torsdag 8 augusti 2024

Israel är omringad av fiender – Tecken på att Jesus kommer!

Kära syskon,

Hemsidan startar upp igen efter ett lite längre uppehåll än normalt, och det är välsignat att få återigen få dela budskapet om Jesu underbara återkomst. Personliga omständigheter gjorde att jag var tvungen att hålla en lite längre paus än normalt. Men det går bättre nu, och Herren ger den kraft och styrka som behövs. Tack för era förböner för hemsidan och för varandra. Men under den närmaste tiden kommer inlägg att skrivas utan möjlighet för kommentarer, och det kan hända att det går lite längre tid mellan skrivna inlägg, om det naturligtvis inte händer något extraordinärt. Jag hoppas att ni vill fortsätta resan tillsammans i den mycket korta tid vi har kvar. Tiden är så kort, och uppryckandet kan ske när som helst.

Högprofetisk sommar

Den här sommaren blev precis på det sätt som vi trodde och upplevde i våra hjärtan. Vi har ännu inte upplevt själva uppryckandet, men vi är med stormsteg på väg dit. Snart, mycket snart, kommer vi att mötas på himlens sky för att tillbe honom som är, och som var, och som skall komma. Samtidigt som världen skakar och är allt annat än normal, så är ögonen på Mellanöstern och den otroliga utveckling vi ser och upplever där.

Herren profetiska program för Israel

Vi vet att ändetidens krig som har med Israel att göra är på väg. Vi vet att det som kallas Jakobs nöd måste ske, och vi vet att det judiska folket ännu en gång måste genomgå ett lidande för att förberedas för det messianska riket och välja mellan Antikrist och Messias, Jesus Kristus. Vi vet att Herren kommer att fortsätta sitt profetiska program med Israel efter uppryckandet, och vi vet att det finns en rest i Israel som, på samma sätt som Noa och hans familj, kommer att bli bevarad under vedermödans tid.

Men tills den dag då församlingen inte längre är närvarande på den här jorden, kommer vi att fortsätta att be för Israel och det judiska folket. Be för beskydd från Israels fiender som kommer allt närmare och hotet om en gemensam attack på det judiska folket blir allt mer verkligt.

Israel är omringad av fienden

Efter Israels senaste attack mot Hamas översta ledare är Israel nu omringad av en koalition av länder och grupper som bara har ett på sinne, att förgöra Israel och det judiska folket.

Iran säger att man vill straffa Israel och Iran kommer att "straffa sionistregimen" för att hämnas Haniyehs död. Samtidigt så proklamerar Erdogan med att Turkiet kan invadera Israel. När både Turkiet hotar med att invadera Israel och Iran hotar med vedergällning, samtidigt med att olika terrorgrupper hotar att göra slak i sak, så talar allt för att det här är en förberedelse och en inledning till själva GOG-kriget.

Vi lever i otroliga tider, där vi ser profetiska tecken utspela sig för våra ögon!

Herren är med oss

Mitt i allt detta så är Herren med oss och talar och uppmuntrar oss om att i den djupaste dal är han vår Gud och vår Herre! Psaltaren 23 har blivit så levande för mig på det senaste:

Psaltaren 23:4 – Även om jag vandrar i dödsskuggans dal fruktar jag inget ont, för du är med mig. Din käpp och stav, de tröstar mig.

Jag har vandrat genom dödsskuggans dal. Det är en plats utan liv, där ingen vill mig något gott, och det jag mötte på min väg var helt igenom elakt och ont. Det var ute efter att slakta, förgöra och stjäla allt det goda jag har upplevt och allt det Herren har gett mig. Jag har upplevt den skarpa pilen som flyger om dagen och jag har sett nattens fasor som snabbt närmar sig när mörkret tränger på. Det är en plats av förtvivlan och uppgivenhet, där helvetets krafter är förlösta och mörkret är mer påtagligt än på någon annan plats.

Jag kom ner från berget där allt var grönt och härligheten stor. En plats med vattenbäckar där jag fann ro, gröna ängar där jag fick vila och känna mig trygg. Jag behövde inget annat, för jag visste att allt jag behövde fanns just där: din ständiga närvaro, din levandegörande källa och den trygga och fasta klippan. Men du kallade mig att gå, och plötsligt ändrade klimatet och omständigheterna sig. Jag var på väg mot dödsskuggans kalla och mörka dal.

Men mitt i förtvivlans och omständigheternas mörker bevisade du din godhet. Du dukade ett bord för mig med rätter som min kropp längtade efter. Du fyllde min bägare med glädje, frid och kraft, och lät den flöda över. I din nåd smorde du mitt huvud med olja, och den helige Andes närvaro blev stark i mitt liv. Vattnet runt omkring mig kunde inte dränka mig och elden kunde inte förtära mig. Du omslöt mig och beskyddade mig från olyckans och fasornas dal. När jag vände mig om följde godhet och nåd mina fotsteg och du gav liv åt min själ.

Då visste jag, att oavsett var vägen än går, så leder du mig på rätta vägar. En väg du har gått först och en väg där du har lovat att vara med mig i varje steg jag tar. Min älskade Herde, som ger sitt liv för sina får. Min älskade Herre, som lämnar de 99 för att finna den ene som kanske befinner sig på väg mot dödsskuggans dal. Det är där du finner mig och det är där du omsluter mig med allt ditt goda och tröstar mig med att du aldrig vill lämna eller överge mig. Du vill alltid upprätthålla mig med din rättfärdighets högra hand och du vill alltid fortsätta att visa din villkorslösa nåd och kärlek i mitt liv. Det gör inget om vägen blir mörk, för du har lovat att vara med mig.

Mikael