lördag 6 augusti 2022

Utombiblisk profetia; När Amerika går i krig med Kina kommer ryssarna att slå till utan förvarning

 


När Lammet bröt det sjunde sigillet, blev det tyst i himlen i ungefär en halvtimme. Sedan fick jag se de sju änglarna som står inför Gud, och de fick var sin trumpet.” (Upp (8:1)

Jag vet inte om det någonsin tidigare har varit tyst i himlen efter skapelsen? Men innan ängeln blåser i den första trumpeten, får vi ett tyst och heligt ögonblick i himlen. Det är som att hela himlen gör ett uppehåll för att förbereda sig för det som ska komma härefter. 

Även om det stormar omkring oss, och vi upplever allt annat än tystnad, så är det lite på det sättet jag har det. Vi upplever turbulenta tider, och vi ser konkreta tidstecken. Vi ser en demonisk ondska, som visar sig på det ena området efter det andra. Men ändå känns det som att det fortfarande hålls tillbaka. Fortfarande är det ändå ett ögonblick av stillhet och fortfarande är friden på jorden. På ett kort ögonblick så kommer allt att förändras. Stillheten kommer att utbytas med raseri, lugnet med ursinne och ostördheten ersätts av vrede. Skillnaden från nu, är att den vrede som den här världen kommer att smaka på är Herrens vrede. En vrede som är alltigenom helig och fullständig perfekt och rättfärdig.

Tidstecken

Vi närmar oss med stora steg ett tredje världskrig. Världen hotar varandra med kärnvapen och flera stora konflikter har potential till att starta ett storkrig. Iran hotar med kärnvapenattack om Israel eller USA anfaller Iran, och vi kommer allt närmare en kinesisk invasion av Taiwan. Ryssland uttalar sig om att USA är landets största hot. Brevid krig så ser vi  många andra överbevisande tecken som svält, sjukdomar, naturkatastrofer och ekonomi. Apkoppor är på väg att bli ett globalt permanent hot. Viruset finns nu i över 70 länder och inget ser ut till att det stoppar. Inflation och den ekonomiskt negativa spiralen, ser ut till att fortsätta att stiga.

Profetia om en kinesisk invasion av USA

Jag har tidigare delat utombibliska profetior om både en rysk, men också en kinesisk attack och invasion av Amerika. Men samtidigt med att konflikten mellan USA och Kina växer, så är det flera som delar nya och gamla vittnesbörd och visioner, som just vittnar om en kinesisk attack mot USA. På den här hemsidan delas flera av dessa vittnesbörd, men dessvärre på engelska.

Den första profetian som jag delar är från 1992:

”När jag bad i källaren i mitt hem, såg jag himlen över Amerika fyllas med MÅNGA svarta, smygande bombplan. Det fanns inga markeringar på något av planen. Sedan förändrades scenen, och jag såg kärnvapenexplosioner runt omkring mig! Sedan förändrades scenen IGEN, och jag såg de fruktansvärda efterdyningarna av kärnvapenförintelsen. Inte HELA men MYCKET av Amerika som vi känner det idag förstördes. Och IGEN, för fjärde gången, förändrades scenen, och jag såg mängder av orientaliska soldater marschera genom alla de områden i Amerika som inte hade blivit bombade. De hade fixerade bajonetter på sina gevär och förstörde ALLA OCH ALLT i deras väg. Sedan tog visionen slut.”

En annan profetia som talar om det samma, avslutar profetian med följande högaktuella ord:

“Then, the man spoke again, “When America goes to war with China, the Russians will strike without warning.”

”Sedan talade mannen igen, "När Amerika går i krig med Kina, kommer ryssarna att slå till utan förvarning."

För att dessa ord ska uppfyllas, måste USA hamna i en konflikt med både Ryssland och Kina på samma gång, och det är precis det vi upplever just nu.

Avslutning

Han älskar oss med en hopplös kärlek, och han söker varje brutet och uppgivet hjärta. Herren är vår vän i elden, vår styrka i stormen och vår källa i tider av torka. Han är allt vi behöver och är oss närmare än vårt eget hjärtslag. Maria, som är en bild på församlingen, önskade endast att sitta ner vid Jesu fötter. Hon vill vara nära Herren och låta honom tala in i hennes liv.

I takt med att vi närmar oss Jesu dyrbara återkomst och det ögonblick då vi skal lämna den här jorden, blir allt annat i den här världen och i det här livet, allt mer tomt och meningslöst. Det som på djupet ger mening är det att få lov till att sitta ner vid Jesu fötter, och få se honom, röra vid honom och höra honom tala. Där, nära Herrens hjärta, finns allt vi behöver, i det här livet och i det kommande.

Det ord jag väntar mer än något annat från Herrens läppar, är de välsignade ordet som säger ”Kom till mig. Kom hit upp, så vi kan vara tillsammans för evigt”. Jag kan märka det på hans hjärta och jag kan se kärleken och löftet lysa från Herrens ögon. Snart och vilket ögonblick som helst, så kommer jag fortsätta att sitta vid Herrens fötter, men då från mitt eviga hem i himlen. Det är där du kommer hitta mig, och då kommer jag inte bara att höra Herrens röst och känna få lov att känna hans närvaro, jag kommer att få se Herrens härlighet med mina egna ögon.

Jesus kommer snart!

29 kommentarer:

  1. Kriget i Ukraina fortsätter att eskalera, och Nordkorea erbjuder nu Ryssland att skicka 100 000 soldater för att kriga tillsammans med ryska soldater

    https://www.news.com.au/world/europe/100000-north-korean-soldiers-could-be-sent-to-bolster-putins-forces-fighting-ukraine/news-story/1126782c8c5e6fe08a8ad2d9fa38dff0

    Mikael

    SvaraRadera
  2. Ditt hjärta är på rätt plats men lägg inte så stor vikt på utombiblisk profetia.
    Blessed are those who have not seen and yet believed.
    Håll ut, det är inte långt kvar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, Tony

      Tack för din hälsning, och jag förstår hur du tänker.

      Jag tycker det är väldigt intressant när profetia bekräftar det vi redan ser, eller något som har potential till att utveckla sig det. Utombibliska profetior är med andra ord inte alls avgörande, men något som bekräftar det vi upplever och ser, och vittnar om Herrens storhet. På andra sidan har vi sett många profetior komma och gå, så det gäller att pröva det som kommer och behålla det som är gott.

      När jag ger lite extra plats för det här på hemsidan, är det bland annat för att det får allt för lite plats i kristenheten. Då handlar det inte bara om utombibliska profetior, men också det generella profetiska ordet, undervisning om Jesu återkomst och den tid vi lever i och ligger framför.
      Så tanken är att hemsidan samtidigt får lov till att vara en motpol, där det är plats till utombibliska profetior, drömmar, syner och Herrens tilltal, utan att det ska vara avgörande. Jag hoppas att syskon här på hemsidan vågar att dela det man upplever, och känner att det är ett forum man kan och vågar. Sedan prövar att vi allt, lägger det inför Herren och lyssnar in Herrens röst.

      Ja, sedan tror jag som du, det är inte långt kvar och nu handlar det om att hålla ut.

      Allt gott i Herren, Tony

      Hälsningar

      Mikael

      Radera
    2. Tyvker det är intressant att höra om profetiorna. Både det som står i Guds ord och dom utanför biblen. Allt skall prövas. Men som du skriver Mikael , vi ser ju hur dom uppfylls efterhand. Så sluta inte med det.När jag 1989 som nyfrälst hörde om dom bibliska profetiorna tex kontantlöst samhälle, var det omöjligt att tänka hur det skulle gå till. Och nu ser vi det.Något jag tänker på numera är jag längtar hela tiden. Guds Heliga Ande förbereder verkligen oss inför stunden
      GV er alla här i tråden
      TZ

      Radera
    3. Guds frid, TZ.

      Ja, jag tänker som dig. Den helige Ande förbereder oss på alla sätt för den tid vi lever i och inför det kommande stunden. Och det är inte bara utombibliska profetior som vittnar. Det är det inre vittnesbördet från den helige Ande, tecken i himlen och väldiga tecken på stort sätt alla områden här i världen. Dessa tecken pekar enstämmigt på Jesu underbara komma. Så fantastiskt och underbart!

      En välsignad dag

      Mikael

      Radera
  3. Kära Syskon,

    I mitt inlägg delar jag följande citat från en av de syner och visioner som omtalar en rysk attack mot USA:

    “Then, the man spoke again, “When America goes to war with China, the Russians will strike without warning.”
    ”Sedan talade mannen igen, "När Amerika går i krig med Kina, kommer ryssarna att slå till utan förvarning."

    Jag har läst igenom profetian och vill gärna dela den i sin helhet, för den är väldigt intressant. Man ska tänka på att profetian gavs i 1996, dvs. 4 år innan Putin blev vald till president i 2000:

    https://www.handofhelp.com/vision_36.php

    ” En vision mottogs av broder Dumitru Duduman den 22 april 1996

    Jag bad och gick sedan och la mig. Jag var fortfarande vaken, när jag plötsligt hörde ett trumpetljud. En röst ropade till mig, "Stå!"

    I min vision var jag i Amerika. Jag gick ut ur mitt hem och började leta efter den som hade pratat med mig. När jag tittade såg jag tre män klädda lika. Två av männen bar vapen. En av de beväpnade männen kom till mig. "Jag väckte dig för att visa dig vad som komma skall." Han sa. "Kom med mig." Jag visste inte vart jag fördes, men när vi kom fram till en viss plats sa han, "stopp här!" En kikare gavs till mig och jag blev tillsagd att titta igenom dem.

    "Stå där, rör dig inte och titta", fortsatte han. "Du kommer att se vad de säger och vad de förbereder för Amerika."

    När jag tittade såg jag ett stort ljus. Ett mörkt moln dök upp över den. Jag såg Rysslands president, en kortvuxen, knubbig man, som sa att han var Kinas president, och två andra. De två sista sa också var de kom ifrån, men jag förstod inte. Men jag insåg att de var en del av ryskt kontrollerat territorium. Männen klev ut ur molnet. Den ryske presidenten började prata med den kinesiske. "Jag ska ge dig landet med allt folket, men du måste befria Taiwan från amerikanerna. Var inte rädd, vi kommer att attackera dem bakifrån."

    En röst sa till mig: "Se var ryssarna tränger in i Amerika."
    Jag såg dessa ord skrivas: Alaska; Minnesota; Florida.

    Sedan talade mannen igen, "När Amerika går i krig med Kina kommer ryssarna att slå till utan förvarning."

    De andra två presidenterna talade, "Också vi kommer att kämpa för dig." Var och en hade redan en plats planerad som anfallspunkt. Alla skakade hand och kramades. Sedan skrev de alla på ett kontrakt. En av dem sa: "Vi är säkra på att Korea och Kuba också kommer att vara på vår sida. Utan tvekan kan vi tillsammans förstöra Amerika."

    Rysslands president började enträget tala, "Varför låta oss ledas av amerikanerna? Varför inte styra världen själva? De måste också sparkas ut ur Europa! Då kunde jag göra som jag vill med Europa!" Mannen som stod bredvid mig frågade: "Det här är vad du såg: de agerar som vänner och säger att de respekterar de fördrag som gjorts tillsammans. Men allt jag har visat dig är hur det VERKLIGEN kommer att hända. Du måste berätta för dem vad som planeras mot Amerika. Då, när det händer, kommer folket att minnas de ord som Herren har talat."

    Vem är du?" frågade jag.

    "Jag är Amerikas beskyddare. Amerikas synd har nått Gud. Han kommer att tillåta denna förstörelse, för han kan inte längre stå ut med sådan ondska. Gud har dock fortfarande människor som dyrkar honom med ett rent hjärta när de utför hans arbete. Han har förberedde en himmelsk armé för att rädda dessa människor."

    När jag tittade dök en stor armé, välbeväpnad och klädd i vitt, upp framför mig.
    "Ser du det?" frågade mannen. "Denna armé kommer att gå ut i strid för att rädda Mina utvalda. Då kommer skillnaden mellan de gudfruktiga och de ogudaktiga att bli uppenbar."

    Mikael

    SvaraRadera
  4. 2 Kor 5:17 - Om någon är i Kristus är han alltså en ny skapelse. Det gamla är förbi, något nytt har kommit. 18 Och allt kommer från Gud, som har försonat oss med sig själv genom Kristus och gett oss försoningens tjänst. 19 Gud var i Kristus och försonade världen med sig själv. Han tillräknade inte människorna deras överträdelser, och han har anförtrott oss försoningens ord.
    20 Vi är alltså sändebud för Kristus, och Gud vädjar genom oss. Vi ber på Kristi uppdrag: låt försona er med Gud! 21 Han som inte visste av synd, honom gjorde Gud till synd i vårt ställe, för att vi i honom skulle bli rättfärdiga inför Gud

    Herre, fräls människor i denna tid, och låt oss få se människor vid korsets fot. Använd oss till att dela det frälsande budskapet om dig, och utsträck dina händer till under och tecken. Rör vid våra familjer, vårt samhälle och vårt land. Tack älskade, Herre, för att du gör det omöjliga möjligt. I Jesu mäktiga namn.

    Mikael

    SvaraRadera
  5. Efter att Israel har slagit ut lederen for den ismamistika gruppen Jihad, har gruppen skickat över 1000 missiler in i Israel. Men det ser ut som att Israel inte är klar, men att det kan ta flera veckor innan de är klara med sin mission i Gaza

    https://www.axios.com/2022/08/06/gaza-israel-fighting-islamic-jihad-death-toll

    Mikael

    SvaraRadera
  6. Kol 1:13 - Han har frälst oss från mörkrets välde och fört oss in i sin älskade Sons rike.

    När vi säger att Herren har ”frälst oss från mörkrets välde”, så är det väl inte så många som tvivlar på att vi verkligen är skilda, separerade och helt avskilda från mörkrets makter? Vi tror på att vi har gått från mörkret till Herrens underbara rike av ljus, och att vi inte längre är Satans men Guds barn. Man kan med andra ord inte tillhöra bägge delar. Man tillhör Guds rike eller vandrar i mörkret.

    Efe 5:8 - Tidigare var ni mörker, men nu är ni ljus i Herren.

    I Efe kap 5 går ordet ett steg längre, och säger att tidigare ”var mörker” men nu är vi ”ljus i Herren”. Vi vandrade inte bara i mörkret, men var mörker.

    Rhuomi – Jag räddar/räddar från fara eller förstörelse

    Det som är intressant här är att ordet ”frälst” i Kol 1:13 är det grekiska ordet ”rhuomi” (4506 i strongs) som betyder ”jag räddar/räddar från fara eller förstörelse. Det är samma ord som går igen i 1 Tess 1:10 som talar om att Herren ska rädda eller frälsa oss från den kommande vreden:

    1 Tess 1:10 - Och vänta på hans Son från himlen, honom som Gud har
    uppväckt från de döda: Jesus, som räddar oss från den kommande vredesdomen.

    Det betyder att på samma sätt som att vi är frälsta och fullständigt avskilda från mörkret i själva frälsningen, är Guds församling, på samma sätt, fullständigt avskilda och bevarade från vedermödans mörker. Vredesdomen är hela vedermödan och inte bara en del av den. Så lika omöjligt det är att vi har del av Satans mörker efter frälsningen, är det lika omöjligt att Guds församling ska få smaka på Herrens vrede i vedermödans tid.

    Ett underbart löfte från Herren

    Maranatha

    Mikael

    SvaraRadera
  7. Chefen för den internationella kärnkraftövervakningsgruppen är bekymrad över Irans kärnkraftprogram. Han uttalar sig: Irans "mycket ambitiösa" kärnkraftsprogram går framåt "mycket, mycket snabbt"

    https://worldisraelnews.com/irans-good-words-not-enough-as-nuclear-program-advances-iaea-chief/

    Mikael

    SvaraRadera
  8. Hejsan

    Jag har en fråga till dig Mikael.
    Var exakt i bibeln står det om själva uppryckandet? Jag har letat och letat men hittar ingenting?

    Mvh KG

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, KG

      Du kan läsa om vår kropps förvandling, när Herren kommer, i 1 Kor 15:51 och 1 Tess 4:15.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    2. Mikaell har säkert flera bibelställe att ge dig. Jag tänkte direkt på 1 Tessalonikebrevet 4:13-18 brevet
      TZ

      Radera
  9. Här den 11–12 august är det högtiden Tu B´Av i Israel. Den har redan blivit nämnd av en Syster i kommentarsfältet, men jag tycker den är värd att uppmärksammas igen, då den innehåller symboler och skuggbilder på uppryckandet.

    Den firas på den 15 dagen av Av, där männen hade möjlighet för att ”ta och rycka en brud” till sig. Något som gick emot den normala traditionen, då äktenskap var arrangerade. Israels döttrar var klädda i vitt som en brud och dansade i vingårdarna. Männen gick sedan ut i vingården för att utvälja sig sin kommande hustru. Högtiden infördes under andra tempelperioden för att markera början på druvskörden.

    Högtiden sker samtidigt vid den 4 och sista supermånen i rad och för i år. Som vi vet illustrerar det hebreiska talet 4 (Daleth) ”en öppen dörr”. En symbol på den öppna dörr som ”den uppryckta” Johannes såg i himmelen. Den här månen har många namn, men bland annat ”korn och skördemåne”.

    Mikael

    SvaraRadera
  10. 2 Kor 4: 18 – Vi riktar inte blicken mot det synliga utan mot det osynliga. Ty det synliga är förgängligt, men det osynliga är evigt.

    ”Jag riktar blicken mot det osynliga, och jag ser dig. Jag vänder blicken bort från mig själv, bort från mina omständigheter och sträcker mig mot din härlighetstron. Jeg ser mot det osynliga, det som mitt öga omedelbart inte kan se. Jag ser mot det eviga och mot dig, min Gud".

    Mikael

    SvaraRadera
  11. https://www.youtube.com/watch?v=Ftn_c7gTJ1g

    I cant believe how good the Lord is!

    "När jag ser tillbaka på mitt liv, kan jag inte beskriva hur god Herren har varit"

    Mikael

    SvaraRadera
  12. Efter att Kina har haft militärövningar runt Taiwan har man fortsatt att omringa Taiwan, som då är utsatt för en blockad. Om inte Kina upplöser blockaden inom kort, kommer det att vara ett utryck för en krigshandling som gör att USA måste gripa in. Spänningarna tilltar alltså och vi upplever en situation som på alla sätt kan eskalera till en militär konfrontation.

    http://themostimportantnews.com/archives/china-just-made-a-move-that-could-literally-provoke-a-major-war-with-the-united-states

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amerikansk militäranalys: Vad skulle hända om USA går i krig med Kina om Taiwan? I denna analys är det inte inräknat kärnvapen!

      https://bit.ly/3bHO1pT

      Radera
    2. Guds frid, och tack för det du delar

      Det är inget tvivel om att hela världen håller andan och är nervösa för hur situationen utvecklar sig. Ett krig mellan USA och Kina skulle ha stora konsekvenser för hela världen, och särskilt om all transport till och från Taiwan blockeras. Det vill ha långt större konsekvenser än kriget i Ukraina. Sedan har vi naturligtvis hotet om att det utvecklar sig till kärnvapen eller att Kina och Ryssland gör gemensam slag i sak mot USA. Min tro är att allt sedan Ryssland gick in i Ukraina, så är allt det här en del av ändetidens skeende och något som kommer att utveckla sig till ett tredje världskrig. Vårt underbara hopp är att Herren mycket snart kommer tillbaka.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  13. Något som också har överraskat här under 2022 är hur snabbt den dårliga relationen mellan Ryssland och Israel har utvecklats. Helt plötsligt blandar sig Ryssland i angelägenheter de inte tidigare har reagerat på. Israels räder i Syrien, Golanhöjderna och nu senast den ryska ambassadören i Egypten som anklagar Israels premiärminister för dubbelmoral och för att ljuga i förbindelse med Israels militära svar i Gaza. GOG förbereder sig och gör sig klar!

    https://worldisraelnews.com/watch-russian-embassy-calls-israels-prime-minister-a-liar/?utm_source=newsletters_worldisraelnews_com&utm_medium=email&utm_content=Russia+Calls+Israeli+PM+a+Liar%3B+Omar+Nearly+Loses+Seat+in+Congress%3B+Terrorists%27+Fathers+Have+Ties+with+IDF%3B+Israel+Threatens+Terror+Leaders%3B+Baby+Delivered+with+Rockets+Exploding&utm_campaign=20220810_m168944077_Russia+Calls+Israeli+PM+a+Liar%3B+Omar+Nearly+Loses+Seat+in+Congress%3B+Terrorists%27+Fathers+Have+Ties+with+IDF%3B+Israel+Threatens+Terror+Leaders%3B+Baby+Delivered+with+Rockets+Exploding&utm_term=GETTING+NASTY_3A+Russian+Embassy+Calls+Israel_E2_80_99s+Prime+Minister+a+Liar

    Mikael

    SvaraRadera
  14. Vi har precis inlett högtiden Tu B´Av i Israel. Något intressant är att solen gick ner precis kl 7.26 pm här i kväll. I strongs så står talet 726 för Harpazo - Uppryckandet!

    https://www.timeanddate.com/sun/israel/jerusalem?month=8

    https://biblehub.com/greek/726.htm

    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så spännande med talvärden.. uppryckandet måste ju ske snart då så många människor längtar nu och så mycket talar förr det..

      Radera
  15. Kan man säga utombiblisk, kommer inte alla profetior från en vanlig enkel människa? Har varit med när en icke engelsktalande svensk, har budskap till en besökande amerikan, på hans egen dialekt, varför använde inte Gud pastorn eller någon annan "högre" till en så viktig uppgift.

    Kan man t.o.m kalla hästen från troja, profetisk, för vi ser allt i omvänd ordning, när "hästen, med Islam" och IS bärs in.

    SvaraRadera
  16. Kära Syskon,

    Jag har dessvärre blivit sjuk, med ganska hög feber. Det betyder, att det är lite mer begränsat med uppdateringar från min sida just nu. Be gärna för mig att jag blir fort frisk igen.
    En välsignad helg i Herrens närhet

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ber för snabb läkedom . Stå på klippan. Guds ord . I Dina sår är Mikael helad Jesus
      I kraft av blodet . Amen
      TZ

      Radera
  17. Vi ber för dig om hälsa och läkedom i Jesu namn!
    Korsets kraft med Jesu blod ska hela dej!

    SvaraRadera
  18. Tack syskon för förbön. Det är uppmuntrande och styrkande.
    Herrens rika välsignelse

    Mikael

    SvaraRadera
  19. Naturkastastrofer med både torka och översvämningar. I Death Valley som är en landsänka i Mojaveöknen i Inyo County i södra Kalifornien i USA har precis upplevt kraftigt regn och översvämningar som bara sker en gång per 1000 år.

    https://www.theguardian.com/us-news/2022/aug/10/death-valley-floods-climate-crisis

    Samtidigt så sprider sig en fruktansvärd torka i USA och genom Europa. Något som kan ha stora konsekvenser för den globala livsmedelsförsörjningen.

    http://themostimportantnews.com/archives/a-horrifying-drought-is-causing-widespread-crop-failures-throughout-the-united-states-and-europe

    Naturkatastrofer är tidstecken som pekar in i den tid vi lever i.

    Mikael

    SvaraRadera
  20. Krya på dig Mikael! Någonting som är snabbt övergående och du är på benen igen!

    Vänligen Bengt

    SvaraRadera