fredag 25 mars 2022

Står vi inför en närstående iransk attack mot Israel

 


När överskriften antyder att Iran hotar Israel, så är det egentligen inget nytt i just det. I lång tid har Iran varit Israels fiende nummer ett, men till skillnad från tidigare är att efter kriget i Ukraina, har Iran blivit modigare och medvetet sökt en konfrontation med Israel. Man kan fråga sig om det är något Iran gör för att de känner sig säkra på Rysslands eller andra allierades stöd? Och ger det nuvarande dagsläget en möjlighet för Iran att konfrontera Israel i en direkt militär attack?

Iran bygger nya underjordiska kärnkraftsanläggningar

Jag har tidigare delat nyheten från tidningen ”The Jerusalem Post”, som ifrågasätter varför ingen reagerar på att Iran ska gräva nya kärnkraftsanläggningar? Dessa skulle i så fall byggas djupt under ett massivt berg, som gör att det skulle vara extremt svårt för IDF (Israels försvarsmakt) att bomba. När Iran bygger bombsäkra kärnkraftsanläggningar under jorden, kan det betyda att Iran helt ostört kan öka antalet av avancerade centrifuger från ett par hundra till flera tusentals, för att producera kärnvapen.

Enligt nya uppgifter har Iran nu tillräckligt mycket med uran för att bygga två kärnvapenbomber på bara fyra veckor! Uppgifterna avslöjar också att det iranska kärnvapenprogrammet är mer avancerat än vad som tidigare rapporterats. Israel ger uttryck för att ”vi har ett enormt problem”.

 

Iran bombar amerikanskt konsulat

Iran hävdade för nyligen, att de har skickat missiler och bombat ett amerikanskt konsultat i Irak, som uppenbart också var ett israeliskt underrättelsehögkvarter för Mossad. Skulle Iran välja attackerar Israel på något sätt, skulle det medverka till att Israel blir tvungna att svara igen. Det skulle i sin tur betyda, att Ryssland, som försvarar Iran, på samma sätt vänder sig mot Israel i en militär konfrontation.

 

Den oheliga alliansen

Amerikanska experter går samtidigt ut och varnar för att ”den oheliga alliansen” som är Iran, Nordkorea och Kina, utnyttjar och drar fördel av situationen. Medans världen tittar åt ett annat håll, så är Iran i full gång med att utveckla kärnvapen. Nordkorea utvecklar i snabb takt större och mycket kraftigare missiler än man tidigare har haft, och Kina fortsätter att närma sig en militär konfrontation med Taiwan.

 

En kommande katastrof

Jer 49: 34–36 - Detta är Herrens ord som kom till profeten Jeremia om Elam i början av Juda kung Sidkias regering. Han sade: Så säger Herren Sebaot: Se, jag ska bryta Elams båge, deras främsta makt. Jag ska låta fyra vindar komma mot Elam från himlens fyra hörn. Jag ska skingra dem åt alla väderstreck, och det ska inte finnas något folk dit de fördrivna från Elam inte ska komma.

I Jeremia kap 49 profeterar Herren om Elam, som är det nuvarande Iran. I sin bok, ”Nuclear Showdown in Iran, The Ancient Prophecy of Elam”, sammanfattar Bill Salus följande när det gäller Jeremia kap 49:

 

”Jeremia 49:34–36 förutsäger en kommande katastrof till den västra centrala delen av Iran, där Elams forntida territorium fanns. Omfattningen av denna tragedi kommer att skapa en massiv världsomspännande spridning av den drabbade befolkningen. Det kan visa sig vara en humanitär kris av episka proportioner.”

 

Avslutning


På en tidpunkt kommer Herren att bryta Irans inflytande, men till dess kommer de aktivt att försöka utrota det judiska folket och ha en central roll i ändetidens skeende. Jesu ord i Luk 21 om tecknen på hans återkomst, kan inte bli mer påtagligt än det är i dag. Herren profeterade att ”folk ska resa sig mot folk och rike mot rike. Den här världen kommer uppleva stora jordbävningar och svält och pest (virus), på den ena platsen efter den andra. Det kommer uppleva skrämmande syner och väldiga tecken från himlen. Vi kommer samtidigt höra rykten och bekymringar om (världs)krig.”

 

Herrens uppmaning till sina barn, när vi upplever dessa tecken är att ”räta på er och lyft era huvuden”. Mitt huvud är lyft, och jag väntar! Mina ögon är rättade uppåt och jag spanar. Jag ser efter tecken i himlen, om det är något som antyder, att molnen är på väg att skingras för att ge plats till konungarnas konung. Jag ser efter mörker som ska täcka solen, och efter blod som ska omsluta månen. Dessa två som enstämmigt vittnar om Herrens fruktansvärda och avgörande dag. Dessa begivenheter som snart kommer bli en verkligen. Det första är vår underbara och saliga uppryckande, vårt slutliga församlande till Herren. Det andra är det obeskrivliga mörker, en satanisk närvaro och en värld i avsaknad av Herrens frid. Det som återstår är en oerhörd och ofattbar dom.

 

Jesus kommer snart!

 

30 kommentarer:

  1. 🗣 = tIDpunktEN 🇸🇪〰️🆔️〰️♾️〰️🪙
    1 Timoteus 6:15
    som Gud kommer att åstadkomma i sin egen tid - Gud, den välsignade och ende härskaren, kungarnas konung och herrarnas Herre

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen, och tack för att du delar

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  2. Tack för allt du informerar oss GUDS välsignelse över dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen, och tack så mycket.

      Jag önskar också dig Herrens underbara och rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  3. Guds frid, Syskon

    Efe 3:20 - Men vi har vårt medborgarskap i himlen, och därifrån väntar vi Herren Jesus Kristus som Frälsare. Han skall förvandla vår bräckliga kropp, så att den blir lik den kropp han har i sin härlighet. Ty han har makt att lägga allt under sig.

    Vi befinner oss i en värld som blir allt mer galen, och redan nu får vi en föraning om det som ligger framför oss. Vi är med stora steg på väg in i den sista av avgörande tiden.

    Men löftet till oss är att vårt medborgarskap är i det himmelska, och att Herren en dag kommer att förvandla våra kroppar, för att bli lik hans. Den dagen kommer allt att bli underlagt Herren, och själva döden har inte längre någon makt över oss. Vilket fantastiskt löfte och hopp vi har i vår Frälsare och Herre.

    Jag önskar var och en, en välsignad helg.

    Mikael

    SvaraRadera
  4. Halleluja!!💜 Amen!!🙏
    Tack för dina trösterika ord...önskar dig detsamma! Y.

    SvaraRadera
  5. Tack för underbart ord Ef.3:20 ,önskar en fortsatt välsignad helg till var och en.
    Gud går före. Jesus kommer snart!

    SvaraRadera
  6. Kära Vänner,

    Jag tog del av en uppmuntrande dröm som en syster i Herren hade haft. I den drömmen blev vi, Guds barn, räddade i precis det ögonblick då bomber var på väg att falla ner. Jag har översatt drömmen från engelska:

    ”Jag hade en dröm, och i den jag stod utanför på ett fält med kullar. Jag hörde ett oväsen i luften. Jag såg upp, och såg ett trekantigt format jetflygplan, och den flög över mitt huvud. I det ögonblick jag kände att bomber vara nära att falla, såg jag något som fångade min uppmärksamhet. Jag såg stora mörka moln, och över dem såg jag Jesus. Jag visste då, att vi skulle bli bortryckta i precis rättan tid.”

    https://www.youtube.com/watch?v=VHzN4KD3NYs&t=250s

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
  7. Ååååh vad intressant! Jag hade en stark dröm för ca 1 år sen jag har tänkt mycket på sen dess där det var ett starkt ljussken från en atombomb som växte över himlen och precis när explosionen skulle sluka mig och min familj så VISSTE jag i drömmen att innan den nuddar oss så kommer vi bli uppryckta. Kul med fler liknande drömmar, om det börjas trappa upp med atombombhot nu mellan de stora länderna känns det ju oerhört aktuellt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, Sparven.

      Stort tack för att du delar din mycket uppmuntrande och bekräftande dröm. Det är flera andra som har fått liknande ord som "när bomber faller ner, är vi på väg upp".

      Jag tror på samma sätt, att innan den "stora olyckan" och innan dess att den här världen bryter samman och den röda hästen gör entre på världsscenen, så är vi hemma hos Herren.

      Hallelujah!

      Herrens underbara välsignelse

      Mikael

      Radera
  8. Drömde också förra året om kungabarn som flydde till säkerhet medan bomber föll! Gud tar hand om sina barn 🙏

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen, Erica.

      Helt fantastiskt med dessa bekräftelser från Herren, som talar om att när allt bryter ut, så är vi hemma hos Herren.

      Herren tar helt enkelt bort sin brud från den här jorden, innan vi upplever domslut som går ut över jorden.

      Maranatha!

      Mikael

      Radera
  9. Jag kom att tänka på en dröm min son hade när han var kanske i sjuårsåldern eller ännu yngre. Minns att vi satt vid köksbordet när han berättade att han drömt att vi rycktes upp rakt igenom taket och att precis efter det, så kom det en bomb på vårt hus. Känns som att Gud talar till många om detta.. och det verkar ju inte helt otroligt att det kan bli så. Måtte vi alla vara redo. Guds välsignelse! /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delar, S.

      Vi lever så nära både uppryckandet, krig och vedermöda. Och jag tror att det är som din son drömde. Först uppryckande och sedan domslut genom världskrig.

      Vi är redo och klara för Herrens återkomst!

      Maranatha

      Mikael

      Radera
  10. Något som jag ofta funderar på och som bekymrar mig är om våra husdjur får följa med vid uppryckandet? Vad tror du, Mikael och vad tror ni andra? Blir så orolig vid tanken på att vår älskade katt blir kvar här i lidande och misär när vi rycks upp../S

    SvaraRadera
  11. Guds frid, S.

    Ja, det är en riktig svår fråga, då Guds ord inte är helt tydlig i frågan. Men jag är barnslig i min tro, och välger att tro att Herren ser även till det. Herren vet hur mycket husdjur betyder för oss, och att de är en del av familjen. Så utan att jag har Guds ord på det, så tror jag att det är på det sättet. Att även våra husdjur som vi älskar så högt, kommer att vara med oss i det himmelska.

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har funderat på detta med djur också Var i bibeln hittar du stöd för det?

      Radera
    2. Jes 11:6


      Då skola vargar bo tillsammans med lamm

      och pantrar ligga tillsammans med killingar;

      och kalvar och unga lejon

      och gödboskap skola sämjas tillhopa,

      och en liten gosse

      skall valla dem.

      Radera
    3. Å, jag hoppas att det är så! 🙏🐈 💜
      /S

      Radera
    4. Hoppas inte för mycket, det står inte att djuren skall vara tillsammans med oss, dom verkar leva ett fridfullt liv tillsammans, och om dom fortsätter med samma livslängd då kan du byta katt några gånger om du befolkar jorden under tusenåren.��

      Radera
  12. Hittade denna underbara film angående djuren:

    https://youtu.be/z6JTf44Brr4

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Tack för att du delar. Den vill jag ta del av.

      Jag tänker att evigheten för oss, är en plats där Herren på ett övernaturligt sätt omsluter oss med härlighet och på ett personligt sätt, gör det till en fantastisk plats för oss. Och där tänker jag att Herren vet hur mycket våra husdjur betyder för oss, och de därför kommer att vara med oss i evigheten.

      Mikael

      Radera
    2. Har i många år haft besvär av grannars katter, som äter upp våra fåglar, förhoppningsvis kommer dom byta kost och "gå i vall"
      Grannarna ser inte vilka vilddjur deras katter är, för dom jagar inte "hemma"

      Enligt texten nedan, står det alla slags djur, det vi ser som sällskapsdjur ser andra folk som mat.

      Apg 10:11-16

      Han såg himmelen öppen och någonting komma ned som liknade en stor linneduk, och som fasthölls vid de fyra hörnen och sänktes ned till jorden.

      Och däri funnos alla slags fyrfota och krälande djur som leva på jorden, och alla slags himmelens fåglar.

      Och en röst kom till honom: ”Stå upp, Petrus, slakta och ät.”

      Men Petrus svarade: ”Bort det, Herre! Jag har aldrig ätit något oheligt och orent.”

      Åter, för andra gången, kom en röst till honom: ”Vad Gud har förklarat för rent, det må du icke hålla för oheligt.”

      Detta skedde tre gånger efter varandra; sedan blev duken strax åter upptagen till Himmelen.

      Radera
    3. https://youtu.be/bh5-xdmZUgs

      Radera
    4. Det vill jag också tro. Gud har ju skapat djuren och då måste han älska dem!

      Radera
  13. Guds frid, Syskon

    Fil 1: 13-20 - Han har frälst oss från mörkrets välde och fört oss in i sin älskade Sons rike. 14 I honom är vi friköpta och har förlåtelse för våra synder. 15 Han är den osynlige Gudens avbild, förstfödd före allt skapat, 16 för i honom skapades allt i himlen och på jorden: synligt och osynligt, tronfurstar och herradömen, härskare och makter – allt är skapat genom honom och till honom. 17 Han är till före allt, och allt hålls samman genom honom.18 Och han är huvudet för sin kropp, församlingen. Han är begynnelsen, den förstfödde från de döda, för att han i allt skulle vara den främste. 19 Gud beslöt att låta hela fullheten bo i honom 20 och genom honom försona allt med sig själv, sedan han skapat frid i kraft av blodet på hans kors – frid genom honom både på jorden och i himlen.

    Vilken underbar sanning! Vi är försonade med Herren, och genom korset har vi fått frid med Gud. Herren tog oss upp ur den djupa dyn och satte våra fötter på honom själv. Han lade en ny sång i vår mun, en lovsång och en tacksägelse för allt han har gjort. Vi är skapade till och för honom, och vi kan stå heliga, rättfärdiga och utan fläck och skrynka inför honom, på grund av allt han har gjort. Vilken nåd!

    Lärjungarna kom till Herren och sa: ”Till och med de onda andarna lyder när vi använder ditt namn”. Men det var förväntat att det skulle ske när vi använder Jesu namn. Herren säger att om vi verkligen ska glädja oss över något, så gör det för att våra namn står skrivna i Livets bok.

    Jag har glad och tacksam för att jag är frälst. Jag är tacksam för att Herren tog mig ut ur mörkret och in i hans rike av ljus. Jag är tacksam för att han mycket snart kommer för att hämta mig hem, för att vara tillsammans med mig för all evighet. All ära till vår älskade Konung, Herre och Gud.

    Maranatha

    Mikael


    SvaraRadera
  14. Kära Syskon,

    Ibland är det några som undrar när nästa inlägg i serien "Pekar uppryckandet på år 2022" kommer.

    Om det går som planlagt, så kommer nästa del på nästa fredag den 8 april, och kommer att handla om Herrens 7000-åriga plan med människan, som på ett särskilt sätt är knuten till Jesu tjänst, som började när Herren var 30 år gammal. Det kommer att vara ännu ett tecken som pekar på att det här året är något helt enastående.

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
  15. https://m.youtube.com/watch?v=sTOqjxZoVRw

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Tack för att du delar denna starka och välsignade video (på engelska)

      Det handlar om att leva i förvantan och vara redo för vårt kommande hopp. Uppryckandet är teckenlös, och kan hända när som helst. Det finns ingenting som kan hålla Herren tillbaka, men att vi varje dag ska leva i en förväntning till Herrens komma.

      Maranatha

      Mikael

      Radera