söndag 11 april 2021

Ryssland och Ukraina – Gnistan som kan tända Europa

 


När man läser och tar del av utvecklingen mellan Ryssland och Ukraina, är det svårt att inte tänka på Birger Claessons profetia om en kommande invasion av Sverig och den 90-åriga kvinnan i Valdres, som i 1968 berättade för Emanuel Minos om den syn hon fick om den yttersta tiden. I följe kvinnan skulle tredje världskriget, som skulle komma i förbindelse med Jesu återkomst, ”starta på ett sätt som ingen hade väntat och från ett oväntat håll, och den här världen kommer att vara lika oförberedda som den var den 9 april 1940”.

Stor militärövning

Allt sedan Ryssland anektering av Krim i 2014, har det varit spänningar mellan dessa två länder. Nu har konflikten fått ”nytt liv”, efter det att Ryssland har valt att hålla en stor militärövning och förstärka gränsen mot Ukraina med militär. Både EU och USA ger sitt fulla stöd till Ukraina som svarade igen, och meddelade att dom tänker hålla en militärövning tillsammans med fem andra Nato-länder.

Många experter är eniga i att ett ryskt angrepp på Baltikum skulle börja i Sverige, och kanske genom att placera ut luftvärnsrobotar på Gotland för att skära av Natostöd över Östersjön.

Birger Claessons profetia

När man tar del av Birgers profetia, börjar  anfallet med att inta städer i norra delen av Sverige som Umeå och Östersund. I följe profetian blir hela Umeå jämnad med marken, och Östersund så godt som. Även Göteborg blir jämnad med marken, och den svenska militären kommer inte hålla stånd i de yttre bevakningarna i skärgården. I allt är det fem platser i Sverige som får ett gemensamt anfall på samma gång – Umeå, Göterbörg, Malmö, Stockholm och Västervik. I avslutningen i Birgers profetia, ser han mörkret falla över hela landet, men ut ur mörkret en stor skara vitklädda gestalter som rycks upp mot himlen. Mitt i detta mörker sker uppryckandet, och Guds församling blir tagna hem till det himmelska.

Avslutning

Vilket land är det som Birger får se i sin syn som kommer att invadera Sverige från norr? Och vad är det för en händelse som kvinnan i Valdres får se, som kommer att orsaka det tredje världskrigets början? Alla profetiska budskap ska prövas, och så även dessa. Men vi måste förstå att vi lever i allvarens tid – en tid där Herren både sänder väckelsens eld och frälser människosjälar, men också en tid där domsprofetior står för dörren. Ljus kommer utbytas med mörker, och dag kommer utbytas med natt. Hopp kommer att utbytas med vånda, och välsignelse kommer att utbytas med dom. För det är ingridienserna i ändetiden – både smärta och förlösning. Vi, Guds folk, är på väg mot förlösning. Vår smärta är snart över, och vår jordiska, dödliga kropp, blir överklädd med den himmelska.

Jesus kommer snart!

 

11 kommentarer:

  1. Amen halleluja Jesus, jag längtar så enormt mycket efter din ankomst låt detta ske till just denna sommaren 2021 som du gud sa till mig en tidig vardagsmorgon i december 2011 3 minuter innan det att jag skulle vakna till min klockradio för att gå till jobbet, att dit hemtagande av din församling skulle ske till sommaren något år vore extra välkommet nu i år när världen har blivit så svår som den nu har blivit när krig väntar på olika fronter i vår värld.

    Guds rika välsignelse

    Segraren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Segraren,

      Det är ett underbart tilltal du har fått av Herren - vi ber och hoppas, att det är denna tiden Herren välger att hämta oss hem till sig.

      Guds rika välsignelse

      Maranatha!

      Radera
  2. Ja nära nu uppryckande Guds välsignelse över dig TACK du ger oss information :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Marianne för en uppmuntrande hälsning.

      Ja, jag tror av hela mitt hjärta att vi är nära och lever i tiden då Herren kommer för att hämta oss hem. Snart kommer alla syskon att församlas på himlens sky för att möta vår frälsare och konung.

      Guds rika välsignelse

      Maranatha

      Radera
  3. Lukas 21:28När allt det­ta börjar, så räta på er och lyft era hu­vu­den, ty er be­fri­el­se närmar sig.”

    SvaraRadera
    Svar
    1. Amen! Vi lyfter våra huvuden i förväntan till Herren

      Maranatha

      Mikael

      Radera
    2. Vi kanske skall vara tacksamma för den besvärliga och osäkra tid vi lever i just nu, så att vi inte blir för fästade vid det jordiska.

      Luk 14 16-20


      Då sade han till honom: ”En man tillredde ett stort gästabud och bjöd många. 

      Och när gästabudet skulle hållas, sände han ut sin tjänare och lät säga till dem som voro bjudna: 


      Kommen, ty nu är allt redo.


      Men de begynte alla strax ursäkta sig. Den förste sade till honom: 


      Jag har köpt ett jordagods, och jag måste gå ut och bese det. Jag beder dig, tag emot min ursäkt.’ 

      En annan sade: ’Jag har köpt fem par oxar, och jag skall nu gå åstad och försöka dem. Jag beder dig, tag emot min ursäkt.’ 


      Åter en annan sade: ’Jag har tagit mig hustru, och därför kan jag icke komma.

      Radera
    3. Tack för det du delar.

      Ja, det gäller att vara "res-klar". Se till att väskan är packad, och det att vi står klara på perrongen när tåget anländer. För tåget är på väg och det kommer mycket snart för att hämta oss till vår sista destination.

      Guds rika välsignelse

      Mikael

      Radera
    4. Hur ser du på denna texten.

      Hes 29:3f
      Tala och säg: Så säger Herren, HERREN:

      Se, jag skall komma över dig, Farao,
      du Egyptens konung,
      du stora drake, som ligger där
      i dina strömmar
      och säger: ”Min Nilflod är min;
      själv har jag gjort mig.”

      Och Egyptens land skall bliva förött och ödelagt, och man skall förnimma att jag är HERREN. Detta därför att han sade: ”Nilfloden är min; själv har jag gjort den. Ja, därför skall jag komma över dig och dina strömmar, och göra Egyptens land till en ödemark, ett ödelagt land, från Migdol till Sevene, fram till Etiopiens gräns.

      Radera
    5. Min tanke är suezkanalen en liten sak som växer till något stort.

      Radera
  4. Var det inte segraren som skrev och var De för ett tredje världskrig nu i maj, återstå att se om det är en profetia eller en falsk profetia

    SvaraRadera