torsdag 3 oktober 2024

Vakna! Herren kommer vid den bestämda tiden – Är du redo?

 


Herren fortsätter att visa och bekräfta sitt komma och den tid vi lever i på otroliga sätt. Jag delar en del av dessa upplevelser, som jag hoppas kan välsigna och uppmuntra till insikten att tiden är kort och att Jesus mycket snart kommer tillbaka:

Häromdagen såg jag en bil med en bestämd nummerskylt. Den hade bokstäverna och siffrorna DT 22444. När jag läste bokstäverna tänkte jag omedelbart på Den yttersta tiden, och sedan siffrorna 2 och 4 som står för vårt uppryckande med Herren. Bilmärket var en Citroën, och jag upplevde att jag skulle undersöka bilmärket närmare. Jag trodde först att Citroën hade en särskild betydelse, men det visade sig att Citroën grundades av André Citroën, som var av judisk härkomst. Jag upptäckte också att namnet Citroën har sitt ursprung i det nederländska ordet citroen, som betyder 'citron' på svenska. Citroner skördas som något av det sista på året, omkring november och framåt, i Israel.

Då fick allt en mening för mig. Uppryckandet som siffrorna representerar kommer att ske när som helst och är en nära förestående händelse. Efter det kommer Herren att fortsätta sitt profetiska program med Israel och skörda en stor skörd av messianska judar som vänder sig till Herren under vedermödan. Om citronen är en bild på tidpunkten för skörden, skördas citronen sist, men vi, Guds församling, som är förstlingsfrukten, skördas först. Sedan kan november samtidigt vara en verklig tidpunkt då Herren vänder sig till Israel, vilket betyder att vi måste vara bortryckta innan dess.

Vi lever i profetiska tider!

Tidens tecken

Israel, Israel, Israel! Allt rör sig om det lilla, Gudsutvalda landet Israel! Detta stora och enorma tecken visar oss att vi närmar oss Jakobs nöd och vedermödans tid.

Jerusalem har bokstavligt talat blivit en ”stötesten” i den här världen, men löftet är att alla som försöker lyfta den ska skada sig på den. Israel upplever ett flerfrontskrig där vi senast ser en drastisk utveckling när det gäller konflikten med Iran. Häromdagen skickade Iran nästan 200 drönare och robotar mot Israel. Den stora frågan är när och hur Israel kommer att svara igen? Vi har tidigare delat hur Turkiet hävdar att de kan invadera Israel. Nu uppmanar starka röster att man måste sträva efter kärnvapen för att motverka och avskräcka Israel. Israels fiender reser sig upp för att göra gemensam sak mot det judiska folket och ändetidens krig måste komma och utspela sig.

Vi vet inte precis när och hur men en möjlig kommande situation är att Israel anfaller Iran och kanske tillsammans med USA, för att förstöra deras kärnvapen anlägg. Iran kommer att bli försvagade och kommer nästa gång vara tvungen att attackera Israel tillsammans med en koalition av länder. Det är GOG-kriget där vi kan förvänta att både Ryssland, Turkiet, Iran och andra länder deltar. Det är i det kriget som Herren mirakulöst och på ett övernaturligt sätt frälser Israel från sina fienden, och Israel vet därmed att Herren är med dem.

När det gäller uppryckandet är det min överbevisning att det sker innan vedermödan, vid det tidpunkt som Herren har bestämt:

Herren kommer vid den bestämda tiden

1 Mos 18:14 - Skulle något vara omöjligt för Herren? Vid den bestämda tiden nästa år kommer jag tillbaka till dig, och då ska Sara ha en son.

När Herren vänder sig till Sara för att ge henne nyheten om löftessonen, log Sara inom sig och såg på de naturliga omständigheter hon befann sig i. Både hon och Abraham var äldre, och i det naturliga såg det omöjligt ut. Men Herren såg Saras hjärta och talade till Abraham: "Skulle något vara omöjligt för HERREN? Vid den bestämda tiden nästa år ska jag komma tillbaka till dig, och då ska Sara ha en son."

Ordet "något" kan betyda och sätts i sammanhang med ett tal eller uttalade ord. Ordet "omöjligt" kan också översättas med överlägsen, enastående, svårt eller underbart. Det är också intressant att Herren nämner en utvald tid och säger: "Vid den bestämda tiden nästa år ska jag komma tillbaka." Det engelska ordet för detta uttryck är "appointed time", dvs. en utvald och bestämd händelse för en bestämd tid.

Vi skådar efter Jesu återkomst, och varje timme känns som en dag, varje dag känns som en vecka. Varje vecka känns som en månad och en månad som ett år. Ropet "hur länge, Herre?" har jag haft länge på mitt hjärta. Ja, tidstecknen går snabbt, och vi kan se att tiden rinner ut, men längtan är så stor och intensiv att det kan kännas som att kort tid är lång.

Precis som Herren uppmuntrade Abraham, så uppmuntrar han oss. Han säger att det inte finns något skrivet eller uttalat ord som har med hans löftens infriande att göra, som han inte förmår. Varje profetiskt löfte kommer att gå i uppfyllelse. Det finns med andra ord inget löfte som är så underbart och som har med Herrens återkomst att göra, som han inte förmår. För löftet är detsamma som till Abraham: vid den bestämda och utvalda tiden kommer jag tillbaka. 

Jesus Kommer Snart!

Mikael