lördag 23 december 2023

En välsignad jul i Herren!


Kära Vänner,

Ännu ett år har gått, och vi närmar oss avslutning på 2023 – ett år som historiskt sätt har visat sig varit något helt särskilt. Man får bara konkludera att det har varit ett profetiskt år och helt utan jämförelse. Hemsidan håller jullov och startar upp igen i början av januari. Det är verkligen en välsignelse att vara på en profetisk resa tillsammans, och om Herren dröjer, hoppas jag att vi kan fortsätta vår resa under 2024. Fortsätt gärna att lyfta både hemsidan och mig inför Herren. Be att Herren ger den kraft som behövs och att hemsidan får tjäna Herrens syfte efter hans vilja. 

En välsignad jul

Jag önskar var och en av er en välsignad jul i Herrens närhet, och Guds underbara välsignelse för det nya året. Julen handlar mer om något annat, om Guds övernaturliga nåd och frid. Han som är glädjen, friden och kraften personifierad, blev människa och tog sin boning ibland oss. Om du är Guds barn, har du fått del av den glädjen, nåden och friden i ditt liv. Herren har välsignat dig med all den himmelska världens andliga välsignelser, och Herren kan inte älska eller välsigna dig, mer än han gör. Mitt i mörkret, så är han hos var och en av oss med sin frid. 

Himlen tog emot dig

För två tusen år sedan tog himlen emot dig. Du kom till den här världen i en tjänares gestalt, för att bli människan lik. Du hade lämnat den härlighet du hade hos din Fader, för att vandra mitt ibland oss, mitt ibland din skapelse. Du vandrade som en människa, och levde här på jorden under en människas villkor, men helt fläckfri och helt utan synd.

Du for sedan till det himmelska, och satte dig på din Faders högra sida.  Himlen blev din tron, och jorden din fotapall. Du fick tillbaka den härlighet som lämnade, och som du hade innan världen var till. Allt blev dig givet och underlagt, och Fadern gav dig nycklarna till döden och själva helvetet.

Världens ljus

Du är världens ljus som lyser och ger liv och hopp i en mörk tid. Du sträcker dig ut mot varje sargad och trasig själ, och för dem som bor i dödsskuggans land strålar ditt ljus fram. Du har kallat oss att leva, och vandra i ditt underbara ljus. Du önskar att vi ska klä oss i ljusets vapenrustning, och ta det ljuset till den här världen. För du är det sanna ljuset, som ger ljus åt alla människor. 

”Herre – låt dit ljus lysa genom våra liv, och låt oss lysa som stjärnor i den här världen. Låt ljusets frukter prägla våra liv, och låt den helige Ande lysa på varje område där det fortfarande är mörkt. I ditt ljus ser vi ljus, och där ser vi allt det som du har för oss, och för ditt folk”

Jag önskar er alla en fridfull och välsignad jul

Mikael

18 kommentarer:

  1. Jag lägger in denna välsignade hälsning som kom i förra inlägget:

    Tack Herre Jesus Kristus för att Du föddes till jorden och mänskligheten i all enkelhet i ett stall.
    Väldig Gud
    Underbar i råd
    Evig Fader
    Fridsfurste
    Åh min Jesus kom snart tillbaka.
    Längtar så.

    God och välsignad jul önskas Mikael med familj och alla här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din välsignade hälsning. Jag önskar också dig en välsignad och fridfull jul.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  2. Jesaja 9:6

    Ty ett barn blir oss fött, en son blir oss given. På hans axlar vilar herradömet, och hans namn är: Under, Rådgivare, Mäktig Gud, Evig Fader, Fridsfurste.

    "Vi ber för var och en här i forumet om Herrens beskydd och omsorg. Vi ber för dem som är ensamma. Tack för att du är med var och en på ett särskilt sätt i denna tid. Du vår Gud, Herre och Konung"

    Mikael

    SvaraRadera
  3. Gud välsignelse över dig broder OCH tack för allt du delar JAG läser allt blir välsignad och min längtan hem är stor Shalom / Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Yvonne för din hälsning. Det är längtan till vår kommande hem och vår Herre och Frälsare som ger oss hopp och tröst. Jag önskar också dig en välsignad jul i Herren.

      Hälsningar

      Mikael

      Radera
  4. Jag önskar alla läsare på denna gästbok en fridfull helg!🙏 Skickar en länk där vi hör Jussi Björling sjunga O Helga Natt!🙏

    https://youtu.be/ofKk_Etapq4?si=ZQqpiqptACGp6bBM

    Guds frid!🙏

    SvaraRadera
  5. 1 Mos 5:24 – Sedan Hanok på detta sätt vandrade med Gud fanns han inte mer, ty Gud hämtade honom.

    Hanok levde i en mycket speciell tid, nämligen i tiden före syndafloden. Ordet säger att på den tiden så var människornas ondska stor på jorden, och människors hjärtan och motiv var helt igenom onda. Mitt i detta syndiga människovimmel så fanns det en man, Hanok, som trodde på Gud och vandrade med honom. Vittnesbördet om Hanok är att han hade funnit nåd av Gud. (Heb 11:5)

    Enok blev uppryckt utan att smaka döden för Gud hade tagit honom till sig. Där är Enok en fantastisk förebild på församlingen som har samma underbara löfte. En dag kommer en utvald generation, att bli uppryckt till Herren utan att möta döden och tillsammans med dem som tidigare har somnat in, kommer vi som fortfarande lever och är kvar, att ryckas Herren i möte för att möta honom på skyn.

    Jesus kommer snart!

    Mikael

    SvaraRadera
  6. Joh 10

    Jag är porten. Den som går in genom mig ska bli frälst, och han ska gå in och gå ut och finna bete. 10 Tjuven kommer bara för att stjäla, slakta och döda. Jag har kommit för att de ska ha liv, och liv i överflöd.11 Jag är den gode herden. Den gode herden ger sitt liv för fåren. 12 Den som är lejd och inte är herden som äger fåren, han överger fåren och flyr när han ser vargen komma, och vargen river dem och skingrar hjorden. 13 Den som är lejd bryr sig inte om fåren.
    14 Jag är den gode herden. Jag känner mina får, och mina får känner mig, 15 liksom Fadern känner mig och jag känner Fadern. Och jag ger mitt liv för fåren. 16 Jag har också andra får som inte hör till den här fållan. Också dem måste jag leda, och de kommer att lyssna till min röst. Så ska det bli en hjord och en herde.

    "Du är den gode och fullkomlige herden i våra liv. Du kom till den här världen och gav ditt liv för oss. I dig har vi liv och överflöd, och allt vi behöver finns i dig. Du tar aldrig någonsin ifrån oss, men som den fullkomlige Fadern fortsätter du att ge och välsigna våra liv. Du känner våra steg och den väg vi kommer att gå på. Men i allt har du förberett en väg för oss mitt i våra ovänners åsyn. Du sänker varje berg och höjer varje dal i våra liv. Du har lovat att helvetets portar aldrig ska bli oss övermäktiga. För din seger är vår seger, och det liv du gav på korset har du skänkt åt dina barn. Bevara våra tankar i dig i denna sena tid."

    Maranatha

    Mikael

    SvaraRadera
  7. Jag lyssnade på Jussi Björling igår på denna gästboken men kan inte hitta det inlägget idag! Är det bortraderat?

    SvaraRadera
  8. CNN verkar vara "profetiska" när de säger att "2023 har varit 'året vid avgrundens kant' och 2024 kan bli värre."

    Det hade kunnat vara mycket värre. Men att undvika katastrof under 2023 har bara skjutit upp stora problem till 2024. Världen efter Covid är trött, har ont om pengar och är mer spänd än på många år.

    Jag kommer att skriva mer om detta i det första inlägget efter nyår. För det normala kommer aldrig tillbaka - men Jesus gör!

    https://edition.cnn.com/2023/12/26/world/2023-year-of-the-brink-intl-cmd/index.html

    Mikael

    SvaraRadera
  9. Science fiction har nu blivit verklighet! Riktigt skrämmande att robotar till och med skadar människor! Kommer aldrig köpa Teslas elbilar eller någon elbil överhuvudtaget! Anser att Ai är en del av Antikrists ande! Fruktansvärt!

    SvaraRadera
  10. Anledningen till varför elbilar tillverkas har att göra med 15 min städer. Om Mr Spock "WEF" får bestämma kommer alla förbränningsmotorer att fasas ut och i smarta städer behöver de som "har" elbil inte köra långt, begränsningen sker per automatik, kommer du in i fel zon blir det böter eller liknande. Det är svårt tro att LA ska vara bilfritt senast 2030, men kraftigt reducerad trafik i USA:s mest trafiktäta stad!

    SvaraRadera
  11. Jag håller med dig och därför bör ingen köpa dessa elbilar oavsett vad de lockar med! Säljer de inga elbilar måste de skrotas eller göras om till hybrid alternativt bensindrivna och dieseldrivna! Bilindustrin kommer inte acceptera att bilindustrin slås ut med massarbetslöshet som följd! Men så länge människor går på Agenda 2030 och köper dessa elbilar är det stor risk att vi får dessa 15 minuters städer med ökad kontroll som följd!

    SvaraRadera
  12. Israel förbereder sig för krig på sju fronter

    Israel har varnat att de befinner sig i ett krig på sju fronter då attacker registrerats i ett antal grannländer under de senaste 48 timmarna, vilket väcker farhågor om att konflikten kan eskalera till den bredare regionen.

    I ett uttalande till den israeliska regeringen på tisdagen sade Yoav Gallant, landets försvarsminister att de angrips från Gaza, Libanon, Syrien, Västbanken, Irak, Jemen och Iran.

    "Vi befinner oss i ett mångfrontskrig och angrips från sju fronter," sade han, innan han räknade upp dem alla.

    Min kommentar: Vi måste fortsätta att be för Israel. Om det här stämmer att Israel är på väg att slåss på sju fronter, så är det en mycket svår situation för Israel och något som börjar likna kriget i Psaltaren 83.

    Mikael

    https://uk.news.yahoo.com/israel-readies-war-7-fronts-182517175.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly9lbmR0aW1laGVhZGxpbmVzLm9yZy8&guce_referrer_sig=AQAAAMasvPQFNyy7BF-gmRK-hgQTrbpiULpgxFIvqaDR3zgAg-M5tyMTeDqJ9i0z8f75sUl8kA3HS8YiAWNBDTj4yXltI1tWSp1Ki5YLBDZ0iM1NbKBr_VgMS5M4ZmAsSafbkPaXCCSJNC0v8a9sZmiyv185jcjJGlxkHsacV8CoQp_r

    SvaraRadera
  13. Ja! Alla kristna måste be för Israel och det judiska folket! Israel befinner sig nu i sjufrontskrig! Vi ber för Israel och det judiska folket!🙏🇮🇱❤

    https://youtu.be/X6en2PdCV-o?si=2nFXjlhZ3q9nhKrO

    Guds frid!🙏

    SvaraRadera
  14. Det fortsätter att komma dessa kraftiga och skrämmande trumpetljud på olika ställen i världen, som ingen riktigt kan förklara. Min tro är att dessa trumpetljud är varningar från Herren för att göra den här världen uppmärksam på den dom och det mörker som kommer.

    Jesus kommer snart!

    https://www.youtube.com/watch?v=xZiI_zE1_w4

    Mikael

    SvaraRadera
  15. Kära Vänner

    Jag önskar var och en ett välsignat nyår.

    Ett profetiskt 2023 har nått sitt slut och vi ser fram till att se vad Herren har förberett för oss i 2024. En sak är säker, det blir mörkare i världen och Guds folk går mot ljusare tider. I den här världen kommer alltid att finnas motstånd, fruktan, sjukdom och faror. Men vi är på väg till den eviga himmelska boningen.

    Vi tackar Herren för allt vad han gör i våra liv. Utan honom hade vi varit på en helt annan plats och gjort helt andra saker. Han räckte ut och rörde oss med sin förvandlade nåd och kärlek och våra liv blev aldrig den samma igen. Allt vi är, är vi på grund av Honom och allt det Jesus har gjort i våra liv. Jag älskar honom över allt annat och jag är ingenting utan Honom. Mitt hjärta längtar och sträcker sig efter mer och allt i mig ropar: Kom!

    Herrens rika och underbara välsignelse, i väntan på Herrens återkomst

    Mikael

    SvaraRadera
  16. Tack Mikael - önskar dig detsamma!! Och tack för din uthållighet med denna blogg som jag följer intensivt, till uppmuntran o lärdom 😇 //Y.A

    SvaraRadera