lördag 15 oktober 2022

Ser vi en närstående rysk invasion av Sverige?

 


Jona 3:10 - När Gud såg vad de gjorde, att de vände om från sin onda väg, ångrade han det onda som han hade hotat att göra mot dem och gjorde det inte.

Vi har genom åren tagit del av flera utombibliska profetior som har med en rysk invasion av Sverige att göra. Det är alltid med tyngd och sorg i hjärtan att man läser dessa varningar som kommer med jämna mellanrum. Vi tror och hoppas att Herren genom sin nåd kommer att förbarma sig, och att Sverige får uppleva nåd och Herrens barmhärtighet på samma sätt som staden Ninive, när människorna ödmjukade sig och vände om från sina onda vägar (Jon 3:5–10).

Men jag har ändå känt en förmaning här på det sista, och upplevt att vi igen måste påminna oss om det som har förmedlats genom Herrens tjänare och tjänarinnor, genom syner, drömmar och visioner. Här delar jag några av de varningar som har förmedlats av Herrens tjänare:

Yonggi Chos varnande ord

Den sydkoreanska pastorn David Yonggi Cho, som var pastor för världens största församling, flyttade hem till Herren i 2021. Men han besökte Sverige vid flera tillfällen, och bland annat i 2018. Under sitt besök i Sverige fick han ett profetiskt tilltal till Guds församling:

”Efter att ha varit här i några dagar upplever jag något främmande i atmosfären. Med profetisk ande vill jag säga att Sverige står inför krig eller väckelse. Om ni inte ber mer om en ny väckelse, så kommer fruktansvärda krigstider över landet.

Jag har gråtit och bett över ert land och utifrån denna nöd och kamp ser jag i min ande detta som måste komma över er nation.

Ni tycker inte om att höra det här, men det bryr jag mig inte om. Jag säger bara det som Gud har lagt på mitt hjärta, att kommer det inte väckelse snart så kommer med hundra procents säkerhet Guds domar att drabba landet.

Jag är chockerad över den fria moralen. Jag ser hur ormen som bedrog Adam och Eva håller på att bedra er mitt i ert välfärdssamhälle och ni kan bara besegra den i Jesu Kristi namn. Mitt hjärta är tungt och mina ögon fyllda av tårar.

Vakna upp kära kristna i Sverige och känn ert ansvar inför Gud annars går landet sin undergång till mötes mycket snart. Om ni faller i likgiltighetens sömn kommer ni att höra krigslarm. Detta har Gud uppenbarat för mig sedan jag kom till Sverige. Jag vädjar till er i Kristi namn: Vakna innan det är för sent.” Slut citat. Inlägget är taget från Holger Nilssons hemsida.

Det är skarpa ord från Yonggi Cho, där han ger ett ultimatum från Herren. Om inte Guds församling ber om väckelse skulle konsekvensen bli krig över landet. Väckelse eller Guds domar, mörker eller Herrens härlighet.

Birger Claessons profetia

Birger Cleassons profetia har jag skrivit om ett flertal gånger. När man tar del av Birgers profetia som talar om in rysk invasion av Sverige, börjar det ryska anfallet med att inta städer i norra delen av Sverige, som Umeå och Östersund. Följe profetian blir hela Umeå jämnad med marken, och Östersund så gott som. Även Göteborg blir jämnad med marken, och den svenska militären kommer inte hålla stånd i de yttre bevakningarna i skärgården. I allt är det fem platser i Sverige som får ett gemensamt anfall på samma gång – Umeå, Göteborg, Malmö, Stockholm och Västervik.

I avslutningen i Birgers profetia, ser han mörkret falla över hela Sverige, men ut ur mörkret ser han en stor skara vitklädda gestalter som rycks upp mot himlen. Denne profetia utspelar sig i ”nådens hushållning”, när församlingen fortfarande är kvar på jorden. Mitt i detta mörker som Sverige upplever sker alltså uppryckandet, och Guds församling blir tagna hem till det himmelska. Så i följe denna profetia sker alltså uppryckandet i förbindelse med denna ryska invasion.

Ingvar Harknäs syn om världens sista dagar

Ingvar Harknäs, en broder som nu är hemma hos Herren, har skrivit en bok – Världens sista dagar, som bygger på uppenbarelseboken och syner som Ingvar fick från Herren. Jag hade själv nåden att vara i kontakt med denne underbare brodern, innan han gick hem till Herren. Ingvars syn bekräftar det som Birger såg och upplevde, och beskriver på samma sätt en rysk invasion av Sverige. Ingvar får på samma sätt som Birger, förståelsen av att uppryckandet sker under detta krig. Ingvar ser kvarlämnade utanför Pingstkyrkan i Västerås, och beskriver följande i sin syn:

”Jag ser nu små grupper av människor samlas utanför kyrkan och på de bänkar jag nyss beskrivit, ser jag en del ungdomar sitta och samtala under djupt allvar. De samlades antal kan knappast överstiga ett 20-tal. Jag ser en sjuttiofemårig man stödd på en käpp samtala med några äldre kvinnor utanför kyrkporten. På bänkarna ser jag förgråtna ungdomar sitta. En ung flicka på cirka arton år, lutar sitt huvud i sina händer och gråter förtvivlat. Vad jag ser i synen är de kvarlämnade förtvivlade människorna som kanske inte trott på budskapet om Herrens återkomst, trots att många förkunnat denna sanning.

Ingvar skriver senare i samma kapitel:

”När jag studerat de unga kvinnorna formas en fråga i mitt hjärta. Var är männen som har lämnats kvar och det svar jag får av Herrens Ande är att de är ute i kriget. Av det förstår jag att Herrens återkomst sker under ett krig.”

Det är en förtvivlad bild som Ingvar får av kvarlämnade människor. Människor som i sina hjärtan inte har tillhört Herren, och har därför blivit kvarlämnade. Ingvar får samtidigt förståelsen av att uppryckandet sker under ett krig.  

Profetisk dröm om Sverige och Herrens återkomst

I 2018 så delade Holger Nilsson en profetisk dröm som en av hans prenumeranter hade haft. Jag tycker att den var talande, då den också innehåller en varning som har med Sverige att göra. Drömmen delades i 2018, för nästan precis fyra år sedan:

Här följer i korta ordalag det jag drömde:

”Jag befann mig på en grön äng. Omgivningen var harmonisk, och det verkade som det kunde ha varit himlen, eller något liknande. Jag ser en gestalt kommer gående mot mig. Jag frågar gestalten, vem är du? Personen ifråga svarar: Jag är Alfa och Omega. Omedelbart känner jag en stark närvaro av Herren, jag faller ner på knä i drömmen, och känner mig så ovärdig. En renhet var över platsen. Jag upplever att det är Herren som kommer till mig i drömmen. Han säger till mig fyra saker: ”Jag är Alfa och Omega, Jag är den Förste och den Siste. Jag är Början”; Då får jag se en soluppgång, ”men jag är också Slutet”; då får jag se solnedgången. Sedan sade Han: ”Se, jag kommer snart. Se jag kommer snart.” (Det sade han två gånger som för att understryka vikten och allvaret!) Sedan sade Han en sak till, som många nog bävar för. Allt ska prövas, men detta var vad Han sade i drömmen: ”Det kommer en dom över Sverige.” När Han sa detta, var det inte med glädje, utan det var sorg i Hans ögon. Jag såg inte ansiktet, men jag såg ögonen, och det första jag tänkte var: ingen människa kan ha sådana ögon, de var som lågor, som flammande eld, de liksom gnistrade på något sätt. Han hade en vit, lång klädnad och ett gult bälte, möjligtvis av guld, runt midjan. Så långt denna dröm. 

Avslutning

Holger avslutar sedan inlägget med att skriva en kommentar till drömmen:

I drömmen varnas vi för att en dom kommer över Sverige. I anknytning till detta kan nämnas att vi tagit del av andra drömmar som förmedlats till oss om att Ryssland kan komma att gå in i Sverige. Med tanke på den senaste tidens utveckling bör dessa varningar tas på allvar. Det är dags för ett kraftigt andligt uppvaknande!

Jag instämmer med Holgers reflektion. Vi behöver ett uppvaknande för det profetiska ordet och tidens överbevisande tecken. Vi behöver ett uppvaknande inför dessa varnande profetiska hälsningar, som pekar på Herrens återkomst men också svåra tider över vår jord och vårt land. Vi behöver ett andligt uppvaknande, där den helige Ande får lov till att röra våra hjärtan på nytt. Där vi låter Herren förvandla våra liv med sin kärlek och nåd, och Herren får bli vårt allt och vårt ett. En nöd för vårt land, en nöd för våra städer och en längtan efter en genuin väckelse.

Han som har ögon som eldslågor, huvud och hår som vit ull som snö, fötter som skinande malm och en röst som väldiga vatten, söker våra hjärtan och önskar att göra det till sitt. Han som är Alfa och Omega, den förste och den siste, kommer mycket snart tillbaka.  

Maranatha

Mikael

52 kommentarer:

  1. Brevid dess har vi också syster TZ varnande vittnesbörd, där hon beskriver följande i sin dröm:

    "Min dröm jag hade om att allt blev mörkt när min man o jag o en av döttrarna åt middag på Ikea. Plötsligt blev det helt svart och en röst hördes . Utrym lokalerna, kriget är här. Tror det handlade om uppryckelsen. I samband med kriget rycks vi upp. Drömmen kom då tydligt till mig idag igen. I minnet. Var redo! Snart brister skyn och vi får skåda vår frälsare"

    Mikael

    SvaraRadera
  2. Ja det är sannerligen allvarstider.
    För flera år sedan visade Herren mig att en rysk invasion kommer över Sverige. Samtidigt har Herren också visat att det på samma gång sker terrorbrott och inre våldsamheter mot invånare b.la kvinnor. Dessutom haft en dröm där en stor lokal med datorer var full av kineser som bröt sig in i datorprogrammen i Sverige.
    Har delat detta för flera år sedan med andra kristna och ber sedan många år ständigt om Guds beskydd över Sveriges folk, överhet,land och gränser och om att skydds muren över Sverige skall vara stark och intakt.
    Ber även om en besökelsetid av Herren över Sverige och om nåd ,förbarmande och syndaförlåtelse.
    Jesus Kristus kom!.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, och tack för att du delar de varningar som Herren har visat dig. Jag instämmer i din nöd och förbön för vårt land. Vi behöver en genuin och äkta besökelsetid över vårt land. Vi förmår inte i oss själva, men den helige dyrbare Ande, kan och förmår blåsa över vårt land.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  3. Fortsättning från f.d kommentar,
    Gud gav mig psalm 27 pået särskilt sätt för ett år sedan.
    Psalmen har skänkt tröst och hopp för mig och jag hoppas att den får göra det för mina syskon i Herren också.
    Guds ord är levande sant och verksamt och så skönt att ha med sig.
    Gud välsigne dig Mikael och er andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du också delar denna underbara psalm. Jag delar ett utdrag från den där Herren lovar beskydd för sina barn:

      "Om en här belägrar mig
      räds inte mitt hjärta,
      om krig bryter ut mot mig
      är jag ändå trygg.
      4 Ett har jag begärt av Herren,
      detta söker jag:
      att få bo i Herrens hus
      i alla mina livsdagar,
      för att se Herrens ljuvlighet
      och söka honom i hans tempel.
      5 Han gömmer mig i sin hydda
      på olyckans dag,
      han beskyddar mig i sitt tält,
      han för mig upp på klippan."

      Herrens rika välsignelse
      Mikael

      Radera
  4. Håll oss vakna .. käre Jesus .

    SvaraRadera
  5. Lämna Ukraina omedelbart

    Nu är det Kinas utrikesminister som varnar alla medborgare att lämna Ukraina omedelbart. Det är första gången det händer sedan Ryssland inledde sin "särskilda militära operation" i Ukraina. Det här kommer säkert med bakgrund från ryska källor som nu gör att Kina reagerar med det samma.

    https://halturnerradioshow.com/index.php/en/news-page/world/flash-china-foreign-ministry-tells-all-citizens-evacuate-ukraine-immdiately

    Jesus kommer snart!

    Mikael

    SvaraRadera
  6. Allierade länder med Ryssland har bett om omedelbar evakuering av sina ambassader och att deras medborgare lämnar Kiev och Ukraina

    Kära Syskon,

    Ofta känns det som en börda att ge vidare dessa dystra nyheter, som på inget sätt ser ut till att bli bättre, men något som hela tiden utvecklar sig och eskalerar till något värre än det är i dag. Det ser ut som att världen förbereder sig på krig och på ett "worst case scenario".

    Det är inte bara Kina som varnar och uppmanar sina medborgare till att lämna Kiev och Ukraina, men också flera andra länder som stöder Ryssland. Länder som Egypten, Serbien, Kirgizistan, Uzbekistan, Turkmenistan, Kazakstan och Tadzjikistan gör det samma och utfärdar ett nödmeddelande där de uppmanar sina medborgare "att lämna Kiev omedelbart och att lämna Ukraina i allmänhet eftersom det förväntas en stor Rysk militär operation i Ukraina och kanske Kiev. Deras ambassader stänger helt enkelt.

    https://warnews247.gr/erchetai-sok-kai-deos-sto-kievo-6-mig-31-me-kinzhal-sto-minsk-ekkenonontai-presveies-kai-fevgoun-xenoi-ypikooi-konvoi-lefkorosikon-bm-27-uragan-sta-synora-me-oukrania/

    När allt detta sker så är det tydliga tecken för oss att lyfta våra huvuden i förväntan till Herren. ALLA tecken pekar på Herrens snara tillkommelse och jag är överbevisad om att vi lever på lånt tid. Så dystra nyheter för den här världen betyder samtidigt att vi är på väg hem.

    Var vid gott mod för Jesus kommer mycket snart tillbaka

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Mikael för allt du delger oss.Det är bättre att förbereda sig istället för att tycka att du kommer med dåliga nyheter. Vi vet ju att detta måste hända och att Herren har full kontroll
      TZ

      Radera
    2. Tack så mycket TZ. Precis som du säger, så måste allt detta ske som ett led till Herrens återkomst. Om man skulle beskriva födslovåndornas tid, så är det precis det vi upplever just nu. Så Herren och Guds ord är verkligen mitt i prick när det gäller uppfyllandet av profetior som är med ändetiden att göra. Men som vi vet så leder det till något helt fantastiskt underbart - vårt uppryckande och församlande hos Herren.

      En välsignad dag

      Mikael

      Radera
  7. Spännande tider. Jag upplever det uppbyggligt då jag väntar på Se vår Herre
    GV
    TZ

    SvaraRadera
  8. Till Mikael och oss som bär bördor av att ta emot och delge tunga besked och böneämnen.
    Tröst i lidanden; 2 Kor 1: 3-7
    Hoppet om en kommande härlighet; 2 Kor 4:16-18.
    Vi får lyfta våra huvuden och glädja oss över att frälsningen och räddningen är nära.

    Jesus kommer mycket snart!
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, Maria.

      Underbara och tröstefulla ord. Jag delar dessa bibelverser här:

      1 KOR 1:3-7 - Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Far, barmhärtighetens Far och all trösts Gud! 4 Han tröstar oss i all vår nöd så att vi kan trösta dem som är i nöd med den tröst vi själva får av Gud. 5 Liksom Kristi lidanden flödar över oss, så överflödar också genom Kristus den tröst vi får. 6 Om vi är trängda, är det för er tröst och frälsning. Om vi blir tröstade, är det för att ni ska få den tröst som ger kraft att uthålligt bära samma lidanden som vi. 7 Och vårt hopp om er står fast, eftersom vi vet att ni delar vår tröst liksom ni delar våra lidanden.

      2 KOR 4:16-18 - Därför ger vi inte upp. Även om vår yttre människa bryts ner, förnyas vår inre människa dag för dag. 17 Vår nöd, som är kortvarig och väger lätt, bereder åt oss en väldig och överväldigande härlighet som väger tungt och varar för evigt. 18 Vi riktar inte blicken mot det synliga, utan mot det osynliga. Det synliga är förgängligt, men det osynliga är evigt.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  9. Ryska styrkor attackerar Ukrainas huvudstad i dag för andra gången på en vecka. Andriy Yermak, chef för presidentens stab, skrev på Telegram att sprängningarna involverade så kallade kamikaze-drönare, som uppsöker mål med hjälp av kamera. Det gör att attacker och konfrontationer omkring Kiev ökar och vi kan stå inför en ytterligare evakuering av medborgarna i Kiev.

    Jag vill då påminna om den så kallade " the azovmena profetian" som en amerikansk missionär i Ukraina fick. Där såg han Jesu återkomst ske i förbindelse med den andra stora evakueringen i Ukraina.

    "https://www.youtube.com/watch?v=ip4xEGh-u5M&t=2098s

    https://www.youtube.com/watch?v=EQyZy37zDKQ

    Mikael

    SvaraRadera
  10. Hur mycket mat har ni andra bunkrat upp, bra att höra hur andra resonerar! Behöver ha riktlinjer och lite goda råd om kriget kommer.

    SvaraRadera
  11. Kära Syskon,

    Ibland kommer det också befriande vittnesbörd på det sätt som Herren hjälper syskon i Ukraina. Här är ett vittnesbörd jag läste på en youtube kanal. Vittnesbördet kommer från två familjer som gömmer sig i en källare. Dessa två familjer på 7 personer hade bara en burk med kakor och en flaska vatten att klara sig på. Men de slutade inte be och tillbe Herren, och sedan såg de en ängel. Källaren blir sedan varm och maten och vattnet tog aldrig slut.

    Fantastiskt vittnesbörd om på det sätt att Herren är med och tar hand om oss.

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
  12. Så otroligt gripande. Gud är så god . Tack för att du delade det, det värmde och tog tag i hjärtat.
    Guds frid och välsignelse,
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var väldigt välsignat att ta del av.

      Herrens rika välsignelse
      Mikael

      Radera
  13. To God be the glory. Tack för underbara inlägg. Har följt din sida under flera år dock aldrig gjort något inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din uppmuntrande hälsning. Underbart att du har varit med på resan. Jag önskar dig Herrens rika nåd och välsignelse

      Mikael

      Radera
  14. Ryssland varnar Israel för att skicka vapen till Ukraina. Det skulle i så fall förstöra den diplomatiska förbindelse mellan dessa länder.

    https://www.timesofisrael.com/russian-ex-president-if-israel-sends-weapons-to-ukraine-it-will-destroy-moscow-ties/

    Det är intressant att Israel på något sätt blir indragen i kriget, då vi samtidigt kan se, att några av Israels fiender som Iran blir allt mer aktiva. Det är Iranska droner som Ryssland har använt i sina attacker mot Kiev, och det går rykten om att även Libanon, grannlandet till Israel också har fått dessa droner. Det skulle i så fall betyda att även Israel är indirekt hotat av Iran.

    Så här ser vi hur Iran nu indirekt börjar att stödja Ryssland i deras krig. Det samarbetet kommer fortsätta tills de en dag vänder sig mot Israel.

    Maranatha

    Mikael

    SvaraRadera
  15. Defcon står nu på 2 i Europa

    Defcon är en beredskapsskala som används av USA:s försvarsdepartement för de väpnade styrkorna. Skalan är femgradig: 5 är normal fredstid och 1 är när de facto krigsstillstånd råder. Just nu står alltså Defcon på 2 i Europa, som är steget innan fulltaligt krig. Defcon 2 har tidigare bara använts en gång och det var under Kubakrisen i 1962

    Just nu är NATO i gång med att hålla kärnvapenövning och utvecklingen här de nästa veckorna kan vara väldigt avgörande.

    https://www.svd.se/a/Q775rQ/nato-ovar-karnvapenkrig-steadfast-noon-ett-test-for-alliansen

    https://www.defconlevel.com/european-command-news.php

    Jesus kommer snart

    Mikael

    SvaraRadera
  16. Rabbi håller möten med messias

    Det här är en intressant nyhet som kanske får sitt eget inlägg om Herren vill och dröjer. Det är en av de mest kända rabbiner i Israel, som påstås redan har haft möten med messias, och det finns därför en väldigt stor förväntan efter messias i Israel just nu. Många rabbiner vågar helt enkelt inte åka från Israel då man förväntar att denne (falska) messias snart ska träda fram.

    Något annat intressant som denna artikel nämner är att det finns en gammal profetia som talar om att denne "messias" ska träda fram när vattnet är fyllt i Gennesaretsjön. På grund av torka har det fattats vatten i denna sjö i många år. I 2017 så var sjön på sitt lägsta nivå i 100 år. Det otroliga är att vattnet har stigit på ett otroligt sätt de senaste åren. Redan här i april 2022 var sjön nästan full och på det högsta nivå på 30 år. Nu tror man att sjön är helt full om bara några veckor, och då skulle messias i så fall träda fram.

    Det är ju inte Jesus, den äkta messias som träder fram, men antikrist som förleder det judiska folket. Men bägge nyheter visar hur nära vi är på den absolut sista tiden.

    Jesus kommer snart


    https://www.timesofisrael.com/sea-of-galilee-nears-maximum-capacity-for-first-time-in-30-years/

    https://www.svd.se/a/Xm4yo/gennesarets-sjo-torkar-ut

    https://www.israeltoday.co.il/read/israeli-rabbi-says-hes-already-holding-meetings-with-messiah/

    Mikael

    SvaraRadera
  17. Tror ni att vi hinner se och avslöja antikrist ? Innan uppryckelsen.

    SvaraRadera
  18. Han är redan identifierad och många vet inte om det!

    SvaraRadera
  19. Mikael! Hur tänker du runt det? . Jag har alltid tänkt att han träder fram efter vi är uppryckta. Men en del menar att vi redan kan veta vem han är. Även om han inte trätt fram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Ja, den är svår att svara på. Min personliga tro och övertygelse är att som du säger, att antikrist inte kan träda fram innan församlingen är borta. Men betyder det att Herren inte kan uppenbara vem han är? Ja, det står och kan inte läsas någonstans.

      Det finns ju vissa syskon som har föraningar eller till och med har fått visioner om vem det kan vara. Om vi tar utgångspunkt i Ingvar Harknäs som jag skriver om i inlägget, så fick han även en syn angående antikrist. Han såg vilket land han kom i från (jag menar det är Syrien) och han beskriver hans utseende (mörk, med bakåtkammat hår, ljusbrun hud som man har i Mellenöstern, klädd i en vit kostym). Där blev han inte beskriven som en redan känd politiker, militär eller liknande.

      Så många gånger är det gissningar som man nu själv tycker antikrist passar in i ordet, eller så kan det vara personer som Herren har gett personliga tilltal i förhållande till hans existens. Men i princip tror jag inte att det är många som vet. Jag tror att på samma sätt som att antikrist först träder fram efter församlingens uppryckande, så är hans identitet okänd fram till dess.

      Det är lite det samma som de två vittnena. Jag tror att dessa två vittnen redan är ibland oss, men de träder först fram och börjar profetera när församlingen är borta.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  20. Iran skickar till Ryssland hundratals ballistiska missiler, drönare och "Dezful" med en räckvidd på 1 000 km - Israel: "Inget luftvärnssystem kommer att rädda Kiev"! Källa: WarNews247

    SvaraRadera
  21. https://warnews247.gr/etoimasies-chrisis-pyrinikon-kitrinos-kai-kokkinos-synagermos-sti-rosia-diatagma-v-poutin-kiryxe-katastasi-poliorkias-kai-stratiotiko-nomo/

    Förberedelser för användning av kärnvapen: Gul och Röd Alert i Ryssland - Dekret av B. Putin: Han förklarade ett "belägringstillstånd" och "krigslagar"Territoriella försvarsenheter bildas.

    Läget är mycket allvarligt! Viktigt att vara förberedd och utrustad om det värsta tänkbara inträffar! Sverige har definitivt inga garantier då regering och riksdag eftersträvar ett medlemskap i Nato!

    Vad säger Bibeln? Jorden skall för evigt bestå så jorden kommer inte gå under! Men det är inte omöjligt att Gud kan komma att tillåta enstaka kärnvapenmissiler!

    https://warnews247.gr/to-iran-stelnei-ekatontades-vallistikous-pyravlous-drones-h-rosia-zitise-kai-ton-dezful-emveleias-1-000-chlm-israil-kanena-a-a-systima-den-tha-sosei-to-kievo/

    Iran skickar till Ryssland hundratals ballistiska missiler, drönare och "Dezful" med en räckvidd på 1 000 km - Israel: "Inget luftvärnssystem kommer att rädda Kiev"!

    Vi lever i ändens tid bröder och systrar! Förbered er förutom andligt även praktiskt och mentalt! HERREN JESUS KRISTUS är med oss alla dagar intill tidens ände och HAN kommer snart tillbaka!

    Guds frid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varken LP eller Upp boken, säger att vår jord skall för evigt bestå.
      21: 1-4
      Och jag såg en ny himmel och en ny jord; ty den förra himmelen och den förra jorden voro förgångna, och havet fanns icke mer.

      Och jag såg den heliga staden, ett nytt Jerusalem, komma ned från himmelen, från Gud, färdigsmyckad såsom en brud som är prydd för sin brudgum.

      Och jag hörde en stark röst från tronen säga: ”Se, nu står Guds tabernakel bland människorna, och han skall bo ibland dem, och de skola vara hans folk; ja, Gud själv skall vara hos dem

      Och skall avtorka alla tårar från deras ögon. Och döden skall icke mer vara till, och ingen sorg eller klagan eller plåga skall vara mer; ty det som förr var är nu förgånget.”

      Men den som tror skall finna löftena dom står kvar..

      Radera
    2. Det stämmer, men läs gärna Predikaren 1:4
      Släkte går, och släkte kommer, och jorden står evinnerligen kvar.

      Radera
    3. Predikaren var vis, men hade inte hels Guds sanning.
      Läs gärna 10:1-3 obs 2 (1917)
      Giftflugor vålla stank och jäsning i salvoberedarens salva;
      så uppväger ett grand av dårskap både vishet och ära.

      Den vise har sitt hjärta åt höger,
      men dåren har sitt hjärta åt vänster.

      Ja, varhelst dåren går kommer hans förstånd till korta,
      och till alla säger han ifrån, att han är en dåre.

      Radera
    4. Ja! Salomo som skrev Predikaren var vis och alla böcker i Bibeln är inspirerat av Gud, men ingen enbart jordisk människa har Guds hela sanning! I Psaltaren 104:5 läser vi: Du grundade jorden på hennes fästen, så att hon inte vacklar till evig tid! Detta talar också för att denna jord skall bestå åtminstone som jag tolkar det under hela tusenårsriket, men kan också gälla för evigt då den hebreiska grundtexten med orden 'ölam återges med många år, oöverskådlig tid eller beständigt! 'adh betyder varaktighet, beständighet, evighet och för evigt!

      Den vise har sitt hjärta åt höger,
      men dåren har sitt hjärta åt vänster visar att den som har hjärtat till höger följer en förståndig kurs medan den som har hjärtat till vänster är rakt motsatt och leder till fördärv!

      Guds frid

      Radera
    5. Har ibland tänkt att vänster och höger politik alltid har funnits, men helt klart var den texten obekväm för vissa.
      Predikaren 10:2 kan vara en orsak till att bibel 2000 skapades.

      Radera
  22. Är vi på väg mot femte sigillet i och med krigslagar?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att vi är på väg mot det andra sigillet!

      Radera
  23. Kära Syskon,

    Det är dramatiska tider och det känns som att vi accelererar och med hög hastighet är på väg mot denna tidens avslutning. Rykten om krig tilltar och röster talar om en möjlig konfrontation redan är i november. Ekonomer ropar ut angående en förestående ekonomisk krasch och att mycket snart kommer allt, och bara över en natt, att bli taget från människorna.

    Vi lever i tiden och vi är på väg mot själva avslutningen. Uppryckandet och uppståndelse från de döda och sedan vedermödans tid och Guds domar som går ut över jorden. Jesus kommer mycket snart tillbaka!!

    På lördag kommer det ett nytt inlägg som verkligen visar att vi är på väg mot en nyvärldsordning, antikrists framträdande och en skökokyrka som gör sig klar.

    Ni har kanske hört om FN:s klimatkonferans även kallad COP27 som i år kommer att hållas i Egypten. Samtidigt och kopplat till denna konferancs kommer ett interreligiöst råd att gå upp på Sinaiberger för att "få ett budskap från gud", på samma sätt som Moses och Elia fick. Man kommer att "förnya" de tio budordet och kommer att presentera några nya som passar in i denna nya världsordning. Vi ser det andliga som är förbundet med klimat och politik, där man i samma ande talar om en ny världsordning.

    Maranatha

    Mikael

    SvaraRadera
  24. Putin inför "krigslagar" (martial law) i annekterade regioner i Ukraina

    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/putin-infor-krigslagar-i-annekterade-regioner-i-ukraina

    Som vi vet så är det en stor evakuering i gång i Cherson och det går rykten om att Nato/Ukraina planlägger en stor offensiv. Och ingen vet hur Ryssland har tänkt sig att svara tillbaka. Belarus är på väg in i kriget och en stor konfrontation kan vara förestående. Det är med andra ord ett väldigt osäkert läge.

    Jag vill samtidigt uppmana till att vi ber för det ukrainska folket, som är väldigt utsatta just nu.

    Mikael

    SvaraRadera
  25. Ett steg närmare krig mot Kina

    Kriget mellan USA och Kina kommer också allt närmare. Vita huset tillkännager att hangarfartyget USS Ronald Reagan kommer att fortsätta att patrullera området utanför Taiwan tillsammans med andra krigsfartyg och nu finns det rapporter om att USA samproducerar vapen med Taiwan. Det här kommer att vara något som Kina kommer att reagera på, och kommer vara ett ytterligare steg mot ett krig mot Kina.

    Alla utombibliska profetior om en rysk och kinesisk gemensam attack mot USA känns inte långt borta eller som en omöjlighet längre.

    https://www.youtube.com/watch?v=aI1JtDXMhz8&t=43s

    Mikael

    SvaraRadera
  26. Om Sverige blir indraget i ett krig, var kommer angreppet att hända? Är det någon som vill förklara?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ingen expert i rysk krigsförsel, men något jag har hört om tidigare, som också bekräftar dessa profetior jag delar, är att ett evt. ryskt anfall möjligtvis kommer norr i från. Men oavsett var det skulle starta så handlar det nog om ett blixtanfall, där det kommer mycket plötsligt och går väldigt snabbt. Kanske en omvänd situation från den vi känner från Ukraina där man har valt en långsam taktik.

      Men låt oss tro och hoppas att vi blir bevarade från något sådant.

      Mikael

      Radera
    2. Ok! Det kan bli en oväntad manöver som vi inte hinner reagera på, vi behöver dock vara förberedd på sämre tider om kriget sprider sig!

      Radera
  27. Mikael
    Jag har ofta tänkt på texten, där det står och havet fanns inte mer, likaså står det, ett nytt Jerusalem komma "ned" dom texterna får mig att tänka att det handlar om samma klot, varför skall det annars påpekas att havet inte finns.
    Om det handlar om samma klot, har planeter ramlat ner och fyllt jorden och täckt över våra "synder"

    Och jag såg en ny himmel och en ny jord; ty den förra himmelen och den förra jorden voro förgångna, och havet fanns icke mer.

    Och jag såg den heliga staden, ett nytt Jerusalem, komma ned från himmelen, från Gud, färdigsmyckad såsom en brud som är prydd för sin brudgum.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      I ett tidigare inlägg delade jag tankar om det som du också nämnar, dvs frågan om det är en ny, förnyad eller samma jord.

      Jag har tidigare skrivit ett inlägg om den jord vi bor på i dag, 1000-års rikets jord och sedan det nya Jerusalem som kommer ner från himlen.

      http://denytterstatiden.blogspot.com/2017/02/en-ny-himmel-och-en-ny-jord.html

      Egentligen är det väl frågan inte så viktig om det är en förnyad eller nyskapad jord vi kommer bo på, men att i fullbordan av allt, kommer Gud att skapa nya himlar och en ny jord. Herren kommer att slå i hop sin himmel, med ett nytt universum för att skapa en perfekt boplats, som kommer att vara vårt hem för evigt. Det nya Jerusalem är vårt eviga hem.

      Himmelriket där Gud bor, kommer att expendera till att omfatta hela universums skapelse, som kommer att formas och förvandlas till en perfekt och härligt domän, som passar för himlens härlighet. (2 Pet 3:13, Jes 65:17-19)

      Mikael

      Radera
  28. Belgorod är sedd cirka 40 mil från gränsen till Nato

    Vi har tidigare skrivit om Rysslans ubåt, Belgorod, som är världens längsta atomubåt. Den har nu setts dockad i en hamn i Severodvinsk, - nära det ryska Arktis och ligger i det nordvästra Ryssland. Ingen har tidigare vetat var den befann sig, men nu har det dykt upp cirka 40 mil från Nato´s gräns.

    https://www.the-sun.com/news/6462932/putins-city-killer-sub-spotted-miles-nato-border/

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ser att Google har varit där med sina kameror, reklamskyltar vid vägen med ubåt, eller kanske den betyder ubåtsbas, förvånad att man med Google kan resa genom hela Ryssland gjorde en rutt till Ochotska havet på 1300mil.

      Radera
  29. 2 KOR 1:3-5

    Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Far, barmhärtighetens Far och all trösts Gud! 4 Han tröstar oss i all vår nöd så att vi kan trösta dem som är i nöd med den tröst vi själva får av Gud. 5 Liksom Kristi lidanden flödar över oss, så överflödar också genom Kristus den tröst vi får.

    Det gre­kis­ka ord för ”trösta” som of­tast används i NT (para­ka­lei´n) kan också ha be­ty­del­ser som ”upp­munt­ra”, ”dri­va på” el­ler ”ma­na”.

    I GT finns också en rad ställen som hand­lar om hur Gud tröstar sitt folk (t.ex. Jes 12:1; 40:1; 49:13; 61:2; 66:13). Fle­ra av dem har i ju­disk tra­di­tion knu­tits till förhopp­ning­en om Mes­si­as. Han har därför också kal­lats "Israels tröst" (Luk 2:25)

    Vi har den Helige Ande som också tröstar och hjälper oss i vår vandring med Herren. Herrens komma är på samma sätt en tröst för oss, som ger oss hopp i en tid av mörker.

    Herrens rika tröst och välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
  30. Cirkulerar uppgifter om att en stor damm i Ukraina kommer att sprängas eller kärnvapen används. Normalt vid krigföring talar man inte om i förväg vilken metod eller när fienden ska nedkämpas. Det här kan röra sig om påverkan och är uppgjort i förväg!

    SvaraRadera
  31. Nu bor jag ju i Danmark och ser inte så ofta svenska bilar. I dag var det en i närområdet som fångade min uppmärksamhet. Det var som att Herren ville ge mig en påminnelse om det som snart kommer att hända. Bilen hade en registreringsskylt där det stod RPT 802. Bokstäverna liknar ju en förkortelse på det engelska ordet för uppryckandet (rapture). När jag sedan undersökte talet i strongs, så betyder det "kvinna", "fru" och "honkön".

    Första gången i vi möter detta ordet "kvinna" är i 1 Mos när Herren skapar kvinnan från Adams sida och förkunnar att de skal vara ett.

    2 KOR 11:2 - Jag har trolovat er med en enda man, Kristus, och vill föra fram en ren jungfru till honom

    Det var en underbar påminnelse om det som kommer hända mycket snart. Vi är Herrens utvalda och vi är redan förenade med Honom genom Herrens död och vi kommer på samma sätt att bli det i en uppståndelse som hans. Herren kommer för att hämta sin trolovade och så skal vi för alltid vara hos vår brudgum och Herre.

    Maranatha

    Mikael

    SvaraRadera
  32. Som vi har skrivit om tidigare så har Ryssland varnat Israel för att blanda sig i kriget och skicka vapen till Ukraina.

    Här den 1 november har Israel sitt femte valg på fyra år. Netanyahu går nu ut och säger att han kommer överväga och undersöka om Israel skal skicka vapen om han vinner och gör comeback

    Det är inget tvivel att om Netanyahu vinner så kommer det att vara en nagel i ögat på Ryssland som kommer att öka spänningarna mellan länderna

    https://eu.usatoday.com/story/news/politics/2022/10/21/netanyahu-would-evaluate-helping-ukraine-if-elected-prime-minister/10560607002/

    Mikael

    SvaraRadera