fredag 16 december 2022

Varning Varning Varning – En störtflod är på väg!

 


Daniel 9:26 – Men slutet kommer som en störtflod. Intill änden skall det råda krig. Förödelse är fast besluten

När Daniel beskriver ändetiden, så beskriver han den som en störtflod, som drar med sig krig och förödelse.

Det är en störtflod på väg in i den här världen. En störtflod och tsunami kommer på ett sätt som den här världen inte tidigare har upplevt eller känner till. Den kommer plötsligt och utan förvarning! Den kommer svepa in med kraft och fullständigt förändra den värld vi känner till. Den för med sig krig och förödelse, katastrof och fördärv. Varje område i vårt samhälle kommer att bli påverkat av denna störtflod och orent vatten kommer att besudla och förgifta en hel värld. Det politiska, ekonomiska, sociala och religiösa området är på väg att förändras.

Som på Noas tid

Matt 24:37 - Så som det var under Noas dagar, så ska det vara när Människosonen kommer. Under dagarna före floden åt de och drack, de gifte sig och blev bortgifta ända till den dag då Noa gick in i arken, 39 och de visste ingenting förrän floden kom och ryckte bort dem alla. Så ska det bli när Människosonen kommer. 

Det här är en av de tydligaste profetior som beskriver livet på jorden INNAN floden kom och dömde människan. Herren profeterar och säger att precis på det sätt som tiden var under Noas dagar, kommer vi att se det igen före Jesu återkomst.

Vi lever i ändens tid, där vi kan se att synd och ondska är den samma som på Noas tid. Precis som då, lever människan utan förståelse för den dom som är på väg. Man lever precis som man brukar göra, och man fortsätter att förneka Herren eller ta emot Guds nåd. Människan går mot sin undergång, utan att veta att en syndaflod är på väg in i den här världen. Herrens profetiska ord om Noas dagar kommer att få sitt uppfyllande.

Kan vi höra varningen

När störtfloden har brutit ner, kommer en annan människa, syndens människa, att bygga upp. Det som kommer att födas och växa fram är en ny världsordning, ett antikristligt och gudlöst system och en satanisk agenda som fundament. När Herren kallar sina barn in i arken, är det samtidigt början för denna syndaflod att skölja in över världen. Resultatet blir en nöd och ett lidande som den här världen aldrig tidigare har sett maken till.

Kan vi höra varningen som går ut i denna sena tid? ”Floden kommer! Skynda er in i frälsningens ark”.

Den profetiska klockan

Jag blev påmind av den armbandsklocka som jag fick tanken att jag skulle uppmärksamma. Klockan hade stannat och datumet stod på 22 (uppryckandet) och visarna stod på 2.26 (ett tecken i strongs).

Det var väldigt talande och beskriver på ett bra sätt det vi har upplevt under året 2022. Otaliga milstolpar, överväldigande tecken och otroliga vägvisare som samstämmigt pekar uppåt på vår Frälsares återkomst.

Vi ser början på det tredje världskriget, en värld på randen till ekonomisk krasch, det religiösa Babylon och en one world religion som tar form, globala sjukdomar, början till vilddjurets märke och otroliga naturkatastrofer. När vi tror att det inte kan bli värre, så ser vi ändå hur dessa stiger i både frekvens och storlek. Det normala kommer aldrig tillbaka igen, men Jesus gör! Dessa tidstecken kommer bara att intensifieras till dess att Herrens stänger arkens dörr bakom oss, och det inte längre finns någon återvändo.  

Tystnaden och avsaknaden av talet om Herrens återkomst och ett varnade rop för det som ligger framför är smärtsam och är ett tidstecken i sig själv.

Avslutning

1 Tess 5:1 - När det gäller tider och stunder, bröder, behöver vi inte skriva till er. 2. Ni vet själva mycket väl att Herrens dag kommer som en tjuv om natten. 3. När folk säger: "Fred och trygghet", då drabbar undergången dem plötsligt som värkarna hos en kvinna som ska föda, och de slipper inte undan. 4. Men ni, bröder, lever inte i mörkret så att den dagen kan överraska er som en tjuv. 5. Ni är alla ljusets barn och dagens barn. Vi tillhör inte natten eller mörkret. 6. Låt oss därför inte sova som de andra utan hålla oss vakna och vara nyktra. 

Paulus bekräfter och kommer med dessa varnande och avklarande ord. Undergången och ändetidens störtflod kommer lika plötsligt som på Noas tid. I en tid där man ropar på fred och trygghet kommer denna katastrof utan förvarning. Ingen känner dagen för Herrens komma och därför blir uppmaningen från Herren att "vara vakna och nyktra". Att vara vaken och vaka efter tidens tecken är medlet och vägen till att ha en förståelse och att känna tiden vi lever i, så att vi inte faller i en andlig sömn. 

Aldrig någonsin har vi haft en tid som denna, där vi mer än någonsin har ett behov för att vara uppmärksamma på det som händer runt omkring oss. Herren talar genom dem och vittnar om sin snara återkomst. Just för att ingen känner dagen, måste Guds församling vara vakna och bedjande i förväntan till Herrens återkomst. 

Jag vill avsluta med ett uppmuntrande ord om Herrens underbara kärlek

Älska Herren av hela ditt hjärta

5 Mos 6:4 - Hör, Israel! Herren vår Gud, Herren är en. 5 Och du ska älska Herren din Gud av hela ditt hjärta och av hela din själ och av hela din kraft. 6 Dessa ord som jag i dag befaller dig ska du lägga på hjärtat. 7 Du ska inskärpa dem hos dina barn och tala om dem när du sitter i ditt hus och när du går på vägen, när du lägger dig och när du stiger upp. 8 Du ska binda dem som ett tecken på din hand, och de ska vara som en påminnelse på din panna. 9 Och du ska skriva dem på dörrposterna i ditt hus och på dina portar.

Vårt största mål och syfte i vår vandring med Herren är den att älska Honom av hela våra hjärtan och av hela vår själ och kraft. Kärleken till Jesus ska vara vår motivation, fundament och själva drivkraften till allt som har med vårt kristna liv att göra.

Vi måste binda dessa ord som ett tecken på vår hand och göra dem till en viktig påminnelse på vår panna. En påminnelse om att Herrens kärlek måste vara vårt rättesnöre och en ledfyr, som genomsyrar varje handling och varje tanke i våra liv. När jag räcker ut min hand, måste det vara i kärlek, och när jag höjer min röst för att yttra ett ord, måste det vara i och genom Herrens kärlek.

Jag räknar allt som en förlust i frånvaron av den och utan den blir det bara tomma ord utan innehåll, som en ljudande malm eller en klingande cymbal. Jag förstår, att utan den är jag ingenting och utan den är mig intet till gagn. Jag vill skriva den på dörrposterna i mitt hus och låta proklamationen lysa på mina portar.

Jag vill be Herren om att den kärlek han har utgjutit i mitt hjärta, må bli ännu mer tydlig och påtaglig. Att den må flöda över sina breddar och den får vara ett ljus i mörkret och ett hopp i hopplösheten. Den kärleken är personifierad och den har ett namn – Jesus Kristus!

Jesus kommer snart!

60 kommentarer:

  1. Guds frid, Syskon.
    Egentligen skulle det sista stora inlägget för i år, handla om de tecken vi har upplevt i 2022. Men jag upplevde att jag skulle dela det här budskapet i stället. Det är en andlig syndaflod på väg och det gäller att varna där vi kan och det gäller att fortsätta att vaka och vara uppmärksam på tidstecken. Det är avgörande för att ha en förståelse för den tid vi lever i. Så en uppmuntran att fortsätta att dela tidstecken, drömmar och visioner. Jesus kommer mycket snart tillbaka

    Maranatha

    Mikael

    SvaraRadera
  2. Här en intressant analys som pekar framåt mot 2023, och det som kan förväntas hända

    http://endoftheamericandream.com/5-global-flashpoints-which-could-absolutely-explode-during-the-early-stages-of-2023/

    1. Serbien - kommer vi att uppleva ett nytt krig i Balkan?
    2. Kina och Indien - Kommer oron vid gränsen att utveckla sig?
    3. Kina och Taiwan - Kommer Kina invadera Taiwan?
    4. Israel och Iran - Kommer det ett krig mellan dessa länder?
    5. Ukraina - Hur kommer kriget att utveckla sig, och kommer NATO att gå in i kriget med soldater?

    Det är rykten om krig som drar de stora överskrifterna och flera experter pekar på möjligheten för ett tredje världskrig i 2023. Utvecklingen går väldigt snabbt och hela världssituationen kan på mycket kort tid ändras.

    Vi vet vad som är på väg, men vi vet samtidigt, att Herren har ALLT under kontroll och i allt detta behöver vi inte att vara rädda. 365 gånger (en för varje dag) uppmuntrar Herren oss i Guds ord att inte vara rädda eller frukta. Vilket fantastiskt löfte. Oavsett vad vi går igenom i våra liv, eller vad som händer i världen, behöver vi inte vara rädda.

    Psaltaren 91:5 - Du ska inte frukta nattens fasor, inte pilen som flyger om dagen

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
  3. Taaack Mikael, för allt detta du delar!!
    Vilken tröst! Amen..kom Herre Jesus!🙏
    /Y. A

    SvaraRadera
  4. Tack Mikael! Vi lever i en spännande tid sida vid sida av stark nöd
    Har sådan nöd
    Jesus nöd nu för alla som står Han emot . Och inte förstår sitt eget andliga väl. Bara Herren kan ge frid nu i detta allvarliga som kommer emot oss. Vi har fått dom sista åren, en försmak på att synden ökar och dess konsekvenser. Vem trodde att en mamma kunde vilja ta bort sitt eget barn ända fram till födslen, som det är i en del delstater i USA . Tänker på David Wilkerssons profetia om denna tid. Kärleken kallnar. Orenheten utbreder sig snabbt. Guds både sorg o vrede kommer att visa sig mer o mer. Hans tålamod är slut
    TZ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, TZ.
      Det är inget tvivel om att vi lever i en tid som är som den under Noas dagar. Ondskan, orenheten och synden har nått ett mått som är utan jämförelse. Det onormala har blivit normalt och det som förut var helt oacceptabelt är nu normen. Herrens hjärta är bedrövat och så många människor lever i mörker utan att gensvara Herrens utsträckta händer.

      Mikael

      Radera
  5. Jag håller på att läsa Jonathan Cahns bok :Mörkrets makter uppenbaras . Skrämmande att se hur läget är i världen . Det är nu sju gånger värre än i början . Rekommenderas att läsa framför av ordets förkunnare .

    SvaraRadera
  6. Tack och amen Mikael!
    Nu mer än någonsin gäller det att bevara sitt hjärta rent och i tillbedjan till Sanningen-Herren Jesus Kristus och Guds ord.
    I ett avfall som blir större för varje dag behöver vi alltid utgå ifrån Guds vilja som vi tar del av genom Hans ord.
    Inte följa människor, politiker, blinda ledare utan Herren.

    Kärlek till Sanningen själv , Vägen, Sanningen och Livet ger oss mjuka empatiska hjärtan som älskar Gud och skapelsen.

    Min bön , vilja och önskan är att leva så.

    Att alltid sätta Herren först och att Hans vilja, känslor och bud
    kommer först.

    Hjälp oss och led oss på rätta vägar för Ditt namns skulle Herre

    Guds frid och rika välsignelse
    Maria
    Maranatha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, Maria.

      Tack för det du delar och instämmer i det du skriver och i din bön.
      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  7. Kriget i Ukraina fortsätter att utveckla sig och hotbilden stiger dag för dag. Putin förbereder nu kärnvapenmissiler som kan nå både England och USA. Samtidigt så säger en ukrainsk överbefälhavare att Ryssland planerar att anfälla Kiev i början på nästa år med 200 000 soldater. Det skulle vara både ryska och vitryska styrkor som kommer att anfalla från olika håll. Om det här skulle hända, så har Ryssland redan varnat västvärlden för att blanda sig i kriget, Det skulle i så fall omedelbart utlösta en motattack från Rysslan.

    Här ser vi hur snubblande nära vi är ett katastofalt krig, som helt plötsligt kan utveckla sig till ett kärnvapenkrig mellen två stormakter.

    Vi lever i avslutningen av denna världens tidsålder!

    https://www.the-sun.com/news/6911324/putin-readies-nuke-launch-missile/

    https://warnews247.gr/tromokratimenos-o-oykranos-ageetha-zita-voitheia-stis-pyles-tou-kievou-tha-vrethoun-syntoma-200-000-rosoi-stratiotes-polemikos-pyretos-stin-lefkorosia/

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man ska verkligen inte underskatta synen som den gamla damen i Valdres såg. Ett storkrig kommer, och jag misstänker att det kommer när vi minst anar det, precis som damen såg. Plötsligt, och när människor är som minst förberedda. Och med en förödelse som världen aldrig tidigare upplevt. Nöden kommer bli oerhörd och folket kommer i den stora nöden ropa efter en frälsare. Och han kommer tyvärr....

      Radera
    2. Jag håller med dig, Björn. Jag är personligen överbevisad om att denna profetia kommer få sitt uppfyllande utifrån det krig vi nu upplever. Hur länge kan Nato låta bli att utmana Ryssland direkt, och vänd händer den dag de gör det? Kommer Ryssland i en trängd situation, där det inte ser någon annan lösning än att slå tillbaka hårt? Kommer Kina snart att invadera Taiwan och leder det till en direkt konfrontation med USA? Som du säger - nöden är på väg och samtidigt "denna världens (falska) frälsare".

      Mikael

      Radera
  8. Tecken i himlen är en del av det som ska peka på Jesu dyrbara återkomst.

    Här den 18 december börjar den judiska högtiden Hanukkah som är ljusets fest eller invigningsfesten. Precis den 18 december när högtiden inleds, så kommer asteroiden Yeshuhua (det judiska namnet för Jesus) att befinna sig så nära månen (församlingen) att de blir ett. Det kommer samtidigt att ske i konstallationen Jungfrun. Dessa kommer att befinna sig precis vid handen på Jungfrun som en vigselsring på fingern. Jesus och församlingen på handen på Jungfrun Det finns bara en enda asteroid med det namnet, och att den smälter sammen med månen just nu är ganska stort och i min värld inget tillfälle. Det pekar på det stundande bröllopet mellan Kristus och hans brud.

    Maranatha

    Mikael

    https://www.youtube.com/watch?v=UExqQoALyUk

    SvaraRadera
  9. Bill Gates och WHO har nu satt datum för nästa pandemi och namn på det nya viruset! Vaccinpasset kommer gå hand i hand med detta över hela världen! Låt er inte bli bedragna! Vi lever i ändens tid!

    https://bit.ly/3PB4f3l

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, WHO använder sig av riktade annonseringar för att uppnå digitala id pass och under 2023 blir det mera regler!
      https://slaynews.com/news/who-labels-unvaccinated-people-major-killing-force-globally/

      Guds frid

      Radera
  10. Psalm 23

    Herren är min herde, mig ska inget fattas. 2 Han låter mig vila på gröna ängar,
    han för mig till vatten där jag finner ro. 3 Han ger liv åt min själ, han leder mig på rätta vägar för sitt namns skull. 4 Även om jag vandrar i dödsskuggans dal
    fruktar jag inget ont, för du är med mig. Din käpp och stav, de tröstar mig.
    5 Du dukar för mig ett bord i mina fienders åsyn, du smörjer mitt huvud med olja och låter min bägare flöda över. 6 Ja, godhet och nåd ska följa mig i alla mina livsdagar, och jag ska bo i Herrens hus för alltid.

    "Du är min själs herde och vårdare (1 Pet 2:25) som ger liv och ro. Du tröstar mig, leder mig och smörjar mitt huvud med olja. Du låter godhet följa mig och i de mörkaste stunder behöver jag inte vara rädd. Även i dödsriket lyser ditt namn "Jag är den jag är, och vittnar om din alltid närvarnde kärlek, din eviga tröst och närvaro i mitt liv. Mitt i krig, mitt bland fienden och mitt den värsta stormen finns ett dukat bord just för mig. En plats vid det livgivande vattnet och det giver mig trygghet och ro. Ego Eimi eller Jag Är, är den som är vår herde, klippa och borg.

    Mikael

    SvaraRadera
  11. På rysk tv hotar man USA med att momba Yellowstone, världen största vulkan, som kan utplåna USA.

    Ryssland anklagar USA och Polen för att stå bakom dessa droid attacker som har utförts långt inne i Ryssland, och menar nu att man har legitim rätt att utföra attacker på bägge länder.

    Ryssland hotar också med hypersoniska vapen (färdas flera gånger snabbare än ljudet) som kan träffa mål 700 mil borta på väldigt kort tid.

    Min kommentar:

    Ryssland är trängd upp i ett hörn och inget tyder på att varken Ryssland eller Nato kommer att ge sig. Ryssland fortsätter att skruva upp för intensitetet över ett Ukraina som lider väldigt mycket just nu. Rykten säger också att det förbereds för en storattack mot Kiev i början av nästa år. Om vi fortfarande är kvar i 2023 så ser det inte lovande ut. Om ett par månader har kriget varat i 1 år. De flesta trodde att det var över 14 dagar, men här står vi och kriget fortsätter och ser bara ut att eskalera.

    Rykten om krig som pekar på Jesu återkomst

    Mikael

    https://www.youtube.com/watch?v=iILZ9-k8buQ

    https://warnews247.gr/anakoinosi-aitia-g-pp-apo-rosia-ipa-kai-polonia-eplixan-stochous-entos-tis-epikrateias-mas-fovoi-gia-isodynamo-tetelesmeno/

    https://halturnerradioshow.com/index.php/en/news-page/world/russia-talks-target-yellowstone-national-park-and-its-super-volcano

    SvaraRadera
    Svar
    1. Svårt tro det går att påverka Yellowstone som är skyddad av hela kontinentala plattan, när t.o.m tunnelbanor anses vara ett visst bombskydd.
      Atombomba en levande vulkan rekommenderas inte, kan ge ett moln som släcker solen för alla.
      Men fördärva ett turistmål ytligt, kan kanske på sikt skapa ett nytt turistmål.

      Radera
  12. Broder Holger Nilsson har en intressant artikel på sin hemsida, där han skriver om både Ingvar Harknäs, Birger Cleassons och kvinnas i Valdres välkända profetia.

    https://flammor.com/jesus-tillkommelse-och-krig-p2443.html

    Holger skriver bland annat:

    "Vi har nu kommit så långt i den yttersta tiden att ett storkrig kan bryta ut när som helst. Ett sådant kan leda till att antikrist kommer att i spåren av detta träder fram som fredsmedlare för en sargad värld. Den andra stora händelsen är att Jesus kan framträda på himmelens skyar då världen tar emot antikrist, då kan han ta hem sitt folk. Det finns ett hopp att Jesus skulle komma tillbaka kopplat till detta maktskifte i världen och det kan komma i samband med ett storkrig."

    Det finns många varningar från Herren och helt plötsligt ser vi hur dessa profetior redan har uppfyllts eller går mot sitt uppfyllande. Det som i princip fattas är krig och uppryckandet.

    Vi vet att Herren snart kommer tillbaka för att rädda oss från det kommande mörkret och den prövning som är på väg över världen

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Läste länken du lade in Mikael, där Holger Nilsson berättar om Birgers syn. Just dessa rader , och det blev svart över hela landet och strax hörde jag rösten ropa: ” Mörkret faller över hela världen. Då fick jag höra ett stort jämmerskri bland folken. Så såg jag en ljusstrimma ovanför allt mörker och ur mörkret så jag en stor skara vitklädda gestalter ryckas upp emot ljusstrimman.”
      just dom raderna påminde mig om min dröm i våras.. Jag drömnde som jag tidigare delat här, att jag, min make, och vår yngsta dotter satt och åt på ikea . Plötsligt blir det helt svart och det kom en röst som sa , utrym lokalen kriget har kommit.
      Någon här stadfäste då om drömmen , precis som jag tänkte att det skulle kunna betyda att utrym lokalen är detsamma som uppryckelsen.🙏
      TZ

      Radera
    2. Tack för det du delar, TZ. Det finns många tidstecken och det händer väldigt mycket på väldigt många områden, ändå är det kriget i Ukraina, som även jag skriver mycket om. För det verkar som att det här kriget kan föra något helt annat med sig än bara ett krig mellan två länder. Helt plötligt börjar vi ser hur drömmar, syner och utombibliska profetior som Herren har delat med väldigt många, inte alls verkar osannorligt få sitt uppfyllande. Utveckling till ett tredje världskrig, en attack mot Sverige men också GOG kriget, som också kan innebära ett ryskt anfall. Allt går mot sitt uppfyllande och även uppryckandet av Herren församling. Jesus kommer mycket snart tillbaka.

      Herrens rika välsignelse
      Mikael

      Radera
  13. Som jag skriv i tidigare inlägg, så är det kriget i Ukraina som drar överskrifter. Men också för att kriget utvecklas timme för timme och dag för dag. USA har nu sänt trupper till Estland som nu betyder att USA har militära styrkor cirka 3 mil från den ryska gränsen. Nato och USA är med andra ord helt nära den ryska gränsen för att kunna agera.

    https://www.republicworld.com/world-news/russia-ukraine-crisis/us-does-combat-deployment-of-troops-in-estonia-near-russian-border-articleshow.html

    Mikael

    SvaraRadera
  14. Redan i 2020 uppmärksammade jag "Kaduri profetian" som talar om att ”Då val hålls i Israel, men ingen regering bildas är Messias ankomst nära.”

    http://denytterstatiden.blogspot.com/2020/01/utombiblisk-profetia-som-talar-om-ett.html

    Det har i långt tid varit välidt oroligt i Israel, och det är inte lyckats att bilda en långvarig regering. Här den 21 december, kan Netyanhahu möjligtvis bilda en regering, som då kan vara ett delvist uppfyllande av denna profetia. Den sista delen i profetian talar om att Messias återkomst är nära. Om uppryckandet sker i dag, så kommer Herren att sätta sina fötter på Oljeberget i 2029 för att rädda och frälsa det judiska folket.

    Mikael

    SvaraRadera
  15. Den svenska regeringen och riksdagen har böjt sig för Erdogan! Majoriteten av svenska folket sover! När Turkiet säger ja till Sverige är risken mycket stor att Ryssland kommer utföra militära attacker mot både Sverige och Finland under tiden länderna blir fullvärdiga medlemmar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ryssland kommer inte angripa vårat land innan medlemskap i Nato! Rena spekulationer som saknar grund och verklighet. Du säger att risken är stor??

      Radera
    2. När Turkiet säger ja kommer Sverige in i Nato, men det kommer dock ta några månader innan Sverige blir fullvärdig medlem! Det är inga spekulationer alls då Putin tidigare har hotat med militära angrepp då Sverige blir medlem!

      Radera
    3. Rysslands nya hot mot Sverige och Finland! Fått alla varningar!

      https://bit.ly/3HPITxi

      Radera
    4. Så länge Sverige var neutralt land, då var vi en trygg buffertzon för Ryssland, men i och med anmälan till Nato är den tryggheten borta för Ryssland, tror inte att det idag hjälper om vi backar ut från anmälan, vi är idag sårbara hur vi än gör, risken idag är hög om Nato går aktivt in i kriget, då får Ryssland kalla kriget för krig, genom det kunna mobilisera, och aktivera en jättestor krigsmakt, då har plötsligt Putin folket med sig, då vill Ryssland öka buffertzonen, då kan vi drabbas.

      Radera
    5. Självklart skulle det hjälpa om regering och riksdag tar tillbaka ansökan! En folkomröstning om Nato skulle införas efter en gedigen obligatorisk utbildning vad ett medlemskap i Nato innebär inklusive total kostnad för svenska folket! En riktig regering och riksdag skulle förklara neutralitet både mot Ryssland och Nato och stärka det nordiska försvarssamarbetet! Detta skulle gagna freden i vårt närområde!

      Radera
  16. Kommer ni ihåg det inlägg jag delade om fåren som i mer än 10 dagar bara gick i ring utan någon förklaring. Nu visar det sig att det inte bara är dessa får som gör det, men att det är flera djur av olika arter runt om i världen som på samma sätt som dessa får, går runt i ring. Det är tala om både hästar, fiskar, späckhuggare och till och med myror som uppför sig på samma sätt(!)

    Precis som det här inlägget antyder, så har Noa stått väldigt tydligt för mig här på det sista, och allt tyder på att vi lever i "Noas dagar" och står inför en kommande syndaflod. Något som är intressant är att om man läser i "den redliges bok" (The book of Jasher) som står omtalad på två stället i GT, men som inte är en del av bibeln. Så skriver författaren också om Noa. I den berättningen så beskriver "den redliges bok" hur de djur som inte kom med i arken, gick och omringade arken och också förhindrade människorna som förökte att rädda sig själva och tränga in i arken. Dessa djur har alltså gått i ring och omringat arken, 7 dagar innan vattnet kom. I dag ser vi på samma sätt djur som går i ring som en profetisk handling och en upprepning av det vi upplevde på Noas tid.

    Till och med djuren vittnar om en väldigt avgörande och profetisk tid, där Herren mycket snart kallar oss in i arken för att sedan stänga dörren bakom oss.

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    https://www.sacred-texts.com/chr/apo/jasher/6.htm

    https://www.anews.com.tr/gallery/life/unsolved-mystery-more-animals-walk-in-circles

    SvaraRadera
    Svar
    1. https://samnytt.se/har-ar-schimpanserna-som-dodades-i-furuviksparken/

      Kanske vet djur när det är dags att rymma.

      Radera
    2. Hej.
      Oj så spännande att läsa! Ska googla på det där.

      På tal om djur; vad händer med våra kära älskade husdjur och de andra fina djuren vid uppryckandet och vid deras död ?
      Dom är ju fullständigt oskyldiga till (alla oss) människors enorma klantskallighet i att vända oss bort från Gud.

      Blir man inte dömd för hur man oxå behandlat djuren? Se bara tex på all slags djurplågeri, cirkus, arbetstvång av djur etc! Jag lider mer med djuren än människan, ärligt talat!!

      Tar inte Gud och straffar sånt med? Blir Han inte arg på sånt oxå ? Det är väl en del av synden att de små liven får lida?

      Förlåt kanske är galet fel med dessa frågor, men djur är ju oskyldiga tänker jag. Eller har jag fel?

      Tack för alla dina tidigare fina svar, Mikael.
      God Jul och Gott Nytt År!
      Allt gott! 🌸
      Mvh /Anonym

      Radera
    3. Guds frid,

      Jag tror helt bestämt att Herren har hjärta för hela skapelsen och inte bara för människan. När Herren skapade jorden så var allt fullkomligt och gott, och från början fanns dermed inget ont som djurplågeri osv. Syndens konsevens påverkar därmed hela skapelsen som också suckar efter Herrens komma. 1000-års riket är ju en fantastisk bild på hur vilda djur kommer att ligga i frid brevid varandra.

      När det gäller våra kära husdjur och himlen så finns det en del undervisning om det, och det finns de som påstår att man kan argumentera för det utifrån biblisk perspektiv. Jag är inte själv lika säker på att så är saken.

      Men om man tar utgångspunkt i Herrens hjärta för oss, och att evigheten är där att Herren ser till att omsluta oss med det vi älskar mest, och vill göra allt för att himlen ska bli den mest underbara plats för oss, så är det inte heller långt till tanken tt våra nära och kära husdjur följer med.

      Jag har en ganska barnslig tro på att Herren också ser till sådana saker och tror att det inte alls är omöjligt att vi en dag också möter våra husdjur.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    4. Matt 15:26-28
      Jesus svarade kvinnan att det är otillbörligt att taga bröd från barnen och kasta det åt hundarna, i den texten ser vi att Jesus såg kvinnans tro, men jag har många gånger tänkt att Jesus såg längre än vad som framgår i den texten, vet många husdjursägare som inte använder "smulor" till sina djur, kvinnans svar vad det gällde smulor fick aldrig något svar.

      Angående ha husdjuren med till en himmel, hur många djur kan en människa hunnit med under sin livstid? Skall alla "28" trängas med husse i himlen, och hur skall vi se på älskade Rosa som gav så mycket mjölk, men sedan gick till slakt?
      Men jag älskar sången det skall bli frid på vår jord, där björn och lejon skall beta tillsammans.

      Radera
  17. Hej Mikael.
    Tack för ditt, igen, fina och ödmjuka svar, du skriver alltid så fint.

    På frågan från ”anonym”;
    kanske Gud skapat en ”avdelning” för alla ens älskade djur man haft under åren?
    Eller så får Gud bygga ett extra stort rum eller hus för våra husdjur så vi har dom nära i Evigheters Evigheter då? 🤣😆 Jag tycker det är lite roligt att tänka så.
    Oj vad Han har att bygga då! 🙈🤩

    Kanske Gud har ett extra hjärta för de som lider (djuren tänker jag på i detta fall) och bereder en särskild plats för dessa ?
    Jag vet inte, men en dag får vi svar, tror jag och då kommer vi nog glädja oss, hur det än ser ut. 🤗🤩

    Allt gott 🌸
    Mvh /Anonym

    SvaraRadera
  18. Grotta som förknippar Jesus barnmorska Salome avslöjar stora överraskningar! (Enligt viss kristen tradition var Salome barnmorska till Jesus!) Min egen kommentar inom parentes! Det vi vet är att Salome var syster till Jesus mor Maria!

    https://bit.ly/3PJDCcK

    Guds frid!🙏

    SvaraRadera
  19. Kommer Antikrist använda sig av Elon Musk?

    https://bit.ly/3Wgqa2C

    Avslöja mörkrets gärningar! Lita inte på Elon Musk! Han står inte på den goda sidan!

    HERREN JESUS KRISTUS är med oss alla dagar intill tidens ände och HAN kommer snart tillbaka!🙏

    Guds frid🙏

    SvaraRadera
  20. Gud säger att han aldrig skall utplåna människorna någon mer gång, blir det då människan själv som kommer att göra allt ont i ändetid.

    //När då HERREN kände den välbehagliga lukten, sade han vid sig själv: ”Jag skall härefter icke mer förbanna marken för människans skull, eftersom ju människans hjärtas uppsåt är ont allt ifrån ungdomen. Och jag skall härefter icke mer dräpa allt levande, såsom jag nu har gjort. 

    Så länge jorden består, skola härefter sådd och skörd, köld och värme, sommar och vinter, dag och natt aldrig upphöra.” //

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som jag tolkar det lovar Gud att aldrig mer dräpa allt levande genom en ny syndaflod! När Babylon tillintengörs, vredesskålarna hälls ut över onda människor och som följer Antikrist och sist kriget vid Harmagedon kommer alla onda människor, falska religioner, antikristliga system, onda organisationer, länder och folkslag som går emot Gud och angriper Israel att fullständigt tillintengöras!

      Onda korrumperade politiska ledare och makthavare som fördärvar jorden och länderna kommer Gud fördärva! Det kommer bli en hel del som kommer gå under! Människan själv är också på god väg att utplåna både sig själv och planeten, men Gud kommer inte tillåta att jorden går under och hela människosläktet! När tusenårsriket är slut som jag tolkar det kommer först då alla årstider, dag och natt att upphöra!

      Guds frid🙏

      Radera
  21. Israel förväntas underskriva ett avtal med Saudiarabien innom ett år. Netanyahu tar därmed ett ytterligare steg mot en bred fredsavtal med arabvärlden. Det här är som vi vet ett steg mot det förbund som antikrist kommer att stadsfästa med Israel.

    https://allisrael.com/new-israeli-government-expects-to-sign-peace-agreement-with-saudis-within-a-year-ambassador-says

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra att du påminner och varnar för vad som skall komma Mikael! Jag hade ett inlägg den 16 december från samma källa! Här kommer mer om Abrahamöverenskommelsen och om den ledare som kan vara Antikrist!

      https://bit.ly/3BVHul9

      Radera
  22. Ryssland flyttar nu trupper västerut pga Sveriges och Finlands Natoansökan. Undrar när kriget kommer hit och sker det före eller efter uppryckandet? Mycket på spel nu. Tror Jesu komma är mycket nära. Längtar så att få komma hem 🙏

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1023018

    SvaraRadera
  23. Påtaglig risk att Sverige blir strömlöst!

    https://bit.ly/3YDbDzn

    Nu är det inte längre bara vaksamma kristna, preppers och alternativ media som varnar! Tidigare regeringar har inklusive Miljöpartiet och Centerpartiet fördärvat Sveriges energiförsörjning genom att avveckla kärnkraften! Folket har röstat på dessa partier år ut och in och inte förstått konsekvenserna! Det är hög tid för dem som inte förberett sig praktiskt att göra det nu!

    Guds frid🙏

    SvaraRadera
  24. USA flyttar Patriot till Ukraina!

    https://bit.ly/3HUuhNl

    Någonting som Putin varnat USA för att göra! Tidigare uttalanden om detta sker har Nato direkt blandat sig in i kriget vilket kommer få konsekvenser!

    Bröder och systrar! Förbered er förutom andligt även praktiskt och mentalt för den svåra tid som kommer!

    HERREN JESUS KRISTUS är med oss alla dagar intill tidens ände och HAN kommer snart tillbaka!🙏

    Guds frid🙏

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här du missat att vi inte kommer att vara kvar? Har du ett annat budskap än den grund bloggen bygger på?

      Radera
    2. Jag instämmer i det du skriver. Nu börjar det bli farligt på riktigt!

      Radera
    3. Vad instämmer du på, eller har Mikael också bytt ut arken mot ett skyddsrum, som inte finns här, dät jag bor, att "angripa" Ukraina när det är Ryssland som angriper och krigar mot hela världens kornbod,

      Förstår inte Mikaels blogg längre, det blir förvillande om personer Mikael säger sig tagit bort, fortfarande öser in påståenden, som anonym.

      Radera
    4. Guds frid, Anonym 09:12

      När det gäller kommentarer på bloggen, så försöker jag att ha högt till taket, men utan att det förvirrar och utmanar det som den här bloggen står för. Det handlar alltså om att ha en fin balansgång, men det är inte alltid lätt.

      När det gäller arken eller skyddsrum, så har jag under många år varnat för både själva vedermödan, som min personliga överbevisning är att församlingen blir bevarade från. Men jag har också varnat för den svåra tid upp till uppryckandet och antikrist framträdande, som också kan betyda krig och en invasion av Sverige. Precis som jag skrivit om tidigare, så har vi fått många varningar om just detta, och något som vi ska ta allvarligt. Även om jag tror att det tredje världskriget ligger inne i vedermödan, så är världskrig ändå inte synonymt med vedermöda. Vi har ju haft två tidigare världskrig, men utan uppryckande.

      När det gäller vissa utombibliska profetior, så talar exempelvis dessa om en invasion av Sverige i församlingenshushållning. Vi ber, hoppas och tror att Herren ser i nåd till vårt land, men bara Herren vet själva utvecklingen och det som kommer ske.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  25. Nyheter gällande Ukraina! Zelensky stänger ner kyrkor! Blir gjorda för Antikrists lag!

    https://bit.ly/3YLuN6b

    Väck kyrkan, dela denna video och tala om vad som händer! Förbered er förutom andligt även praktiskt och mentalt!

    HERREN JESUS KRISTUS är med oss alla dagar intill tidens ände och HAN kommer snart tillbaka!🙏

    Guds frid🙏

    SvaraRadera
  26. Guds frid, Syskon.

    Jag instämmer med det ni skriver. Vi upplever hur denna syndaflod närmar sig med stormsteg och läget just nu har aldrig varit mer allvarligt.

    På en och samma dag reser Ukrainas president till USA för att få medler och militär hjälp, och på samma tid reser Medvedev till Kina. Det har ganska stor symbolik och på det sätt som stormakterna står inför ett kommande krig. Vi har USA, Nato och Ukraina på ena sidan och Ryssland, Kina, Iran och Nordkorea på andra.

    USA fortsätter att skicka allt mer avancerade vapen till Ukraina och Ryssland hotar att svara igen. Ryssland har nu en full mobilisering som betyder minst 1,5 milj soldater i kriget mot Nato. Hotet för ett storkrig och bland annat Sverige blir allt större. I oktober månad manade Herren mig till att påminna oss om de profetior som finns angående en rysk invasion av Sverige. Detta hot har inte blivit mindre än tidigare.

    https://denytterstatiden.blogspot.com/2022/10/ser-vi-en-narstaende-rysk-invasion-av.html

    Jesus kommer mycket snart, men låt oss vara vakna och bedjande och söka Herren. Det kommer ett mörker över den här världen utan like. Vi är beskyddade från vedermödan, men vilka händelser kommer ske innan församlingen upprycks och vedermödan inleds? Min personliga tro är att det tredje världskriget och uppryckandet är knutna och sker nästan samtidigt.

    Låt oss be för varandra i forumet, för beskydd för land och ropa ut om Herrens återkomst.

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lade in ett svar, men får meddelande att ett fel uppstått
      Jag upplever det splittrande när någon för in ett annat budskap än vad din blogg står för, du nämnde en gång att du tog bort ett par som hade en annan lära, jag ser bara att sign byts till anonym.

      Radera
    2. Kära syskon! Ja vi ber för varandra. Min make läser inte bibeln längre. Är inte emot tron direkt. Men ljummig. Be om familjeväckelse för oss alla här i denna tråd .Tiden hastar . Man känner sig löst från Världen .

      Radera
    3. Guds frid. Ja, låt oss lyfta upp varandra i forumet. Vi ber också för din man och en generel familjeväckelse som berör alla generationer. I Jesu Kristi välsignade namn.

      Radera
  27. Kritiken mot Zelensky efter besöket hos Biden!

    https://bit.ly/3WgfVvd

    Det framkommer i texten även här att Zelensky har stängt ner den största kristna kyrkan i Ukraina! Någonting som alla kristna borde vara observanta på och ställa sig frågan varför! Stänger man ner en kyrka så är man en antikrist!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är märkligt. Samtidigt är han en person som alla tycker om. Ja bara framtiden kommer att visa om han har en roll i slutspelet

      Radera
    2. Våra kyrkor har varit nedstängda under den s.k covid

      Radera
    3. De kyrkor som Ukraina stängt ner, lyder under Ryska ordoxa kyrkan, och går Putins väg.

      Verkligen inget konstigt med det, då denna kyrka i Moskva har välsignat kriget mot Ukraina.

      Radera
  28. Elihana Elia är en judinna som är kristen! Jag tycker hon sjunger väldigt fint och från Bibeln! Res er upp mot edra fiender det vill säga edra verkliga fiender!

    https://bit.ly/3WByLwl

    Jag håller med alla som säger att vi ska be för varandra! Vi är alla kristna syskon oavsett om vi tror på ett uppryckande innan vedermödan, under vedermödan eller i slutet på vedermödan! Jag tycker Mikaels sida är utomordentligt bra där han låter alla komma till tals! Det viktigaste är att så många människor som möjligt blir frälsta innan det är för sent och ingen människa vet morgondagen!

    HERREN JESUS KRISTUS leder oss varje dag inför mötet med människor oavsett om det sker i samhället eller genom internet! Genom HERREN JESUS KRISTUS får vi alltid förnyad kraft oavsett i vilket stadium av livet vi befinner oss i! Sanningen gör oss fria oavsett vad det gäller och vi vet och känner att HERREN JESUS KRISTUS alltid är med oss alla dagar intill tidens ände!Amen!🙏

    Guds frid!🙏

    SvaraRadera
  29. Bombcyklon kan slå hårt mot USA!

    https://bit.ly/3Vkq9ZS

    SvaraRadera