som blev människa så att människor inte kan ta emot honom och bli frälsta.

    https://www.apg29.nu/artikel/varfor-sager-jesus-att-gud-ar-den-ende-sanne-guden-2584/

    Mikael

    SvaraRadera
  4. Heb 3:7: Därför säger den helige Ande: I dag, om ni hör hans röst, så förhärda inte era hjärtan, som när era fäder väckte min förbittring på frestelsens dag i öknen.

    2 Kor 6:2 – Han säger ju: Jag bönhör dig i nådens tid, jag hjälper dig på frälsningens dag. Nu är den rätta tiden, nu är frälsningens dag.


    Tiden sitt slut, och vi befinner oss vid en punkt där det inte längre finns någon återvändo. Vi närmar oss ögonblicket då Herren själv, likt när nådens dörr på Noas ark stängdes, kommer att försegla denna period. Herren har uppmanat världen att omvända sig och kallat syndare. Dörren står på glänt och är på väg att stängas helt, och snart kommer den vara helt stängd. Herrens ord om att gripa tag i frälsningens dag och inte förkasta Herrens inbjudan är mer relevant i dag än någonsin

    "Fräls dyrbara själar, Herre. Och låt den väckelse du har börjat i den muslimska världen fortsätta."

    Mikael

    SvaraRadera
  5. Spänningarna mellan USA och Kina ökar när Kina konfronterar och "driver bort" ett amerikanskt krigsfartyg.

    Kinas militär sa att de hade fått ett amerikanskt krigsfartyg att lämna vattenområden som de hävdar i Sydkinesiska havet under helgen och anklagade USA för att vara den "största förstöraren" av fred och stabilitet i regionen.

    https://www.newsweek.com/china-us-south-china-sea-navy-confrontation-vietnam-taiwan-destroyer-tension-biden-xi-1846925

    Mikael

    SvaraRadera
  6. Ibland kommer frågor om våra husdjur kommer till himlen? Det står inte beskrivet någonstans att just precis våra husdjur kommer till himlen, men min tro är. Att på samma sätt som när Herren skapade himmel och jord och det var ett vimmel av djur bland människorna, så kommer det också att vara det i himlen. När vi har firat bröllopsfest i himlen och vänder tillbaka till jorden med Herren så sker det ridandes på hästar.

    Men Herren säger också att "Men som Skriften säger: Vad ögat inte sett och örat inte hört och människans hjärta inte anat, det har Gud berett åt dem som älskar honom. (1 Kor 2:) Som jag tolkar det så kommer Herren att skapa ett paradis för sina barn för att vi ska vandra och njuta av hans härlighet. Betyder det att Herren ser till att våra kära husdjur kommer att vara med? Det får vi se, men som jag ser det är det inte alls omöjligt.

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade en märklig upplevelse som ganska ny på vägen 1989
      Jag har alltid haft hundar. Vi hade då en liten papillon . Som blev hjärtsjuk när hon var äldre. Sista natten hon levde satt jag med henne och när hon somnade in o lämnade oss, kände jag i min Ande att något lämnade henne . Livsanden? Men fick en känsla att hon gick vidare uppåt. Biblen talar att Gud har onsorg om djuren.
      Hoppas verkligen vi möter dom där
      TZ

      Radera
    2. Tack för att du delar TZ. Vi har också haft en fantastisk hund som jag också hoppas på att möta en dag. Vi får se vad Herren har förberett för oss i det himmelska

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  7. Ta gärna del av denna underbara sång

    Open the eyes of my heart Lord:

    https://www.youtube.com/watch?v=ViBNqNukgzE

    "Öppna mina ögon, Herre. Öppna mina andliga ögon så jag ser dig ännu starkare i mitt liv. Låt mig se din fullkomliga seger på nytt, så jag aldrig blir i tvivel om hur mycket du älskar mig och för mig fram i segertåg. Öppna mina ögon så jag ser din nåd, kärlek och kraft, så jag ser och förstår bredden, djupet och höjden av den. Öppna mina ögon så jag ser dig, min ljuvlige och älskade, Herre"

    Mikael

    SvaraRadera
  8. Vad anser du om digitalt id Mikael?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Jag har tidigare skrivit om detta på hemsidan, men kan för tillfället inte hitta inlägget. Jag ser det som en inkörsport till det kontrollsystem som vi ser i vedermödans tid, där varje individ övervakas och kontrolleras. Jag ser det med andra ord som en del av ändetidens utveckling, vilket till slut leder till vildjurets märke

      Mikael

      Radera
    2. Guds frid!🙏

      Tack för ditt svar! Puschandet av digitalt id i Sverige är precis det som händer nu liksom i övriga världen! Varning med andra ord att använda det nya digitala id!

      Radera
  9. En egyptisk shejk kommer med ett ovanligt uttalande:
    Kriget i Israel kommer att starta - Gog och Magog mellan Ryssland och USA och Jesus att vinna kriget för islam.

    Den före detta stora muftin i Egypten, shejken Dr. Ali Gomaa, lade upp en video på sin YouTube-kanal den 11 november 2023 där han beskrev vad han trodde skulle hända i Mellanöstern inom en snar framtid. Den ursprungliga videon översattes av Middle East Media Research Institute.

    "Låt oss föreställa oss ett politiskt scenario där Israel förstörs. Vad kommer att hända?"

    "Amerika kommer omedelbart att ingripa", fortsatte shejken. "Tänk inte att när vi kastar Israel i havet kommer det att vara slutet på den här historien. Amerika kommer omedelbart att ingripa. Hadith säger att ni kommer att strida mot bysantinerna. Dessa amerikaner är dagens bysantiner."

    "Om Israel är avslutat och Amerika ingriper, vad kommer att hända?" sa shejken Gomaa. "Ryssland kommer omedelbart att ingripa. Vem är dessa ryssar? De är Gog och Magog, välkända stammar i Armenien. Det är allt känt i böckerna.

    Min kommentar:

    Här är den en muslim som uttalar sig om GOG-kriget och påstår alltstå att GOG är Ryssland. Och Jesus (Antikrist) kommer att vinna kriget för islam. Den muslimska Madhi liknar otroligt mycket den som bibeln beskriver som Antikrist som alltså kommer att sluta ett 7-årigt förbund med Israel för att sedan försöka att uttrota det judiska folket.

    https://www.israel365news.com/379643/egyptian-sheikh-israel-war-will-usher-in-gog-and-magog-between-russian-and-us-jesus-will-win-the-war-for-islam/

    Mikael

    SvaraRadera
  10. Kina har börjat använda masker och hålla avstånd igen, liknande som under nedstängningen, eftersom de kämpar mot en okänd lunginflammation fyra år efter Covid.

    En vanlig bakterieinfektion kallad mycoplasma pneumoniae har cirkulerat sedan maj och orsakar nu allvarliga lungproblem. Men Kina fortsätter att insistera på att influensa och de vanliga vinterbacillerna är orsaken till den senaste utbrottet, snarare än ett nytt virus, och klarar av ökningen av sjukdomsfall.

    LUK 21:11 - Det ska bli stora jordbävningar och svält och pest på den ena platsen efter den andra, och skrämmande syner och väldiga tecken från himlen.

    Jesus kommer snart!

    Mikael

    https://www.thesun.co.uk/health/24871338/china-masks-social-distancing-mystery-outbreak-covid-lockdown/

    SvaraRadera
  11. Ta gärna del av denna underbara lovsång på engelska som handlar om Herrens komma.

    "Historien är redan är redan skriven och vi vet hur den slutar. Min framtiden är säker och mina ögon är på frälsaren och han kommer igen!

    https://www.youtube.com/watch?v=iPVPB4Cj9go

    Kom, älskade och dyrbare Herre!

    Mikael

    SvaraRadera