onsdag 11 maj 2016

Profetisk dröm om en kommande tsunami i USA



Perry stone, en amerikansk författare och evangelist som också har orginisationen ”Voice of Evangelism”, har nyligen haft flera profetiska drömmar om en kommande tsunami. Jag delar här den profetiska dröm han upplevde.

Allt ska naturligtvis prövas med Guds ord, men är det här en förvarning om en kommande katastrof, som snart kommer att inträffa utanför USA:s västkust?

En tsunami utanför USA:s västkust

Tidigt i morse, såg jag en annan detaljerad tsunami dröm, som var så levande och detaljerad att det störde mig mycket. På västkusten, inträffade ett stort skred i havet, som gjorde att Stilla havets vågor reste sig i alla riktningar. Jag såg farliga vågor som kom i fjärran och skrek, ”Gå till bergen”. När vi började rusa till en hög plats, kunde jag se vågorna träffa kusten som rusade med våldsam kraft genom städernas gator.

Scenen bytte, och jag befann mig i ett hus på ett högt berg. Folket där var ganska förmögna, och det var rapporter på nyheterna om de fruktansvärda skadorna och förstörelsen. Jag kan fortfarande se vågorna för mitt inre öga”

Väktarnas ansvar

Detta är den andra ”västkust dröm” om en tsunami som jag har haft. Jag tvekar ofta att dela sådant på Facebook, då responsen ofta är verbalt kritisk och negativ. Det påminner mig om samma reaktion som Jeremia fick när han varnade judarna om den babylonska invasionen, och man känner att det är bäst att låta det vara osagt.

Men Herren sa också, att om väktarna ser en kommande fara och inte blåser alarm, kommer väktarna hållas ansvariga för sin tystnad.

Bön och förberedelse

Bön och förberedelse är två stora resurser, och jag föreslår att varje enskild människa att höra från Herren för att fastställa hans vilja och rättning för varje person.

I någon dröm eller vision ser jag aldrig ett datum som kan indikera tidpunkten för dessa händelser. Det kan vara nära eller långt borta. Men jag tror att många andra individer ser det samma som jag gör. Om du har haft en dröm om en tsunami, skicka en mejl så vi kan se om det finns paralleller med andra personliga drömmar. Troende upplever ett stort angelägande att be.”

Hela inlägget kan läsas här:


Avslutning

Joel 2:28-29 - Och det skall ske därefter att jag skall utgjuta min Ande över allt kött, och edra söner och edra döttrar skola profetera, edra gamla män skola hava drömmar edra ynglingar skola se syner; 29 också över dem som äro tjänare och tjänarinnor skall jag i de dagarna utgjuta min Ande.

Vi lever i en profetisk tid, där Herren talar genom sina tjänare och tjänarinnor för att peka på den tid vi lever i.

Herren har satt väktare på muren, och vi blåser alarm för att varna om den tid som ligger framför. Den här hemsidan har två uppgifter. Dels att skapa förväntning och hopp inför Jesu dyrbara återkomst, men också för att blåsa alarm och varna inför den domstid som ligger framför.

Vi är otvivelaktigt på väg in i vedermödans tid, en tid då Herren kommer att döma den här jorden genom sigill, basuner och vredesdomar. På samma sätt som Noa, ropar vi högt för att varna och förkunna att ändetidens våg är på väg in över vår värld. Yttre tecken och det inre vittensbördet talar, ropar och kallar oss att lyfta våra huvud i förväntning.
Konungarns konung kommer mycket snart.

1 kommentar:

  1. Ja, det finns också drömmar som inte är goda, men lögnaktiga.
    Jeremias 23,32 och 29,8
    Alla drömmar är inte från Gud. Låt oss därför pröva allt och hålla fast vid det goda.
    Att frukta och älska Gud, är större än alla sanna drömmar tillsammans.
    Att lyda Guds Ord vill inte många höra om, men en dröm kan många ta på största allvar. Tragiskt.
    /Stig.

    SvaraRadera