lördag 11 juni 2022

Sätt trumpeten vid din mun och blås alarm!

 


”Världen och skökokyrkan förbereder sig för den elfte årsveckan, men Herrens väntande församling förbereder sig för den sista basunens ljud.”

Blås alarm

Joel 2:1 - Blås i horn på Sion, låt larmet ljuda på mitt heliga berg

I 2012 talade Herren till mitt hjärta om sin snara återkomst. Han väckte mig ur min djupa sömn. Han talade högt, tydligt och klart, med en vädjan i sin röst. Jag steg upp ur min säng och ställde mig på husets tak. Jag satte trumpeten mot min mun och blåste alarm. Jag ropade med mina lungors fulla kraft, och proklamerade det ord han hade gett mig. Herrens budskap brann som en eld i mitt hjärta, med hopp om att någon ska lyssna och ta vara på hans ord.

Det är det ord som Herren gav mig, som jag har önskat att vara lydig mot, och det var det ordet som jag upplevde att jag skulle ge vidare. Så länge vi är på den här jorden, måste Guds församling vara salt och ljus i mörkret.

Profetiska händelser

I ett av mina tidigare inlägg citerade jag Tedros Adhanom Ghebreyesus, generaldirektör för WHO, som på ett mycket fint sätt uppsummerar den situation som världen befinner sig i:

"Världen står inför "formidabla" utmaningar, inklusive Covid, kriget i Ukraina och apkoppor. Vi står inför en formidabel konvergens av sjukdomar, torka, svält och krig, drivna av klimatförändringar, orättvisa och geopolitisk rivalitet"

Men innan vi har nått till det punkt vi befinner oss i dag, så har det varit en otrolig utveckling, där händelse efter händelse har fört oss till något som är helt avgörande, där det inte längre finns någon återvändo. Det profetiska ordet är överbevisande och kraftfullt och det visar sin trovärdighet genom sitt uppfyllande, till punkt och pricka.

Bara inom de senaste par år, har vi upplevt en världsomspännande pandemi, rekordhöga temperaturer, torka och global uppvärmning, katastrofala bränder och enorma mängder av flyktingströmmar. Vi har upplevt en katastrofal hungersnöd som berör millioner av människor, en rekordartat ekonomisk inflation och aktiekrascher på börsen, en mat- och energikris vi inte tidigare har sett maken till. Och till sist krig i Europa, som kan vara början på det tredje världskriget. Listan kan göras lång, men vi ser avgörande och stora tecken på område efter område.

Den 70:e årsveckan

Det för oss till den sista och fullständigt avgörande årsveckan som ligger framför oss. En tidsperiod som  är utan församlingens närvaro. Den helige Ande träder till sida, för att ge plats till en satanisk närvaro här på jorden. En ohelig treenighet tar form – Satan, den falske profeten och antikrist. 

Denna tidsålder och nådens hushållning som har varat i 2000 år får snart sitt slut, och Herren vet och känner när det ögonblicket kommer. Under årens gång, har jag ofta blivit förundrat över på det sätt som Herren bevisar sin gudomlighet på, som han gör genom att fullborda sitt ord till punkt och pricka, på rätt tid och rätt plats. Inget är tillfälligt, och Herren visar att hela ändetidens profetiska utveckling är hans och tillhör honom.

2021/2022 – Ett profetiskt år

Detta Shmita år som vi lever i, har från början varit profetiskt och avgörande. Den började på hösten 2021, och avslutas den 27 september 2022. I långt tid har Herren gett mig talet 21 och 22, i en samhörighet. Jag förstod inte varför, till dess att jag såg kopplingen till detta Shmita år 21/22. 

En ny årsvecka väntar, som mycket väl vara den sista som Daniel profeterar om i just Dan 9:27. Vi går här i höst in i den elfte årsveckan efter Israels pånyttfödelse som nation, och talet elva står för kaos och oordning. Men vem hade kunnat ana eller förutse den situation som världen befinner sig i just nu. Vem hade kunnat se det som föregår på det politiska, sociala och andliga området? Världen och skökokyrkan förbereder sig för den elfte årsveckan, men Herrens väntande församling förbereder sig för den sista basunens ljud.

Avslutning

2 Tim 4:8 – Nu ligger rättfärdighetens segerkrans i försvar åt mig. Den skall Herren, den rättfärdige domaren, ge åt mig på den dagen, och inte bara åt mig utan åt alla som älskar hans återkomst.

Jag fick smaka på den kärlek och längtan som Herren har efter att förenas med sin älskade och utvalda brud. Denna kärlek och evighetslängtan fyllde mitt hjärta. Jag fick lov till att se in i ögonen på den evige och fick märka den samma heliga eld, som en gång renade mig från syndens och mörkrets makt. Jag såg det djup och mörker som Han frälste mig från, och fick uppleva hur den mörkaste natt blev ljus. Jag längtar efter honom som frälste min själ, och jag längtar efter honom som kände mig före det att världen blev till. Mitt hjärta, mitt liv och allt som betyder något i det här livet, finns i honom och på grund av honom.

Jag vill leva, för att han lever. Jag vill vara hos honom, nära hans hjärta, för det är onaturligt för oss att vara åtskilda. Vi är skapade till att leva i hans kärlek och närhet, för evigt, för att aldrig skiljas igen. Jag har aldrig känt mig hemma i den här världen, och jag vet, att jag inte har något varigt hem här på jorden. Jag önskar att vara där han är, han som är meningen, början och slutet på mitt liv. Min Jesus lever, därför vill jag leva.

Jesus kommer snart!

Mikael

 

72 kommentarer:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=ww32A2h15D8

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen! Tack för att du delar denna underbara sång. Min frälsare lever, därför vill jag leva.

      "Tack Jesus för att vi tillhör dig och är dina barn. Tack för att vi får överlåta våra liv och hjärtan i dina händer, och tack för att du tar hand om oss."

      En välsignad helg

      Mikael

      Radera
  2. Här är en del av det tal där Putin delade tankar om att fortsätta sin invasion av andra länder:

    https://www.youtube.com/watch?v=OtnHr0Yz9i0

    Mikael

    SvaraRadera
  3. Nu kommer uppgifter på att påven ev kommer avgå och dessutom finns rykten om att Putin bara har 3 månader kvar vid makten! Minns när förra påven avgick. Då gick en blixt rakt ner i Vatikanen! Var det för att ”annonsera” att denna (Francis) blir den sista påven innan den falske profeten stiger fram?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om han kommer avgå kan nästa påve bli Pietro Parolin som är sekreterare/biskop! Den falske profeten kan också överta hans roll!

      Radera
  4. Jag minns inte om jag ställt den här frågan innan men… Vad menar Jesus med att han kommer i en stund när ni inte väntar det? Är det riktat till judarna och Jesu synliga återkomst eller syftar han på uppryckandet och att han därmed riktar sig till lärjungarna/församlingen (representerar lärjungarna församlingen eller judarna förresten?).

    SvaraRadera
    Svar
    1. HERREN har endast ett (1) folk! Han har inte två, brudar !

      Radera
    2. Det existerar ett ”dubbelt brud” förhållande, i det att NT församlingen är Jesu tillkommande, utvalda himmelska brud, medans det återfödda Israel vid Jesu återkomst, är hans utvalda jordiska brud, eller frånskilda hustru, som han åter igen blir gift med i 1000 års riket. (jämför bruden Höga visan)

      När Israel ingick förbund med Herren på Sinai Berg, är det där att Gud ingår ”äktenskap” med sin ungdomsbrud. I 1000 års riket blir Jesus återgift med sin hustru från GT (Jes 54:4-7). Hon gick från honom, och hon fick skilsmässobrev på grund av otukt. Hos 2:9, 17-18.

      Det nya Jerusalem är ett uttryck som förekommer två gånger i Bibeln, båda gångerna i den mycket symbolrika Uppenbarelseboken. (Upp 3:12; 21:2) Sedan aposteln Johannes mot slutet av sina syner hade sett det stora Babylon förstöras säger han: ”Jag såg också den heliga staden, det nya Jerusalem, komma ner från himlen från Gud, beredd som en brud smyckad för sin äkta man.” (Upp 21:2)
      Lammets brud

      I ljuset av andra bibelställen kan det fastslås vad det nya Jerusalem är. Det sägs i den citerade versen att denna stad är ”som en brud”. Längre fram skriver Johannes: ”En av de sju änglar som hade de sju skålarna ... talade med mig och sade: ’Kom hit, jag skall visa dig bruden, Lammets hustru.’ Och han förde bort mig i andens kraft till ett stort och högt berg, och han visade mig den heliga staden Jerusalem, som kom ner från himlen från Gud och som hade Guds härlighet. Dess strålglans var liksom den dyrbaraste sten, såsom en jaspissten, som skimrar kristallklar.” (Upp 21:9–11)

      Det nya Jerusalem är alltså ”Lammets hustru”, och Lammet är Jesus Kristus, som utgöt sitt blod som ett offer för mänskligheten.

      Bruden är därför den förhärligade kristna församlingen. Då denna församling var på jorden liknade aposteln Paulus den vid ”en ren jungfru” som skulle föras fram inför Kristus. (2Kor 11:2) Han liknade den också vid en hustru med Kristus som äkta man och huvud. (Ef 5:23–25, 32)

      Dessutom talar Kristus själv, enligt Uppenbarelseboken 3:12, till församlingen och ger detta löfte till den som är trogen och segrar: ”Jag skall skriva på honom min Guds namn och namnet på min Guds stad, det nya Jerusalem, som kommer ner från himlen från min Gud, och mitt eget nya namn.” Som vi vet så tar en hustru ofta sin mans namn.

      Mikael

      Radera
    3. Tack för din fråga, och ja, du har frågat tidigare :-). Det som syftas på här är Israel i vedermödan, och inte till Herrens församling. Församlingen har tydliga löften om att vi ska känna tiden, och att vedermödans tid, inte ska komma som en överraskning för oss.

      Precis som vi gör nu. Vi upplever att vi lever i den tid, där Jesus kan komma vilket ögonblick som helst.

      Mikael

      Radera
    4. Tack Mikaell för ditt engagemang i denna fråga om uppryckelsen . Vi är en längtande brudskara som väntar o längtar
      Herren skall befria sin brud från vredes skålarna. Min övertygelse är att vi är hemma då.Kanske vi hinner avslöja vem Antikrist är. Eller gör vi det inte.Ingen har nog fullt ut rätt tolkning. I all ödmjukhet har jag gått i Dan Johansson, KG Larssons undervisning i över trettio år. Daniel Wiklund är oxå en broder som jag respekterar.
      Och många fler.Det viktigaste är att vara vaken. Ha olja i lampan.Blir bedrövad av syskon kan bråka om detta underbara ämne, vi ber för varandra o håller blicken fäst på Jesus. Snart är vi hemma. Vilken dag, vilken stund. Att förenas med alla längtande syskon. boken Tidens tecken med David Jeremia är mycket bra och mycket läsbar. Han finns oxå på you tube att lyssna på
      Hälsning
      TItti

      Radera
    5. Amen! I denna tid behöver vi varandra mer än någonsin. Se på Jesus, bära varandras bördor och lyfta varandra inför Herren. Vi skådar efter tidens tecken för att vi längtar!

      Det var en som skrev och frågade om vad som händer om inte Herren kommer här den 15 juni, den dag som jag ser som pingst. Pingst är en högtid jag lyfter fram varje år, för att den på ett särskilt sätt pekar på uppryckandet. Men i år får den särskild uppmärksamhet, då det här året ser ut till att vara något helt särkilt. Vi får se vad som händer de närmaste par dagarna, men oavsett vad, så vet vi att vi lever i tiden för Herrens komma. Väntande och klara till att stå inför Kristi domstol och få belönning för vårt jordeliv. Tiden är så kort och Herren kommer mycket snart.

      Maranatha

      Mikael

      Radera
  5. Enligt den här källen befinner sig nu ryska trupper inne i centralamerika. Om det skulle stämma, så har ryssland nu kärnvapenmissiler på tröskeln till USA och skulle kunne nå landet på väldigt kort tid.

    https://www.cbsnews.com/news/nicaragua-gives-permission-for-russian-troops-to-enter-country/

    Mikael

    SvaraRadera
  6. Har en fråga, har alltid hört och läst i bibeln att vi inte kan veta när Jesus kommer tillbaka till jorden, för att hämta sina egna!? Bara Fadern vet när detta ska ske. Ändå har du skrivit att det troligen kommer ske nu i juni, den 15:e. Och att vedermödan börjar den 27 september. Alla jag berättat detta för säger att INGEN kan veta när uppryckelsen kommer att ske. Bara Fadern i himlen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Tack för fråga och din kommentar.

      När det gäller uppryckandet så finns det olika åsikter när det gäller frågan om uppryckandet är imminent (dvs. kan ske när som helst) eller om Herren använder sina högtider till att fullborda sin återkomst. Om du har läst med här på hemsidan, så har jag alltid förespråkat Herrens imminenta återkomst, dvs. att det inte finns några tecken som behöver ske innan dess att Herren kommer tillbaka, men på samma gång, kan jag ändå se att när Jesus gick på jorden, uppfyllde han de första högtiderna till punkt och pricka. Det tror jag också att Herren kommer göra vid sin andra och synliga återkomst till Israel och världen. Han kommer precis på dagen, 7 år efter vedermödans början, på hösten för att uppfylla hösthögtiderna som återstår att uppfyllas. Så när det gäller Jesu synliga återkomst, blir det alltså ingen överraskning, för den kan ganska lätt räknas ut när Herren kommer tillbaka för att sätta sina fötter på Oljeberget.

      Frågan återstår alltså om uppryckandet, på samma sätt som Jesu synliga återkomst, kommer uppfyllas på Herrens högtid eller om den är imminent? Det finns många olika åsikter när det gäller det, och jag är nog lite delad. För samtidigt när jag skriver om Herrens närstående uppryckande, har jag nästan varje år nämnt Pingst, som den högtid som kan vara den som uppfyller just uppryckandet. Så den kan med andra ord vara delvist uppfylld, när den helige Ande blev utgjuten på pingstdagen.

      Jag har aldrig påstått att jag med säkerhet vet, men att jag upplever och ser starka skäl för att uppryckandet sker under 2022, och vedermödans början här till höst. Pingst här den 15 juni, ser jag som en av de starkaste ”high watch day” under hela året.

      1 Tess 5:4 talar tydligt om att Guds församling inte lever i mörkret, så att den dagen (vedermödan) kan överraska oss som en tjuv.
      Upp 3:3 talar om att om man inte håller sig vaken, kommer Herrens återkomst som en tjuv. Omvänt så kan vi alltså känna tiden för Herrens återkomst.

      Vi ska alltså ha kännedom om tiden omkring Herren komma, och vedermödan kommer inte som en överraskning för Guds barn.

      När det gäller det ordet du refererar till – dagen och stunden som inte ens Sonen känner till utom Fadern, så gäller det att läsa hela sammanhanget. I versen innan (Matt 24:35) talar Herren om att himmel och jord ska förgå, men Herrens ord ska aldrig förgå. Efterföljande säger Jesus att ”men den dagen (då himmel och jord ska förgå) känner ingen utom Fadern. Det är med andra ord inte uppryckandet det talas om här, men en tid efter 1000-års riket, då Herren skapar en ny himmel och en ny jord. Men jag läste en gång en kommentar angående denna vers, att den är felöversatt, för det är klart att Sonen, som själv är Gud, känner tiden lika mycket som Fadern. Dessa två är ju ett i allt. Om jag kommer ihåg det rätt, så ska det egentligen översättas: Om inte Fadern vet det, så vet inte sonen det heller. Men jag ska se om jag kan hitta det och dela det igen.

      Hoppas att det gav svar på din fråga, och att det finns åsikter som går åt bägge håll – dvs. den imminenta återkomsten, eller den som säger att Herren uppfyller sina högtider.

      Herrens rika välsignelse
      Mikael



      Radera
  7. Jag har fått en del kommentarer, som jag inte har valt att släppa igenom, då tonen i dem inte är den bästa. Men några av dem gäller frågan att ”Bibeln lär inte ut att det ska vara två tillkommelser, och hur man då kan man då säga att Jesus kommer två gånger?”

    Precis som det på samma sätt finns två olika bilder av Messias i GT (den lidande tjänaren och Konungen) finns det två olika bilder av Jesu återkomst som är svåra att få ihop. Dessa två sekvenser är uppryckandet och Jesu synliga återkomst. Man kan säga att Jesu återkomst sker etappvis där uppryckandet inleder, och Jesu synliga återkomst avslutar den. Det är helt enkelt helt två skilda händelser.

    Något annat som är viktigt på när det gäller Jesu återkomst är den att det som hör till församlingens hemligheter, som uppryckandet, blev inte förmedlat av Jesus. Att folkslagen skulle bli frälsta, som konsekvens av det Messianska Rikets upprättelse var ingen hemlighet i GT. Men att Herren hade förberett en särskild hushållning för hedningarna, genom att sända den helige Ande till jorden, för att utvälja ett himmelskt folk vid Guds nåds evangelium som är församlingen, var en hemlighet på den tiden. Därför är heller inte församlingen nämnd i GT, och också väldigt begränsat i Jesu undervisning.
    Denna fantastiska hemlighet, att vi hedningar har blivit medarvingar till Guds löften, blev först förmedlat genom aposteln Paulus, som själv fick det i en uppenbarelse av Herren. (Efe 3:3-6, Kol 1:25-27).

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
  8. Vi hoppas alltid att du läser först innan du lägger in våra inlägg, inbakat i inläggen kan det ligga frågor som vi aldrig får svar på om du väljer att plocka bort, efter att det först har gått att läsa här, det är bra att du stoppar men ännu bättre om du kommenterade varför, kanske går det att skriva på ett annat sätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar. Som utgångspunkt så blir de flesta inlägg publiserade. När jag sorterar bort, så är det ofta med utgångspunkt i tonen eller sättet personen skriver. Det kan också vara för att en lära strider helt emot det jag själv tror på. Men frågor som har utgångspunkt i en ärlig och öppen dialog är alltid välkomment. Det handlar inte alltid om att vi tycker ens, men att vi har en förståelse för att det finns olika tolkningar när det gäller "inte avgörande frälsningsfrågor".

      Mikael

      Radera
  9. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7d8VWB/hesa-fredrik-ljuder-i-dag-vma-testet-har-skjutits-upp

    SvaraRadera
  10. Jag har fått en del kommentarer och frågor, som går på, varför jag inte lägger in vissa inlägg från olika förkunnare. Jag hade ju frågan uppe här i forumet för ett tag sedan, där jag bad om hjälp med tanke på hur "högt till taket" det ska vara. Där var det ganska bred enighet om att läror som går utanför det hemsidan står för, skapar mer förvirring. Men det kan också vara länkar till undervisning som jag kan vara osäker på omkring, och helt enkelt inte hinner kolla upp på innan det evt. blir publiserat. Och det kan i så fall vara undervisning som är bättre lämpad på andra hemsidor och forum. Så tack för er förståelse

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
  11. Här den 24 juni så kan vi uppleva en sällsynt händelse, då hela 5 planeter står i rad. Men även månen och Merkurius står också i rät linje tillsammans med de andra:

    https://www.space.com/five-planets-breakup-night-sky-june-2022

    Jag hittade denna video (på engelska) där flera vittnesbörd är samlade från syskon som har upplevt profetiska drömmar som handlar om att just precis vid uppryckandet, står planeter i rad. Det är ju ganska intressant med tanke på juni som både har en fullmåne på pingst den 15 och sedan planeter i rad den 24 juni.

    https://www.youtube.com/watch?v=iexAwNR0SWc&t=839s

    Jesus kommer snart!

    Mikael

    SvaraRadera
  12. Ni kommer säkert ihåg i förra inlägget, där jag delade vittnesbördet från en kvinna, som för 7 år sedan fick en vision av Herren, att i förbindelse med Jesu återkomst, blir Taiwan invaderat av Kina. Hun fick orden: Kina invaderar Taiwan, Jesus kommer. Det upprepade sig tre gånger.

    I dag tog jag del av följande intressanta nyhet. Det är Kina som har utlöst ett dekret om ”en särskild militär operation” i Taiwan. Detta dekret skulle träda i kraft omedelbart. Om det stämmer så kan det vara en bekräftelse på att vi närmar oss uppfyllandet av denna profetia. Vi närmar oss alltså både Jesu återkomst och en kinesisk invasion.

    https://warnews247.gr/ektakto-ora-miden-diatagma-proedrou-kinas-gia-eidiki-stratiotiki-epicheirisi-stin-taivan-apeiles-pros-ipa-vinteo/

    Mikael

    SvaraRadera
  13. Upp 3: 10–11 - Eftersom du har bevarat mitt ord om uthållighet ska jag bevara och rädda dig ur prövningens stund som ska komma över hela världen för att pröva jordens invånare. 11 Jag kommer snart. Håll fast vid det du har så att ingen tar din krona.

    Jes 26:20 - Välan då, mitt folk, gå in i dina kamrar och stäng igen dörrarna om dig; göm dig ett litet ögonblick, till dess att vreden har gått förbi.

    Jag önskar var och en, en välsignad dag i Herrens närhet. Herren kommer att bevara oss från den prövningens stund som är på väg i den här världen. Han kommer, för att gömma oss i sina kamrar, ett litet ögonblick (7 år), till dess att vreden (som är hela vedermödan), har gått förbi och Herren vänder tillbaka med sitt folk.

    Maranatha

    Mikael

    SvaraRadera
  14. Kära Syskon,

    Kan det bli mer profetiskt än det här? Det är Rysslands tidigare president och premiärminister som uttalar sig och varnar västen för att apokalypsens fyra ryttare är på väg. Det vill säga de fyra ryttare som kommer träda fram i början av vedermödan. Det har Dmitrij är fullständigt rätt i. De fyra ryttarna är snart på väg, men samtidigt är min tro, att Ryssland kommer att vara en del av den röda hästen som orsakar det tredje världskriget.

    https://www.mirror.co.uk/news/world-news/vladimir-putin-ally-warns-horsemen-27214638

    Jesus kommer snart!

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en både svår tid och för oss frälsta en spännande tid. Då vi känner det är nära. Man tänker på det hela tiden. Kom Jesus kom!! Inte bara vi äldre utan unga kristna har en längtan jag aldrig skådat förr, det känns väntande i Anden hela tiden🙏❤️

      Radera
    2. Tack för det du skriver, och det är så sant. Min personliga väntan och förväntan började för en del år sedan, men särskilt de senaste par året och här i år, så finns en förväntan utan like. Alla tankar, all förväntan och all uppmärksamhet är på Herren, hans komma och den tid vi lever i. Situationen har hela tiden eskalerat och det har bitvis hänt större och mer avgörande tecken. Jag hoppas och tror att vår vandring och förväntan, snart ska bytas ut med åskådning.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  15. Får lite ångest 😱 Jag har fått mina bröllopskläder, olja och ljus i mitt inre, väskan är packad. Kanske inte ikväll eller imorgon men snart. Jag känner att snart, snart. Men får lite ångest, hur förvandlas en kropp? Hur hittar man hem? Snart är vi hemma ❤🙏

    SvaraRadera
    Svar
    1. Känner precis som du! Hur känner man att himlen verkligen är hemma? Om det är gator av guld, palmer, stora slott att bo i.. eller marmortempel.. då är det inte hemma för mig. Däremot att få vara med nära å kära, i ett typiskt svenskt landskap med björkar, sjöar, ängar… i en röd liten stuga.. DET är hemma för mig.

      Radera
    2. Tror inte vi hinner uppfatta något av hur det känns att få en förvandlad kropp. Det går så fort. Men kan tänka mig det blir helt underbart på något vis . Det stora är ju att få skåda Jesus som han är. GV syskon
      TZ

      Radera
    3. När det gäller att känna sig hemma tror jag inte det handlar om där är glashav som det står i biblen, eller marmor , palmer, sjöar, Gud själv tronar ju på en tjusig tron enligt uppenbarelseboken, osv utan vi kännef oss hemma för att Jesus är där. Med han kan jag bo i ett källarytrymme:) det är Jesus som gör himlen för mig 🙂För är han där känner vi oss hemma.
      Var välsignade
      TZ

      Radera
    4. Tack för era svar, ångesten lade sig 🙂 Kom till tro för 7 år sedan då jag förstod att han snart kommer och var rädd för att bli kvarlämnad. Tror det är det som spökar. Rädslan försvann när jag blev frälst men nu kom nya orostankar. Tillbringar mkt tid I bön. Tror det är som ni säger, man kommer vara fullständigt trygg, för Jesus är ju där! 🙏🙂

      Radera
  16. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att du tog bort ditt inlägg Mike. Var uppmuntrande. Plus vi är många som tror dom du
      Att uppryckelsen kan ske när som. Många kunniga bibellärare som studerat detta tex Holger Nilsson säger oxå att det kan ske när som. Finns inget mer som skall uppfyllas. Vi måste vara vakna.

      Radera
  17. Nej, det sker inte när vi minst anar det. Det sker under Herrens Hösthögtider! Läs 3 Mos 23 om Herrens högtider.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi är inte israeler, vi är frälsta av nåd, har inte heller några eldsoffer.

      Radera
  18. I går proklamerade Påven att det tredje världskriget har börjat!

    https://tass.com/society/1464389?utm_source=google.com&utm_medium=organic&utm_campaign=google.com&utm_referrer=google.com

    Fler och fler har nu samma upplevelse, att det vi upplever just nu inte kommer att sluta, men kommer att fortsätta att utvecklas sig till ett världskrig i större skala. Han avslutar med att säga "världen är i krig".

    Jesus kommer snart!

    Mikael

    SvaraRadera
  19. Bröder och Systrar! Israel hotar bomba Assads palats! Det här kan mycket väl bli början av ett storkrig! Var vaksamma.

    https://www.jpost.com/middle-east/article-709342

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delar denna nyhet. Det händer mycket omkring Israel just nu, både med hänsyn till Syrien, Ryssland och Iran. GOG kriget börjar närma sig och även Israel förbereder sig för krig och attack.

      Jesus kommer snart

      Mikael

      Radera
  20. Hej Mikael
    Nu kom inte Jesus här vid pingst. Vad tänker du så?

    Guds Välsignelse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid och tack för din fråga.

      Som jag har skrivit tidigare, så tror jag på att Herrens återkomst är imminent, det vill säga kan ske när som helst. Sedan finns det intressanta dagar som kan vara värda att uppmärksammas. Det var både blodmånen här i maj, som jag personligen tror var en varning för vedermödan eller Pingst som på ett särskilt sätt pekar på uppryckandet i forhållande till Herrens högtider.

      Men när det är sagt, så som det är och ser ut just nu, så är ALLA dagar just nu "high watch" där vi kan förvänta att Herren kommer tillbaka. Jesus bad oss om att vara uppmärksamma på tecken i himlen och på jorden, och när det sker så kan vi förvänta Herrens komma. Personligen är jag inte i tvivel om att vi lever i den tiden, och att Jesus mycket snart kommer tillbaka.

      Så vi får fortsätta att tjäna Herren och samtidigt leva i en daglig förväntan till Herrens komma. Jesus kommer mycket snart!

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  21. Kära syskon ! Gå in och läs på Flammor .Holger visar ett inlägg om en dröm som någon skickat in. Verkligen väckande
    TZ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, TZ.

      Stort tack för att du delar denna mycket allvarliga dröm och varning som Holger har delat på sin hemsida.

      Den kan läsas här:

      https://flammor.com/drm-p2278.html

      Men jag vill gärna dela den här också:

      ”Natten till den 12 juni (natt till söndag, en söndag i fasta) har jag en mycket omskakande dröm, en mardröm. Mycket olik andra drömmar. Jag är i Stockholm, i en stor byggnad. Det är mörkt, endast gatubelysning och belysning från byggnader syns. Jag har andra människor i närheten av mig, oklart vilka de är. Några är nära och kära och många är okända för mig. Vi hör flyglarmet, krigslarm, och skådar mot ett annat land som vi ser som ett brinnande inferno i horisonten. Vi tolkar det som att flyglarmet hörs från det andra landet tills vi förstår att det är här. Här i Sverige. Kriget kommer. Var gömmer vi oss? Vi springer ner på gatan och jag har då en stor glasbyggnad i välvd form snett bakom mig. Jag tänker på hur staden ska kunna mörkläggas. Jag hör människor skrika av rädsla för att de ser det komma. Jag tittar långt bort mot nattsvart himmel. Ser det inte först, men så ser jag plötsligt ett flygplan komma och jag hinner uppfatta att ett förödande vapen, en bomb, skjuts framåt rakt emot oss. Flygplanet är alltså inte ovanför oss för att släppa sitt vapen utan skjuter det riktat mot oss. Jag inser att det inte går att fly, för denna bomb har stor förstöringsradie.

      Det blir svart. Jag förstår att jag är träffad av bomben och att jag dött. Jag liksom de andra. Jag svävar uppåt och ropar efter Jesus. Jag flyger uppåt i mörker. Men så kommer jag att tänka på mina barn. Är de frälsta? Är de redo att möta Gud? Jag börjar falla och är sedan i ett mörkt tomrum alldeles ensam. Jag konstaterar att det är ett evighetens mörker jag är i. En nöd griper tag i mig, en ångest över att detta blev mitt slutmål. Ett fruktansvärt mörkt obehag och jag kan inte göra någonting åt det. I evighet!" Jag vaknar efter en stund, ser min man som sover. En overklig lättnad. Jag lever, idag! och jag är fullt förvissad om att idag, kan jag välja att göra allt för Jesus. Idag kan jag välja att inte leva efter min vilja, utan efter Guds vilja. Bara Idag. Bara här och nu.

      Jag känner fortfarande en nöd för mitt eget liv, för min själ - är jag helt helgad för Gud? Är jag helt ren i Jesu blod? Sen kommer nöden för alla de människor som kommer att vakna upp i evighetens mörker - utan återvändo.

      Låt oss helga oss och låt oss bedja för våra medmänniskor - var enda en. Det finns bara två vägar - en till fördärv och en till det eviga ljuset hos vår fader i himmelen. Ingen människa, inte ens den grymmaste, vill gå förlorad, så låt oss bedja med nöd i våra hjärtan för den människa som Gud har givit ett liv här på jorden. På morgonen vaknade jag på nytt och jag begrundade drömmen och började nynna på en refräng: "Ty den sonen gör fri, Han är verkligen fri. Och hans blod det är lösen för dig. Blodets kraft i ditt liv Plånar synderna ut. Tag emot blodets kraft i ditt liv". När jag sedan läste hela texten i sångboken förstod jag att det var Gud som manar till helgelse och bön. Tiden är kort. Söndagen tillbringade jag och min man i fasta. Sen kom måndagen 13 juni. Kl 15.00 sitter jag på jobbet och larmsignalen "viktigt meddelande" ljuder. Jag blir kallsvettig för det är ju inte första måndagen i månaden. Det är en vecka efter!! I stillhet och begrundan lyssnar jag på larmet.

      Hemma, på kvällen, får jag veta att larmetprovet hade skjutits upp en vecka med hänsyn till nationaldagen. Hur illa är det ställt med oss egentligen? Jag drar parallellen: Hur är det med Guds basun? Lyssnar vi när den ljuder till varning och bättring, när tiden är slagen? Eller håller vi för öronen för att vi har fullt upp med att njuta av världslig fröjd? Och än värre, vaggar vi in människor i en falsk trygghet, som att "Herren kommer inte så snart"? Jesus sade: "Men vaken alltjämt och bedjen, att I mån kunna undfly allt detta som skall komma och kunna bestå inför Människosonen". Luk 21:36. Slut citat från kvinnan som hade drömmen.

      Mikael

      Radera
    2. Barbro Erling på hemsidan efraim.se har mycket bra undervisning om helgelse.

      Radera
    3. Denna dröm är också i tråd med några av de utombibliska profetior som finns. Bland annat Birger Cleassons och Ingvar Harknäs profetia:

      https://denytterstatiden.blogspot.com/2014/10/dom-over-sverige-rysk-invasion-och.html

      https://denytterstatiden.blogspot.com/2021/04/ryssland-och-ukraina-gnistan-som-kan.html

      https://denytterstatiden.blogspot.com/2021/02/dom-over-sverige-rysk-invasion-och.html

      https://denytterstatiden.blogspot.com/2018/01/den-roda-hasten-och-rysk-invasion.html

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  22. USA och Nato är bekymrade för Rysslands ökade militära aktivitet i Arktis. Det finns en trend som tyder på att Arktis är i gång med att bli förvandlad till en internationell arena för militära operationer. Här pekar då Nato och USA på att Ryssland utvisar oroväckande hög aktivitet. Det som kan vara intressant är att en del utombibliska profetior talar om att just ett ryskt anfall kommer från norr.

    https://news.yahoo.com/russian-military-moves-in-the-arctic-worry-the-us-and-nato-090027224.html

    Mikael

    SvaraRadera
  23. Troy Black talar om Sverige på sin Youtube-kanal: https://youtu.be/lUNkL3MdYGc?t=3152

    SvaraRadera
  24. Det som ofta slår mig är det många av de tecken vi upplever, är en föraning om det som ska komma i vedermödans tid. Nu är det amerikanska experter som förutser att den amerikanska ekonomin kommer att kollapsa.

    https://www.newsweek.com/us-economy-going-collapse-top-investor-says-1716389

    Det har han rätt i, men det är inte bara den amerikanska ekonomin som kommer att kollapsa, men hele världsekononomin. Resultatet kommer att bli en ny världsordning och ett gemensamt betalningssystem.

    Jak 5:1-3 -Lyssna nu, ni som är rika! Gråt och klaga över de olyckor som ska drabba er. 2 Er rikedom är rutten och era kläder är malätna. 3 Ert guld och silver rostar, och rosten ska vittna mot er och förtära ert kött som eld. Ni har samlat skatter under de sista dagarna.

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar

    1. Detta är Bibelns budskap när det gäller händelserna i den sista tiden.

      Det Bibeln har förutsagt, det kan vi lita på. Därför behöver vi ha respekt för vad den säger och att det kommer att ske vad som är förutsagt i Bibeln.

      Hela världen togs med överraskning 2020, den blev överrumplad av vad som skedde. Det är inte sista gången världen kommer att bli överraskad, det kommer att ske igen.

      Bibelns budskap när det gäller händelserna som skall ske i samband och kring Jesu återkomst, är att det är just det plötsliga och överraskande som är betonat.

      Så här lyder ett bibelord: ”Ni vet själva mycket väl att Herrens dag kommer som en tjuv om natten.” 1 Tes. 5:2. En tjuv kommer i regel överraskande.

      Här gäller vaksamhet och förståelse för vad bibelordet har att säga. Men hur kan man ha det om det inte predikas om den profetiska delen?

      Det är alltför tyst på detta område och det leder till att de som aldrig får höra undervisning om det profetiska ordet, kommer att bli överraskade inför dess uppfyllelse, lika förvånade som de som inte tror.

      Här behöver vi omgående få se en förändring, annars kommer även troende att stå helt frågande inför de händelser som kommer att utspelas.

      Man kommer bara att se dem som världsliga händelser utan att förstå den profetiska dimensionen.

      Nu behöver varje ansvarstagande pastor ge ”dem mat i rätt tid, salig är den tjänare, om hans herre finner honom göra så, när han kommer”. Matt. 25:45- 46.

      Detta är vad Jesus säger i samband med sin återkomst
      Läste detta på Holgers sida Flammor

      Frid syskon
      TZ

      Radera
  25. Kära Syskon,

    Jag har tidigare uppmärksammat Israel och "fikonträdets profetia", som kan vara en milstolpe när det gäller ändetidens utveckling.

    När Jesus i Luk 21 talar om fikonträdet (Israel), så förkunnar Herren, att ”det här släktet” inte ska förgå förrän allt detta sker. Den generation som såg Israel bli till i 1948, skulle med andra ord inte förgå förrän ändetidens profetior får sitt uppfyllande. Psaltaren 90:10 förkunnar att en generation är 70 eller 80 år.
    Om en generation är 80 år som högst, och Israel blev till 1948, så har vi en period fram till den 14 maj 2029, då Israel fyller 81 år. Det är alltså det datum då Israel inte längre är 80 år. Om man tar ”sista” datumet som alltså är den 14 maj 2029, och drar bort 2520 dagar som är vedermödans fulla längd, då hamnar vi på den 20 juni 2022.

    Vi förstår säkert alla, att Herren gör och handlar på det sätt han vill, och vi försöker bara att tyda dessa tecken som han har gett oss. Ingen människa vet med säkerthet, men om man ska tolka denna profetia bokstavligt, tycker jag personligt att den är väldigt intressant.

    Jesus kommer snart!

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att inte få köpa eller säljas i så är en av ändetiden signaler, jag har i många år kunnat hämta kontanter på forex, men plötsligt tog det slut, använder då sedelautomater som har bytts ut till nyare, någon sade att dessa är förberedda för QRkod, som så fall stänger ute oss ovaxxade, byter dom på samma sätt i Danmark?

      Radera
    2. Just det du frågar om är inget jag känner igen, men det jag vet, är att allt förbereds för att det ogudaktiga och sataniska system som den falske profeten och antikrist kommer införa är närstående. Det vi upplever nu i världsekonomin är en förberedelse för "the great reset" där vi får en helt annan kontrol när det gäller att köpa och sälja.

      Mikael

      Radera
  26. Efe 3: 14 - Därför böjer jag mina knän inför Fadern, 15 han från vilken allt som kallas far i himlen och på jorden har sitt namn. 16 Jag ber att han i sin härlighets rikedom ska ge kraft och styrka åt er inre människa genom sin Ande, 17 att Kristus genom tron ska bo i era hjärtan och att ni ska bli rotade och grundade i kärleken. 18 Då ska ni tillsammans med alla de heliga kunna fatta bredden och längden och höjden och djupet 19 och lära känna Kristi kärlek, som går långt bortom all kunskap. Så ska ni bli helt uppfyllda av all Guds fullhet. 20 Han som kan göra långt mycket mer än allt vi ber om eller tänker oss genom den kraft som verkar i oss, 21 hans är äran i församlingen och i Kristus Jesus, genom alla generationer i evigheters evighet. Amen.

    Jag önskar var och en, en välsignad helg i Herren. Oavsett vilken situation vi är i, så förmår Herren att sänka varje berg, höja varje dal och göra ”långt mycket mer än allt vi kan be eller tänka” genom den helige Andes kraft. Vi ber också om beskydd över alla och för vårt land och våra gränser. Herrens kärlek, nåd och kraft är gränslös!

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
  27. Det är 7 planeter + månen som från jorden ser ut att ligga i linje med varandra. Dock behövs teleskop för att se två av dom.

    https://www.nationalgeographic.com/science/article/see-a-rare-alignment-of-all-the-planets-in-the-night-sky

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för uppdatering. Det gör det bara ännu mer otroligt, om det på något sätt är knutet till uppryckandet. I nästa inlägg delar jag några av de vittnesbörd som finns från syskon, som har upplevt att i förbindelse med uppryckandet sker en "planat parade".

      Maranatha

      Mikael

      Radera
  28. Det är: Mercury, Venus, Uranus, the moon, Mars, Jupiter, Neptune, and Saturn on June 24, 2022.

    SvaraRadera
  29. Varningsdröm om Oslo. Församlingen blir varnad och har då en timme på sig att fly från Oslo.

    Drömde för ungefär en vecka sedan att jag såg ett hotell i centrala Oslo och två kvinnor anlände, som såg ut att vara från mellanöstern och jag fick intrycket att de just kommit med flyget, den ena kvinnan var en mer central gestalt i drömmen. Ingen aning om varför jag drömde om Oslo eller de andra detaljerna. Fick vetskap om att en stor fara var på ingående mot Oslo, jag fick dock ej veta vad. Men jag fick tydligt veta att församlingen skulle få en förvarning och då hade de en timme på sig att lämna Oslo. Jag tror det är en sanndröm.
    Önskar er alla syskon allt gott i HERREN JESUS dyrbara namn. AMEN

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen! Tack för att du delar. Vi lyfter upp det inför Herren. Jag tror absolut att Herren kan förvarna, på samma sätt som han gör det genom tecken vi upplever i dag.

      Allt gott i Herren

      Mikael

      Radera
  30. Inatt drömde jag en väldigt kort men stark dröm! En man i en kyrka/församling reste sig upp och sa: ”Så säger Herren Gud: Tiden är inne för min ankomst”. Så kom ett dån/skakning och jag vet inte om jag vaknade just då eller om jag fortfarande drömde men det kändes såå verkligt för jag tänkte: oj, är det dags nu? Och så bara låg jag där och väntade på att min kropp skulle förvandlas. Men inget hände.. /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så underbart ! Tänk vilken längtan vi har nu och Gud stadfäster genom syner o drömmar. Tack att du berättade om din dröm. Förstår att du längtade efter att din kropp skulle förvandlas efter drömmen.

      Radera
    2. Jaa! Det var så starkt! 💜

      Radera
    3. Tack för att du delar denna starka dröm; S.

      Det är så fantastiskt att vi fortsätter att dela visioner och drömmar som är knutna till Herrens återkomst. Det är precis det som Herren säger "att era söner och era döttrar skall profetera, era unga män skall se syner, och era gamla män skall ha drömmar".

      Jag tror att det är precis på det sätt som det du upplevde i drömmen. Herren Gud ropar och basunerar ut budskapet att "tiden är inne för min återkomst".

      Ett stort Halleluja i mitt hjärta!

      Mikael

      Radera
    4. Ja, jag blev så glad att Gud ville låta just mig få en sån dröm. Det var längesen jag upplevde så starkt att Gud talat till mig genom en dröm. Tack Jesus och måtte jag få följa med när det är dags! 🙏

      Radera
    5. Amen! Det är väldigt starkt!

      Mikael

      Radera
  31. Jag vill bara förtydliga med att säga att jag inte är riktigt säker på om mannen i drömmen sa: ”Så säger Herren Gud”, eller bara ”Så säger Herren”.

    SvaraRadera
  32. Mikael! Ett tillägg: Den kallas inte för bara "planet parade" utan "The greate (eller grand) planet parad (eller alignment). Så det är något synnerligen ovanligt. Och för oss troende så kan det ju vara extra viktigt då det skall vara tecken i himlen som varslar om HERREN JESUS och att just månen är med i paraden är ju också av vikt då månen som reflekterar solens ljus, ofta symboliserar HERREN JESUS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen! "Tecken skall visa sig i solen, i månen och i stjärnorna, och på jorden skall folken gripas av ångest och stå rådlösa vid havets och bränningarnas dån."

      Kan det vara på det sättet, och det är bara min tanke, att dessa planeter står i rad när brudgummen hämtar sin brud för att ta henne till himlen?

      Mikael

      Radera
    2. Fullt möjligt det också! Och om det inte skulle vara det så är det ju i alla fall ett kraftfullt tecken för det sker just nu när det finns så många andra indikationer. Det är nu överväldigande många indikationer vilket gör att den matematiska sannolikheten om att vi lever i den yttersta tiden torde uppgå till långt över 95% sannolikhet. Allt bekräftar sanningen i profetiorna. I HERREN JESU dyrbara NAMN & BLOD. AMEN

      Radera
    3. Vi upplever så många tecken i himlen och på jorden, som pekar på att vi lever i den yttersta tiden. Det är en fantatiskt nåd, att vi lever så nära Jesu återkomst! Mikael

      Radera
  33. Angående drömmen om Oslo.

    Glömde en detalj, ber om ursäkt!
    Vet ej om det är generellt eller om det gällde mig.
    I en hand som visade sig låg två tabletter av den medicin jag äter. På receptet jag har är det fyra om dagen. Uppmaningen var, som jag uppfattade det, att ransonera och gå ned till två om dagen. Med andra ord så kanhända att det som kommer orsakar sådant som gör att mediciner inte finns tillgängliga i den utsträckning vi är vana vid. Men jag kände ingen rädsla för det. Det kommer att fungera. I HERREN JESU namn. AMEN

    SvaraRadera
  34. Värme i Indien 60 grader. Spanien 43 gr
    I Indien föll fåglar ner och dog av värmen. Det står att solen skall bränna folk. Det är så många profetior nu som påpekar Jesus snara ankomnst för att hämta bruden. Svåra tider. Ledsamt. Men vi vet ju att detta måste ske

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det med solen som ska bränna människor i vedermödan, ser vi redan nu en föraning om. Det har varit kraftiga solutbrott i solen, vi har rekordhög varme på flera platser i världen. 60 grader som i Indien är otroligt högt!

      Mikael

      Radera