måndag 6 juni 2016

Katastrofala översvämningar samtidigt med att FN delar Israel



På flera platser runt om i världen, får vi rapporter om katastrofala översvämningar, som orsakar stor förödelse där flera människor har skadats eller omkommit. Det är inte bara länder i Europa som Frankrike och Tyskland som just nu upplever apokalyptiska översvämningar, men också på många andra platser runt om i världen, som USA, Mexico, Ryssland, Kina, och Ukraina.

Dessa naturkatastrofer händer samtidigt med att FN samlar 20 av världens nationer för besluta och på vilket sätt man ska dela Israel och få igenom en tvåstatslösning.

Internationell fredskonferens

Den 3 juni hölls en internationell fredskonferens för att diskutera Israel/Palestina frågan. Frankrikes utrikesminister meddelade att 20 länder skulle delta i mötet i Paris för att återuppta den israeliska-palestinska fredsprocessen. Varken Israel eller Palistina var representerade vid mötet.

FN uttalade att Palestinierna söker diplomatiska erkännande för sin självständiga stat på Västbanken, Gazaremsan, inklusive östra Jerusalem. Det kan se ut som att FN är klar till att ta beslut och sedan tvinga Israel till att ge upp land mot fred.

Ni har delat mitt land

Joel 3:1-3 - Ty se, i de dagarna och på den tiden, när jag gör slut på Judas och Jerusalems fångenskap, skall jag samla alla hednafolk och föra dem ner till Josafats dal. Där skall jag hålla dom över dem för mitt folks, min arvedel Israels, skull, som de har förskingrat bland hednafolken. De har delat mitt land och kastat lott om mitt folk.  

När vi upplever dessa översvämningar runt om i världen, är det mer än ett tidstecken, och är det en konskevens som kommer är man ”förbannar” Israel, och är det ett tillfälle när vi upplever dessa globala naturkatastrofer samtidigt med att världen är i full gång med att dela Guds eget land?

En dag kommer Herren att döma nationerna på det sätt att dessa har handlat mot Israel, och det judiska folket. Herren kommer att anklaga hednafolken och nationerna för att dom har delat landet, och förskingrat judarna runt om i världen. När man delar Guds eget land, är det en styggelse i Herrens ögon, som till sist kommer att föra dom med sig.

Hur när är vi

Som en sista kommentar till FNs fredskonferens och det som händer med Israel, så ser det ut till att vi är skrämmande nära ett avtal som FN, och i princip hela världen är eniga om. Det betyder att vi närmar oss ett delande av landet Israel, och ”förbundet med de många” med rasande fart.

Samtidigt är det en kraftig indikation på hur nära vi är själva uppryckandet av församlingen. Jag är övertygad om att innan detta förbund blir genomfört så är Guds brud borttagen från den här jorden, och Herren har hämtat sin församling. Israel, och tidens tecken visar hur mycket nära vi är Jesu dyrbara återkomst.

Jesus Kommer Snart!

Källa:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar