måndag 16 februari 2015

Kom Herre Jesus kom - En sång av Anders Johansson



Tryck på följande länk för att höra sången: Kom Herre Jesus kom - Anders Johansson

Jag fick tillskickat denna fantastiskt välsignade sång häromdagen av broder Anders Johansson som jag gärna vill dela med er:

Anders skrev den här sången och blev inspirerad av dessa välsignade ord i Uppenbarelseboken 22:17 som talar om Anden och bruden som säger: ”Kom!”, alltså den bön och det rop som kommer från Guds väntande församling.

Jag blev så gripen och välsignad när jag fick lyssna till den här sången, och jag hoppas att det budskap som finns i den också är det som får genomsyra den här hemsidan. En förväntan på att Jesus kommer mycket snart, och att Guds folk måste leva i en väntan och en vakenhet i den tid vi lever i. Det är samtidigt ett utryck för en längtan vi har, att vi snart och äntligen ska få se och förenas med vår Konung och Herre.

Tack igen Anders, och jag tror och hoppas att den här sången får bli till lika stor välsignelse för riktigt många människor på samma sätt som den blev för mig. Om en hemsida kunde ha en signaturmelodi, så skulle det vara den här!
Herrens rika välsignelse

Mikael

2 kommentarer:

  1. En underbar sång om längtan efter Jesus!
    Tack för att du delade den, Mikael!
    Önskar dig och de dina en Välsignad fortsättning på veckan!
    KRAAAM!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite,

      Ja, det är en fantastisk sång som broder Anders har skrivit. Jag vet att du också har många underbara sånger som du delar på din hemsida och på youtube, som jag vet är till stor välsignelse för många människor.

      Det är fantastiskt att vi genom våra liv, och både i text, ord och musik, kan uttrycka vår längtan och vårt dyrbara hopp i Herren.Jag önskar också dig och de dina en välsignad vecka

      Hälsningar
      Mikael

      Radera