fredag 1 februari 2019

Vilddjurets rike av Tage Bergman




På hemsidan ”Jesus kommer snart”, har jag haft glädjen av gästinlägg ibland, och särskilt inläggen av Tage Bergman har uppmuntrat många syskon runt om i landet. Det är särskilt ett inlägg som Tage har skrivit, jag verkligen kan rekommendera om man inte har läst det, och som faktiskt är ett av de allra mest lästa inläggen någonsin. Det är inlägget om ”Vilddjuret och hans rike”.

Några av de frågor Tage besvarar är bland annat - Varför är det så oroligt i Mellanöstern? Är Antikrist muslim eller europé? Är den utveckling vi ser i mellanöstern i dag en förberedelse och början på Antikrist regi och vilddjurets rike?

Israel och islamska kalifatet

Jer. 18:1-6, 11-12 - Detta är det ord som kom till Jeremia från HERREN. Han sade: "Stå upp och gå ner till krukmakarens hus. Där skall jag låta dig höra mina ord." Då gick jag ner till krukmakarens hus och såg att han arbetade på drejskivan. Och kärlet som han höll på att göra av leran misslyckades i hans hand. Då började han om och gjorde av leran ett annat kärl så som han ville ha det. Och HERRENS ord kom till mig. Han sade: "Skulle jag inte kunna göra med er, ni av Israels hus, så som denne krukmakare gör? säger HERREN. Se, som leran är i krukmakarens hand, så är ni, Israels hus, i min hand.

Med utgångspunkt i följande bibelvers, skriver Tage följande om Israel och Kalifatet:

”Israel är alltså leran, och järnet har vi sett att det är det islamska kalifatet. Det är Israel och de muslimska staterna som kommer att blanda sig med varandra och förena sig genom giftermål i ett sjuårigt förbund. Gud gjorde ett förbund med Israel genom Abraham. Det förbundet beskrevs i termer av ett äktenskap där äktenskapskontraktet var lagen. I det kontraktet gav Gud Israel löfte om landet. Nu vill Satan genom Vilddjuret ta över Guds roll och "stadfästa [bekräfta] förbundet" med ett sjuårigt fredsavtal [vedermödan]  och på så sätt ge Israel rätten till sitt land. Men precis som järn och lera inte kan förenas, lika lite kan Guds rike och Satans rike förenas. Först lovade Israel Gud sin trohet, och nu ger man den till Vilddjuret. Inte undra på att Gud förnärmat kallar Israel för "kvinnan" i Uppenbarelseboken.

Tages inlägg om ”Vilddjurets rike” är mer aktuell än någonsin. Detta sataniska rike, med Antikrist som regent, håller på att formas och kommer bli en verklighet i vedermödans tid.

Jesus kommer snart!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar