lördag 12 november 2022

Den röda hästen tar bort freden från jorden

 


Upp 6:3-4 - Och när Lammet bröt det andra sigillet, hörde jag den andra varelsen säga: "Kom!" 4 En annan häst kom ut, en eldröd, och han som satt på den fick makt att ta bort freden från jorden så att människor skulle slakta varandra. Och han fick ett stort svärd.

När vi upplever så tydliga och överbevisande tecken som pekar på att vi står på kanten av ett tredje världskrig och dyrbara Jesu återkomst, så betyder det samtidigt, att vi kort efter uppryckandet kommer att se ryttaren på den röda hästen träda fram på världsscenen.

Det är efter antikrists framträdande att Herren bryter det andra sigillet och den andra varelsen kallar fram ryttaren på den eldröda hästen. Denne ryttare har fått makt och mandat till att ta bort själva freden på jorden.

Globala konflikter

I dag upplever vi många konflikter runt om i världen, och FN har i dag 16 insatser på fyra olika kontinenter. Men till skillnad från i dag där konflikter sker på enskilda platser i världen, kommer konsekvensen av den röda ryttaren vara globala konflikter runt om i världen.

I bibeln symboliserar den röda färgen krig och blod som tyder på att den här ryttaren kommer att tillföra våldsamma krig på jorden. Ryttaren på den röda hästen har fått auktoritet till att ta bort freden och kommer att få människorna till att slakta varandra. Den engelska översättningen (NLT) säger: “And there was war and slaughter everywhere”, som tyder på att det resulterar i omedelbara globala konflikter. När freden blir borttagen från jorden, kommer det resultera i att människan kommer slakta varandra. Krig, våld och terror blir med andra ord det normala.

Ett stort svärd

Denne ryttare gavs ett stort svärd som talar om effekten och kraften i detta vapen. Ur historiskt perspektiv så var detta svärd ett tvåhändigt svärd som kraftfulla krigare använde för att plöja sig igenom fiendes linjer, för att göra plats till den övriga styrkan. På samma sätt kommer Antikrist att använda övernaturliga vapen för att genomföra sin vilja på jorden. Denne kommer att ta bort freden från ”jorden”. Men ordet ”jorden” kan lika gärna betyda ”landet” dvs. landet Israel. Därför finns det tolkningar som menar att ett av de krig som kommer att utspela sig här är Gog/Magog kriget där bland annat Ryssland, Iran och andra länder angriper Israel.

Början på slutet

Matt 24:6 - Ni kommer att höra stridslarm och rykten om krig. Se då till att ni inte blir skrämda. Ty detta måste hända, men därmed har slutet ännu inte kommit.

Ryktet, hotet och förberedelsen för ett tredje världskrig har aldrig varit så påtagligt som det är just nu. Lika oförberedda som vi var för andra världskriget kommer vi att vara det inför nästa och kommande storkrig. Det kommer att bli ett krig med förödande effekt för många av de stora nationerna. Här delar jag några av de nyheter som har nått oss de senaste dagarna. Det går fort nu och Jesu återkomst är mycket nära

Alarmerande varningar till militären

Den amerikanska militären har precis skickat 32 (!) alarmerande meddelande (emergency action messages), som en nödåtgärd till amerikanska styrkor världen över. Vanligtvis är dessa meddelande på noll, och när det händer något häpnadsväckande kan det vara högst tre i allt. Här i veckan skickades över 30 av dessa hastande meddelande till den amerikanska militären, ut över världen.

Min kommentar: Det här kan vara en övning där man testar systemen, men det kan också tyda på att något allvarligt förväntas hända.

The Big One Is Coming – Den stora är på väg

Det är marinamiral Charles Richard, befälhavare för U.S.A. Strategic Command som varnar för at ”The Big One Is Coming” och att denna kris vi befinner oss i just nu, bara är uppvärmningen. Charles förutser att det inte kommer att ta särskild lång tid innan vi kommer att testas på ett sätt som vi inte har testats på i lång tid.

Min kommentar: Amiralen har rätt. Den tid som ligger framför är en prövningens stund som kommer över hela jorden. Den innebär sigill, basuner och vredesskålar.

Kina förbereder sig för krig

Kinas president Xi Jinping har precis meddelat att Kina kommer att "förbereda sig för krig", något som borde bekymra de flesta. Det är ingen hemlighet att det är Taiwan Kina syftar på, och i det ögonblick då Kina invaderar Taiwan, är Kina och USA i krig med varandra. USA kommer då att vara i krig med både Ryssland och Kina på en och samma gång.

Presidenten uttalar sig om att ” Kina kommer att fokusera på att förbereda sig för krig då landets säkerhet blir allt mer instabil och osäker. Peking kommer nu omfattande att stärka sin militära träning och förbereda alla för krig”

Min kommentar: Kina säger nu öppet att man som land förbereder sig för krig, då man vet att en invasion kommer att utlösa en konflikt med väst. Det profetiska ordet är på väg att få sitt uppfyllande där allt tyder på att Kina kommer att invadera Taiwan.

Ryssland hotar med att utplåna hela USA

Med hjälp av 4 stycket ”Satan 2 missiler” så hotar Ryssland att utplåna hela USA. Med 2 missiler så skulle hela USA:s östkust bli förstört, men efter 4 missiler så är ingenting kvar. Det svampmoln som skulle bildas skulle bli synlig helt så långt som till Mexiko. Bara en av den slags missiler kan utplåna ett område så stort som hela Storbritannien. Var och en av Sarmat-missilens 15 kärnstridsspetsar är över 100 gånger starkare än den kärnvapenbomb som släpptes över Hiroshima under andra världskriget.

Min kommentar: Vem hade kunnat förutse den situation vi befinner oss i innan den 24 februari 2022. I dag har vi en situation som är långt värre än Kuba-krisen på 60-talet. Skillnaden är de globala konsekvenser som ett krig kommer att orsaka. Det är tala om helt andra vapen än dem som kunde användas för 60 år sedan. I dag finns förödande bomber som i princip kan förstöra ett helt land. Det är obeskrivligt och man börjar nu bättre förstå dessa otroliga konsekvenser som människan kommer att uppleva i vedermödan. Det är en tid som kommer att präglas av tunga och mycket förödande krig. Dessa krig kommer bland annat att startas av GOG och Antikrist.

Avslutning

Hotbilden är större än någonsin. Med raketfart här den här världen flyttat sig till ett läge där alla alarmklockor ringer. När USA skickar så många varningar på en gång, så är det för att läget är allvarligt. Allt är klar för ändetidens krig och den röda hästen att träda fram på världsscenen.

Jag önskar att ropa från mina lungors fulla kraft att ”Jesus kommer”. Herren kommer snart och med hast, och vi lever i den tid där varje dag är högaktuell. Profetior uppfylls inför våra ögon och vi befinner oss i en position som precis är den som Herren säger att födslovåndornas tid ska vara. Kan vi höra ropet och kan vi höra Guds Andes förmanande röst? Tiden är nu och tiden är snart. Jesus kommer för att hämta sin blodköpta skara och han kommer för att döma den här världen.

Den profetiska klockan

Jag har en klocka av trä, som jag aldrig använder eller tittar på. Häromdagen fick jag tanken att jag skulle se om den fortfarande fungerade. Både datum och tiden hade stannat. Datumet stod på den 22 och tiden var 2.26. Talet 22 står för uppryckandet och talet 226 i strongs betyder "ett tecken". Det talade till mitt hjärta och var en påminnelse om det som snart kommer ske. Vi ser tydliga tecken, vägvisare och milstolpar som bekräftar Jesu snara återkomst. Den händelsen är imminent och den profetiska klockan visar att vi lever i tiden. 

Vår bästa tid är nu. Snart så sitter jag vid ett dukat festbord och möter nära och kära som jag inte har sett i mycket lång tid. Jag kommer för första gången att sätta min fot i mitt nya hem, som Herren har förberett. Jag kommer att bli omsluten av den himmelska härligheten och jag kommer äntligen att få se ansiktet på honom som gav sitt liv för mig. Min älskade Frälsare och Herre, som utvalde och kallade mig till ett evigt liv tillsammans med honom.

Jag är klar till att bryta upp och jag är klar till att komma hem. Jag är restrött där trötta händer och matta knän längtar efter den eviga vilan hemma hos Herren.

Jesus kommer mycket snart!

Mikael   

37 kommentarer:

  1. Så starkt att läsa. Vi sitter snart vid bröllopsbordet som sannerligen är dukat och förberett
    Ja ett tidstecken är ju att så många av oss känner oss redo. Hemlängtan förstärks även hos yngre kristna. Som en kvinna som har födslovärkar jämför bibeln det med , det som händer. Kortare mellan värkarna och mer o mer intensiva. Då skall vi inte bara ha en bit av Guds rike. Utan pånytt födslen blir helt fullbordad när Herren tar hem sitt folk
    TZ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den himmelska festen är nära. Millioner av blodköpta frälsta själar som tillsammans lovar Herren i gemenskap med varandra. Det blir en himmelsk bröllopsfest utan lika och jämförelse. Halleluja, vilken dag!

      Maranatha
      Mikael

      Radera
  2. Matt 22:30
    Vid uppståndelsen taga män sig icke hustrur, ej heller givas hustrur åt män, utan de äro då såsom änglarna i himmelen.

    Hur stämmer Jesu ord med vårt hopp om att känna igen varandra,
    Far o mor syster bror man hustru barn och barnbarn-sbarn som inte ens äter fast föda, blir dessa små vuxna änglar på en gång, eller är dom små i evighet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänker att även om vi inte lever som man och hustru, så kommer vi att känna igen varandra i himlen. Vi ser ut som vi gör nu, bara i perfekta och eviga härlighetskroppar. Om små barn är vuxna i himlen, eller om de kommer att vara barn, för att sedan växa till andlig mognad, får vi se. Även det blir fullkomligt och perfekt.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    2. Ingen är perfekt här på jorden, därför tänker jag att om vi minns jordelivet då kan vi minnas något som gjort ont som i grunden kanske är missförstånd, orättvisor, o.s.v, det blir kanske tråkigt om änglar blir ovänner.
      Tack för svar
      Guds välsignelse



      Radera
  3. Hej Mikael.
    Jag har lite frågor.

    Du skriver;
    ” Det profetiska ordet är på väg att få sitt uppfyllande där allt tyder på att Kina kommer att invadera Taiwan”

    Var står det i Bibeln ? Vad är det för uppfyllande profetia ?

    Och ”talet 22 står för uppryckandet”- varför och hur då?

    Vissa säger att om man lever i okunnighet om profetiorna och ändens tid, missar tidstecken, så är man ”andligt sovande”. ?
    Jag kan inte påstå att jag har koll på vad profetiorna säger om vad i vår tid.. jag har hört att det farligt på något sätt men varför ?
    Jag längtar ju efter att få träffa Jesus. Räcker Det inte säga till den Helige Ande, ”led mig idag visa mig vad Du vill idag.” ?

    (Förlåt kanske dumma frågor, men jag hsrxmycket frågor och är intresserad)
    Tack ännu en gång för din gedigna blogg! :)
    Mvh /Anonym

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, och tack för dina frågor

      När vi ser Kina som växer i militär och politisk makt, så gäller det att vara uppmärksam. Det finns både utombibliska profetior som helt precis talar om en kinesisk invasion av Taiwan, och sedan har vi bibliska profetior som talar om ”Kungarna från östern” som kommer att ha avgörande betydelse i vedermödans tid. Det kan du läsa om här:

      https://jesus-kommer-snart.blogspot.com/2016/08/kungarna-fran-ost-reser-sig.html?view=classic

      När det gäller talet 22 så är det ett dubbelt 2 tal. Talet 2 är bland annat en symbol på föreningen mellan man och kvinna, men är också en bild på församlingen och Kristus. Så det är ett uttryck för vår relation och vårt förenande med Herren.

      När det gäller frågan om andlig sömn, så får vi vända oss till ordet.
      Texten i Romarbrevet kap 11 talar om att vakna upp ur andlig sömn:

      Rom 11:13 - Gör detta och tänk på tiden, att det är dags för er att vakna upp ur sömnen. Frälsningen är oss närmare nu än när vi kom till tro. 12 Natten går mot sitt slut och dagen är nära. Låt oss därför lägga bort mörkrets gärningar och ta på oss ljusets vapenrustning. 13 Låt oss leva värdigt, som på dagen, inte med vilda fester och fylleri, inte med otukt och orgier, inte med strid och avund.

      Andlig sömn är frånvaron av andlig väckelse och Herrens eld. 1 Petr 5:8 uppmuntrar oss till att vara ”nyktra och vakna”. Samtidigt med att Paulus uppmanar församlingen att vakna upp ur sömnen, så nämner han samtidigt natten som går mot sitt slut och vårt kommande hopp. Det vill säga att han nämner andlig sömn i förbindelse med ändetiden. Bristen på kärleken till Jesus, avsaknaden av väckelse i våra liv och frånvaron av talen om Jesu komma kan alltså vara ett tecken på andlig sömn i församlingen.

      Men Herren ger själv svarat hur man vaknar upp ur sömnen – ”genom att lägga bort mörkrets gärningar och ta på oss ljusets vapenrustning”. Att ta på sig ljusets vapenrustning är precis som det du beskriver, att låta Jesus och den helige Ande leda våra liv och att vi bjuder in Herren som personifierar ljuset, och driver bort mörkret i oss. I Jesus har vi ljus, liv och all den himmelska världens välsignelse. Så det handlar om att dra när till Honom.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  4. Vad händer härnäst rent profetiskt? Kommer Iran och Turkiet skaka om den nuvarande världsordningen?

    https://bit.ly/3TBGecS

    Guds frid!🙏

    SvaraRadera
  5. Ryssland signalerar nya Satan-2 missiltest senast i slutet av december.

    https://www.mirror.co.uk/news/world-news/russia-signals-satan-2-missile-28434679

    Mikael

    SvaraRadera
  6. Kom till mig ni som är tyngda av bördor

    Matt 11:28 - Kom till mig, alla ni som arbetar och är tyngda av bördor, så ska jag ge er vila. 29 Ta på er mitt ok och lär av mig, för jag är mild och ödmjuk i hjärtat. Då ska ni finna ro för era själar, 30 för mitt ok är milt och min börda är lätt.

    Det finns inget du kan säga som jag inte redan vet i förvägen. Jag ser vägen du kommer gå, innan du tar ditt första steg. Jag vet var du har varit och jag vet vad du har sett och gjort. Du kan tömma ditt hjärta för ord, och jag känner dem, innan de lämnar dina läppar.

    Jag väntar på att du ska komma, för jag har nåd för dig. Jag väntar på att du ska dra när till mig, för mitt ok är milt och min börda är lätt.

    Du har burit bördor du inte borde bära. Jag har sett hur tyngden av dessa bördor har hindrat dig att gå. Jag har sett din kamp för att lyfta dessa bördor som har snärjt dina händer och fötter. Jag står bredvid dig och önskar att sätta dig fri.

    Jag väntar på att du ska komma, för jag har nåd för dig. Jag vill byta ditt ok med mitt som är milt. Jag vill byta din börda mot min som är lätt. Jag vill ge dig vila, och jag har ro för din själ.

    Kom till mig så blir allt bra. Kom till mig så jag kan torka bördornas tårar från dina ögon. Kom till mig så jag kan styrka dina matta händer och svaga knän. Kom till mig så jag kan tala tröstande ord i ditt öra. Kom till mig så jag kan ta dig till en annan plats, nära mitt hjärta och framför min tron. Där ska du finna vila, tröst och kraft. Mitt hjärta är milt och ödmjukt och det är så mycket jag vill ge dig, om bara du vill komma.

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken underbar text och visar på hur Herren vet hur vi människor sliter med det liv vi lever…..
      Tack käre Jesus för din kärlek och nåd…
      Jag lämnar över mitt ok till dig idag Herre,och tackar ödmjukt för att du vill bära mig genom detta liv

      Radera
  7. Även Japan gör sig redo för krig med Kina. Japans prämierminister uttalar sig.

    "Vi måste förbereda oss för en era när aktörer dyker upp som inte lyda regler och använda våld eller hot för att förstöra freden och säkerheten för andra nationer". Vi kommer att påskynda realistiska diskussioner om vad som behövs för att försvara vårt folk^"

    https://www.news.com.au/technology/innovation/military/japan-is-bracing-itself-for-war-with-china/news-story/d925883334b135fa06a5ef553e9c4701

    Mikael

    SvaraRadera
  8. Nyheterna skriver om ryska robotar som precis har slagit ner i Nato-landet Polen. Explosionen ska ha inträffat i polska staden Przewodów, bara ett par kilometer från ukrainska gränsen. Två personer uppges ha dött i samband med explosionen.

    Det man naturligtvis frågar sig är om en missil som träffar Polen kan orsaka att dra in Nato i kriget?

    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/direktrapport-forsamrat-sakerhetslage

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bekräftat att missilen kom från Ukraina, men den var inte avsiktlig! Även Biden har sagt att det är helt omöjligt att den kom från Ryssland med tanke på dess bana!

      Radera
    2. Beklagar att din kommentar först är publiserad nu. Den hade "gömt" sig och jag hade inte sett den. Men tack för det du delar. Hälsningar Mikael

      Radera
  9. Den sjunde ängeln tömmer sin vredesskål i luften och det blev en stor jordbävning som saknar motstycke i historien! Den stora staden Babylon kommer att delas i tre delar, öar försvinner och berg jämnas ut, städer runt om i världen faller i ruinhögar. (Uppenbarelseboken16:17)
    Vilken stad kan det här röra sig om?
    Kan vi vara nära tidsmässigt?

    Mvh Anonym

    SvaraRadera
  10. Det är flera som nu undrar sig om Polen kommer att "tvinga" Nato in i krig med Ryssland. Det ser ut som att Nato är avväntande men det är inget tvivel om att situationen är ännu mer spänd än den var i förvägen.

    Det är en otrolig spännande tid. Väldiga och överbevisande tecken och Herrens underbara återkomst. Ropet om Herrens återkomst har aldrig varit mer angeläget än det är just nu. Snart så öppnas himlens sky och Konungarnas Konung kommer för att hämta sin utvalda och älskade.

    https://www.dailystar.co.uk/news/world-news/poland-could-force-nato-declare-28500529

    Mikael

    SvaraRadera
  11. Kol 1:13

    Han har frälst oss från mörkrets välde och fört oss in i sin älskade Sons rike. 14 I honom är vi friköpta och har förlåtelse för våra synder.15 Han är den osynlige Gudens avbild, förstfödd före allt skapat, 16 för i honom skapades allt i himlen och på jorden: synligt och osynligt, tronfurstar och herradömen, härskare och makter – allt är skapat genom honom och till honom. 17 Han är till före allt, och allt hålls samman genom honom.18 Och han är huvudet för sin kropp, församlingen. Han är begynnelsen, den förstfödde från de döda, för att han i allt skulle vara den främste. 19 Gud beslöt att låta hela fullheten bo i honom 20 och genom honom försona allt med sig själv, sedan han skapat frid i kraft av blodet på hans kors – frid genom honom både på jorden och i himlen.

    Herren som har skapat himmel och jord, är också den som har fullständig kontroll över ändetidens utveckling. Herren sitter på sin tron och har allt makt i himmel och på jord, och vi kan vara trygga i att Herren har allt i sin hand.

    Mikael

    SvaraRadera
  12. ◄ Hesekiel 38:3 ►
    Parallella Vers
    Svenska (1917)
    och säg: Så säger Herren, HERREN: Se, jag skall komma över dig, Gog, du hövding över Ros, Mesek och Tubal.

    Tror ni att vi ser inledningen nu till Gog kriget.
    TZ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Det tror jag absolut vi gör. Upptrappning och inledning till GOG kriget har pågått i lång tid nu, där vi ses aktörer som träder fram och ingår allianser. Jag tycker det är fantastiskt att se hur bibliska profetior går mot sitt uppfyllande. Och ett av dem är GOG kriget.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  13. Mycket om profetiorna kan ni höra på you tube. Israels vänner sommarkonferans 30 juni 2022 . Dan Johansson en av dom som studerat ämnet i 60 år. Mycket intressant

    SvaraRadera
    Svar
    1. Dan Johansson har mycket välsignad undervisning.
      Tack för det du delar.
      Allt gott. Mikael

      Radera
  14. Hej Mikael.
    När tror du Gog- kriget sker?
    Och det andra kriget magdog?
    Vad är de båda för slags krig? Vilket kommer före, läsvärd dessa två?
    Kanske har du länk om dessa?
    Kan båda ske innan uppryckandet?

    Tack återigen!
    Mvh /Anonym

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      GOG kriget kan vara lite svårt att placera rent tidsmässigt och det finns de som de som argumenterar för GOG-kriget både före, under eller i slutet av vedermödan. Men min tro är att det händer ganska tidigt inne i vedermödan och är ett krig som blir förlöst av bland annat den röda hästen. GOG-kriget är en tid då Herren handlar konkret och direkt med Israel igen och det händer när församlingen är borta.

      Jag har skrivit lite tidigare om det som du kan ta del av här:

      http://jesus-kommer-snart.blogspot.com/2012/11/gogmagog-kriget-ett-ryskt-anfall-mot.html?view=classic

      Herrens rika välsignelse

      Mikael



      Radera
    2. Jag håller inte med om att Rysslands ledare är Gog eller att Magog är Ryssland! Det finns kartor som visar att landet Magog är Turkiet! Gog är Turkiets ledare!

      Radera
  15. Psaltaren 23:5 - Du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över

    Psaltaren 81:11 - Öppna din mun helt så att jag får fylla den

    Efe 5:18 - Låt er i stället uppfyllas av Anden

    Jes 44:3 - Jag skall utgjuta vatten över det som törstat och strömmar över det torra.

    Jes 43: 19 - Se, jag gör något nytt. Redan nu visar det sig. Märker ni det inte? Jag skall göra en väg i vildmarken och strömmar i öknen.

    "Dyrbare helige Ande. Gör något nytt i våra liv. Utgjut vatten över det torra och låt det vara en ström där det är öknen. Jag öppnar min mun så du kan fylla den. Smörj mitt huvud med olja och låt mig bli uppfylld av din Ande. Jag behöver dig, helige Ande, mer än någonsin i mitt liv."

    Mikael

    SvaraRadera
  16. Kära Syskon.

    En välsignad helg i Herrens närhet. Jag är bortrest över helgen, som gör att jag kan godkänna och släppa igenom kommentarer, men jag kommer inte ha möjlighet för att kommentera på inlägg som skrivs.

    Maranatha!

    Mikael

    SvaraRadera
  17. ,https://www.expressen.se/tv/livsstil/farens-underliga-beteende-ska-ha-pagatt-i-flera-dygn/

    SvaraRadera
  18. Kan inte öppna länken.Det står att sidan finns inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kollade igen och den fungerar, finns du i Sverige annars kan det i vissa fall strula.
      https://www.expressen.se/tv/livsstil/farens-underliga-beteende-ska-ha-pagatt-i-flera-dygn/

      Radera
    2. Guds frid,
      Tack för länken du skickade.

      Om det här stämmer så är det en ganska ovanlig händelse och om man ser det ur ett profetiskt perspektiv är det ganska intressant.

      Herden är i gång med att samla sina får! Som det ser ut så går fåren samtidigt "med klockan" som kan tyda på att tiden är på väg att rinna ut.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    3. Tack för ett bra svar.
      Jag hade en sådan tanke när jag klistrade in.

      Radera
  19. Klaus Schwab annonserar en ny plan för att styra världen!

    https://bit.ly/3EfNNQM

    Agenda2030 har blivit Agenda2023! FN kommer bilda världsregering nästa år! FN är en stor del av Babylon!

    Bröder och systrar! Vi lever i ändens tid! HERREN JESUS KRISTUS är med oss alla dagar intill tidens ände och HAN kommer snart tillbaka!

    Guds frid🙏

    SvaraRadera
  20. Turkiska flyganfall främst över städer i norra Syrien men även i Irak! Räkenskapens dag har kommit!

    https://bit.ly/3gjo3uX

    Damaskus förstöring tillsammans med Hamat och Arpad är beskrivit i Jeremia 49:23-26. Arpad är dagens Tell Rifaat! Stora profetiska händelser närmar sig med stormsteg! Gog är Turkiets ledare och området Magog är Turkiet! Gud kommer varna invånarna i Damaskus till att lämna Damaskus när tiden är inne! Efter Damaskus tillintengörelse kommer Turkiet förr eller senare gå i krig mot Iran!

    HERREN JESUS KRISTUS är med oss alla dagar intill tidens ände och HAN kommer snart tillbaka!

    Guds frid🙏

    SvaraRadera
  21. Kära Syskon.

    Vi upplever överbevisande tecken på den profetiska himlen. Här under året har vi sett tecken i himlen som både kan peka på uppryckandet men också vedermödans tid. Vi upplevde blodmånen här i maj som jag tidigare har skrivit om. Sedan hade vi denna "planet parad" här under sommaren, där planeterna gick till sida för Koungen. Det var tecken i himlen under pingst i juni som vittnade om uppryckandet.

    När vi ser tecken i himlen så kan vi se att vissa av dessa tecken sker samtidigt med stora händelser i världen, exempelvis vid Jesu födsel och när Herren gav sitt liv på korset. Sedan har vi sett tecken i himlen som har pekat på händelser som har hänt tidigare eller senare. I 2017 såg vi det tecken i himlen som Uppenbarelseboken skriver om. Vi har också sett tetrader med blodröda månar vid och omkring viktiga händelser för Israel.

    George, från youtube kanalen "return of the King" som på ett särskilt sätt studerar tecken i himlen, pekar på den 24 november här under veckan som ett datum där vi ser hur himlen vittnar på ett särskilt sätt om vedermödans början.

    Är det ett tecken som pekar på själva dagen eller är det ett vägmärke och milstolpe? Ingen människa vet men vi ser dessa tecken som visar sig i himlen och på jorden och kan konstatera att Jesus kommer mycket snart tillbaka.

    Videon är på engelska och man kan ta del av den här:

    https://www.youtube.com/watch?v=ChzNDoKvxgA&t=68s

    Maranatha

    Mikael

    SvaraRadera
  22. Om det är någon som vill läsa om "de 10 nya budorden" som den interreligiösa gruppen på Sinai berg förmedlade, så kan man ta del av dem här:

    https://climaterepentance.com/the-spiritual-principles/

    Artiklen är på engelska, men jag hoppas att jag inom kort kan skriva en svensk fökortad översättelse

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera