tisdag 19 september 2017

Fredsavtal mellan Israel och Palestina är nära


Det verkar som att den profetiska utvecklingen i världen går väldigt snabbt just nu, som gör att det helt enkelt är svårt att hinna med att skriva om allt som händer, med tanke på uppfyllandet av Guds löften och på det sätt att Herren bekräftar den tid vi lever i.

Fredsavtal i Mellanöstern

En otroligt spännande och bekräftande nyhet som jag gärna vill dela med er, har med Israel och ett kommande fredsavtal att göra.

Måndag den 18 september, uttalade Trump sig, att han verkligen trodde att det var en en chans för fred mellan Israel och Palestina. Trump har tidigare mött mycket motstånd i USA, för att han inte har uppnått ett genombrott eller kunna framlägga en hållbar fredsprocess. Trump har beskrivit ett fredsavtal i Mellanöstern som ”the ultimat deal”.

Trump uttalar sig: ”Fred mellan Israel och Palestina skulle vara en fantastisk prestation, och vi ger det ett absolut ja. Jag tror att det är goda chanser för att det kan hända”. Trump ska träffa både Netanyahu och Palestinas president Abbas senare i den här veckan. Om det avtal han ska presentera säger Trump: 

”Jag tror att Israel skulle vilja se det, och jag tror att Palestina skulle vilja se det, så vi arbetar väldigt hårt på det. Utifrån ett historiskt perspektiv säger folk att det inte kan hända, jag säger att det kan hända”.

Avslutning

September 2017 har varit exceptionell, och jag får bara ödmjukt konstatera, att Jesu dyrbara återkomst är närstående, och att allt pekar på att Jesus kommer att hämta sin brud i vilket ögonblick som helst.

Jag tror inte på tillfälligheter, men att dessa mönster och tecken vi upplever på så många områden just nu, är bekräftelser av gigantiska proportioner. Herren talar, kallar och väcker oss genom tydliga tecken, på samma sätt som en basun som blåser till varning. Hur lång nådatid har vi kvar? 

Hur länge kommer Herren att hålla vindarna tillbaka, innan dom kommer att förlösa domar över jorden. Vi vet, att den tiden kommer snabbt, och att den kommer plötsligt. Jag ber att Herren må väcka sitt folk, och att vi alla får vara en del av Herrens vakande och väntande brud. Mycket snart kommer vi att mötas på himlens sky, för att tillsammans prisa, lova och tillbe vår underbare frälsare.


Jesus kommer snart!



Källa:



8 kommentarer:

  1. Underbart Mikael!

    Och nu är vi så nära stjärnkonstellationen som beskrivs i första verserna i Upp 12. Snart kommer vi få veta vad detta innebär men jag undrar så! Det var via din blogg här som jag läste om det först. Tack för att du fortsätter skriva om tecken i den yttersta tiden, även om, som du själv meddelat, det inte blir lika frekvent. Guds frid kära broder! Ses på bröllopsfesten:)

    Emanuel

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Emanuel,

      Tack för din uppmuntrande hälsning.
      Jag har det som dig, jag är väldigt spänd på att se vad detta unika bibliska tecken innebär. Sanningen är, att man inte har sett denna konstilation de senaste 7000 år sedan, och det kommer heller inte till att ske i den närmaste framtiden, så det pekar helt precist på den tid vi lever i, och just nu!

      Meningen var ju att jag inte skulle skriva lika frekvent, men det har varit otroligt svårt att låta bli. September varit utöver man kan förvänta, och det ser ut som att allt skakar just nu, på alla områden och på samma gång.

      Jag glädjer mig broder, att träffa dig i det himmelska, och jag är så tacksam att jag får lov till att vara med. Det blir en fest utan jämförelse, präglad av Herrens härlighet och närhet. Jag kan inte vänta, och tror och hoppas att vi är där snart.

      Guds rika välsignelse
      Varma hälsningar

      Mikael

      Radera
  2. Guds frid och tack för ditt stora engagemang att belysa Herren Jesu nära återkomst på skyarna där vi möter Honom och att det nu kan ske i vilket ögonblick som helst.


    Jesu Kristi välsignelse
    /lärjungen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Lärljungen,

      Det är underbart att leva i hoppet om Herrens tillkommelse, och särskilt i en tid där vi ser och upplever så många tecken som pekar på vår underbare Herres återkomst.

      Herren må också välsigne dig

      Hälsningar
      Mikael

      Radera
  3. Guds Frid Mikael,

    När flera olika stora tecken inträffar efter varandra och är så sällsynta som vart 7000 år så måste verkligt stora saker vara på gång.
    Saker har ju hänt på flera ställen runt om vår Jord.
    Vi ser med tacksamhet och spänning fram emot tills när Herren kommer oss till mötes.

    Varma Hälsningar
    J och G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid syskon,

      Ja, det är verkligen stort, och något helt unikt. Det som gör det så fantastiskt, är ju att vi är den generation som kan bevittna och ta del av dessa ändetidstecken som utspelar sig mitt framför våra ögon.

      Vi kan därför förvänta och rätta blicken uppåt - mot vår frälsare som mycket snart kommer för att hämta oss hem.

      Guds rika välsignelse över er -

      Hälsningar

      Mikael

      Radera
  4. Titta på detta! https://m.youtube.com/watch?v=mkwQK665bfA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej, och tack för det klipp du delar och linkade till. Det ser ut som at Kushner, Trumps svärson, får en ganska avgörande betydelse för freden i Mellanöstern. Kan vi förvänta fredsavtal redan här i höst/vinter? Vi får se, men Israel är det säkraste tidstecken, som utan tvivel pekar på Herrens imminenta återkomst.

      Guds rika välsignelse
      Mikael

      Radera