söndag 22 maj 2022

The Final Countdown – Den slutliga nedräkningen

 


I dag kan vi ta del av ändetidens rubriker som kommer i ett allt tätare tempo. Det ser ut som att den här världen tar fart, för att med full styrka bli inslungad i vedermödans totala mörker. Jag är förundrad över hur snabbt vi rör oss mot den avslutning som vi har skymtat så lång tid i horisonten. Helt plötsligt är det väldigt nära och helt avgörande. Syskon från hela världen fortsätter att dela vittnesbörd om hur Herren talar och varnar om sin återkomst genom syner, drömmar och visioner. Jag har aldrig någonsin tidigare upplevt att så många syskon, genom Guds ledning och tilltal, ger vittnesbörd om att Jesu återkomst är närstående! Det är tusentals vittnen som upplever att Guds Ande talar om det samma, nämligen Sonens som hämtar sin brud.  

Ändetidens rubriker

Den här gången har jag valt att dela några av de överskrifter som jag har tagit del av bara den sista veckan. Nyheter som bekräftar bibelns trovärdighet när vi talar om överbevisande tecken innan Herrens återkomst. Varje överskrift har en länk, där man kan läsa mer om man vill:

·       Bill Gates varnar – vi har inte sett det värsta av Covid, men att det finns risk för att pandemin genererar en mer dödlig coronavirus-variant.

·       Nu kommer varningar för att brist på dieselbränsle och el kommer inom några månader

·       Ryssland hotar Finland med kärnvapen i förhållande till NATO-medlemskap

·       USA inleder kärnvapenkrigsövningar

·       Fågelinfluensan närmar sig det värsta någonsin med 37 miljoner döda djur

·       Satellitbilder visar hur Kina över sig på ballistiska missiler, som ska användas till framtidiga konflikter.

Sverige ansöker om NATO-medlemskap

Det som för cirka 6 månader sedan var otänkbar, är nu en realitet och Sverige kommer ansöka om medlemskap i NATO. På ett otroligt sätt har vi gått från att vara ett neutralt land, till att uppleva ett krig i Europa med Ryssland som huvudaktör, till att nu ansöka om just medlemskap i NATO.

Ryssland har tidigare hotat Finland med kärnvapen efter det att de tog samma beslut, och den stora frågan är nu hur Ryssland tänker och kommer agera?

Vi ber om beskydd om vårt land, men samtidigt måste man erkänna, att utvecklingen och möjligheten för uppfyllandet för utombibliska profetior som talar om en rysk attack mot Sverige, har aldrig tidigare varit så aktuella eller fullt ut möjliga som just nu.

Jag har tidigare delat hur tecken i himlen redan från början pekade på ett långdraget krig. Jag såg sedan talet 522 på en rysk stridsvagn, som visade sig betyda "lyftas upp, jag är borttagen, förflytta". Jag upplevde då att det här kriget är knutet till själva uppryckandet och det tredje världskriget. Vi får se hur profetiorna kommer uppfyllas, men vi lever i en sen tid, där tidens tecken bekräftar att Jesus mycket snart kommer tillbaka.

The Final Countdown

Häromdagen upplevde invånarna i Hamburg ett märkligt budskap på himlens sky. Flygplan skrev med stor text på himlen: THE FINAL COUNTDOWN (Den slutliga nedräkningen). Det är ingen som ännu vet vem som står bakom eller vad tanken var med budskapet, men det kan inte bli mer profetiskt än det här. Herren skriver samma budskap på den andliga himlen och proklamerar att ”Den slutliga nedräkningen har börjat”. Vi är så nära och vi närmar oss så snabbt. Den profetiska midnattstimmen där ingen kan verka, är om vi vill det eller ej, på väg in över vår värld. Vårt hopp står till Herren och till hans frälsande kraft.

Avslutning

Häromdagen vaknade jag på morgonen, och fick omedelbart en sång från Herren som kom i mina tankar – ”Kom nu till källan”:

”Jesus kallar dig kom nu till källan, kom nu till mig. Jag vet att du törstar, här finns vatten för dig. Jag har sett dina tårar där i mörkret du var. Och jag vill dig påminna, att din börda jag bar”

Samtidigt fick jag också en bild av ett enormt stort vatten. Den källan jag såg var inte ett litet porlande vatten, men en källa jag inte kunde se bredden, djupet eller längden på. Den var outtömlig, och det verkade som att hur mycket jag än kunde eller ville dricka från denna källa, så var det ändå lika mycket vatten kvar. Det är en uppmuntran till alla er som upplever bördor och tårar i mörkret. Herren har redan burit vår börda, och han bjuder varje törstig själ att komma och dricka från den levande, verkande och livsförvandlande källan. I mitt eget liv, upplever jag ett allt större behov att leva tätt på denna gudomliga källa. För i min vandring med Herren, får jag en allt större förståelse av att jag är fullständigt beroende av Herren i allt och på alla områden i mitt liv. Den törst och längtan jag har, kan bara släckas av honom, från en källa som består av villkorslös kärlek, gränslös nåd och obegränsad kraft.

Jesus kommer snart!

 

 

52 kommentarer:

  1. Det verkar som THE FINAL COUNTDOWN (är reklam för gmail, Herren använder vem som helst och vad som helst för att få ut budskapet)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Herren använder vem som helst och på det sätt han önskar för att få ut budskapet om hans snara komma. Jag tror att den slutliga nedräkningen har börjat och att vi mycket snart är där.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    2. Sången kan jag från strängmusiken på 50-60talet, den finns inte i mina gamla sångböcker, har inte segertoner, bara ett tillägg till segertoner, men där finns en vacker duettsång "o jag ser en vitklädd skara"

      Radera
    3. Tack, det låter underbart. Finns sången på youtube, får du gärna länka till den. Men det låter underbart.

      Mikael

      Radera
  2. 🗣 = dOWN 🔂〰️G〰️🌞〰️🪡 /// Tessalonikerna 4:17 ►
    Då, tillsammans med dem, kommer vi som fortfarande lever och är kvar på jorden att ryckas upp i molnen för att möta Herren i luften. Då kommer vi att vara med Herren för alltid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen! Vilket underbart löfte!

      Maranatha

      Mikael

      Radera
  3. Underbar sång och text. Fantastiskt hur Herren ger meddelande. Tack för förbön angående specifikt böneämne vad jag förstår ska det hela vara löst. Det är mycket angeläget att leva nära vår Herre och Frälsare. Det är verkligen en stor nåd och helt fantastiskt att Han har gått före. Jesus kommer snart!
    Guds Rika Välsignelse till Alla och Envar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du delar denna underbara nyhet! Varje bönesvar är ett under och ett bevis för att Herren ser till oss på varje område i våra liv. Han har oceaner av nåd, kärlek och kraft till oss och vet vad vi behöver, precis där vi är i vår liv.

      Amen och ära och lov till Herren

      Mikael

      Radera
  4. Budskapet The Final Countdown var för en festival i Hamburg 17-18 maj som handlade om akrobatikflygning och ingenting annat!

    https://bit.ly/39KSPsX

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis som jag skriver i inlägget, så kan det här vara ett budskap från vem som helst, men det görs, utan att veta om vilken otrolig riktighet och precision detta skrivs. Det är precis där vi är i dag, i slutet av denna tidsålder, där vi räknar ner till Herrens komma och vedermödans början. Den slutliga nedräkningen har verkligen börjat

      Mikael

      Radera
    2. Ja! Det är mycket som händer runtom i världen, men hur vet du att den slutgiltiga nedräkningen verkligen har börjat?

      Radera
    3. Guds frid,

      Jag har här i 2022 skrivit fem inlägg där jag argumenterar för att just det här året är något helt särskilt när det gäller Herrens komma. För om det här stämmer, så lever vi i ett Shmita år, där vi här i höst går in i en ny årsvecka. Om 7 år, efter denna årsvecka, har människan nått 6000 år efter skapelsen och det 7 årtusende kan börja. Hösten 2029 är samtidigt ett jubelår och avslutar både en 50 års och 120 års cyklus. Tecken pekar med andra ord på att vedermödan får sin början här till höst 2022. Så därför menar jag att vi är igång med den slutliga nedräkningen som både handlar om församlingens uppryckande och vedermödans början.

      http://denytterstatiden.blogspot.com/2022/01/de-153-fiskarna-och-uppryckandet.html

      http://denytterstatiden.blogspot.com/2022/01/kanner-du-tiden-vi-lever-i.html

      http://denytterstatiden.blogspot.com/2022/02/pekar-ar-2022-pa-uppryckandet-del-2.html

      http://denytterstatiden.blogspot.com/2022/03/pekar-uppryckandet-pa-2022-del-3-sista.html

      http://denytterstatiden.blogspot.com/2022/04/pekar-uppryckandet-pa-ar-2022-del-4.html

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    4. Intressant med 2029, jag antar att satan vet, då verkar agenda 2030 profetiskt, då han vill ta åt sig äran för tusenårsriket.

      Radera
    5. Guds frid,

      Ja, det här är väldigt intressant! Antingen är det de mest otänkbara tillfälligheter, eller så är det Herrens perfekta plan som pekar på 2022 och 2029 som något helt avgörande.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    6. Du har nämnt tidigare att Mark Biltz kommit fram till att människan blir 6000 år 2029! Det är inte omöjligt att det kan vara så, men finns det inga fler kristna som har kommit fram till just det årtalet? Det borde vara fler som bekräftar detta! Har någon dementerat det årtalet eller är det helt tyst inom kristenheten? Vill gärna se fler kristna som bekräftar årtalet eller finns det kristna ledare över jorden som har någon åsikt om detta förutom Mark Biltz?

      Radera
    7. Guds frid,

      I mitt första inlägg nämner jag också Tora Calendar som visar och bekräftar det samma:

      http://jesus-kommer-snart.blogspot.com/2022/01/kanner-du-tiden-vi-lever-i.html

      Mikael

      Radera
    8. Tack för din information Mikael! Men frågan kvarstår varför inte fler kristna uppmärksammar det! Det är väldigt tyst om det! Jag börjar alltmer tro att vedermödan börjar nu till hösten detta år! Vi skall vara vaksamma på det som sker, men jag är beredd på att uppryckandet kan ske strax innan vedermödan, men också beredd på att det kan ske under vedermödan och i slutet på den! Det viktigaste är att vi predikar evangeliet oavsett vad det kostar oss!

      Radera
    9. Jo men du har rätt. Det är väldig tystnad som råder kring detta. Kan kanske bero på olika faktorer, bla så sägs det att många blivit väldigt rädda och skrämda. I frikyrkorna i allmänhet i Sverige verkar det vara en tystnad och inget tal om det. Det finns få undantag, kanske ett tidstecken i sig. Jag har följt en del amerikanska sidor och det verkar vara samma situation där. Jag vet inte om denna universealism -tanke dvs alla blir frälsta, breder ut sig. Jag tycker det verkar vara en förvirring av stora mått.

      Radera
    10. Guds frid,

      Här är fler som argumenterar för att dessa 6000 år når sin fullbordan i 2029:

      https://www.everlastingkingdom.info/article/37/

      https://www.christianbeliefs101.com/2021/07/04/gods-7000-year-plan-is-almost-over-are-you-ready/

      https://christianity.stackexchange.com/questions/84755/is-there-any-biblical-support-for-the-world-ending-in-2029

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  5. Ja det verkar dra ihop sig mer och mer. Har vi även en ny pandemi att vänta?

    https://www.expressen.se/nyheter/barn-iva-vardas-for-apkoppor-i-storbritannien/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det blir intressant att följa utvecklingen när det gäller apkoppor. Expterter bekräfter just det bibeln talar om att vi bara har sett början av kommande virusepidemier.

      Mikael

      Radera
  6. När jag klickade på Mikaels länk kom reklam för en ny variant av Gmail

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan se att det var något fel med länket. Men det skulle fungera nu.

      Mikael

      Radera
  7. Har ni sett det här? Onekligen intressant.

    https://flammor.com/emmanuel-jean-michel-frdric-macron-p1595.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Ja, det er verkligen intressant. Broder Holger har så mycket gott att dela när det gäller den yttersta tiden. Även om min tro är att Antikrist kommer från den muslimska världen, så är det här intressant och absolut en man vi ska vara uppmärksam på.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    2. Antar att han inte gett sig själv namnen, men alla föräldrar ser väl sina barn som gåva av Gud?

      Radera
  8. Tedros Adhanom Ghebreyesus, generaldirektör för Världshälsoorganisationen (WHO), talade i Genève, där FN:s hälsomyndighets experter diskuterade utbrottet av apkoppor i 15 länder utanför Afrika. I sitt tal uttalade Tedros sig närmast profetiskt när han satte ord på världssituationen i dag:

    "Världen står inför "formidabla" utmaningar, inklusive Covid, kriget i Ukraina och apkoppor"

    "Vi står inför en formidabel konvergens av sjukdomar, torka, svält och krig, drivna av klimatförändringar, orättvisa och geopolitisk rivalitet"

    Den här världen bekräftar födslovåndornas tid som övergår den här världen. Det är en förberedelse för de fyra apokalyptiska hästarna i uppenbarelseboken

    Jesus kommer snart!

    Mikael

    https://www.bbc.com/news/health-61546199

    SvaraRadera
  9. Jag har hört om denna teori om att AK kommer frän den Islamiska världen, tidigare, men vad är det som talar för det ? Jag har även hört om att hålla ögonen på E.M. som en så kallad "kandidat". Ingen vet men tiden närmar sej för Herrens tillkommelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bibeln talar inte om vilket land AK kommer ifrån, däremot vilken karaktär personen har! E.M. är heller inte den aspirant som stämmer in på vem personen är!

      Radera
    2. Jag har skrivit ett längre inlägg om Antikrist och hans ursprung, på det sätt som jag ser att bibeln talar om det:

      http://jesus-kommer-snart.blogspot.com/2021/09/antikrist-ryttaren-pa-den-vita-hasten.html

      Mikael

      Radera
    3. När jag läser om antikrist-ryttaren-pa-den-vita-hasten, så har jag svårt att få ihop det inom den tid som vi förväntar oss, till 2029.

      Men jag kan tänka mig en tuff Macron, med franska kärnvapen i ryggen agera "fredsängel" = sätta Putin på plats, då faller alla för honom.

      Radera
    4. Min tro är att Antikrist inte träder fram för det att församlingen är borta. Ut ur det kaos och panik som kommer över hela världen, träder Antikrist fram för att få ordning. Då behövs en stark man som kan ta ledningen, och någon som har svar på dessa obesvarade frågor om vart alla människor har tagit vägen. Jag tror med andra ord att Antikrist är klar, men väntar bara på att "han som håller tillbaka" träder till sida.

      Mikael

      Radera
  10. Ännu så vet vi inget om vem som är A.K. så vi får ju vara försiktiga att peka ut naturligtvis. Jag är bara intresserad åt vilket håll eller varför kontra vad som står i bibeln. Du får gärna ange var det står om A.K. karaktär i bibeln, hittar inte just nu. Jag tycker att många länders ledare har ett egendomligt beteende mot sin befolkning speciellt på de senaste åren. Därmed inte sagt att de är A.K. för det, men det är mycket avtal och sammanslutningar som är på gång. Det viktiga är att leva för Jesus!

    SvaraRadera
    Svar
    1. A.K. är den person som sluter ett förbund med de många (Dan:27, en person som är involverad och har täta kontakter med Israel eftersom denne så småningom sätter sig i ett tempel. Personen är omtalad för att ha gjort affärer och har mycket guld och silver Hesekiel 28:4 !

      Radera
    2. Ska vara Dan 9:27 , A.K. kommer också dela landet med avtalet!

      Radera
    3. Tack för ditt svar! Intressant.

      Radera
  11. Både ryska och kinesiska bombplan dök upp nära den japanska och sydkoreanska luftförsvarszonen, samtidigt med att ”Quad-alliansen med Biden i spetsen möttes i Japan.

    Det är första gången att dessa två länder håller gemensamma övningar sedan november 2021. Men det är väldigt intressant att just dessa två länder, Ryssland och Kina, väljer att demonstrera att de rent militärt står tillsammans mot USA.

    https://kinamedia.se/2021/03/17/usas-nya-administration-samlar-stod-fran-allierade-infor-forsta-toppmotet-med-kina/

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen vi snart hemma är GVD rikt

      Radera
    2. Amen! Snart så är vi hemma i det himmelska!

      Maranatha

      Mikael

      Radera
  12. George Soros, en välbärgad judisk finansman utalar sig nu om att kriget i Ukraina kan vara början på det tredje världskriget. George utalar sig: "Invasionen kan ha varit början på tredje världskriget, och vår civilisation kanske inte överlever det

    https://finance.yahoo.com/news/davos-soros-says-ukraine-may-173000457.html

    Mikael

    SvaraRadera
  13. 'Galileer', sade de, 'varför står ni och ser mot himlen? Denne Jesus som har blivit upptagen från er till himlen skall komma tillbaka just så som ni har sett honom fara upp till himlen.' (Apg. 1:11)

    40 dagar efter att Herren besegrade döden på korset, var dagen då han själv blev upptagen till himlen, som ett exempel för oss. ”Kristus som förstlingen och därefter, när han kommer tillbaka, de som tillhör honom” (1 kor 15:23). När Herren uppstod och for till det himmelska, gav det oss hopp, att också vi en dag ska uppstå och uppryckas till det himmelska.

    Kristi himmelsfärd är också en förberedelse för pingsten, som i vår kalender är den 5 juni. Om man tar utgångspunkt i judarnas sätt att räkna, och på det sätt som Moses och israelsfolk gjorde, så var det nymånen som alltid började en ny månad som följdes av fyra sabbater. Sju dagar efter en nymånad var alltså en sabbat. När sedan nästa nymåne inföll, nollställdes månaden och började om från början med att räkna sju dagar fram med fyra sabbater i rad. Det gör att de bibliska högtiderna alltid faller på en fullmåne den 15 i månaden.

    Det ser vi bland annat i 3 Mos 23:33, där Herren befaller Moses att fira Lövhyddohögtiden den 15 i den sjunde judiska månaden. Det osyrade brödets högtid, skulle också firas den 15 dagen i den första månaden.

    Det gör att pingsten inte är den 6 juni, då vi inte ser en fullmåne och det har heller inte gått sju sabbatsveckor där man tar utgångspunkt i nymånen. Den rätta dagen för pingsten är med andra ord den 14/15 juni, som är den 15 dagen i den tredje judiska månaden, där vi samtidigt har fullmåne.

    Mikael

    SvaraRadera
  14. Tack Mikael W. för hänvisningen http://jesus-kommer-snart.blogspot.com/2021/09/antikrist-ryttaren-pa-den-vita-hasten.html
    MYCKET intressant!! Tack för att du lägger ner tid och mycket arbete på denna sida, mycket värdefullt.
    Jag väljer att gå på Jesu underbara väg, dvs sanningen och livets väg.
    Guds Rika Välsignelse och en önskan om en fortsatt skön helg till ALLA som läser här. Vi behöver all uppmuntran i denna tuffa tid men också MYCKET intressanta tid.

    SvaraRadera
  15. Guds frid,

    Tack för en välsignad och uppmuntrande hälsning.

    Jag tror att vi alla syskon snart möts på himlens sky, och vi behöver styrka, kraft och uppmuntra varandra på den sista biten av vår vandring. Det händer så mycket nu på en och samma gång, och allt börjar dra ihop sig. Det är födslovåndor som kommer med allt strarkare kraft.

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
  16. Upp 3:5 - Den som segrar skall alltså bli klädd i vita kläder, och jag skall aldrig stryka ut hans namn ur livets bok utan kännas vid hans namn inför min Fader och hans änglar

    Den som älskar Herren och hans återkomst gör sig klar till att möta sin brudgum, och Gud vädjar till sitt folk att inte låta något stjäla vår uppmärksamhet eller vår kärlek till honom. Genom alla brev i Uppenbarelseboken ger Herren löften till dem som håller ut, och till den som segrar. Vilka är egentligen dessa som segrar, och som får del i alla dess underbara löften?

    Det grekiska ordet ”noun” är översatt ”segrare”, och används först och främst i Upp kap 2 och 3, Johannes evangeliet och 1 Johannes brev. Ordet blir ibland översatt ”att erövra”, ”härska”, och andra gånger att segra, antingen i mänskliga (Rom 12:21), eller i andliga konflikter (1 Joh 2:13,14)

    I breven i uppenbarelseboken får vi sju löften till dem som segrar och övervinner:

    Han ska få äta av livets träd som står i Guds paradis. Han skal få livets krona. Han ska få del av det dolda mannat, och han skall få en vit sten med ett okänt namn. Han ska få makt över folken, och ska styra dem med järnspira. Han ska bli klädd i vita kläder, och hans namn ska aldrig bli struken ur livets bok. Han ska bli en pelare i Guds tempel.

    Dessa underbara löften kommer snart bli en verklighet

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu blev jag lite rädd... är det inte JESU seger som frälser oss? Annars känner jag mig illa ute eftersom jag t ex har ett självskadebeteende som jag vill bli ifrån och tänker ofta destruktiva tankar... så där är jag dålig på att segra. Jag hoppas att Jesu nåd och seger räcker för mig?

      Radera
    2. Hjärtats tro och munnens bekännelse gäller enligt Rom.10:9-10 och håll alltid fast utan att tvivla så kommer det att hålla hela vägen. 1Kor. 15:1-4 Gud är en god gud och älskar sina barn. Ps detta gäller lika mycket mej själv också. GRV

      Radera
    3. Guds frid.
      Det som är så fantastiskt med Herren är att hans seger blev vår seger. Hans uppståndelse blev vår uppståndelse och Herrens eviga nåd, frid och kraft blev vår. Det betyder att den seger som kommer att föra oss hela vägen hem, är den som Herren redan har betalat priset för. Det har alltså ingenting med oss att göra. Frälsningen och segern i Herren är fullständigt oförtjänt och bara av Herrens underbara nåd.

      Men jag vill gärna be och omsluta dig med Herrens kärlek, som är långt större och starkare än varje destruktiv tanke. Jag tror att hela forumet som läser med vill vara med att lyfta upp dig inför Herren, och att Herrens frid får regera i dina tankar och liv.

      Jesus älskar dig mycket mer än du anar och omsluter dig på alla sidor med sig själv. Han vet vad du behöver och känner ditt hjärta.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    4. Tack så jättemycket!! Jag behöver massa förböner! 🙏🥲

      Radera
    5. Jag hade också problem med självdestruktivitet vilket Gud visade berodde på ett självhat jag inte visste fanns. När jag släppte in Gud i det mörkret så försvann all destruktivitet. Ibland måste man kanske också befalla bort andar i Jesu namn. Mitt råd till dig är att ge allt till Jesus och be den Helige Ande lysa över mörkret. Mycket tid i bön behövs! Jag ber för dig 🙏

      Radera
    6. Tack snälla!! 🙏🌸

      Radera
  17. På rysk tv har man kommit med ännu ett uttalande med hänsyn till utvecklingen på kriget:

    "kriget i Ukraina antingen kommer att sluta med Rysk seger eller en katastrof för hela mänskligheten."

    Med andra ord så finns det bara två alternativer för Ryssland. Antingen vinner de kriget eller så har det stora konsekvenser för hela världen.

    https://www.newsweek.com/russian-tv-says-nuclear-war-only-alternative-russia-victory-ukraine-1709539

    Mikael

    SvaraRadera
  18. Det som ofta slår mig är det många av de tecken vi upplever, är en föraning om det som ska komma i vedermödans tid. Nu är det amerikanska experter som förutser att den amerikanska ekonomin kommer att kollapsa.

    https://www.newsweek.com/us-economy-going-collapse-top-investor-says-1716389

    Det har han rätt i, men det är inte bara den amerikanska ekonomin som kommer att kollapsa, men hele världsekononomin. Resultatet kommer att bli en ny världsordning och ett gemensamt betalningssystem.

    Jak 5:1-3 -Lyssna nu, ni som är rika! Gråt och klaga över de olyckor som ska drabba er. 2 Er rikedom är rutten och era kläder är malätna. 3 Ert guld och silver rostar, och rosten ska vittna mot er och förtära ert kött som eld. Ni har samlat skatter under de sista dagarna.

    Mikael

    SvaraRadera