fredag 1 april 2022

22 Argument som pekar på att pingst är knuten till uppryckandet

 


Kära Syskon,

Jag har tidigare skrivit ett inlägg om Pingst eller Shavuot, som högtiden också heter. Pingst är en fantastisk högtid som ligger mitt i mellan vår- och hösthögtiderna. Vårhögtiderna blev uppfyllda vid Jesu första komma och sedan hösthögtiderna som återstår att bli uppfyllda vid Jesu andra komma. Det kan peka på att denna högtid, som ligger i mitten, är en helt särskild och profetisk tid för församlingen.

Jag brukar framhäva denna högtid varje år, men särskilt i år, då vi verkligen har en upplevelse av att leva i slutet av denna tidsålder, med ett snarligt uppryckande och början på vedermödans början, gör pingst inte är mindre intressant i år. Som ni vet så har jag också skrivit en del tidigare inlägg om just pingst som i år är den 15 juni (15 dagen i den 3 judiska månaden) Jag vill därför dela 22 argument som pekar och gör pingst till något helt särskilt när det kommer till själva uppryckandet av Guds församling.

22 argument som pekar på att pingst är knuten till uppryckandet

1. Församlingen föddes på pingstdagen, betyder det att församlingen på samma sätt kommer att avslutas på samma dag?

2. Berget Sinai var en bild på Gud som gifte sig med israeliterna. Genom församlingen fick Kristus på samma sätt en brud. Blir vi förenade med Herren på samma dag som israelerna gjorde?

3. Pingsten sker under veteskörden, där vete är en bild på de heliga. Det är samtidigt den högtid som kallas ”förstlingsfruktens högtid”. Vi vet att församlingen är Herrens förstlingsfrukt.

4. Man menar att Enok, som är en förebild på församlingen, blev uppryckt och borttagen av Herren på pingst.

5.En fantastisk bild i GT av vad som hände på pingstdagen, är berättelsen om Abraham (Fadern), som skickade Eliezar (den helig Ande) för att få en brud, Rebecca (kyrkan), till Isak (Jesus).  

6. Kung David, en förebild på Jesus, som både föddes och dog på pingstdagen.

7. På pingstdagen var lärjungarna församlade på ett ställe i den övre salen på pingstdagen. Vid uppryckandet kommer hela församlingen på samma sätt vara församlade på ett ställe, som är i himlen tillsammans med Herren

8. Boas, Israels förlösare, och Rut, som är en bild den hedniska bruden, gifte sig runt pingst, under själva tiden för veteskörden.

9. Det finns tre vårhögtider som har med Kristi frälsande verk att göra. Efter att dessa blev uppfyllda fick vi sedan en paus på 2000 år. På samma sätt kommer det efter högtiden Pingst (Uppryckandet) en paus, som är 7 års vedermöda, och till sist tre hösthögtider som har med Jesu synliga komma till Israel att göra. Om vårhögtiderna har med Herrens första komma och de sista tre med Herrens synliga återkomst att göra, kan den i mitten vara profetisk för församlingen.

10. Judarna ser denna dag som "utsmyckning av bruden".

11. Det finns en stark förväntning av en ”ankomst” i slutet på omerdagarna, som starter på påsk och där man sedan räknar där man räknar 50 dagar framåt.

12. Israeliterna hörde Herrens röst vid Sinaiberget – Vid uppryckandet kommer vi och på samma sätt, att höra Herrens röst. Herren kommer att kalla oss att komma ”Hit upp”.

13.Talet 50 står för jubileum eller befrielse. Uppryckandet är verkligen vår förlossning och befrielse, då vi äntligen är hemma hos Herren i himmelska kroppar.

14. Pingst är dagen då fruktträden ”bedöms” i Israel. Vid uppryckandet kommer församlingen att bli bedömda vid Kristi domstol.

15. Pingst kallas ”högtiden utan ett bestämt datum”, eftersom omer-nedräkningen börjar morgonen efter sabbaten.

16. Översteprästen presenterar bröden – en bearbetad produkt bestående av vete med jäst (symbol på synd), som bakas bort från värmen. Det finns inget annat offer vid någon annan tidpunkt som har surdeg i sig.

17. Uppfylldes Shavuot (pingst) helt för 2000 år sedan? Kanske fick vi bara ett delvist uppfyllande. Jesus var inte fysiskt närvarande på pingstdagen. Så det kan vara på det sättet, att Herren kommer att vara vår överstepräst och kommer att presentera kyrkan för inför Fadern vid pingst.

18. Höga Visan 2: 10–13 är en fantastisk bild på församlingen som spanar efter brudgummen. Årstiden passar perfekt med det vi läser i Höga Visan.

19. På pingstdagen nämner Petrus profeten Joel, som beskriver vad som kommer att hända i de sista dagarna.

20. Lagen gavs och började vid pingst. Kommer nådens tidsålder, som började vid pingst, att på samma sätt att avslutas vid samma högtid?

21. När Herren kallade upp Moses och gick ner på berget Sinai, hördes ett starkt basunljud (2 Mosebok 19:18-20). På samma sätt kommer vi att ”kallas upp” vid den sista basunens ljud, när Herren kommer ner för att hämta oss.  

22. När den helige Ande kom och utgöts på pingstdagen, resulterade det i frälsta människor från olika nationer, stammar och tungomål (Apg 2:5,6). Vid uppryckandet upplever vi på samma sätt en församling från alla nationer, stammar och tungomål.

Avslutning

Vi har cirka 2 månader kvar till pingst, och det händer otroligt mycket i världen på mycket kort tid. Innan kriget i Ukraina, och i början på det här året, skrev jag i mitt första inlägg om året 2022 som en stark kandidat för uppryckandet. Som vi sedan vet, så har det hänt mycket efter det, och situationen i världen är på väg till att utveckla sig till något mycket farligt. Men när mörkret blir desto tydligare, betyder det samtidigt att vi är desto närmare vårt himmelska hopp. Jag lever i det hoppet, och jag vet att Herren mycket snart kommer att hämta oss hem till sig. Var välsignade och lev i tron och förväntan om att Herren mycket snart kommer att rädda oss från och undan den kommande vreden.

Jesus kommer mycket snart!

 

49 kommentarer:

  1. 🗣 = sKULle ⚡️,;⚡️〰️⛰️〰️😇〰️🤴
    Johannes 6:15👈

    Eftersom Jesus visste att de skulle komma och bära bort honom för att göra honom till kung, drog han sig tillbaka ensam till berget igen.

    SvaraRadera
  2. Guds frid, Syskon.

    Ett litet vittensbörd från mig, som kan vara en bekräftelse på månaden juni om två månader. Jag bor som sagt inte i Sverige, men såg en svensk bil med registreringsnummer JUN 658. För ovanlighetens skull, såg jag samma bil två gånger samma dag och jag upplevde att jag skulle slå upp talet 658 i Strongs, för att se betydelsen av det. I Strongs står talet för: to bring to an end, complete. Det vill säga - I juni så fullbordas allt och får sitt slut. Hela juni och särskilt pingst som ligger i mitten av juni är verkligen högintressant. Det kan vara på det sättet, att det är vid denna högtid, att Herren kommer att avsluta och fullborda sitt verk med oss, för att ta oss till det himmelska.

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pingstdagen är väl sönd 5 juni i år??

      Radera
    2. Guds frid,

      I vår kalender ligger pingstdagen den 5 juni, men om man tar utgångspunkt i Herrens kalender, så ligger pingst den 15 juni. Men skulle det visa sig att det är den 5 juni skulle det vara fantastiskt. Men precis den 15 vittnar himlen och bekräftar den som något särskilt, och det gör den inte den 5 juni.

      Mikael

      Radera
  3. Jag tror det kan stämma. Hade en annan dröm nyligen där jag såg ett kalenderblock snabbt bläddras fram, det var inte många veckor. I nästa sekvens var de kristna på en plats som var väldigt vacker med liksom extra mycket färg på allt, som en vacker färggrann trädgård. Finns inte sådana färger på jorden. Allt ska prövas såklart men när ändå ett hopp om att få flytta hem snart! Guds välsignelse och frid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, Erica.

      Tack för att du delade ditt uppmuntrande vittnesbörd. Ja, fram till just juni är det inte många veckor kvar och vi är redan en bra bit inne i 2022. Det är välsignad tanke, att det kan vara på det sättet att vi är på väg mot vårt uppryckande och vår avslutning på den här jorden. Herren har gett mig andra och mycket personliga bekräftelser som jag dessvärre inte kan dela. Men Herren talar till sina barn och mörkret och den här tidens avslutning kan inte komma som en överraskning för Guds barn. Vi får lyssna in Herrens röst och höra vad han talar i tiden till sina barn. Vi är på väg till en plats med de mest fantastiska färger i all dess härlighet. Jag längtar!

      Maranatha

      Mikael

      Radera
    2. Vad kommer du säga till alla på denna sida om nu uppryckandet inte sker under juni månad? Vad kommer du säga när vedermödan drar igång och församlingen fortfarande är kvar på jorden? Du har aldrig funderat på att vi redan kan befinna oss i vedermödan?

      Radera
    3. "Församlingen" behöver inte vara samma som kyrkfolket, det är säkert många som levt i vedermöda hela livet.

      Radera
    4. Guds frid Anonym.

      Jag förhåller mig inte så mycket till olika antagande, som går ut på att vissa saker inte skulle ske. Så jag har med andra ord inte förberett ett inlägg efter juni månad eller om vi skulle gå in i 2023. Jag förbereder mitt hjärta för Herrens ankomst, och om allt stämmer som Herren pekar på, är jag trygg i att det här året kan vara något helt särskilt. Ditt sista antagande tänker jag inte alls över. Där är jag helt trygg i min sak att Herren hämtar oss hem innan den sista årsveckan. Det är för många profetiska händelser som inte är uppfylda för att vi skulle vara inne i själva vedermödan. Och om Herren handlar efter Shmitaveckor, skulle vi i så fall vara i avslutningen av den 70 årsveckan just nu, och Herren skulle sätta sina fötter på Oljeberget här till höst. Det skulle heller inte gå i hop med det profetiska ordet.

      Så både uppryckandet (förhoppningsvis i 2022) har vi till godo och sedan vedermödan med början här i höst.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  4. Eller så syftar det på Sverige. Eftersom det var en svensk bil du såg. Kanske domen över Sverige som bilen syftar till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så kan vara. Men den känslan jag fick, var att det hade med vår vandring att göra och församlingens tid på jorden.

      Hälsningar

      Mikael

      Radera
  5. Du ser nummerplåtar profetiskt, när jag läser din vänsterspalt ser jag,
    Nytt 24/8-2022 - Ryssland till Israel: "Golanhöjderna tillhör inte er!"

    Har försökt få in denna kommentaren förut, men du kanske inte förstår vad jag vill säga?

    Kanske är den datumen profetisk? För den har inte varit än?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Tack för att ni skriver när det går fel med inläggen. Dessvärre kronglar det lite, och några försvinner ibland. Men tack för din kommentar och för att du delar dina tankar.

      Ja, jag kan se att jag har lagt in ett datum som ligger i framtiden och tiden får visa. En sak är säker, vi kommer att uppleva många profetiska händelser som både har med församlingen och Israel att göra.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  6. Chockerande, ofattbara och fruktansvärda nyheter!
    https://www.varldenidag.se/nyheter/who-tillat-abort-anda-fram-till-fodseln/repvcE!8VWaNo2OEHnDQMGPIEJNpQ/

    Man tror inte att det är sant!! 😢
    Nu kan inte Guds vredesdom vara långt borta! /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, S.

      Stort tack för att du delar. När man upplever och tar del av nyheter som är knuten till tidens tecken, ser man det mesta. Men det här är något av det värsta jag någonsin har tagit del av!

      Det handlar alltså om WHO som går ut och uppmanar världens länder att slopa alla gränser för när en abort för en graviditet kan äga rum. Man vill heller inte ha något förbud när det gäller könsselektiva aborter, så bara det att man önskar ett bestämt kön kan utlösa en abort.

      Det här är inte mindre än fruktansvärt och något som berör Herrens hjärta. Ett tidstecken av format som tydligt visar på den mörka och sataniska tid vi redan lever i.

      Mikael

      Radera
  7. Så, fruktansvärt !!!

    Detta måste vi bara be e m o t vad gäller Sverige !!!

    Be att befolkningen inser vad abort innebär !!!

    Och – att Herren stoppar införandet av denna ohyggliga lag, i Sverige !!!

    Vi, kristna ska ju inte kapitulera och acceptera detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag håller med både Mikael och Anonym! Det är något av det värsta man hört talas om och något man aldrig hade kunnat föreställa sig!
      Herre, förbarma dig! /S

      Radera
    2. Nästa inlägg som kommer ut på fredag kommer att handla om det här. Här gäller det att vi står tillsammans och ber för att ett förslag som det här inte vinner någon gehör i världen. Som det är nu så är legaliserad abort fram till förlossningen redan godkänt i 8 delstater i USA. Så det här är något som har varit på väg ett tag. Det är inte längre nog att ta bort ett foster som inte är utvecklat, nu vill man ha möjlighet för att slå ihjäl fostret helt upp till förlossningen.

      "Herre, förbarma dig över vårt land och beskydda oss från dessa fruktansvärda och ogudaktiga lagar. Rör vid de människor som ska ta ställning till att införa det och uppenbara din sanning för dem. I Jesu namn"

      Mikael

      Radera
  8. Kära Syskon,

    Kriget i Ukraina fortsätter att utveckla sig, och särkilt USA blir mer frimodig när det gäller att uttala sig om Ryssland och Putin. Biden uppmanar nu att ställa Putin inför rätta för krigsförbrytelser under kriget och uppmanar att göra uppror och avsätta presidenten. Hur kommer Putin att svara på det här, och vad är hans fortsatta strategi? Som jag ser det finns ingen återvändo för Putin, och det kan därför komma desperata handlingar för att överleva. Om man tror att situationen i Ukraina snart är över, så är sanningen att vi aldrig har varit närmare ett världskrig än vi är nu.

    Jesus kommer snart

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag instämmer till fullo i din analys Mikael. Och precis som du skriver så går det inte att se hur Putin skulle kunna backa nu. Situationen har skruvats upp för högt. Läget är mycket allvarligt och idag kan man läsa i media att hela Gotland är strömlöst. Händer väl knappast aldrig annars. Hela Bornholm hade samma bekymmer för ett tag sedan. Man kan undra vad det beror på? Och nu ska vi utvisa ryska diplomater. Tidigare har vi skickat vapen till Ukraina. Detta retar upp Putin. Kan tillägga att jag skriver detta på jobbet och för en stund sedan slutade intranätet att fungera. Kort därefter fick vi mail från IT avdelningen att hela intranätet globalt för hela koncernen ligger nu nere. Har aldrig inträffat förut. Kan ju naturligtvis bero på vad som helst men nog är det märkligt att alla dessa saker inträffar just nu? I alla fall jag börjar bli riktigt orolig nu och jag tror vi står precis på randen av en explosiv utveckling av kriget i någon form.

      Hälsningar Björn Ekholm Grimsås

      Radera
    2. Tack Björn för att du delar dina tankar. Ja, det känns helt enkelt inte bra. Det har gått för långt och det ser inte ut som att det längre finns någon återvändo. Backar Putin hemåt igen för att utföra andra gärningar andra ställen i världen? Kommer en EMP att vara en del av en kommande attack, där all ström är utslagen när det sker? Väst skärper retoriken gentemot Putin och det ser inte alls ut som att han är klar till att ge upp. Länder som exempelvis Finland ropar "Nato" högre än någonsin och dipomlatin börjar rasa. Jag fortsätter också att tänka på Kina, och vad Ryssland och Kina pratar om bakom kulisserna?

      Vi måste fortsätta att be för Sverige och våra gränser.

      Mikael

      Radera
    3. I tillägg till de utvisade ryska diplomaterna, har andra länder valt att gå samma väg. Förutom Sverige, så har också Danmark, Frankrike, Tyskland och Italien valt att göra det samma

      Mikael

      Radera
  9. Ja! Det är fruktansvärt sataniskt! WHO är ett av FN:s fackorgan och djävulen styr FN! Vi alla kristna i Sverige måste be emot detta djävulska! Abort är mord oavsett vilken vecka som abort begås, men att vänta så pass länge som WHO säger tyder på att ytterligare fruktansvärda saker ligger bakom!

    SvaraRadera
  10. 🗣 = dÅ®️A®️ 📺〰️🔂〰️😇〰️🌞
    Moskva tror inte ett dugg, ett dugg på tårar
    De säger att folk, att folk, att folk är dårar
    Och Washington är vilda västen
    Woah förresten, förresten
    Men från Peking hörs det inget
    Men från Peking hörs det inget
    Men från Peking hörs det inget
    Ingenting
    Jag tittar på tv, jag tittar på tv
    Jag tittar på tv, jag tittar på tv
    Jag ser sönderskjutna bönder
    Och jag ser städer som gått sönder
    Jag tittar på hur världen faller isär
    Och jag tittar på en showbizz-dokumentär
    Åh, från Peking hörs det inget
    Åh, från Peking hörs det inget
    Åh, från Peking hörs det inget
    Ingenting
    Jag tittar på tv, jag tittar på tv
    Jag tittar på tv, jag tittar på tv
    Jag ser ryska stålet närmar sig långsamt målet
    Från Vita Huset hör jag bara sorlet
    De talar om fred, de talar om fred
    Ger order om mord
    Åh, alla dessa tomma ord
    Från Peking hörs det inget
    Men från Peking hörs det inget
    Men från Peking hörs det inget
    Ingenting
    Jag tittar på tv, jag tittar på tv
    Jag tittar på tv, jag tittar på tv
    Jag tittar på tv, jag tittar på tv
    Jag tittar på tv, jag tittar på tv
    Jag tittar på tv, jag tittar på tv
    Jag tittar på tv, jag tittar på tv
    Jag tittar på tv, jag tittar på tv
    Jag tittar på tv
    🏞: Ⓜ️uSixⓂ️atch
    Låtskrivare: Joachim Th├ñstr├âm / Gunnar Nils Ljungstedt / Lennart Olof Eriksson / Anders Bo Sj├âholm / Joachim Thastrom/// Den firar 40 år denna månad,,,😇

    SvaraRadera
  11. Australien är nästa land som utrycker bekymmer och ser ett kommande krig med Kina "inom ett par år". Men med tanke på Kinas militära utveckling de senaste åren, finns dock farhågor att det kan vara lite för sent.

    https://www.news.com.au/technology/innovation/military/australia-massively-unprepared-for-china-war-as-superpower-amasses-hitech-longrange-missiles/news-story/a9a041fc4c38bda8f54305d0b4d00853

    Mikael

    SvaraRadera
  12. WEF kräver ekonomisk världsvaluta! Ett Babels torn, ett system som kommer kollapsa enligt en israelisk ekonom!

    https://bit.ly/3O1sHtM

    Om han visste hur rätt han har! Ja! Denna världens system kommer fullständigt kollapsa! HERREN JESUS KRISTUS säger att Hans rike är icke av denna världen! HERREN JESUS KRISTUS är med oss alla dagar intill tidens ände och HAN kommer snart tillbaka! Amen

    Guds frid

    SvaraRadera
  13. Tydligen mycket kritiskt i Israel nu.
    https://www.youtube.com/watch?v=EkcGjKPFTKk&ab_channel=Education4Future

    Så mycket är verkligen i görningen.
    Jesus kommer snart.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en länk om pandemilagen, inte israel…?

      Radera
    2. Ja! Jag såg det också! Den handlar om att grundlagen måste skyddas! Rekommenderar att alla skriver under som vill skydda grundlagen och slippa diktatur i Sverige! Det börjar bli bråttom! April månad är sista chansen att skriva under!

      https://bit.ly/35Q6ldj

      Guds frid

      Radera
    3. Har redan skrivit på! 😊

      Radera
    4. 👍

      Guds frid

      Radera
  14. Hur nära är vi till ett kärnvapenkrig? Vad säger Bibeln?

    https://bit.ly/35Q3Mbb

    HERREN JESUS KRISTUS är med oss alla dagar intill tidens ände!

    Guds frid

    SvaraRadera
  15. "Tydligen mycket kritiskt i Israel nu."
    https://www.youtube.com/watch?v=zlytDik2HGU&ab_channel=BeholdIsraelwithAmirTsarfati
    denna länk ska det vara!
    Jesus kommer snart!
    "

    SvaraRadera
  16. Mikael du har ju tidigare skrivit att om Jesus inte kommer nu 2022 så kan han inte komma förrän om sju år dvs 2029. I så fall skulle det ju bli en väldigt lång period av krig i Europa… sju år! Och därefter sju års vedermöda. Det är väl inte så troligt? Jag menar, om kriget trappas upp så känns det som en alldeles för lång tid med sju år utan att kriget skulle spåra ur och kärnvapen användas? Jag vet inte.. jag bara spekulerar och det vore intressant att höra dina tankar om situationen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Herren kan ju komma när han önskar, men om det är på det sättet som Mark Biltz presenterar, så använder Herren Shmitaveckor i sin kalender. Och skulle det stämma att vi befinner oss i slutet av en Shimitavecka, och då nummer tio efter Israels pånyttfödelse, så går vi in i den elfte här till höst. Det skulle i så fall betyda att om det som skrivs är rätt, att vi i så fall skulle vänta ytterligare 7 år till nästa Shmitavecka är slut, och det ser jag inte som troligt.

      Min överbevisning och tro är att vi lever i avslutningen av en Shmitavecka, och om 7 år har vi nått 6000 år. Därför är min personliga överbevisning att Herren kommer tillbaka i 2022 och vedermödan börjar här till höst. Och med de tecken som vi upplever här i 2022, så är det ingenting som tyder på motsatsen.

      Varma hälsningar

      Mikael

      Radera
  17. Pratade med en syster och hon menade att uppryckandet redan börjat ske nu runt om på flera platser, många är redan borta, tomma hus, många som inte hört av sig. Så förbered er nu vänner!

    Bengt

    SvaraRadera
  18. Vaa… men.. ska inte alla ryckas upp samtidigt?!

    SvaraRadera
  19. Det här gäller USA eftersom att vi växlade några ord över telefonen och jag kommer höra med henne under helgen vad som riktigt har skett. Mikael har här på bloggen talat om att vi bör vara beredda och ha olja i lamporna och som bröder och systrar ska vi vara vaksamma och be! Vedermödan börjar och det stämmer bättre med artikeln som vi läser nu.

    Bengt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du hört med systern i USA vad det egentligen är som har hänt?

      Radera
    2. Hej!

      Har pratat med henne över telefon video och det är mycket som har hänt. Det kommer bli en utökad förföljelse mot kristna över hela världen och ingenting blir som varit innan. De är medlemmar i en stor församling och har vänner i andra delstater! Om uppgifterna stämmer blir det nya regler inom EU från 1 juli, jag känner djup oro och ångest.

      Mvh Bengt

      Radera
    3. Vaddå för regler inom EU? Har du någon källa på det?

      Radera
    4. Hej
      Ska försöka redogöra för vad som kommer med nya dekret! Vi behöver be för varandra

      Bengt

      Radera
    5. Vi kan nog förvänta oss nya hårdare regler och restriktioner efter den 1 juli inom EU, som vi kan se upphör nuvarande resolution 2361 att gälla den 30 juni och en förlängning blir därefter. Det kommer påverka vår frihet och begränsa oss ytterligare, en avsevärd försämring mot mänskliga rättigheter! Genom bön kan vi kanske förhindra en utökad diktatur!

      https://ec.europa.eu/info/policies/justice-and-fundamental-rights/eu-citizenship/movement-and-residence/eu-digital-covid-certificate-vaccinations-and-travel-restrictions_sv


      Bengt

      Radera
    6. Tack för länken men jag trodde det handlade om något annat än pandemin eftersom du skrev att det kommer bli utökad förföljelse mot kristna?

      Radera
    7. Ja! Det är illa nog som det är och har varit under dryga två år och som vi kan se handlar det om ett frökrig vilket är utomordentligt allvarligt! Ett krig mot den mänskliga rasen med en förblommerad pandemi som inte existerar. Det omöjliggör för vanligt folk att träffas och umgås med den ev kommande lagstiftning! Länken nedan är ett lagförslag, en del av den förföljelse som kommer och är direkt brottsligt, det strider mot mänskliga rättigheter!

      https://www.varldenidag.se/nyheter/jurister-grundlagsskyddade-rattigheter-hotas-av-ny-pandemilag/repvcx!xkqIGqXqtQB3FRb8VJR4ag/

      mvh Bengt


      Radera
  20. Guds frid, Syskon.

    Det var inte bara ett tillfälle att församlingen blev född på just pingstdagen. Jag tror att Herren gjorde det för att visa, att just högtiden Pingst är knuten till församlingen. Om församlingen nu fick sin början på just pingstdagen, som gjorde attt vi fick en ny hushållning, är tanken om att Herren vill avsluta samma hushållning på samma dag, inte alls otänbar.

    När vi sedan ser att de första högtider redan är uppfyllda i och med Herrens död och uppståndelse, och att de sista har med Jesu återkomst till Israel att göra, så pekar mycket på att just pingst är knuten till församlingen och själva uppryckandet.

    När Israel vandrade i öknen, så var det månen som var deras kalender. Det gör att pingst alltid är på den 15 dagen i den 3 judiska månaden (153) varje år. Som kan vara den dag då näten är fulla och hedningarnas fulla antal har nått sitt mått.

    Som jag ser det, så är just högtiden pingst den högtid som är den starkaste förebild på uppryckandet. Och skulle det vara på det sättet att församlingens tid avslutas på samma dag den började, så kan juni om ett par månader vara hög intressant.

    Danielsbok 9:27 talar om det kommande förbundet mellan Antikrist, Israel och arabvärlden. Otroligt nog, så är det precis den 27 september (927 datum på engelska) att basunhögtiden börjar och vedermödans tid kan börja. Datum stämmer i år 100 % i hop med kapitel och vers i Daniels bok.

    Jesus uppstod på den 3 dagen, och det kan vara så att vi uppstår i den 3 månaden. Jesus föddes på den 15 dagen i den 7 månaden. Herren låg i graven den 15 dagen i den 1 månaden. Pingst i år alltså den 15 dagen i den 3 månaden. Talet 3 står för uppståndelse.

    Pingst sker alltid vid fullmåne, och den 15 juni i år, som är rätta datumet för pingst, är det på samma sätt en fullmånde. En måne som också kallas "honey moon".

    Om någon inte har tagit del av det längre inlägg jag har skrivit om just pingst, så vill jag verkligen rekomendera att göra det:

    http://jesus-kommer-snart.blogspot.com/2016/06/shavuot-eller-pingsten-en-hogtid-som.html

    Men när jag skrev det inlägget för ett par år sedan, visste jag inte då att himlen på ett fantatiskt sätt vittnar om något som kan peka på uppryckande.

    Sedan har vi Shmitaveckor och skapelse år för människan som vittnar enstämmigt om att vi snart har nått vårt slut.

    Allt pekar på att Jesus mycket snart kommer tillbaka och vi kommer att prisa Herren tillsammans på himlens sky.

    Mikael

    SvaraRadera
  21. Mycket intressant, vad som kommer detta år!
    Jag har lyssnat på flera som predikar om att 2022 kan vara ett särskilt år.
    Sant att vi behöver be för varandra, tack för påminnelse.
    Nåd och Frid till alla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Ja, det är verligen det mest intressanta år, jag någonsin har upplevt när det gäller ändetidens tecken. Om data stämmer, att detta är ett Shmita år, och en ny årsvecka börjar här till höst, och om sju år så når människan ett 50:e jubelår och 6000 år, samtidigt med kraftiga tecken i himlen och på jorden. Ja, då blir det inte mer intressant och starkare. Allt pekar på att just 2022 är ett avgörande år och min personliga tro är att den sista årveckan börjar här till höst, vilket betyder att någon gång från och med nu och till höst kan vi förvänta att uppryckandet sker.

      Vi är snart hemma och vår vandring är över! Sanningen om att Jesus mycket snart kommer tillbaka, har inte varit mer angelägen än den är i dag.

      Jag ber om nåd, styrka och kraft på den sista biten av vår vandring. Varje steg vi tar, har Herren gått först. Den väg han har utstakat för oss går ibland genom dalen, men en dal han har lovat att vara med oss.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera