fredag 11 augusti 2017

För att ni ska vara där jag är


Den yttersta tiden är tillbaka igen, efter ett långt sommaruppehåll. Jag hoppas att var och en har haft en skön och välsignad sommar i Herrens närhet.

Det är en välsignelse att leva i den tid vi gör, där vi bokstavligt talat ser profetiska löften som får sin fullbordan. Tecken, som samtidigt visar på den tid som ligger framför oss. Här under sommaren har Herren fortsatt att visa mig, att vi lever i den tid där vi kan förvänta Herrens tillkommelse, och tecken som pekar på Herrens underbara återkomst. 

Därför är tidens tecken och det som vi upplever i världen, en tröst som bekräftar att vi mycket snart kommer att få vara med vår frälsare i vår eviga och himmelska boning. Herrens löfte är, att ”vad ögat inte sett och örat inte hört och människans hjärta inte anat, det har Gud berett åt dem som älskar honom”.

För att vara tillsammans med oss

Joh 14: 3 - Och om jag nu går bort och bereder plats för er, så ska jag komma tillbaka och hämta er till mig, för att ni ska vara där jag är.

En av den viktigaste orsaken till Herrens återkomst, och varför han kommer för att hämta oss, är helt enkelt för att han vill att ”vi ska vara där han är”. Just nu är brud och brudgum åtskilda, men på Faderns befallning, kommer Jesus att komma tillbaka för att hämta sin väntande brud.

Herren älskar oss, och vi är ständigt i hans tankar. Före själva skapelsen, och före det att jordens grundval blev lagd, har den dagen då vi ska förenas varit på hans hjärta. Herren skapade oss, dog och uppstod, för att vi ska vara med honom för evigt.

Älska Herren Gud av hela ditt hjärta

Matt 22:36-39 – ”Mästare, vilket är det största budet i lagen?" 37 Han svarade: " Du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela ditt förstånd 38 Det är det största och första budet. 39 Sedan kommer ett som liknar det: Du ska älska din nästa som dig själv 

Personligen har förståelsen för Herrens eviga kärlek till sin brud, blivit levande på nytt för mig den här sommaren. Herren själv proklamerade till Fariseerna, att det första och det viktigaste budet, och det som skulle prägla våra liv allra mest, är det att ”älska Herren av hela ditt hjärta, hela din själ och hela ditt förstånd”.

Det betyder att vår primära kallelse och det viktigaste i våra liv, är att älska Herren av hela våra hjärtan, men också de människor vi möter på vår väg. Vi älskar Herren, för att han har älskat oss först. Det är ett gensvar på den kärlek som Gud har visat oss, genom Jesu försonade död på korset.

Som Gud älskar Gud

Joh 15: 9 - Så som Fadern har älskat mig, så har jag älskat er. Bli kvar i min kärlek.

I Joh 15 kommer Herren med en av de allra mäktigaste proklamationer – en så dyrbar sanning, att om vi tar emot den i tro, kommer den att förvandla våra liv för alltid – nämligen det, att på samma sätt som Fadern älskar Sonen, älskar Herren oss. Det betyder att Faderns relation till Sonen, är en bild och en symbol på den kärlek som Herren har till oss.

Faderns kärlek till Sonen är villkorslös, oföränderlig, för evigt den samma, konstant och utan att avbrytas. Den är från evighet till evighet, och är obeskrivlig i sin natur och helt utan jämförelse. Det är precis den samma kärlek, och på det sätt som Herren känner för var och en av oss.

En sanning som förvandlar våra liv.

Det är något som Herren önskar ska leva i oss, och ska vara en realitet i våra liv. Han vill att vi leva i denna sanning, vandra i den, be och meditera över den. Herren vill att vi ska ha en större förståelse av den, och att det ska vara fundamentet i vårt liv, och att vi ska se våra liv i ljuset av denna sanning.

När vi ser och för en förståelse för den intensiva eviga kärlek som Herren har till sina barn, kommer det att ta bort missmod, depression, och det som tynger, och kommer att ge glädje, trygghet och Herrens övernaturliga frid. För vi vet, att ingenting i den här världen, kan någonsin skilja oss från den.

Mitt arbeta är klar

Något som jag har upplevt i mitt hjärta den senaste tiden, och som den här sommaren ytterligare har bekräftat, är att min uppgift och mitt arbete när det gäller att skriva inlägg om tidens tecken och Jesu återkomst är klart.

I 2012 upplevde jag Herrens tilltal, att börja skriva om Jesu återkomst och tidens tecken. Syftet med de tre hemsidor jag driver, har varit att dels varna för den tid av mörker som ligger framför, som också är vedermödans tid. Men också det, att uppmuntra och mana Herrens brud att göra sig redo för att möta brudgummen. Hemsidan skulle med andra ord, både vara en varnande röst och en tröst till Herrens folk. Det budskapet Herren la på mitt hjärta har jag gett vidare, och jag har en upplevelse av att vi är så långt framme i tidens slutskede, att min uppgift är klar och slutförd.

Det betyder inte, att jag kommer att sluta skriva inlägg, men att det kanske inte blir med samma intensitet som tidigare. Jag kommer att skriva när jag upplever att det händer något viktigt eller om Herren lägger något på mitt hjärta. Jag har själv upplevt en tid av förberedelse, där Herren har pekat på områden i mitt liv, och att han i högre grad vill att också jag ska göra mig klar och på ett särskilt sätt söka Herrens hjärta och ansikte. Jag tror uppriktigt att vi är där nu, och att vi lever i den tid där ändetiden, och den absolut sista avslutningen kommer att gå i gång och få sin fullbordan. Jag är också helt överbevisad om att nästa stora händelse på Guds profetiska schema, är uppryckandet av Guds församling.

Avslutning

Herren kommer för att hämta oss till sig, för att han helt enkelt vill att vi ska vara där han är! Det är den villkorslösa kärleken från brudgummen till sin brud. Den kärleken driver oss, förvandlar oss och är fundamentet i våra liv. Det ligger i Herrens personlighet, att han inte kan älska på ett annat sätt än helhjärtat. 

Från evighet till evighet har Gud älskat Gud, och med samma intensitet älskar Herren oss. Han vill att vi ska förbli i den, uppleva mer av den och se oss själva i ljuset av det sätt han ser oss. Redan nu sitter du i det himmelska med Herren, vid hans sida och nära hans hjärta. Det är en kärlek som sträcker sig långt längre än våra misstag och svagheter. 

Våra hjärtan sträcker sig mot honom som ska komma, och mitt i en tid i mörker, där helvetet gör sig klar till att besätta syndens människa, så rättar vi blicken mot vår frälsare. Vi, tillsammans med Guds Ande, ropar kom och vi längtar, väntar på att den dag som snart kommer.

Guds rika välsignelse till var och en

Varma hälsningar

Mikael


10 kommentarer:

  1. Hej
    Tack för denna hälsning. Din blogg har betytt och betyder mycket för mig. Den här innehållit en varning men samtidigt en sådan frid och skapat en ännu större längtan att få möta Jesus på skyarna.
    Jesu Kristi frid önskar jag dig Mikael och de andra läsarna.
    Marcus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej käre broder,

      Tack för din dyrbara hälsning. Det värmer, och gör en verkligen en skillnad, och värt allsammans. Det viktigaste av det du nämner, är just det att det har skapat en större längtan efter att möta vår dyrbare frälsare på skyarna.

      Jag har själv fått den uppleva det, att få se en liten del av brudgummens kärlek och Herrens väntan efter sin brud. Den kärleken har jag gensvarat på, och gör att jag varje dag hoppas på att den dagen är just i dag.

      Tack igen, och Guds rika välsignelse till dig och hela din familj.

      Varma hälsningar

      Mikael

      Radera
  2. Min bror i Herren!
    Tack för det innerliga, varma och vädjande brev som du skriver. Du har verkligen dessa år du haft din hemsida, gett oss en grundlig kunskap, tröst och varning om hur allvarligt läget är, och att vara redo och möta vår älskade Jesus på skyn. Du har haft en större uppgift än vad du kan ana. Det kommer du att förstå när du är hemma hos Jesus en dag. Då han kommer att säga till dig: ”Välkommen du gode och trogne tjänare, kom in i min Faders glädje”
    JESUS KOMMER MYCKET SNART! Som du skriver: ” Vi är långt framme i tidens slutskede” Tiden visar det. O, jag längtar att få vara där. Det största är att Jesus väntar och längtar efter oss också, för att få krama om oss alla och ta oss i sin famn. Ibland får vi gå genom Tåredalen men Herren är med oss i varje steg vi tar.
    ”Saliga är de människor som i dig har sin starkhet, de vilkas håg står till dina vägar. När de vandra genom Tåredalen, gör de den rik på källor, och höstregnet höljer den med välsignelser. De gå från kraft till kraft; så träder de fram inför Gud på Sion...” (Psaltaren 84:5-8)
    Det är viktigt att följa Herrens manande röst och göra som han säger och lyssna in när och vad du skall skriva i fortsättningen. Jag kommer att fortsätta be för dig. Din syster i Herren, Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Syster Marianne, för denna och dina alltid mycket uppmuntrande och välsignade hälsningar, och tack för dina förböner. Ja, det handar om att lyssna in Herrens röst i denna tid och göra det han önskar av våra liv. Vi skyller honom allt, och allt vi är, är vi i och genom honom.

      Herren vill oss verkligen, och han drar i våra hjärtan för att få oss helt nära honom. Jag tror att Jesus vill göra något nytt i våra liv i denna tid, som både förvandlar oss, men också människor i vår närhet. Han önskar att vi ska öppna vår mun, så han kan fylla den (Ps 81:11), och i motsättning till den här världen, bli uppfyllda av Guds Ande. Han vill utgjuta vatten över det som törstar, och strömmar över det torra. (Jes 44:3).

      Tack för det ord du delar från Paltaren 84. Det tar jag till mig, och är en underbar bekräftelse.

      Jesus kommer mycket snart, och snart så ses vi och alla syskon på himlens sky tillsammans med Herren - Vilken underbar dag det ska bli!

      Varma hälsningar

      Mikael

      Radera
  3. Älskade min bror i Herre Jesus
    Under många år har jag varit hungrig för att förstå Uppenbarelseboken.
    Under många år har jag varit förvånad över varför våra kyrkor är tysta om den sista boken när Johannes välsignar dem som läser och förmedlar ordet vidare till dem andra.
    Och nu är jag mer förvånad över vår kyrkor som har sett alla dessa tecken i himlen och ännu inte förbereder oss till ende tiden.
    Men den som är hungrig bankar på dörren och till slut få sitt bröd.
    I början av 2015 Herren ledde mig till din hemsidan. Jag printade ut allt du hade skrivit sedan 2012 och skapade en studie material. Inte minst " Tage Bergmans" beskrivningar som har kompletterat beskrivningar.
    Idag läste jag ditt brev och gick tillbaka med min resas från 2015 till 2017
    Tack för allt du har skrivit. Jag såg en otydligt Uppenbarelsebok men det har blivit tydligt.
    Danial 12:4
    But you, Daniel, roll up and seal the words of the scroll until the time of the end. Many will go here and there to increase knowledge.

    Daniel 12:9
    9 He replied, “Go your way, Daniel, because the words are rolled up and sealed until the time of the end.

    Vi ser att uppenbarelse boken är uppenbarat och tiden är inne.
    Gud välsigna dig Mikael och fin familj
    Gud välsigna alla ni som varit hungriga och nyfikna för sanningen.
    Gud välsigna er med Hans glädje, kärlek och Hälsa.
    Jag vill INTE stanna i den här världen. Jag har packat min hjärtans väska för att höra kyrkans huvudets rösten som kallar mig med namn" kom upp"
    Tack Mikael för din undervisning.
    Vi alla ses����

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Shamret och stort tack för din hälsning.

      Det är underbart att ta del av din resa med Herren, och hur han har öppnat dina ögon för Jesu återkomst och för den tid vi lever i. Jag är tacksam, att både broder Tage och jag har fått vara med till att välsigna och berika. Det är så glädjande, att det trots allt finns många dyrbara syskon runt omkring, som har sett tidens tecken, och kan se att brudgummen är på väg tillbaka.

      Jag har det precis som du. Jag har också hemlängtan, och kan inte vänta tills vi kommer till vårt rätta hemland och vår himmelska boning. Jag hoppas och tror att vi snart får mötas på himmelens sky, och att vi snart kommer att prisa Herrens underbara namn tillsammans.

      Som jag skrev, kommer jag fortsätta att skriva på hemsidan, när Herren ger eller lägger något på mitt hjärta, men det kanske inte blir lika ofta som tidigare.

      Tack igen, och Guds rika välsignelse över ditt liv och din fortsatta vandring med Herren.

      Guds rika välsignelse
      Mikael

      Radera
  4. Hej Mikael! Nu var det längesen jag skrev något här. Många av dina blogginlägg har som jag skrivit tidigare, betytt mycket för mig. Särskilt de om uppryckelsen. Tack för ditt engagemang med alla dina givande inlägg! Det är så märkligt det du skriver, om att du upplevt att du ska ligga lågt med bloggen framöver. Jag startade en grupp på facebook 2014, som heter "Jesus kommer SNART tillbaka". Jag upplevde samma sak som dig, att det nu var dags att avsluta den gruppen. Men det tog också emot eftersom det var mer än 470 medlemmar. Jag hoppas och tror att den betytt mycket för många men jag upplevde att Gud längtar efter mitt hjärta. Facebook tog för mycket tid, så jag har nu lagt ner mitt privata konto där. Jag har arkiverat gruppen vilket betyder att alla inlägg finns kvar och går att läsa för de medlemmar som är kvar i gruppen. Det är dock inte helt lätt att i vardagen leva med fokus bara på Jesus, när vi nu har tre barn, varav en som är 20 månader. Men jag längtar att få fördjupa min relation till Herren. Be gärna för mig och för min familj. Guds rika välsignelse! /Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofia,
      Stort tack för din uppmuntrande hälsning. Jag hoppas att allt står bra till med dig och din familj.

      Ja, allting har sin tid, och i allt så gäller det att vara lydig Herren, och göra det han lägger på våra hjärtan. Det är två saker som gör att jag trappar ner lite på skrivandet, där det ena är att jag i en tid har upplevt att mitt arbete eller uppgift med bloggen är färdig. Men det är också det, att jag precis som du, upplevde att jag behövde en förnyad och en djupare i min relation till Herren. Att skriva inlägg tar ganska mycket tid, och jag upplevde att jag var tvungen att prioritera min tid på ett annat sätt, och att Herren ville att jag skulle fokusera på honom och förbereda mitt hjärta för honom.

      Det är underbart att se din längtan efter Jesus, och det är verkligen nyckeln till allt. Att dra när till honom, väl vetande, att han vill oss mycket mer än vi kan ana, och att han bara väntar på att vi kommer till honom med allt det vi är och har. Herren är med dig och din familj syster, och han känner er ner i varje detalj.

      Tack för allt du har delat på facebook, och den välsignelse du har varit när det gäller att ge ut ordet om Herrens snara komma. Herren kommer att belöna dig rikligt för din trofasthet.

      Guds rika välsignelse till dig och hela din familj,

      Mikael

      Radera
  5. Tack så jättemycket för din uppmuntrande hälsning! Vi mår bra, just nu. Men det har varit och är kämpigt ibland. Jag instämmer i det du skriver och jag har en förväntan på vad Gud kan och vill göra framöver i mitt och min familjs liv. Jag hoppas också att du får uppleva hur Gud leder dig på ett fantastiskt sätt i fortsättningen. Gud välsigne dig och din familj. /Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack ska du ha SOfia, och jag ber också om att Herren må omsluta dig och hela din familj med sin nåd, kraft och kärlek, och att Herren fortsätter att leda er på sin väg och i sin vilja.

      Varma hälsningar

      Mikael

      Radera