onsdag 18 april 2018

Putin förutser globalt kaos om västvärlden attackerar Syrien igen


Syrien fyller mycket just nu i nyheterna, och som jag tidigare har skrivit, är det som händer i Syrien, ett profetiskt tecken och början på uppfyllandet av bibliska profetior.

Ryssland varnar för kaos

Ryssland har precis varnat, för att ytterligare västerländska attacker mot Syrien, skulle medföra ”kaos” i västvärlden och i internationella relationer. Samtidigt med Rysslands uttalande, så varslar USA med nya ekonomiska sanktioner mot Ryssland. Ryssland svarade snabbt, att ”det blir hårt för oss, men det kommer att göra ännu mer skada mot USA och Europa”.

Kim Jong-un stödjer Syriens Assad

Nordkoreas ledare, Kim Jong-un, har precis uttryckt sitt stöd för Syriens president Bashar Assad, efter USA och dess allierades vedergällning för Syriens gasattack. Kim Jong-un gratulerade Assad på det sätt han försvarade sig mot den senaste attacken. Samtidig så stärker Ryssland sina band med både Syrien och Iran, som står tillsammans för att ”befria” östra delen av Eufrat.

Änglarna vid floden Eufrat

Jag vill påminna om det inlägg som jag tidigare har skrivit, om de 4 änglarna kring floden Eufrat. Änglar, som i dag står bundna, men som på ett bestämt tidpunkt kommer att förlösas, och kommer att resultera i globala krig och katastrofala följder för människorna på jorden. 


Avslutning

Vi lever i födslovåndornas tid. Skapelsen suckar och våndas, och ropar ut efter Jesu tillkommelse och upprättandet av själva Gudsriket på jorden. Ett tredje världskrig verkar närmare nu än någonsin, och vi börjar inse, att det inte ska mycket till för att världen ska befinna sig i fullständigt kaos och mörker. Vi upplever naturkatastrofer, rykten om krig och massdöd av djur runt i vår värld. Vi ser tecken i sol och måne, som vittnar och pekar på profetiska händelser. Israel, som i nästa månad blir 70 år, kan vara av stor profetisk betydelse. Den stora frågan är, när kommer Herren att välja att avsluta församlingens tid på jorden, och fortsätta att handla direkt med Israel i den sista och 70:e årsveckan? 

Ingen vet eller känner till den exakta dagen, men vi som är Guds barn, kan veta och känna tiden omkring. Tecken runt omkring oss, pekar på att den tiden är nu, och att Herren har vänt sina ögon mot sin älskade och väntade brud. Maranathe ropet ljuder därför i våra hjärtan. Vi har hemlängtan, och vi vill hem till vårt rätta och himmelska hemland.

Låt hoppet om Herrens tillkommelse vara levande i våra hjärtan, och låt oss fortsätta att längta, sucka och ropa efter vår frälsares återkomst.

Jesus kommer snart!



Källa:




10 kommentarer:

  1. Ja, det är viktigt att inte tappa fokus på var i Guds plan vi nu befinner oss. Vi får varje dag be Gud om nåd att leva var dag till hans behag och vilja. Vi befinner ju oss inte här av en slump! Gud har en plan med var och en av oss, så viktigt då att vi var dag lägger våra liv i Herrens händer så att vi får vara vår Jesu Kristi lärjunge. Jag vill dela nåt här, jag var sjuk i influensa och därav hade extra tid att be och tala med Gud. Då jag bad till Herren fick jag i mitt inre uppleva nåt märkligt och fantastiskt. Jag fick uppleva att jag kom till pärleporten och fick gå in. Det första och så underbart var det härliga och obeskrivliga bönebruset och jublet! Jag såg gator av guld och den som visade mig allt,, visade på en klar klar källa som rann i mitten av gatorna. Detta är livets källa,, sa han,, den rinner från Guds tron. Så sa han " Hör du bruset ? Det är änglarna som ber,, det är oxå de människor som Gud har kallat hem tidigare för att de har en högre tjänst häruppe. De ber med er på jorden! Så fick jag uppmaningen att fortsätta be ännu mera intensivt och hoppfullt för bönebarnen. " Då du ber stiger bönen hitupp och änglarna och de som är hos Gud ber tillsmmans med er på jorden.Så fick jag höra att Jesus snart kommer tillbaks och att vi måste ta bönen på mera allvar. För Gud hör alla böner vi ber.Detta fick jag uppleva,, jag kan inte förklara eller beskriva detta underbara bruset,, lovet, friden och glädjen där jag fick titta in. Jag ville bara vara kvar där!Men jag är inte klar här ännu,,, vi som lever här och tror på Gud ska hjälpas åt att BE,, Be och åter be i tacksägelse över att vi har en stor Gud, en Gud som hör oss och vill att ALLA människor ska bli frälsta. Men jag tro att de som Gud lagt på våra hjärtan,, dem måste vi med största tro och allvar be för, var dag.Då jag skriver om himlen jublar det i mitt hjärta, jag längtar och väntar att få komma hem. Att få vara i den underbara atmosfär jag fick en lite försmak på! Jag har 3 av mina syskon hemma, min far, far och morföräldrar,vänner osv. Men trots att jag saknar mina syskon fick jag en glädje att veta att de ber oxå för oss här,att deras tid härnere var slut med de har en större uppgift hos Herren. Vi ska snart få träffa dem därhemma, det är inte slutet på nåt,, nej, det är början ! Början på det rätta livet,, det sanna livet. Då är vi äntligen hemma ! Guds frid önskar jag dig med din familj. Din syster i Herren,, Lill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Lill.
      Stort tack för att du delar detta underbara vittnesbörd med oss! Vilken nåd, att få uppleva och få en liten försmak på vår kommande härlighet. Det ger verkligen hemlängtan och man önskar att få lov till att träda in genom himmelens port och ta del av den himmelska saligheten.

      Samdigt så ger ditt vittnesbörd en förståelse och en längtan, att ännu mer träda in framför Guds tron i bön och tacksägelse inför Herren. Herren önskar verkligen att ha oss i sin närhet, på den plats där vi kan utgjuta våra hjärtan inför Herren. Jag tror som du, att Gud vill att vi ska resa upp bönens altare i våra liv, och ännu mer prioritera tiden med vår frälsare, där vi lyfter upp våra barn och vårt land inför Herren.

      Tack igen för att du delar detta fantastiska vittnesbörd.

      Guds rika välsignelse, nåd och kraft i ditt liv.

      Hälsningar

      Mikael

      Radera
    2. Tack för att du delar detta vittnesbörd, mitt i den mörka förtvivlan jag genomlider nu .....Tack till dig, Mikael också.Gud Välsigne Alla !

      Radera
    3. Underbart att höra att Lills vittnesbörd ger hopp, tro och kraft. Jag ber att Herren på ett helt särskilt sätt ska möta dig just nu, och i din situation. Herren känner dig, och vet precis vad du behöver. Mitt i allt det du går igenom så önskar Herren att du ska veta att han är med dig med all sin kärlek, nåd och kraft.

      I Jesu välsignade namn

      Mikael

      Radera
    4. Tack kära Mikael Walfridsson för dessa tröstande ord! Vill tro att Jesus vet vad som hänt och händer och att jag går stärkt ur detta med tillsammans med Jesu beskyddande armar över mig.Har inte trott att ondskans attacker kan vara så förgörande.Ber i Jesu namn om välsignelser över oss alla.

      Radera
  2. Underbart vackert <3 Vilket fint och för själen lugnande vittnesbörd. Oändligt tack till Dig Lill! Önskar oss alla Jesu frälsning med oändlig kärlek och frid. Och så underbar sajt detta är. Med Mikaels alla grundliga artiklar, skrivna i sån underbar stämning fylld med Jesu kärlek. Stor varm kram på er, fylld med bästa önskningarna! <3 /Heléne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Heléne. Tack för din hälsning.
      Ja, det är ett underbart vittnesbörd vår syster delar med oss. Det finns en sång som heter "I could sing of your love forever"/"Jag kan sjunga om din kärlek för evigt". I Herrens natur och karaktär, finns ingen annan möjlighet att han kan älska oss konstant, oförrändrat och hela tiden. Herrens kärlek till oss är för evig. Han är ständigt närvarnade i våra liv - helt uppslukat och fokuserad på hur vi har det. När jag upplevde och såg Herrens kärlek i mitt liv, förrändrades det bokstavligt talat. Han tog ångest, rädsla och en känsla av att vara förkastad och oälskad.

      I dag vet jag att Herren är för oss, och att han älskar oss med en villkorslös kärlek. Guds nåd, kärlek och kraft är utan jämförelse och allt vi behöver i våra liv.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  3. Tack Mikael för en sådan djup och kärleksfull hälsning. Önskar Jesu fulla kärlek och frid till er alla. Ja, så måste det ju vara. Och jag ber verkligen för att jag skall känna det i djupet av hjärtat. Får ibland en känsla som varar en kort stund. Är inte där tillfullo än, förstår logiskt att det är så, men behöver förändringen i mitt hjärta. Finns ju verkligen ingenting annat som är viktigare. Önskar er allt gott! Stor kram i sommarhettan, där vi kan njuta av VÅR SKAPARES underbara och outgrundliga verk! Ber om JESUS goda och rikliga välsignelser till er! <3 / Heléne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju vår stora utmaning som kristna, att lita på att Herrens omsorg, kärlek, nåd och kraft är den samma, oavsett hur vi har det och hur vi känner det i våra liv. Som människa är det lätt att tvivla på Guds närhet, när det i stunden känns som att Herren är långt borta. Men faktum är, att han är lika närvarande, älskande och omsorgsfull nu, som den dag han hängde på korset och gav sitt liv för oss.

      Guds rika välsignelse
      Mikael

      Radera
    2. Tack Mikael <3 <3 <3 så trösterikt! Herren Jesu Kristi frälsning och välsignelse ber jag om för Dig och Dina kära! /Heléne

      Radera