fredag 6 november 2015

Herren säger: Jag kommer snart!


Den profetiska klockan ringer, och den är en del av det budskap som Anden i dag talar till sin församling.

När kyrkorna byggdes i sin tid, skulle just klockorna ha och vara en viktig funktion. Klockarna hjälpte människorna att hålla tiderna under dagen, den ringde för glädje och sorg, men den ringde också för att varna i krigstider och vid brand.

Den profetiska klockan

Herrens profetiska klocka ringer i dag, för att varna för den tid av vånda som ligger framför och för det kompakta mörker som är på väg in och över vår värld. Det är ett mörker som vi redan har sett ta form, och som håller på att utveckla sig till en orkan och ett andligt stormoväder.

Men Herrens klocka ringer också för att visa på den tid av glädje och förlossning som ligger framför Guds folk. Vi väntar på att Herren ska resa sig upp från sin himmelska tron, och vända blicken mot sitt folk. På klartecken från Fadern, kommer Herren att stiga ner från himlen, och rycka sin blodköpta skara till sig. 

Uppryckande och vedermöda

I inlägget ”2015 – Uppryckelsen och vedermödada, ställde jag frågan om just 2015 var året då vi kommer att få uppleva den enastående händelsen att Herren väljer att stiga ner från himlen, och kalla sitt folk hem till sig?

Det här året har varit enastående när vi talar om profetiska tidstecken, och jag tror att vi lever i den absolut avslutande tiden, där Herrens profetiska klocka snart slår tolv. Yttre tecken, och det inre vittnesbördet från den helige Ande talar om en kort tid innan Jesus kommer tillbaka.

1 Thess 5:2 - Om tider och stunder, bröder, behöver vi inte skriva till er. Ni vet själva mycket väl att Herrens dag kommer som en tjuv om natten. När folk säger: "Fred och trygghet", då drabbas de av undergång lika plötsligt som smärtan kommer över en kvinna som skall föda, och de slipper inte undan. Men ni, bröder, lever inte i mörker, så att den dagen kan överraska er som en tjuv. 

Ingen människa känner till den exakta tidspunkten då Jesus kommer tillbaka för att hämta sitt folk. Men samtidigt säger Paulus, att för oss som är troende ska den sista tiden inte komma som en överraskning eller som en tjuv om natten. 

Den vakande och väntande bruden ska alltså ha en förståelse och känna till tiden omkring Jesu återkomst och Herrens dag, som är den domstid som kommer över världen som avslutas med Jesu synliga återkomst.

Personligt vittnesbörd

För ett tag sedan fick jag en hälsning från Hillevi Sandberg, en syster i Herren från Ydre, där hon delade ett underbart vittnesbörd om hur Herren helt konkret talade till henne om sin tillkommelse:
”Den 19 september 2013 vaknade jag till orden: Tiden är inne för Lammets bröllop och Hans brud har gjort sig redo! En ljuvlighet fyllde hela min varelse. Strax tonade ljuvligheten bort. Jag såg en äng men inga människor och jag ställde frågan: Är verkligen Hans brud redo?

Ja, det har nu gått två år, men det betyder att vi är ännu närmre. Jag var så tagen, så jag lovade Herren, att om jag levde till söndagen skulle jag nämna det när jag predikade. Har nämnt det på samtliga ställen där jag varit, men känner att jag gärna berättar detta för dig också!”

Tack Hillevi för att du delar detta trosstyrkande vittnesbörd om Herrens snara återkomst med oss.

Jesu sista ord

Upp 22:20 – Han som betygar detta säger: ”Ja, jag kommer snart.” Amen, kom, Herre Jesus!

Jesu allra sista ord till sitt folk, hittar vi i kapitel 22 i uppenbarelseboken. Hela kapitlet är genomsyrat av Herrens återkomst, och hela tre gånger proklamerar Herren och bekräftar sitt löfte om att han snart kommer tillbaka. Bruden gensvarar på detta löfte, och säger ”Kom”.
”Kom snart tillbaka, så vi kan se dig som du är i all din härlighet. Kom snart tillbaka så vi kan vara tillsammans för evigt. Kom snart tillbaka till din vakande och väntande brud. Kom, Herre Jesus!
Herren önskar att vi ska leva i en ständig förväntan på sin återkomst, och att den dagen när då han väljer att kalla sitt folk hem till sig. Jag vill avsluta med att upprepa Herrens dyrbara ord som han gav till vår syster Hillevi:
”Tiden är inne för Lammets bröllop och Hans brud har gjort sig redo!
Jesus kommer snart!

2 kommentarer:

  1. Du bad mig för ett tag sedan dela 2 drömmar jag haft om den yttersta tiden. Jag kände inte att jag orkade just då men jag ska dela den nu 3e uppenbarelsen som jag hade för 2 nätter sedan.

    Jag och några från min familj var inne i ett hus. Verkade vara ute på landet. Jag fick veta att vi gick nu in i den sista årsveckan och nu har djävulen makt.. Nu skulle det hända mycket hemskheter. Det var ett fönster som var öppet men det fanns ett slags nät över. Utanför stod 2 st stora varelser som liknande getter med stora horn. Det var demoner. Dom ropade och väste på mitt barn och jag gick fram och sa åt dom att försvinna i jesu Kristi namn. Vi allihop gjorde oss beredda för att strida mot dom fler kommande demonerna.

    Jag vet att nu är det nära tills Jesus kommer tillbaka men jag tror att vi kommer att uppleva vedermödan.. Jag känner mig så lycklig snart kommer Jesus ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sarah,
      Stort tack för att du delar den dröm du precis har haft. Även om jag inte delar din uppfattning om att församlingen kommer att uppleva vedermödan, annat än från himlen, så håller jag med dig om att tiden är knapp och allt pekar på att Jesus mycket snart kommer tillbaka.

      Jag delar din förväntning och glädje över Herrens dyrbara återkomst. Jag kan nästan inte vänta, och tanken om att jag mycket snart kommer att få se och möta min underbare frälsare och Herre, är utöver allt och kan inte jämföras med något annat i den här världen.

      Tack för att du delade det som Herren la på ditt hjärta.
      Hälsningar

      Mikael

      Radera