söndag 2 januari 2022

Ytterligare tecken och symboler på Antikrists snara framträdande

 


”Vi måste förstå att på samma sätt som att församlingen är på väg att ryckas bort, så betyder det samtidigt ”födelsen” eller tidpunkt för Antikrist framträdande”.

Jag har sett den himmelska staden

”Mina inre ögon fick skåda den himmelska staden, denna ljuvliga plats. Jag såg en stad som du har fyllt med din härlighet, en plats där din storslagenhet inte har någon gräns. Den är klädd med din helighet, glans och prakt, smyckad med ditt majestät för att ge dig den ära du förtjänar. Hela staden är ett utryck för din rikedom och höghet och den beskriver den du är. Ett obeskrivligt ljussken går ut från den, en strålglans som övergår den starkaste sol. Där finns en skönhet som inte kan beskrivas med mänskliga ord. Det är den staden som är mitt hemland. Det är denna himmelska härlighet, som är slutmålet för min vandring.”

I slutet av förra året efter mitt sista inlägg fick vi ytterligare intressanta nyheter jag gärna vill dela med er:

COP26 och Antikrist

Det var Prins Charles som gjorde ett uppmärksammat tal under COP26 konferensen. COP26 är FN:s klimatkonferens som egentligen skulle hållas i november 2020, men som utsköts på grund av Corona.

I talet som kan höras på engelska här, kommer Prins Charles med ett upprop om att samla en massa pengar till globala privata sektorn. Prins Charles uttalar sig:

“The need for a vast military-style campaign, to marshall the strength to march the global private sector with trillions at his disposal”.

Han avslutar med att säga ”trillioner av dollars till hans (his) förfogande, och talar i samma sammanhang om detta som ”står bakom eller över världens regeringar”. 

Talet ska höras i sitt sammanhang, men det utlyser viktiga frågor. Vad är det helt precis för ett globalt samlande Prins Charles talar om, och vem är ”han” som har allt detta till sitt förfogande? I talet finns ingen referens om vem denna man är. Som jag ser det, är det här inte annat än en presentation av den kommande Antikrist som den här världen kommer att överlåta sina resurser till. Den här världen gör sig klar till Antikrist framträdande.

Symbol på Antikrist födelse

Vi måste förstå att på samma sätt som att församlingen är på väg att ryckas bort, så betyder det samtidigt ”födelsen” eller tidpunkt för Antikrist framträdande. När den helige Ande träder till sida, ger det plats för laglöshetetens människa att träda fram på världsscenen.

Den 20 december förra året blev en kontroversiell utställning presenterad i Illinois parlament i USA. Det är en konstutställning från ett Sataniskt tempel, där den sataniska figuren Baphomet är avbildad som en slags baby, för att fira högtiden ”sol invictus”. Förutom att det skal vara ett sataniskt alternativ för Jesusbarnet, så ser jag det som en symbol och ett varsel på Antikrist närstående ”födsel”.

Ni kommer säkert också ihåg det avslutande inlägget i 2021, där jag delade en bild av den nya statyn utanför FN:s huvudkvarter i USA. Denna staty och vilddjur är som tagen ut ur Daniels bok och Uppenbarelseboken.

Herren kommer aldrig

”Du är allsmäktig och förmår allt, men det är ändå inte allt du vill eller kommer att göra. Du kommer aldrig någonsin att svika eller överge oss, och du kommer aldrig att vara trolös, även om vi till tider är det. Du kommer aldrig någonsin sluta älska oss med en villkorslös kärlek, en kärlek som varar från evighet till evighet. Du kommer aldrig sluta att vara klippan i stormen, vårt ljus i mörkret eller vår frid i kaos. Du kommer aldrig sluta att ha kontroll i våra liv eller hålla ändetidens utveckling i din hand. Du kommer aldrig att sluta bära oss, välsigna och styrka oss med din kraft och nåd. Du kommer aldrig att misslyckas med oss, men kommer fortsätta att samverka allt till det bästa.

Du är långt borta, men ändå så nära. Du har tagit plats i det himmelska, men bor samtidigt i våra hjärtan. Du proklamerar från himlen, men viskar samtidigt i våra öron. Du kommer för evigt att vara den du är, och du kommer alltid och för evigt att hålla och omsluta oss i din hand. Även i de mörkaste omständigheter och i den djupaste dal, och under hela detta kommande år.

Jesus kommer snart!

9 kommentarer:

  1. TACK du delar med dig och varnar GUDS VÄLSIGNELSE över dig detta år <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Tack för en uppmuntrande hälsning. Ja, det är både en tid av varning och tröst. En varning för det mörker som är på väg, men också en tid där vi kan förvänta vårt välsignade hopp.

      Jag ber också om att Herren vill välsigna dig på ett särskilt sätt i det nya året.

      Guds rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    2. Tack att du är så klarsynt och så rättfram! Jag har själv, tills inte för så länge sedan hört till den kristna skaran, som, även om jag tänkte på mina medmänniskor, ändå satt fast i så mycket av detta jordiska. Jag är så tacksam att jag har fått mina ögon öppnade för att det verkligen är den sista tiden vi lever i. Det är inga verklighetsfrånvarande sagor, utan sanningen du levererar. Jag ber att vi kristna ska vakna ur vårt djupa sömntillstånd! Tack Mikael!
      Vänliga hälsningar Lili

      Radera
    3. Guds frid, Lili.

      Stort tack för att du delar ditt fantastiska och uppmuntrande vittnesbörd. Det är härligt att höra på det sett som Herren har verkat i dig. Får jag fråga vad det var som "öppnade dina ögon" och du började se den tid vi lever i?
      Jag instämmer i din bön, att kristenheten må vakna i denna sena tid och bejaka allt det som Herren visar oss. Helt unika tecken som pekar på Herrens mycket snara komma.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  2. Tack att du delar. Och tack att du alltid delar ett ord av hopp i dina inlägg! Skänker tröst och ljus i de tider som nu är och som kommer. Guds välsignelse och frid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, Erica.

      Ja, det profetiska ordet är verkligen en tröst för oss i vår vandring. Själv behöver jag Herrens tröst och ljus mer än någonsin. Allt spettsar till i vår värld, och vi kan märka att någonting håller på att ske. Vi får hålla tag i mantlen på Herrens löftes kappa, med vetskapen om att han har lovat att bevara, rädda och ta oss bort från prövningens tid.

      Herren kommer snart tillbaka!

      Maranatha

      Varma hälsningar

      Mikael

      Radera
  3. Israelvänlig, jag har tagit bort ditt inlägg, men jag kan inte redigera i det, så du bliver tvungen till att skriva det igen. Beklagar.

    SvaraRadera
  4. Nu på morgonen såg jag och min fru tre vackra rådjur som dök upp precis framför vårt fönster!😊 De har aldrig varit här tidigare! Idag är det trettondagen och de tre vise männen har namnsdag! Om detta som skedde var en tillfällighet eller inte kan jag inte svara på, men det var en intressant tillfällighet i så fall!😊 Att HERREN JESUS KRISTUS skickar tre rådjur just idag tycker jag är lite speciellt! Det kan betyda att det var just tre vise män som frambar sina tre olika gåvor till HERREN JESUS KRISTUS! Det var väldigt fint att se dessa djur vandra helt bekymmerslöst strax utanför fönstret där vi bor! HERREN JESUS KRISTUS är med oss alla dagar intill tidens ände och HAN kommer snart tillbaka! Amen

    Guds frid

    SvaraRadera
  5. Nato i krismöte om hotet mot Ukraina och ryska soldater i Kazakstan!

    https://bit.ly/34pDlbf

    Hur väl är svenska försvaret förberett vid en väpnad konflikt? Hur väl är svenska folket förberett? Hultkvist säger att Sverige kommer stödja Ukraina! I stället för att förklara sin neutralitet både mot Nato och Ryssland tar Hultkvist öppet parti för Ukraina, ett Ukraina som vill ha militärt stöd från Nato! Om Ryssland ockuperar Ukraina finns det risk att Ryssland även ockuperar Sverige! Det finns inga garantier för att Nato skulle hjälpa vare sig Ukraina eller Sverige militärt!

    Hultkvist slår på stora trumman mycket dumdristigt då Sverige är ett litet land, ett land som inte skulle ha en chans vid ett ryskt angrepp! Det förefaller att Hultkvist är styv i korken då han tror att Nato skulle komma till omedelbar undsättning militärt för Sveriges del! En manöver som kan komma stå Sverige väldigt dyrt! Kvarstår Sverige som land i höst måste nuvarande regering röstas bort och stora förändringar ske i riksdagen!

    Guds frid

    SvaraRadera