torsdag 5 november 2020

Vårt hopp i en ödesdiger tid!

 


Vi står mitt i det amerikanska valet, och alla frågar sig hur framtiden kommer att se ut för både USA och resten av världen? Det är ingen hemlighet att vi lever i en betydelsefull och ödesdiger tid. Allt som sker, sker med ett ändamål, och är en del av Herrens plan för ändetidens utveckling. Församlingen, Herrens väntande brud, som är en del av den här världen, men inte av den, står bejakande och ser hur tidens tecken utspelar sig. Jag ser mig själv utifrån – för jag vet, att jag är en gäst och en främling i den här världen. Jag är skapad för en evighet tillsammans med Herren, och jag vet, att jag mycket snart kommer att vara tillsammans med Herren, för evigt. Det är mitt hopp, min förtröstan och tillförsikt.

Samtidigt är det en vädjan, att få sitt liv rätt med Herren. Om man inte är avgjord, eller inte har sin sak eller relation rätt med Herren – så är det hög tid till att springa till Jesus, in hans öppna, väntande och kärleksfulla famn.

Den avfälliges bön

Psaltaren 31:23 - Jag sade i min ångest: "Jag är bortdriven från dina ögon." Men du hörde mina böners ljud, när jag ropade till dig.

”Jag har vandrat på min egen väg, långt bort från ditt ansikte. Jag har gått bort från den nåd som en gång räddade mig och som drog mig bort från mörkrets välde. Den samma röst som en gång kallade mig och var så tydlig i mitt liv, har nu långsamt försvunnit och blivit allt mer dunkel och fjärran. Det ord som tidigare ledde mina steg, och den kärlek som brann så starkt i mitt hjärta, har bleknat och suddats ut. 

Jag tänkte inte längre på din godhet, och på den trofasthet du har visat mig. Ditt namn var inte längre på mina läppar, och mitt hjärta var långt ifrån ditt. Den samma synd som tidigare hade förfört och våldfört mitt liv, knackade nu på min dörr. Den ville in och bli en del av mitt liv igen. Den här världen visade upp sitt förföriska yttre, och fångade min blick och min uppmärksamhet. Min passion, åtrå och längtan blev bit för bit en del av den.

Mina knän är svaga, och mitt huvud är böjt i förkrosselse över mitt hjärtas tillstånd. Mina händer sträcker sig ut i hopp om att du åter vill ta min hand. Min röst ropar sig hes i förtvivlan, när jag ber om din närhet, som jag saknar. –”Låt mig få komma tillbaka, och låt mig få bli din igen!”

 Herrens hand på min axel

Psaltaren 34:18 - Herren är nära dem som har ett förkrossat hjärta och frälser dem som har ett bedrövat hjärta.

Jag kände din hand på min axel, och jag kände igen den hand som tidigare legat så tung på mitt liv. Den hand som ledde mig genom dödsskuggans dal, och bevarade mig från stupens väldiga brant. Den samma hand låg nu på min axel, och en villkorslös kärlek strömmade genom mitt liv.

Jag upplevde en kärlek som är helt oförklarlig, och som inte kan beskrivas med ord. Det var en kärlek jag aldrig tidigare hade mött i den här världen, som läkte och helade mina djupaste sår. Det var en kärlek som var tålig och mild, och som gavs helt utan krav eller begärde något igen. När människor hade dömt mig, eller den här världen hade förkastat mig, så mötte jag en kärlek som fördrar, tror och hoppas allting. En kärlek som visade sig vara en person – Jesus själv.

Den förlorade sonen

Jag kände igen rösten som talade till mig. Det var en röst liksom väldiga vatten, och samtidigt var det balsam för min själ. Orden som kom ut hans mun var ord av liv och ord av hopp. Han viskade i mitt öra att han aldrig hade övergivit eller lämnat mig.

Han hade aldrig övergivit mig eller varit fjärran ifrån mig. Han hade väntat på mig, stått där trofast i all sin nåd och i all sin kärlek. Han fördömde mig aldrig, men stod där med en öppen famn och med en villkorslös kärlek. Han väntade på att få springa mig i möte. Han väntade på att få lägga armarna om min hals, och han väntade på att få säga –”Välkommen hem min dyrbara son”.

Ett specifikt budskap från Herren

Jag upplever att Herren har ett specifikt budskap i dag, till både sin församling, till den här världen men också till den skara av människor som en gång har vandrat tillsammans med Herren. Människor som av olika orsaker någon gång kom bort i från Herrens väg.

Det är en tid då han kallar oss tillbaka till honom. En tid då han sträcker sig ut efter våra hjärtan och önskar att göra det till sitt. Han älskar oss med en obeskrivlig och villkorslös kärlek. Om du kommit bort från Herren, och ditt hjärta inte längre tillhör honom så kallar han på dig att komma tillbaka. Han vill rena, upprätta och hela dina sår.

Vägen tillbaka är kort

Jak 4:8 – Närma er Gud, så skall han närma sig er.

Vägen tillbaka till Herren är inte lång. Även om du har gått tusen steg bort, är han ändå bara ett steg tillbaka. Han står bredvid dig och väntar på att du sträcker dig ut efter honom i tro. Löftet är att den som drar när till honom, kommer Herren att dra när till sig. 


Herrens rika välsignelse

Mikael  

 

14 kommentarer:

  1. Amen vill komma närmare Jesus och mitt hjärta kärlek till Jesus blir åter väckt All välsignelse till dig TACK för allt du delar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Marianne,

      Tack för din uppmuntrande och välsignade hälsning.

      Jag stämmer in i din bön - -"Låt mig komma närmare dig, Herre"!

      Guds rika välsignelse


      Mikael

      Radera
  2. Ja tack älskade Jesus för att vi har dig du är vårt stora och eviga hopp ien värld som blir mörkare och mörkare för var dag som går tills du hämtar hem oss. Jag vill också komma närmre dig Jesus och få ta del av allt som du har att dela med dig av som jag har nytta av allt som du har att erbjuda är bara sådant som är positivt för oss som ger oss glädje och lugn och extra skönt nu när världen snart kommer att kollapsa i våld på den ena platsen efter den andra enligt de drömmar/syner som du visade för Dana och så jämt som valet har blivit så kan det mycket väl bli så som Dana beskrev för oss i sina Syner/ Drömmar.

    Guds Frid & Guds Rika Välsignelse

    Niklas

    SvaraRadera
  3. Ja tack älskade Jesus för att vi har dig du är vårt stora och eviga hopp ien värld som blir mörkare och mörkare för var dag som går tills du hämtar hem oss. Jag vill också komma närmre dig Jesus och få ta del av allt som du har att dela med dig av som jag har nytta av allt som du har att erbjuda är bara sådant som är positivt för oss som ger oss glädje och lugn och extra skönt nu när världen snart kommer att kollapsa i våld på den ena platsen efter den andra enligt de drömmar/syner som du visade för Dana och så jämt som valet har blivit så kan det mycket väl bli så som Dana beskrev för oss i sina Syner/ Drömmar.

    Guds Frid & Guds Rika Välsignelse

    Niklas

    SvaraRadera
  4. Två gånger ikväll har jag försökt posta ett svar på ditt inlägg Mikael men det försvinner så fort jag trycker publicera. Ett ganska omfattande svar och jag känner att jag inte orkar skriva en tredje gång och försöka få det publicerat. Har aldrig varit några problem tidigare. Får känslan av att någon eller något inte vill att jag publicerar det publikt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen, har hänt mig massa gånger, tips att markera kopiera texten eftersom, copy paste. Fienden säger skriv inte om, men Herren säger skriv igen så formulerar jag det vassare än förra gången.
      Herren skapar vägar där vi inte ser en väg.
      Be blessed

      Radera
    2. Jag har några gånger missat att klicka på anonymt, då tappar jag texten, då är det bra att alltid kopiera texten, då kan man börja om från början.

      Radera
    3. Guds frid,

      Det är jag ledsen att höra. Är det fler som har samma problem, för i så fall ska jag se om det är något fel någonstans. Jag hoppas att du vill försöka att posta igen, jag vill gärna höra och ta del av det du har på hjärtat.

      Guds rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  5. När jag skulle DELA detta på facebook
    gick inte det!
    Inlägget ansågs olämpligt!
    .....säkert tecken på yt yttersta tiden
    Be blessed Thomas all of You

    SvaraRadera
  6. GUDS ORD censureras!!!!

    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=3395152027189254&id=100000834706138

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Ja, det har jag mindre förståelse för, varför man välger att censurera det här inlägget. För det första har vi yttringsfrihet och som jag ser det är det ingenting i inlägget som kränker någon. Som du säger, så är det mer tala om att det är Guds ord som censureras och det är väldigt beklagligt. Är det den tid vi är på väg in i, där vi kommer till att uppleva att det kommer mer censur på och att Guds folk får mindre plats till att förkunna Guds ord?

      Guds rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  7. Detta skulle kunna va spännande!
    https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/mystiskt-ljusfenomen-oever-mellansverige.iT2fw5FQS

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Herman,

      Tack för att du delade detta "tecken i himlen".

      Vi upplever många saker som sker, just på himlens sky, som vetenskapen har svårt att förklara och ge ordentliga svar på. Kanske är det så, att Herren önskar vår uppmärksamhet i den tid vi lever i. Han önskar att göra oss uppmärksamma på att han är på väg till denna jord.

      Guds rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  8. Amen min bror. Fina rader du skriver. Tack jesus för ditt dyra blod tack att vi är frälsta i jesu namn

    SvaraRadera