tisdag 4 november 2014

Ett stigande antal muslimer upplever Jesus i drömmar, syner och visioner


 
Antalet av muslimer som upplever Jesus genom syner, drömmer och visioner är starkt stigande.

En man från Saudiarabien berättar om sin upplevelse:
”En natt medans jag sov, hade jag en förfärlig dröm där jag blev tagen till helvetet. Och det jag såg där gjorde mig verkligen rädd, och dessa drömmar fortsatte att komma varje natt. Han berättar att Jesus uppenbarade sig för honom där han sa till honom:
- Min son, Jag är vägen, sanningen och livet. Om du ger ditt liv till mig, och följer mig, skulle jag rädda dig från det helvete som du har upplevt”
Övernaturlig och suverän
Det här är bara ett exempel på människor som i den muslimska världen får uppleva Jesus genom syner, drömmar och visioner.
Författare och president för organisationen ”Choice for Living”, som är bosatt i Saudiarabien säger att det fenomen som många muslimer upplever definitivt är övernaturligt:
- Det är visioner, det är drömmar. Det är en övernaturlig, suverän handling av Gud och det är uppmuntrande.  
Stigande antal
Det är riktigt svårt att göra statistik på det antal muslimer som upplever starka möten med Jesus, men tal visar att troligen över 1 million människor har upplevt drömmar och visioner sedan år 2000.
Men man menar att det kan vara så att det är hela 5 % av alla världens muslimer som har haft samma upplevelse, och då talar vi om cirka 80 miljoner människor som kan dela samma gripande vittnesbörd.
Andeutgjutelse i den muslimska världen
Det här är en andeutgjutelse i den muslimska världen. På ställen och områden där evangeliet inte alltid har en möjlighet för att nå fram, söker Herren människors hjärtan genom syner, drömmar och visioner.
Herren är alltså långt ifrån klar med människor i den muslimska världen. Han älskar dem och vill nå dem med evangeliets frälsande och förlösande kraft.
Gripande vittnesbörd
Ett av det mest gripande vittnesbörd jag har hört, är från denna Iraniska och före detta Hizabolla medlem som upplevde Jesus på ett mycket påtagligt sätt. Vittnesbördet är på engelska och kan hittas på youtube:
Jesus kommer snart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar