tisdag 9 februari 2016

Ett brev till den som blev lämnad kvar


Jag är så ledsen min käre vän, över att se dig i denna mycket svåra situation. Jag önskar att dela ett par ord, och tala till dig från djupet av mitt hjärta. Jag hoppas att du vill lyssna, och jag hoppas att du kommer att förstå.

Jag ser det mörker som omger dig, och det kaotiska tillstånd som du befinner dig i. Jag ville önska att du hade lyssnat på mig, och att du hade tagit mina varnade ord på allvar. Jag ville önska att du hade gett akt på det jag talade, och det jag delade med dig i kärlek.   

Vi var tvungna att gå, för det var tid att lämna den här jorden. Han kom och hämtade oss hem. Milliontals människor som helt plötsligt var borta och försvann. Nu är du ensam, lämnad kvar, och du måste genomgå den mest fruktsansvärda tid som den här jorden någonsin har upplevt eller sett.

Du trodde inte

Min käre vän, du trodde inte på oss, och du trodde inte på det som blev sagt. Du trodde inte att tiden var så knapp, att tiden svar så snar, eller att vi stod på tröskeln till ändetidens uppfyllelse.

Men nu händer det, och nu kommer allting att fullbordas och bli precis på det sätt som bibeln har förutsagt. Du står mitt i det, och du kommer att se det med dina egna ögon, och du kommer att uppleva det på din egen kropp. Tvivla inte på hans ord igen, men tro och ta emot det som är förutsagt och bestämt.

Det finns en möjlighet

Min älskade vän, låt mig tala till ditt hjärta, och låt mig få tala in i din situation. Det finns fortfarande en till möjlighet för dig, och ännu är det inte för sent.
Det finns hopp för dig, och det finns fortfarande en framtid för dig i det himmelska. 

Jag önskar av hela mitt hjärta att jag kommer att få se dig igen. Jag önskar att jag kommer att få möta dig och få lägga armarna om din hals, och att vi tillsammans kommer att få jubla över Herrens frälsning. Men du måste ge ditt liv, och du måste vända dig till Jesus. Det är bara hos honom du hittar frälsning, och det är bara hos honom du finnar hopp.

Du kan inte klara dig igenom den tid som ligger framför i egen kraft. Men allt du behöver av kraft för att klara det som ligger framför finns i honom. Han kommer aldrig att lämna dig ensam eller överge dig. Om du ger ditt liv, och överlåter dig till honom, så kommer han att vara med dig, i varje ögonblick, och helt till ditt sista steg och helt till ditt sista andetag.

Han älskar dig

Hur kan jag överbevisa dig om hur mycket Herren älskar dig? Vilka ord ska jag välja för att du ska förstå hur djup hans kärlek är till dig?

Min käre dyrbare vän – Överlåt och ge ditt hjärta på nytt till honom. Mitt i detta mörker, mitt i det kaos du nu upplever, och mitt i en värld där allt rasar finns det hopp. Det hoppet har ett namn, och det är Jesus Kristus.

Kära hälsningar

Din vän som älskar dig!

13 kommentarer:

  1. Tack Mikael för det du så kärleksfullt skriver, om hur Jesu kärlek manar och och kalla varje människa. Snart har det hänt!!!
    Minns att ja vittnade för mina vänner på folkhögskolan för många år sedan, om traktatet "Vad har hänt?" som finns här:
    http://www.tidenstecken.se/vadhar.htm

    Sången belyser min längtan: O, jag längtar och jag väntar, varje dag och varje stund. Och jag undrar: Varför dröjer Han ännu?
    Men i tidig morgon gryning och i stilla skymningstund, än han viskar: Ja, jag kommer, kommer snart!

    Satte in ditt inlägg på facebook och redan har många av mina vänner tryckt på "Gilla"

    Hälsningar Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marianne, och stort tack för din hälsning.

      Vi kristna har ibland en tendens att dömma dem som antingen kommit bort från vägen, eller dem som lever långt borta från Herren. Men Herren har så mycket kärlek till dessa människor, och önskar inget hellre än att bli en del av deras liv och dra dem nära sig igen.

      En orsak till att Herren dröjer, är just det att han önskar att ännu flera människor får möjlighet för att uppleva Herrens villkorslösa kärlek och frälsande kraft i sin liv.

      Tack för den skillnad du för människor runt omkring dig, och allt det goda du delar på din hemsida. Jag vet att Herren är med dig i allt och på alla sätt.

      Herrens rika välsignelse
      Hälsningar

      Mikael

      Radera
  2. Så oerhört gripande, Mikael!
    O, att människor insåg hur högt älskade de är...
    Herrens Välsignelse över dig och de dina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marguerite,

      Tack för din hälsning.
      Ja, hur ska man kunna beskriva denna kärlek som Herren har till varje enskild människa? Han bevisade den på korset, när han dog för oss medans vi fortfarande vandrade borta från honom. Den kommer att bli uppenbar, den dag han kommer tillbaka och vi kommer att få möta honom som ÄR kärleken själv.

      Han är helt fantastisk och helt utan jämförelse - vår underbare frälsare och konung.

      Varma hälsningar
      Mikael

      Radera
  3. Mkt bra skrivet micke. Amen vår frälsare kommer snart det är dags att göra sig redo. Jesus har visat mej i drömmar att han snart konmer. Vi får be om nåd för det är bara i nåden vi består. Snart mötas vi på skyn min älaskade storebror/markus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack min kära lillebror. Jag längtar också till den dagen, och jag tror att det blir snart, när vi kommer att träffas på himmelens skyar för att vara tillsammans med varandra och Herren för evig tid.

      Allt är av och genom Jesu dyrbara och underbara nåd!

      Hälsningar
      Mikael

      Radera
  4. Mycket bra skrivit brorsan .. Hoppas snart jesus kommer.. kram markus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Markus.
      Hoppas att allt är bra med dig.
      Ja, allt pekar på att Jesus mycket snart kommer tillbaka. Den tid som är kvar får vi dra oss när Herren och hålla blicken på honom som är Trofast och Sann. Snart kommer vi få uppleva och möta honom som är kärleken, och större än livet själv.

      Kram
      Mikael

      Radera
  5. Mycket bra skrivit broder... Kram Magnus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack käre lillebror. Hoppas allt är bra med dig.

      Kram
      Mikael

      Radera
  6. Hej! Instämmer med de andra. Fint skrivet <3 Men jag är tyvärr lite tveksam. Du skriver att den efterlämnade inte kan leva utan Jesus, och måste ta emot Honom. Men hur blir det egentligen? Kan man söka frälsning efter uppryckandet? Jag hoppas det, och jag tror det, men är det så? Kan man bli fylld av DHA och därmed få hjälp såsom vi får idag? Lämnar inte Han jorden tillsammans med församlingen? Kommer Gud ens att höra på/ och svara på böner efter uppryckandet? Någon som vet? Hoppas jag har fel i mina funderingar. Guds frid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din hälsning "Kronan PåVerket"

      När jag läser ordet, så kan jag inte se annat än att människor kommer att bli frälsta, även under vedermödans tid.

      Att den helige Ande är tillsidosatt betyder inte att möjligheten för frälsning inte längre finns, men att den helige Ande tar sin boning i människohjärtan där vi får den helige Ande som ett sigill är helt unikt för församlingens tidsålder.

      Före den helige Andes utgjutande på pingstdagen blev människor också frälsta och den helige Ande verkade i människor. När den helige Ande blev utgjuten på pingstdagen fick vi inte en ”andra” helige Ande på jorden. På samma sätt som i GT kommer människor att bli frälsta under vedermödan där den helige Ande kommer att verka på samma sätt som i GT, med bas uppifrån.

      Därför kan vi se att det finns flera olika frälsningsgrupper i vedermödans tid, där människor kommer att få möjlighet för att välja mellan Jesus och Antikrist, där många kommer att få ge sina liv för sin tros skull.

      Jag har faktiskt skrivit ett längre inlägg om just den frågan som berör människors frälsning efter uppryckandet, som du kan ta del av om du vill:

      http://jesus-kommer-snart.blogspot.dk/2016/05/uppvaknande-och-vackelse-i-vedermodan.html

      Guds rika välsignelse

      Hälsningar

      Mikael

      Radera
    2. * Jag skriver i det ovanstående permanent, för det finns en del som fått se i syner eller tagits upp till Himlen och Gud har visat för dem vad som pågår där eller vad som kommer att hända eller har hänt. Dessa har alla återvänt omedelbart för att berätta vad de sett. T.ex. nämner Paulus det, och det är möjligt att Daniel och Johannes också var med om något liknande.

      Radera