lördag 18 juni 2022

Ryssland proklamerar att apokalypsens fyra ryttare är på väg

 


Kära Syskon,

Som jag har skrivit många gånger förut, så händer det väldigt mycket just nu på en och samma gång, och därför kommer det regelbundna uppdateringar i kommentatorsfältet. Men varje nyhet kunde i princip få sin egen plats med ett inlägg. Det är händelser som har stor betydelse för ändetidens utveckling, och är samtidigt starka tecken som pekar på Jesu återkomst. Här har jag tagit några av dessa nyheter, vi har upplevt de senaste dagarna, och samlat dem i ett och samma inlägg. Det är profetiska nyheter i en unik och profetisk tid!

Påven proklamerar att WW3 har börjat

Häromdagen proklamerade påven att det tredjevärldskriget redan har börjat! Precis samma budskap som Ryssland tidigare har deklarerat. Påven uttalar sig: ”För några år sedan slog det mig, att vi upplever tredje världskriget bit för bit. Här, och för mig i dag, har tredje världskriget redan utropats”.

Ryssland: Apokalypsens fyra ryttare är på väg

Kan det bli mer profetiskt än det här? Det är Rysslands tidigare president och premiärminister som uttalar sig och varnar västen för att apokalypsens fyra ryttare är på väg. Det vill säga, de fyra ryttare som kommer träda fram i början av vedermödan. Det har Dmitrij fullständigt rätt i. De fyra ryttarna är snart på väg, men samtidigt är min tro, att Ryssland kommer att vara en del av den röda hästen som orsakar det tredje världskriget.

Jesu återkomst samtidigt med ”Planet Alignment”

Här den 24 juni så kan vi uppleva en sällsynt händelse, då hela 7 planeter står i rad på himlavalvet. Men även månen står också i rät linje tillsammans med de andra. Jag hittade denna video (på engelska) där vi kan ta del av vittnesbörd från olika syskon, som har upplevt profetiska drömmar om att just precis vid uppryckandet, står planeter i rad. Det är ju ganska intressant med tanke på juni som både har en fullmåne på pingst den 15 och sedan planeter i rad den 24 juni.

Jag delar här några av dessa vittnesbörd:

”Det var 7 år sedan jag fick denna dröm. Det var en varm sommardag på stranden, och jag kommer inte ihåg vilka planeter det var tala om. Men planeter stod i rad. Himlen och en dörr öppnades upp och människor blev uppdragna mot himlen. Sedan föll stjärnor föll sedan mot jorden.”

Det var mörkt utanför och jag såg upp mot himlen. Jag såg planeter som stod i rad med varandra. Sedan såg jag utanför och jag såg dessa människor som kom upp från gravarna. Jorden sprack och människor kom upp ur dem. De såg inte döda ut, men var rena och fina. Det här var alltså de dödas uppståndelse, och det var massor av människor”

Kina är nära en invasion av Taiwan

Ni kommer säkert ihåg i förra inlägget, där jag delade vittnesbördet från en kvinna som för 7 år sedan fick en vision av Herren, att i förbindelse med Jesu återkomst, blir Taiwan invaderat av Kina. Hun fick orden: ”Kina invaderar Taiwan, Jesus kommer”. Det upprepade sig tre gånger.

Häromdagen tog jag del av följande intressanta nyhet. Det är Kina som har utlöst ett dekret om ”en särskild militär operation” i Taiwan. Detta dekret skulle träda i kraft omedelbart. Om det stämmer så kan det vara en bekräftelse på, att vi närmar oss uppfyllandet av denna profetia. Vi närmar oss alltså både Jesu återkomst och en bekräftande invasion.

Avslutning

2 Pet 1:19 - Så mycket fastare står nu det profetiska ordet för oss, och ni gör rätt i att hålla er till det som till ett ljus som lyser på en mörk plats, tills dagen gryr och morgonstjärnan går upp i era hjärtan.

Nästa vecka kommer att bli mitt sista inlägg, innan hemsidan håller semester här i juli. Men fortsätt gärna att dela det som Herren visar er och lägger på era hjärtan. Det profetiska ordet är en fackla på vår vandring, som lyser upp i det mörker vi upplever omkring oss. Dagen är på väg att gry, och Herren, den klarar morgonstjärnan, går snart upp i våra hjärtan. Jag hoppas och ber för att var och en känner sig styrkt i sin vandring med Herren. Det är en välsignelse att tjäna och vaka i den tid vi lever i, men vi behöver kraft för att kunna gör det som Herren ber oss om. Låt oss be och lyfta upp varandra i bön inför Herren. Det är bara i och genom Honom att vi vinner seger och kan fullborda vårt lopp.  

Herrens rika välsignelse

Mikael

 

 

 

51 kommentarer:

  1. Apg 2:17-20
    Och det ska ske i de sista dagarna, säger Gud, att jag utgjuter av min Ande
    över allt kött. Era söner och era döttrar ska profetera, era unga ska se syner
    och era gamla ska ha drömmar. 18 Ja, över mina tjänare och tjänarinnor ska jag i de dagarna utgjuta av min Ande, och de ska profetera. 19 Och jag ska göra under uppe på himlen och tecken nere på jorden, blod, eld och moln av rök. 20 Solen ska vändas i mörker och månen i blod innan Herrens dag kommer, den stora och strålande.

    Luk 21:25 - 25
    Tecken ska visa sig i solen och månen och stjärnorna, och på jorden ska folken gripas av ångest och stå rådlösa vid havets och vågornas dån.

    Mikael

    SvaraRadera
  2. Kära Syskon.

    Missa inte några av de senaste kommentarer i förra inlägget. Det har varit många fantastiska och välsignade kommentarer från syskon här på hemsidan som bland annat har haft mäktiga drömmar som man har delat.

    Det var också en spännande kommentar om den planet parade vi upplever här den 24 juni. Om jag förstår det rätt, så är det först om cirka 100 år att vi upplever något liknande igen.

    Jesus kommer snart

    Mikael

    SvaraRadera
  3. 2015 var jag långtidssjukskriven och kände att jag skulle läsa bibeln, tänkte skumma igenom uppenbarelseboken eftersom jag inte kunde tro att man skulle kunna förstå något där, men något (helige ande) sade åt mig att jag måste tränga in i den.
    Det tog mig 5 månader med heltidsstudier och många böner. Resultatet vara att första hälften av sigillen var WW1, andra hälften WW3.

    Första hälften av basunerna var WW2, andra hälften WW3.

    Vredesskålarna är WW3, inklusive andra hälften av sigill och basuner. Har efteråt tänkt och ifrågasatt detta, men kan inte finna något som motsäger det.

    Sommaren 2016 var Putin aktuell på TV flera ggr, varje gång lyste rummet upp med "Han som sluter förbund med de många", det tog mig någon månad innan jag räknat ut var det stod i bibeln. Daniel 9:27, när jag läste det och tittade på var det började, så var det mitten av vers 26, slutet kommer som en störtflod och krig kommer att pågå till dess det är färdigt.

    Så för mig har det varit klart sedan kriget i Ukraina startade, nu kommer det att fortsätta som kvinnan i Valdres sade. Det börjar med en liten konflikt och växer allt eftersom tills det utmynnar i ett kärnvapenkrig.

    Sven Reichmann, bibellärare sade att hur kan Jesus återkomst komma som en tjuv om natten. Då jämförde han med första återkomsten, fariserna hade läst och viste allt om Mesias, men allt skedde på ett sätt som gjorde att de inte kunde tro att Jesus var Mesias (en snickarson).

    På samma sätt blir det nu, ingen kan tro att plutten Putin är antikrist, men faktum är att han stämmer in på alla beskrivningar av antikrist. Så efter min upplevelse 2016, har jag inget tvivel på att Putin är antikrist.

    Ingen pastor eller kristen som fördjupat sig i ändetiden, som jag har berättat det här för, tror det minsta på vad jag säger, så för dem blir det som bibeln säger, han kommer som en tjuv om natten. Men för mig är det klart.

    Per

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jätteintressant det du säger om Putin. Jag funderar och tror också att Macrom kan vara en av ” brickorna” i denna sista tid! Påven och Rom är också något jag tänker mig kommer vara med i allt detta sista skeende. Jag funderar en del på denna ” världskyrka” som ska uppföras i Rom, för att falskeligen ena alla religioner och där Antikrist ska inta sin plats som härskare. Jag har också hört Emanuel Minos berätta om kvinnan i Valderes och jag kan tänka mig att det blir ett tredje världskrig och att Jesus kommer mycket snart. För snart 40 år sedan, när jag skulle få min första dotter, detta var år 1981, så kränkte Ryssarna Sverige med ubåtar och en av dem gick på grund, så därför kunde vi upptäcka den, då var jag helt nyfrälst och jag blev livrädd för att det skulle bli krig i Sverige. Jag bad till Jesus under flera dagar i vånda, jag minns att jag hade en sprängande huvudvärk och i det här svåra så fick jag detta bibelord från Jeremia kap 39 vers 16, från ” Så säger Herren Sebaot, Israels Gud: Se det jag har talat, ska jag låta komma över denna stad till dess olycka och inte till dess lycka och det skall ske inför dina ögon på den dagen. Men dig skall jag rädda på den dagen, säger Herren och du ska inte utlämnas till de män du är rädd för. Jag ska låte dig komma undan och vinna ditt liv såsom ett byte, därför att du har förtröstat på mig, säger Herren.” När man får ett sånt här tilltal från Gud, så bara vet man att det är sant, så vad jag vill säga med detta är; Det kommer att bli krig hos oss, i de nordiska länderna, men det kommer med all säkerhet inte att gå lång tid i detta förrän Jesus kommer på skyarna och hämtar de som hör honom till. Vi lever verkligen i den generationen som ska få möta honom och för evigt få vara med honom i vårt verkliga hem;Himlen!
      Lili

      Radera
    2. Guds frid, Lili.

      Tack för att du delar din upplevelse helt tillbaka i 1981. Ditt tilltal är högaktuell i dag och pekar in i den tid vi lever i. Allt pekar på denna tidens avslutning och Herrens återkomst.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    3. Tack Mikael, för din fina feedback! Jag vill också tacka dig för att du är en sådan lyhörd och överlåten inspirationskälla för oss som läser dina inlägg! Och ditt bemötande inte minst!
      Jesus välsignar ditt liv rikligt för att du är ledd av Guds Helige Ande, i vishet och kraft!
      Lili

      Radera
    4. Tack för en uppumuntrande hälsning. Det är det som är önskan med hemsidan, att Herren får vara mitten och utgångspunkt i allt som delas. Herren är underbar och vi behöver honom i allt.

      Allt gott i Herren

      Mikael

      Radera
    5. Hej Lilli! Vad kan det vara som gör Macron till en kandidat? Finner vi något i Bibeln?

      Radera
    6. Hej, det är intressant att följa olika politiska ledare och skeenden, då vi kristna verkligen har svaret på hur det ska gå. I Upp.boken kap 13-17 står det om en ny världsordning med en stark ledare och där finns ju också talet 666 med, dvs det märke som alla måste ta, för att få köpa och sälja, men själva Antikrist kommer att visa sig innan dess. Men man får ju också inte se, ursäkta ttrycket, ” fan på väggen” överallt, men har man Jesus så är man ju trygg och då kan man ha lite funderingar, här och var. När det gäller Macron, så sa han i september 2020, i FN:s generalförsamling, att vi behöver förbereda oss på en ny världsordning. Per telefon gav påven sitt fulla stöd till Macron att förnya och rädda den globala ekonomin. Bibeln varnar för denna ” oheliga allians”. I maj, på Europadagen sa Macron att han ville samla politiska demokrater i Europa, med verklig makt och med honom själv som ledar. Vi får följa världsutvecklingen och se vad som händer, men det viktigaste är ju att vi har vår fokus på Jesus i vår vardag och väntar honom som om han skulle komma vilken dag som helst!
      Lili

      Radera
    7. Jag tror att jag råkade skriva några rader först som inte var klara, men som jag råkade skickade iväg, men det kan man väl i så fall bortse ifrån? Vänliga hälsningar Lili

      Radera
    8. Hej Lilli! Utan tvekan är Macron med och bygger den nya ordningen tillsammans med de övriga ledarna, vi får se om nuvarande påve byts ut eller om det sker någon förändring!



      Radera
    9. Hej Per!

      Tänkvärt höra dina funderingar om sigillen som renderar in i trumpet domarna. Det troliga är att det sker inom en period av 14 år, de sju goda som leder in i de sju dåliga. Därför tror jag inte att det rör sig om WW2. Putin uppfyller inte det skriften säger om Antikrist, det är lite eller nästan inget där egenskaperna stämmer in.

      Radera
    10. Problemet med oss människor är att vi krånglar till allt.

      Vi har bara en förkortad tid kvar.
      Läste en profetiabok från 63 där de tagit upp alla egenskaper på antikrist, och det stämde bra på Putin. Vem kan säga annat än att han är lögnens fader?

      Radera
    11. Hej Per! Men du förstår Putin har inget fredsavtal med någon Dan 9:27 Hesekiel 17:13. Antikrist är en person som har gjort business!

      Radera
  4. Ryssland har kränkt dansk territorium med krigsfartyg i danskt vatten

    https://www.svt.se/nyheter/snabbkollen/ryskt-krigsfartyg-i-danskt-vatten

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kollat lite på fartygspositioner, två ryska segelfartyg rör sig inom övningsområdet, melan Gotland och Kalinggrad en 4mastad Sedov och 3mastad Mir, nästan "läktarplats" dom vill gärna vara nära.

      Radera
  5. "Du betyder allt för mig. Redan i skapelsens ögonblick kände jag dig. Jag såg dig födas, och jag såg dig växa upp. Redan innan jag fäste stjärnorna på himlens fäste, såg jag dig ta beslutningen om att lära känna och följa mig i resten av ditt liv. Då jublade jag, och jag fröjdade mig över dig i mitt hjärta. Sedan den dag du blev född, har jag varit din fullkomlige Fader, som har sett dig, vakat över dig, och varit med dig varje steg du har tagit och kommer att ta. Du betyder allt för mig.

    Jag är den som omsluter dig, och håller dig i min allsmäktiga hand. När du känner det som att allt brister, och varje omständighet går emot dig, så är jag där. Jag känner varje detalj i ditt liv, och jag känner varje suckan, varje frustration och varje område där fienden och omständigheter har stulit och förstört. Tvivla inte på att jag är med dig. Jag är där, med all min kraft, med all min kärlek och all min välsignelse. Hur skulle jag kunna överge någon som jag har älskat sedan tidernas morgon, och hur skulle jag kunna lämna någon, som jag har givit mitt eget liv för? Jag hoppas att du vet och förstår, att du betyder allt för mig.

    Hur ska jag kunna beskriva min kärlek för dig, så att du förstår den? Och hur ska jag kunna ge dig en förståelse för, hur mycket jag längtar efter att ha dig i min närhet? I två tusen år har jag längtat efter att vara tillsammans med min brud och min älskade. Gör dig klar min älskade, för jag har vänt blicken mot dig. Mycket snart kommer jag att vända åter för att ta dig dit jag är. Jag har en underbar plats i beredskap åt dig, som är utöver allt det du kan föreställa dig. Jag har en härlighetsklädnad åt dig som jag ska klä din kropp med, och en krona som jag snart kommer att sätta på ditt huvud. Jag har bara det bästa för dig, för du betyder allt för mig.

    Var inte rädd mitt barn, och håll dig nära mig i den korta tid som är kvar. Jag vet att jorden skakar, och jag vet att det är mörka moln på himmelen. Allt börjar dra ihop sig just nu, och hela skapelsen lider och suckar efter min uppenbarelse. Allt har sin tid, och den tid som ligger framför är bestämd och måste komma. Men i allt detta kommer jag att se till dig, och ha min hand över dig. Det finns inget viktigare än vår relation, och det vi har tillsammans. Låt inte något ta bort, eller komma i mellan den kärlek och den nära relation vi har. Låt inte den här världen locka eller dra dig bort från din första och uppriktiga kärlek till mig. Jag vill ha dig helt för mig själv, och jag gör anspråk på hela ditt hjärta, på samma sätt som att jag har gett dig mitt. Jag älskar dig, väntar på dig, och vill bara ha dig. Du betyder allt för mig."

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för dessa underbara och uppmuntrande ord. Jag kopierar och sparar dessa för att ha de lätt tillhands.

      Radera
    2. Guds frid, Elisabeth. Tack för din uppmuntrande hälsning.

      Jag tror att vår störta utmaning många gånger, är att fullt förstå Herrens omsorg och kärlek för oss. Att vi fullt ut litar på hans kärlek och att han har kontroll i varje detalj i våra liv. För cirka 20 år sedan upplevde jag denne kärlek på ett helt särskilt sätt, och det ändrade min relation till Herren. Han blev inte bara min Gud och Konung, men också min älskade vän och Fader. Jag upplevde en Fader som älskar sina barn över allting annat, och varje gång han möter oss, så får vi känslan att vi är något helt särskilt i Herrens ögon.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  6. Varifrån / från vem / till vem, kommer budskapet 19/6 22:15 ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är jag som har skrivit det, och det är det som jag upplever att Herren talar till sina barn i denna stund. Herren uppmuntrar oss med sin kärlek och lovar att vara med oss här den sista biten på resan hem.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  7. Tack Mikael! 🙏🥲/S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen, jag önskar också dig en välsignad dag.

      Mikael

      Radera
  8. Ryssland kommer igen med hot på tv om att kriget i Ukraina kommer att eskalera. Det är rysk general som påstår att Ryssland är i full gång med att förbereda en kolossal konflikt, som också är rättat mot Nato.

    https://www.newsweek.com/russia-preparing-colossal-war-nato-andrey-gurulyov-1716810

    Mikael

    SvaraRadera
  9. Här är ännu ett vittnesbörd (på engelska) från en kvinna som i 2017 delade ett vittnesbörd om att Herren i en dröm hade delat med henne, att i förbindelse med uppryckandet skulle det bland annat vara planeter som står i rad

    https://www.youtube.com/watch?v=VixpwFXy2GQ&t=0s

    Allt ska prövas inför Herren, även tilltal som det här. Men det är intressant att vi upplever en på det sättet helt särskild "planate parad" i ett år som det här. Det är en unik händelse i ett unikt år. Tiden får visa, men samtidigt vet vi att det ska "vara tecken i solen, månen och stjärnorna". Dessa tecken som Jesus talar om, är alltså i förbindelse med ändetiden och Herrens återkomst.

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
  10. I 2017 skrev jag om Ryssland och Kinas plan om att införa och arbeta mot en "new world order".

    https://denytterstatiden.blogspot.com/2017/05/kina-och-ryssland-arbetar-mot-en-new.html

    Nu ser det ut som att det som Ryssland gör iförbindelse med Ukraina är en del av den planen. Putin uttalar sig att "Ryssland iverksätter den nya världsordningen just nu:

    https://www.dailystar.co.uk/news/world-news/putin-says-russia-building-new-27282336

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Putin förklarar slutet på The New World Order!

      https://cnn.it/3NdKrjH

      Putin nämnde också att det ryska imperiet ska återupprättas! Enligt Bibeln blir björnen tillsagd att sluka mycket kött! Tre revben kommer sättas i björnens gap!

      Radera
    2. Några förkunnare menar också att de tre revbenen är allierade till björnen, Kina Iran Turkiet ! Det hade tre revben d v s något som redan finns. Dan 7:5

      Radera
    3. Andra förkunnare säger att de tre revbenen motsvarar tre olika länder som björnen införlivar! Revbenen blir ju satt i björnens gap men det blir efter björnen slukat mycket kött! Jag tycker mig inte se någon allians!

      Radera
    4. Ser du någonting som gör att kriget utvecklingen trappar ned eller har vi ett storkrig att vänta? Är det möjligt att Baltikum eller våra länder blir indragna?

      Radera
    5. Ryssland bygger med Kina "tre revben" mot en ny ordning! Ryssland Kina är bildar FN:s A 2030!

      https://www.lifesitenews.com/news/russia-says-its-working-to-build-a-democratic-world-order-with-china/

      Radera
  11. Upp 1:12

    Jag vände mig om för att se rösten som talade med mig. Och när jag vände mig om, såg jag sju ljusstakar av guld 13 och mitt bland ljusstakarna en som liknade en människoson, klädd i en hellång dräkt och med ett bälte av guld runt bröstet 14 Hans huvud och hår var vitt som vit ull, som snö, och hans ögon var som eldslågor. 15 Hans fötter liknade skinande brons som glöder i smältugnen, och hans röst var som dånet av väldiga vatten. 16 I sin högra hand höll han sju stjärnor, och ur hans mun kom ett skarpt tveeggat svärd, och hans ansikte var som solen när den skiner i all sin kraft. 17 När jag såg honom, föll jag ner som död för hans fötter. Men han lade sin högra hand på mig och sade: "Var inte rädd. Jag är den förste och den siste 18 och den levande. Jag var död, och se, jag lever i evigheters evighet. Och jag har nycklarna till döden och helvetet

    Min Herre och frälsare, min första och sista. Min klippa, mitt hopp, mitt liv och mitt ljus. Min seger, min nåd, min konung, min kärlek och tro. Min borg, mitt fäste, min vän i nöden. Min försvarare, min frid, min Fader och allsmäktig Gud.

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för underbar tacksägelse Mikael..
      Så berikande att tacka Herren.
      Stor jordbävning i Afghanistan idag. 250 döda. Jesus har sagt dessa tidstecken skall ske. När skall folk vakna och förstå hur nära uppryckelsen vi är. Födslovåndorna ökar, blir kraftigare för var dag. Jag får nöd för människor som inte har det klart. Vårt hopp!! Jesus kommer snart att ta hem sin brud
      TZ

      Radera
    2. Tack för det du delar. Ja, födslovåndornas tecken och värkarna måste komma innan själva förlossningen. Och det är det vi ser just nu. Värkar som växer till i kraft och styrka.

      Maranatha

      Mikael

      Radera
  12. https://www.expressen.se/nyheter/nyval-pa-gang-i-israel-regeringen-upploses/

    SvaraRadera
  13. Tack för det du delar. Nyval i Israel, igen! Det blir spännande att se vad det kommer till att leda til.

    Mikael

    SvaraRadera
  14. Det verkar nu som att kriget utvecklar sig ytterligare och går in i ett nytt skeende. Ett anfall mot Litauen, är som vi vet, ett land som är med i NATO. Folk reser sig upp mot folk och rike mot rike, och det kommer bara att eskalera i tiden framöver. Tidens tecken pekar på att Jesus mycket snart kommer tillbaka

    https://www.svd.se/a/L5VE3V/ryssland-hotar-att-anfalla-litauen

    Mikael

    SvaraRadera
  15. Om den här artiklen stämmer, så kan USA bara vara dagar från att uppleva en explotionsartad inflation. Världsekonomin och den krasch vi har varnat för i flera år har börjat. Det här är början på slutet för den världsekonomi vi känner till i dag.

    https://finance.yahoo.com/news/us-only-few-days-away-181600103.html

    Mikael

    SvaraRadera
  16. Hejsan alla!

    Kan någon reda ut detta?

    Inatt vaknade jag av en synnerligen märklig händelse. Detta är ingen dröm för jag vet att jag vaknade. Mitt i natten händer detta. Jag vaknar helt plötsligt och tänker jag kollar vad klockan är. Vi har en projektorlampa i klockan som skjuter bilden i taket. Det nu händer är jättekonstigt men iaf jag öppnar ögon för att kolla klockan men får inte upp mina ögon!!. Jag tänker vad är det som händer?! Sen helt plötsligt hör jag en röst som i mitt huvud som säger detta.

    Det blir inte som ni tror. Ni kommer bli besvikna. Tre år kommer att gå.

    Denna otroligt konstiga händelse pågick under ca 30 sekunder och sen kunde jag öppna ögonen igen.

    Var detta en dröm från gud?? Och vad menas med detta??

    GUD VÄLSIGNA ER ALLA!

    Kram

    //Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, Annika.

      Jag kan bara svara för egen del, och jag tänker att du får lyfta upp det inför Herren i förhållande till det du upplevde. Vi vill gärna vara med till att be för dig och be om att du ska få frid och avklaring.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    2. Okej tack för svaret! Jag ska fråga gud. Jag tänkte mer på ad som ska hända om tre år? Vet du av några viktiga datum då eller?

      //Annika

      Radera
    3. Det är så svårt att svara på, för du vet egentligen inte om det är relaterat till ändetiden eller något personligt för dig. Jag tror det viktigaste är att bli klok på om det här var från Herren, och sedan i så fall, vad han menar med det. Jag är säker på att om detta var från Herren, så vill han också att du ska förstå det och kommer att uppenbara det på något sätt.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    4. Annika! Det kan ju också faktiskt vara så att det är en sanndröm från Gud och att det syftar på t.ex. de fyra ryttarna eller uppryckandet. Be en bön och fråga i HERREN JESU namn om vad det är som kommer att ske angående tilltalet om 3 år. Önskar Dig och alla trossyskon HERREN JESUS rika kärlek, beskydd, helande och allt gott! AMEN /Helene

      Radera
  17. Okej tack!

    Mvh Annika

    SvaraRadera
  18. Tänker och ber över din dröm Annika
    Så du får klarhet..
    Tänkte så här o det får prövas så klart
    Att du inte fick upp ögonen kan oxå vara en attack från mörkret
    Han blir orolig över att slutet är nära
    Förblinda dig att inte tror att Jesus kommer snart.
    Tror det viktigaste för oss är inte att tänka på datum o år
    Utan att dagligen ha det klart
    Vänta Jesus även om vi planterar ett träd idag. Leva som vanligt
    Datum o år gör lätt att vi binder oss vid det
    Den generation som levde när Israel fick tillbaks sitt Land är det datum jag hållt som löfte från biblen att den generation skall vara med vid uppryckandet
    Sen är det fint att ha förväntan vid årstider och blodmånar o allt man hör o läser
    Spännande
    Men jag fokuserar på Israel o vad som händer där
    Största tidstecken att judarna vänder hem o snart är alla stammarna hemma
    GV
    Hälsn TZ

    SvaraRadera
  19. Kriget i Ukraina är än så länge koncentrerat i de östra delarna av landet! Ryssland har inte kapacitet för att bedriva flerskalig anfalls operation i mer än ett land.

    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/hallenberg-osannolikt-med-rysk-attack-mot-sverige

    SvaraRadera
  20. Jag vill ge dig o Herre min lovsång
    jag vill tacka med skönaste ord
    för den kärlek och nåd som är gränslös
    jag vill tacka för allt gott du gjort

    Ingen annan är värd att besjungas
    endast du Herre äger min sång
    och i himmelens gyllene salar
    skall jag prisa dig evighet lång

    //Jag vill göra mitt liv till en lovsång till dig
    där var ton ska vara en hyllning dig bära
    Och i dagar av glädje och dagar av sorg
    vill jag leva var dag till din ära//

    (text: Chister Hultgren)

    Jag vill dela denna fantastiska lovsång/psalm som har fyllt lite extra de senaste dagarna. Vi önskar att våra liv, och allt vi gör, ska upphöja Jesus och vara en lovsång till Herren. Relationen till Jesus är absolut det viktigaste i våra liv, och han önskar att dra när till oss, så han kan röra, tala och använda oss på det sätt han vill. Så länge vi är här på jorden, så får vi fortsätta att tjäna, arbeta och leva, medans vi väntar på Herren. Men Herren vill vara med oss i vårt arbete och i de ting vi företar oss. Han önskar det, för Herren är intresserad i varje område i våra liv och önskar att vara en del av det.

    En välsignad helg i vår underbare Frälsare

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hät är melodin
      https://youtu.be/hwRLhg-1W1I

      Radera
    2. Samuel Ljungblahd och Putte Nelson kom direkt efter med samma sång, kanske lättare att följa.
      https://youtu.be/uws1SaAMXFc

      Radera
  21. Ukraina tar emot nya raketer från USA med lång räckvidd. Ryssland svarar igen och hotar med angrepp på den amerikanska ambassaden i Kiev.

    https://www.foxnews.com/world/ukraine-long-range-rocket-system-russian-threat-us-embassy

    Mikael

    SvaraRadera
  22. God fortsättning på midsommarhelgen syskon! Det kan nog vara så att vi är på väg in i ett krig, i vilken utsträckning det rör sig om låter jag vara osagt, men tyvärr ser det ut som att stridande parter inte kommer överens. Delar ett Bibelstudium.
    https://www.bitchute.com/video/wopnbwe07JU3/

    Hälsningar Bengt


    SvaraRadera