lördag 11 februari 2023

Hela världen var uppe på defcon 2 – Den högsta militära beredskapsnivå innan krig

 


Kära Syskon,

Vi upplever avgörande händelser i världsutvecklingen just nu, och det handlar om USA, Nato, Ryssland och Kina. Precis efter det att USA sköt ner den kinesiska spionballongen, så steg USA:s militära beredskap till nivå 2. Det är det högsta sedan kubakrisen på 60-talet.

Men det är inte bara USA som var uppe på Defcon 2, men också Afrika, Mellanöstern, Europa, Sydamerika och Asien. Det är en hel värld som för ett par dagar sedan befann sig i högsta beredskap, och bara en nivå från öppet krig.

I fredstid, utan konflikter, ligger man på nivå 5 och i krigstid når man högsta nivå 1. Under kalla kriget låg man för det mesta på nivå 4, och det var först vid terrorattacken den 11 september, att Defcon för tredje gången i ordningen höjdes till nivå 3. "Defcon 2" har bara använts en gång tidigare i historien, och det var under Kubakrisen 1962. Nu har vi alltså en situation där USA och resten av världen har satt sitt beredskapsnivå till 2, som betyder att läget är väldigt allvarligt och att man som nation är förberedd på det värsta.  

Nivå 2 betyder att väpnade styrkor kan sättas in och användas på mindre än sex timmar, och är nästa steg mot ett kärnvapenkrig.

Nivå 1 betyder maximal beredskap och att man kan respondera omgående. Kärnvapenkrig är nära förestående eller har redan börjat. 

Kommentar: 

Jag blev uppmärksammad på att både Afrika, Mellanöstern och USA har flyttats till nivå 3 igen, efter att ha varit uppe på nivå 2 på en och samma gång. Det visar hur snabbt vi kan flytta oss till ett nivå, där vi ska vara förberedda på en konfrontation. 

Profetiors uppfyllande

Det är det obegripliga som sker och på under ett år, har världen flyttat sig i en position där det otänkbara håller på att ske. De flesta trodde att det här kriget skulle vara över på 14 dagar, eller att Ryssland för länge sedan var tvungen att ge upp. Det här kriget har utvecklat sig på ett sätt som ingen kunde förutse. En konflikt mellan två länder, som redan nu är en konflikt mellan Nato och Ryssland. Men det kommer inte att sluta där. Min överbevisning är att det här är ett steg och själva inledningen till några av det krig som har med ändetiden att göra.

Den vita hästen måste komma, och sedan måste den röda, svarta och gula hästen följa efter. Ändetiden började med Jesus (Heb 1:1) för 2000 år sedan, och vi närmar oss själva avslutningen på den. Herren förbereder en värld för den sista 7-årsperioden som kommer att bli ett kapitel för sig själv.

I över 10 år har jag varit en av dem som har ropat om Herrens immanenta och närstående komma, men nu är budskapet nära att vara för sent. Vi är ett kort ögonblick från uppryckandet av Jesu brud och början på den mörkaste tiden i människans historia.

Personligt vittnesbörd

Mitt i detta mörkret så är Herren med oss med sin underbara och villkorslösa kärlek. Ni som läser med i dessa inlägg vet att det inte bara är förkunnelse om Jesu komma som fyller i mitt hjärta, men också trösten och tacksamheten i Herrens underbara kärlek.

Men så har det inte alltid varit. Jag växte upp i ett hem med en ensamstående mamma, som kämpade med många saker i livet. Hon hade själv växt upp under trassliga förhållanden, och fick känna följderna av det resten av sitt liv. Men på trots av det, så mötte hon Herren, och hon gav mig det dyrbaraste hon hade, sin tro. Och för det är jag väldigt tacksam.

Men fast det var många män i mitt barndomshem, så växte jag upp utan min pappa och utan en fadersgestalt. När jag blev vuxen tjänade jag Herren, och han var min underbare Konung och Herre. Men jag hade sår i mitt liv, och hade svårt för att se Herren som inte bara min Konung, men också som en kärleksfull och fullkomlig Fader.

Aldrig den samma 

När jag var 30 år gjorde Herren ett mirakel i mitt liv. Han helade och upprättade mig, och jag upplevde en våg av övernaturlig kärlek från Herren. Jag fick lära känna Herren som en villkorslös älskade Fader, som inte bara regerar från sin tron, men som också sitter med utsträckta armar för att omfamna och omsluta sina barn med sin kärlek och kraft. Han är vår fullkomlige Abba!

Mitt liv blev aldrig den samma, och min relation till både Herren och människor ändrade sig. Herrens kärlek blev det viktigaste i mitt liv, och kärleken till människor likaså. Hur kan jag älska människor runt omkring mig och hur kan jag ge vidare den fullkomliga kärlek som jag själv har upplevt?

I dag är min önska att mitt i denna förkunnelse om Jesu återkomst, så önskar Herren samtidigt att ge oss tröst och frid i att Herrens kärlek och nåd är oss nog. Att Herren vill vara med oss med allt vad han har till den dag han kommer igen, till vårt sista andedrag och vår sista steg i detta jordeliv.

Jesus älskar oss mycket mer än vi kan föreställa oss.

Mikael

53 kommentarer:

  1. Tack för ditt vittnesbörd! Herren är vår helare och oss skall inget fattas. Jag upplever att människor inte vill inse vilken tid vi lever i. De vill inte höra, man ska inte skrämmas i onödan, ska inte vi som tillhör Jesus tala om vilka tider vi lever i? Herren kommer inom kort, innan dess var andligen vaksamma och förbered oss även praktiskt. Vänd er till den Heliga Ande, begränsa inte den Heliga Andes röst, närvaro i ditt liv. Vi behöver hans aktiva inblandning i våra liv (2 kor 3:17). Vi går både mot de bästa och sämsta tiderna. Var välsignade i Jesus namn.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid Lelle.

      Det är så sant. Herren kommer inom kort. Jag önskar dig Herren rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  2. Tack Mikael för ditt vittnesbörd . Gud helar och läker oss från det gamla. Läste idag just om en bit av solen lossnat och fick till mig Lukas 21:25 . Förstår vi hur nära vi är. GV er kära syskon. Snart möts vi på skyn
    TZ

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, TZ.

      Ja, jag tog själv del av det som händer med solen just nu, och det är något som förbryllar forskarna. Det ser ut som att en del av solen har lossnat och snurrar runt som en tromb. Det är så många och tydliga födslotecken på Herrens ankomst.

      Allt gott och Herrens välsignelse

      Mikael

      Radera
  3. Taaack för ett underbart vittnesbörd!!🙏💗 Ja, Herrens kärlek o nåd är oss nog..allt vilar i Jesu händer!💗 Y A.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, Y A.

      Ja, vi behöver inget annat än Herrens trofasthet och hans närhet i våra liv. Jesus är allt vi behöver i vår vandring här på jorden.

      Maranatha

      Mikael

      Radera
  4. Hej Mikael!

    Tror du eller någon annan att det är skrämselpropaganda från media, om det här med kärnvapen och tredje världskrig, under ett år och inget har hänt?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror faktiskt att det är omvänt, att media faktiskt underdriver det som händer och att det är mycket som inte omtalas eller nämns. Som jag har skrivit tidigare, så tror jag att det enda som håller tillbaka världen just nu från fullständig upplösning är den dyrbare helige Ande i Guds församling. När den helige Ande träder till sida, och tar församlingen med sig, så finns det inte längre någon återvändo. Jag tror att det tredje världskriget i princip redan har börjat, men att vi fortfarande bara ser det i en begränsat skala. Jag hoppas och tror att själva kärnvapenkriget, först kommer efter uppryckandet.

      Herrens rika välsignelses

      Mikael

      Radera
    2. Tack för svar! Det skrivs om kärnvapen på mainstream och det är klart att man funderar hur verkligt scenario det är eller kommer bli! Har vi tur hinner vi få lite tid.

      Guds frid

      Radera
  5. Tack för ditt vittnesbörd Mikael! HERREN JESUS KRISTUS välsigne dig!🙏 Ja! Gud är vår läkare, helare, försörjare!😊 Ja! Han är allt i tillvaron och utan Honom kan man ingenting göra!🙏❤

    Guds frid!🙏

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Ja, Herren är verkligen vårt allt och vårt ett. Alla våra källor har vi i Honom.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  6. Himmelske Fader

    Du ser på mig med heliga och kärleksfulla ögon. Du får mig att känna, som jag vore den enda och mest betydningsfulla här i världen.

    Du ser på mig, som om jag vore gjord av ädel och dyrbar metall. Jag är älskad och ovärdelig I dina ögon.

    "Min älskade Herre. Du behöver längre leta efter mig för att vinna min kärlek, och du behöver inte längre bekymra dig om vart jag är. Min plats och mitt hjärta är hos dig, min älskade. Du som har vunnit mitt hjärta med en enda blick. Du som håller mitt hjärta i din mäktiga hand. Jag har hittat min plats, och den är vid fötterna av din tron. Där jag kan se dina heliga kärleksfulla ögon, och där jag kan höra din mäktiga och tröstande röst.

    Jag är på knä i din närvaro, inför din heliga tron. Där kan dansa och jubla inför ditt ansikte. Där kan jag gråta och lyfta heliga händer för att tillbe. Där finner jag frid, kraft och ro. Jag älskar dig från djupet av mitt hjärta.

    Mikael

    SvaraRadera
  7. Tack för ditt vittnesbörd! Det är nästan svårt att förstå hur god och kärleksfull Gud är. Har själv fått känna hans kärlek på ett särskilt sätt det senaste 🙏 Erica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, Erica.

      Underbart att höra och tack för att du delar.

      Herrens kärlek är ofattbar och kan inte helt förstås med vårt mänskliga förstånd. Jag skrev ett inlägg en gång, där jag försökta sätta ord på den kärlek som Fadern erbjuder oss i Jesus.

      http://denytterstatiden.blogspot.com/2016/01/guds-villkorslosa-karlek-som-forvandlar.html

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  8. Irans hat till Israel visar sig på olika sätt. Bland annat genom att visa upp en ballistisk robot, som har texten "Död åt Israel" skrivet på hebreiska.

    https://www.timesofisrael.com/iran-displays-ballistic-missile-with-death-to-israel-written-in-hebrew/

    Mikael

    SvaraRadera
  9. Guds frid
    Tack för ditt gripande vittnesbörd Mikael.

    Har själv fått Guds helande från övergrepp och svårigheter.
    Har allt att tacka Herren för , att jag lever och älskar Gud och människor.

    Jesus Kristus är den förste och ende allt för mig och Han kommer så så snart.
    Håll ut håll ut.
    Maranatha!!

    SvaraRadera
  10. Glömde skriva mitt namn- Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, Maria.

      Tack för att du delar ditt starka vittnesbörd om hur Herren har helat och upprättat dig. Oavsett vad vi har varit ute för så förmår Herren att göra allt nytt i vår liv. Och han som älskar oss med en villkorslös kärlek kommer snart för att ta oss till sig.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  11. Är det någon som vet vilken organisation som bäst förvaltar hjälpen till drabbade efter jordbävningen i Turkiet och Syrien?

    SvaraRadera
  12. Är det någon som vet vilken kyrka/ organisation som ser till att pengarna kommer fram till de drabbade efter jordbävningen i Turkiet och Syrien? Jag vill inte ha någonting med FN att göra!

    SvaraRadera
  13. Man måste fråga sig vad det är som föregår i ögonblicket? Under loppet av en vecka har amerikanska stridsflygplan skjutit ned tre föremål i nordamerikanskt luftrum. Är det här en del av en större upptrappning och vad kommer att ske härnäst?

    Rykten om krig tilltar och vittnar och bekräftar den tid vi lever i.

    https://www.dn.se/varlden/detta-vet-vi-om-foremalen-som-skjutits-ner-av-usa/

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fortsätter! Amerikanskt jaktflyg sköt ner åttakantigt föremål!

      https://bit.ly/3HRGnFr

      Radera
  14. Samtidigt med att USA skjuter ner Kinas spionballong och evt. tre andra föremål som också kan tillhöra Kina, så reser Kinas stadsrådgivare och topdiplomat Wang Yi till Ryssland.

    Det är intressant att se att Kina och Ryssland närmar sig varandra, när det blir en allt mer tillspettsad krigssituation.

    https://edition.cnn.com/2023/02/14/china/wang-yi-russia-diplomatic-tour-munich-blinken-intl-hnk

    Mikael

    Mikael

    Mikael

    SvaraRadera
  15. Hej Mikael! Jag har lånat bild och text på min Instagram sida med ”Guds villkorslösa kärlek som förvandlar våra liv” hoppas det var OK. Kände som mina egna ord. Var så fint skrivet. Kom ej på hur jag skulle fråga dig, men får göra på detta sätt. Gud välsigne dig och ditt arbete. Mvh UBA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid, UBA.

      Ja, får du gärna använda. Det är bara roligt och välsignat att det blir använt och kan välsigna och uppmuntra andra.

      Herrens rika välsignelse

      Mikael

      Radera
  16. Hej Mikael! Nu har EU bestämt att vi ska äta insekter och det är ingenting som jag tycker låter direkt smakligt! Är det överhuvudtaget nyttigt att äta insekter, som t ex flugor? Många insekter sägs vara skadliga för människan!

    En annan sak som jag funderar på är vad som står i Jesaja 66:17 De som äter svinkött skola förgås och detta som jag tolkar det är sammankopplat till Herrens återkomst i vers 15! Vore intressant att höra din syn på all min frågeställning!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Guds frid,

      Det med insekter var nytt för mig, så det har jag svårt för att uttala mig om.

      När det gäller frågan om svinkött, så handlar detta om "det nya Sion" som är 1000-års riket. Svinkött representerar någon orent i GT, så poängen här är att inga orena människor får del av det kommande riket.

      När det gäller det nya testamentet, så är det inte det "som utifrån går in i människan inte kan göra henne oren, men det som går ut ur människan"

      I NT består inte Guds rike består inte i mat och dryck utan i rättfärdighet och frid och glädje i den helige Ande. (Rom 14:17)

      I Apg 10 får Petrus en syn från Herren:

      Han såg himlen öppen och hur något som liknade en stor linneduk kom ner. Fäst i sina fyra hörn sänktes den ner till jorden, 12 och i den fanns jordens alla fyrfotadjur och kräldjur och himlens fåglar. 13 Och en röst kom till honom: "Res dig, Petrus, slakta och ät!" 14 Petrus svarade: "Nej, nej, Herre! Jag har aldrig ätit något oheligt eller orent." 15 Då sade en röst för andra gången till honom: "Vad Gud har förklarat rent ska inte du kalla orent."

      Vi blir med andra ord inte frälsta genom laggärningar inte heller genom att äta en speciell sorts mat.

      Mikael

      Radera
    2. Tack för ditt svar och med hänvisning till Bibeln som jag väl känner till!😊 Men det förklarar inte profetian i Jesaja 66:15-17, men naturligtvis står Jesu ord över allt annat!😊 Jag har en följdfråga till mitt förra inlägg! Jesus gick emot fariséerna och de skriftlärde, som vi känner till i en hel del frågor, men Han gick aldrig emot att man inte får äta svinkött och Jesus själv åt aldrig svinkött! Varför tror du Jesus inte åt svinkött?

      Radera
    3. Även om Jesus grundade församlingen, så var det inte Jesu uppgift att upplysa och undervisa om församlingens alla hemligheter. Den uppgiften fick Paulus, och det är där bland annat därifrån att de saker som har med vår tidsåler och församlingen att göra. Precis som att Jesus vände sig till judarna och tog utgångspunkt i dem när vi talar ändetiden, så var det Paulus som undervisade församlingen allt eftersom det blev uppenbarat. Det var ju först efter Jesu död och uppstådelse att exempelvis Petrus fick denna syn av Herren i Apg 11. Så uppenbarelsen och undervisningen om hur Herren förhåller sig i denne hushållning kom alltså bitvis.

      Mikael

      Radera
    4. Tack för ditt svar och med hänvisning till Bibeln!😊 Dessutom tror jag och det är min egen personliga åsikt att ett ofta intag av griskött är betydligt mer skadligt än ofta förtäring av nötkött och lamm vilket också undersökningar har visat!

      Radera
    5. På Jesu tid kunde inte människor hantera t.ex Trikiner som kan finnas i svinkött, många sådana matregler har kanske i grunden med Guds omvårdnad om människor att göra.

      Det vore intressant att få reda på om någon maträtt innehåller insekter, jag köper ofta färdiga pajer, men om innehållet inte stämmer med beskrivningen då vill jag protestera.

      Radera
    6. Ja! Jag är övertygad om att det handlar om Guds omvårdnad om oss!

      Allt är tillåtet, men allt är inte nyttigt!

      https://astmaoallergiforbundet.se/insekter-i-mat-ska-markas-tydligt/

      Det är säkrast idag när man handlar speciellt efter EU:s nya matregler att alltid kolla vad som står i ingredienserna, så man inte får i sig någonting skadligt det man äter! Hittade en bra länk från astma och allergiförbundet!

      Radera
  17. Läs Apg 11, tror inte att insekter var med där på den matsedeln, men krälande djur står det, i grunden handlar det om att kunna leva samma liv vart man än vistas i världen.

    SvaraRadera
  18. Är det någon som törs sia om utvecklingen i Östersjön, vad kommer hända? Ryska marinen beväpnade med kärnvapen, törs något av länderna använda dessa?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Stämmer dessa nyheter så har den ryska norra flottan seglat ud med kärnvapenmissiler för första gången på 30 år. För varje dag som går så är det något som eskalerar och blir värre. Och nu när krisen med Kina har förvärrats, så är det mycket som snabbt kan bli värre.

      Många tecken på en och samma gång

      https://warnews247.gr/ektakto-norvigia-o-rosikos-voreios-stolos-apeplefse-me-pyrinikous-pyravlous-meta-apo-30-chronia-etoimasies-syrraxis-me-nato/

      Mikael

      Radera
    2. Ryssland kanske är rädd att bli angripna på flottbasen.

      Radera
  19. När Guds röst till välkomst ljuder
    https://youtu.be/jokog7gBXwM

    SvaraRadera
  20. Hej Mikael!
    Har du läst "Den avslutande timmen- Bibelkronologi" av Anders Gärdeborn?
    Han kommer fram till att Jesu andra synliga återkomst bör ske år 2036..
    Kan man veta detta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte läst den, så kan tyvärr inte kommentera på det han skriver. Men i så fall skulle uppryckandet ske 2029, och det verkar långt i från troligt om du frågar mig. Tecknen pekar på den tid vi lever i nu, och på samma sätt om du tar utgångspunkt i Herrens 7000-åriga plan med människan och fikonträdets generation. Jag är helt övertygad om att vi inte ska så långt borta för att uppleva uppryckandet eller Jesu återkomst.

      Mikael

      Radera
    2. Tack för ditt svar!🙏

      Radera
  21. Jakob fick 7 barn med Lea, som på ett särskilt sätt kan representera Israel och det judiska folket. I nästa inlägg kommer jag att gå igenom namnen på dessa 7 barn, och visa hur de vittnar om de både vittnar om Messias, Jesu första komma till Israel och det messianska riket.

    Herren visar på ett mäktigt sätt att han redan tidigt i historien profeterade om framtiden och Guds plan med Israel och människan.

    Maranatha

    Mikael

    SvaraRadera
  22. Erdogans förhandlingkort mot omvärlden!

    https://www.svt.se/nyheter/utrikes/har-ar-erdogans-forhandlingskort-mot-omvarlden

    SvaraRadera
  23. One World Religion Chrislam börjar nu!

    https://www.nowtheendbegins.com/abrahamic-family-house-one-world-religion-of-chrislam-interfaith/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir det nu som AC dyker upp?

      Radera
    2. Tack för att du delar denna viktiga och profetiska nyhet.

      Det här handlar om en världsreligion. Det betyder att från och med i dag så öppnar "The Abrahamic Family House" i Abu Dhabi och kommer att fungera som det internationella högkvarteret för The One World Religion of Chrislam (blandning af Kristendom och Islam)

      Det här är ett stort profetiskt steg mot en världsreligion och det vi ser i uppenbarelseboken 13.

      Ett steg och en förberedelse för Antikrist, vedermödan och den skökokyrka som kommer att finnas till i de första 3,5 åren av vedermödans tid.

      Jesus kommer snart!

      Mikael

      Radera
  24. Jesu liknelse om skökokyrkan

    Genom två liknelser i Matteusevangeliet visar Jesus hur skökokyrkan kommer att expandera i ändetiden, och hur genomsyrad den kommer vara av falska läror:

    Matt 13:31-32 - Han framställde också en annan liknelse för dem: "Himmelriket är likt ett senapskorn, som en man tar och sår i sin åker. Det är minst av alla frön, men när det har växt upp är det störst bland alla köksväxter och blir som ett träd, så att himlens fåglar kommer och bygger bo i grenarna."

    Liknelsen visar oss på Guds rikes expansion intill Jesu återkomst. Det kommer att bli som ett stort träd, så att till sist himmelens fåglar kommer och bygger bo i dets grenar. Det visar på kyrkans onormala växt och expansion i ändens tid. Den kommer att omfatta hela världen, på det sätt att alla religioner kommer att söka gömställe i kyrkoträdets grenar.

    Liknelsen visar på skökokyrkan (den falska kyrkan) i ändetiden som kommer att inkludera främmande och falska religioner. Det är först i Rikets tid att Gudsriket kommer att få den expansion som är beskrivet här. Gudsriket kommer då att bli så stort att det kommer att omfatta hela jorden. Centrum för Gudsriket blir Israel och Jerusalem. Jesus kommer tillbaka och kommer då att styra hela världen från Jerusalem, och då kommer alla hedningar att söka sig till det messianska riket.

    Matt 13:33 - Ännu en liknelse framställde han för dem: "Himmelriket är likt en surdeg, som en kvinna tar och blandar in i tre mått mjöl, till dess alltsammans blir syrat." Liknelsen visar oss på den falska lära som skökokyrkan kommer att ha i ändetiden.

    Surdegen är igenom hela skriften en bild på det som är ond och falsk lära. Kvinnan är en bild på skökokyrkan i ändenstid. I följe moselagen var det förbjudet att blanda in surdeg i mjöloffret.

    På samma sätt som att hela matoffret blev genomsyrat av surdegen kommer skökokyrkans lära att genomsyra det religiösa systemet som vi kommer få i ändens tid. Det kommer att bestå av både judiska, kristna och hedniska elementer.

    Det är precis det vi upplever nu, som också är en förberedelse för den skökokyrka som håller på att ta form.

    Mikael

    SvaraRadera
  25. Ett ovanligt tecken i himlen har utspelat sig i Israel. Det har precis varit en blodmåne i Israel, precis över den Galileiska sjön. Det som är ovanligt är att det inte är varken fullmåne eller något annat som tyder på att det skulle ske.

    Men något så ovanligt som en blodröd halvmåne visade sig på himlen i Israel.

    Det här är värt att nämna och kan vara ett tecken vi ska vara uppmärksamma på. I natt vaknade jag exakt 2.26 igen (som betyder "sign"/"tecken"), men jag visste inte i vilken förbindelse. Är det här ett tecken på himlen som pekar på ändetidens avslutning och Jesu underbara återkomst?

    Vi lever i den absolut avslutande tiden.

    https://www.youtube.com/watch?v=97qc8l-J7w4&t=145s

    Maranatha

    Mikael

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilka spännande tider vi lever i. Tänk att jag som är 40 talist får vara med i den tid när löftet att denna generation skall vara med när Jesus rycker upp sitt folk . I morse vaknade jag med melodin till sången. Vi reser hem till himlen, vi reser hem. Den sången spelades ofta förr.GV er älskade syskon. Mötet på skyn ser vi fram emot . Att få möta Jesus och syskon i tron. Lämna allt som vill snärja o binda oss i en fallen Värld. För möta Kungars Kung. Jag fröjdas av tanken
      TZ

      Radera
  26. Jordbävningen som hände för drygt en vecka sedan kändes på många ställen, även på Cypern!
    https://leelandjones.com/blog/great-earthquake

    SvaraRadera
  27. Läser just nu på SVT text, sid 109 att Finland går vidare utan Sverige vid ett Turkiskt ja, om Finland är med i Nato, men inte Sverige, då kan Ryssland ta Sverige utan att Finland hjälper oss, då hamnar vi i samma situation som Ukraina, som det varit nu, har Finland och Sverige ställt upp för varandra, men det får inte Finland enligt Natos regler.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antar att ingen anfaller oss om vi är med i Nato, då är det ett anfall mot Nato, en förutsättning för att Valdresprofetian skall uppfyllas är att vi står ensamma, och precis som Ukraina bara får hjälp till självförsvar, vem kommer då att försvara Sverige? Stor risk att den som har rötter i annat land, flyr "hem"

      Radera
    2. Valdresprofetian var ju riktad till Norge främst, vilka ju är med i Nato.

      Matteus

      Radera
    3. Jag tolkar att synen på anfall mycket mer än Norge
      Det som jag mest reagerat för är att det står "från ett oväntat håll" vad är oväntat?
      Där kommer kanske Birger Claessons profetia med beskrivning på anfall tvärs över vårat land.

      Radera